Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 11 gru 2014, 23:12

Dzięki Gosia za podpowiedź :)
Czyli raczej lipa z zestawem z S6 bo jeden komplet alusów ET 40 a drugi 45 :/ Felgi są kiepskie ale 2 komplety opon po 1 sezonie wymusza pozostanie w rozmiarze 16''
Właśnie pisałem bo też pomyślałem o dystansach :)
Tylko musze pomierzyć czy na dystansach koło mi nie wyjedzie za błotnik bo tył z eSki i tak jest szerszy a bøotniki z A6 wĂĄskie ;)
Ostatnio zmieniony 11 gru 2014, 23:24 przez fan_quattro, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 gru 2014, 23:14

No z takim ET to musiałbyś dystanse dawać ;/
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 gru 2014, 22:47

kot919 pisze:U mnie w samochodzie były fabrycznie montowane tarcze 321mm (1LX dwutłoczkowe). Sprawdziłem kodowanie sterownika ABS i ku mojemu ździwieniu jest 06395
0?xxx: Chassis
5 = Audi A8 (4D)
7 = Audi A6 (4B)
9 = Audi A4 (8D) / VW Passat (3B)
0x?xx: Brakes
3 = FNRG-60 (Teves/ATE) [PR-1LA/1LG]
4 = FN2/HP2 (Dual-Piston) [PR-1LX]
5 = FN3 (Teves/ATE) [PR-1LB/1LT/1LF/1ZC]
6 = C54 (Lucas) [PR-1LZ]
0xx?x: Engine
5 = 4/6/8 Cyl. Diesel
7 = 4/5 Cyl. Gasoline
9 = 6/8/12 Cyl. Gasoline
0xxx?: Transmission
3 = Manual with Low Range (only Audi A6 Allroad)
5 = Manual
7 = Automatic (01L/01N/01V)
9 = Multitronic (01J)
Wynika z tego, że sterownik nie jest zakodowany do wersji LX.

Czy ktoś z kolegów posiadających 2.7t mógłby sprawdzić u tę informację u siebie. Chciałbym ustalić, czy jest to normalne, czy może poprzedni właściciel przekładał pompę ABS i nie dokonał stosownych zmian w kodowaniu.
Sorry że wracam do tak starego posta, ale sam wróciłem do tematu przekodowywania ABSu.

A'propos pytania kot'a - wszystko u Ciebie w porządku - przeczytałeś tabelę służącą do generacji loginu, jak spojrzysz na tę rozkodowującą samo kodowanie - jest OK.

Mam ochotę wypróbować hamowania z właściwym dla moich aktualnie zainstalowanych hamulców, szczególnie po lekturze tego: http://www.stoptech.com/technical-suppo ... brake-kits

Teraz moje pytanie - czy komuś udało się przekodować sterownik?
Mój przyjmuje login, przyjmuje nowy kod a za chwilę znów jest stary <uoee> Mam vaga 301 z chińskim kabelkiem...

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 21 sty 2015, 23:33

Witam,
mam setup z tyłu do wymiany. felga to 15'
jednak nie chcę ładować kasy, kupując nowe felgi by zmieniać setup na inny ...
interesuje mnie po prostu wymiana z ori rozmiaru na ori
no i czy jest sens kupować tarcze EBC ? jeśli tak to jakie? oraz klocki EBC? jeśli tak to również jakie?

oraz co na przód? ;-) .. przy 288 muszę pozostać. jak wcześniej wspomniałem mam felgi 15' i nie zamierzam ich zmieniać. po prostu nie widzę sensu ładowania kasy.

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 22 sty 2015, 20:19

tiger30 pisze:
zbig_wwl pisze:
adamz0 pisze:Czasem zwykle a6 c5 4.2 nie ma 269mm tył?czyli takie jak s6?Taż tak macie ,że jak zahamujecie z 200+ to skuteczność hamulców diametralnie spada?(i nie chodzi mi o jakięś awaryjne hamowanie do zera)
Wg katalogów A6 4.2 i S6 mają takie same hamulce.
Skuteczność fabrycznych? - Najgorsze, że skuteczność diametralnie spada nawet w trakcie pojedynczego hamowania z prędkości 200+ , i dlatego właśnie powstają takie wątki
Witam!

Z tego względu najlepiej zastosować odpowiednie tarcze i klocki. Z tarcz polecam EBC (turbo groove lub najlepiej BSD), TAROX, DBA. Z klocków EBC red stuff lub yellow stuff, Ferodo Racing. Taki układ spokojnie można grzać do czerwoności i hamulca nie braknie. Do tego żywotność przewyższa nawet fabryczne układy. Wczesniej posiadałem A8 D2 i po spaleniu hamulców TRW i ATE dałem sobie spokój.

Jeśli ktoś planuje stosować zaciski z A8 D2 to radze unikać modeli sprzed liftu. Nie jest to udana konstrukcja i ze swojej A8 szybko się pozbyłem takich zacisków. Po lifcie są dużo lepsze. Jeśli zamierzacie wkładać zaciski z A8 D2 i macie felgi od 17" w górę to radzę pomyśleć o układzie z A8 D3 360 mm. Sam w A8 D2 zmieniłem na taki układ i planuję to samo zrobić w swoim Allroadzie. Przetestowany zestaw w A8 oparty na klockach EBC yellow stuff i tarczach EBC turbo groove wytrzymał 120 tys km. Do tego bez problemu znosił nagrzanie tarcz do czerwoności czego nie wytrzymał układ TRW czy ATE. I co najważniejsze bez względu na warunki i styl jazdy efektywność takiego układu jest znacznie wyższa niż fabrycznego.
Co do tarcz Zimmerman Sport mają problemy ze względu na pęknięcia w okolicy otworów.

tu link do testów wskazujących różnicę między układem sportowym, a fabrycznym:
http://ebcbrakes.pl/docs/auto_hi-fi_test.pdf
Polecane tarcze i klocki , choć z drugiej strony jak tarcze 288 mają spowolnić tak ciężkie auto.

Berez1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 26 kwie 2012, 15:03
Imię: Damian
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bełchatów

Swap z 288 mm na większe Lift

Post autor: Berez1991 » 24 lut 2015, 20:34

Witam wszystkich.
Przeczytałem cały temat, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mianowicie chce zrobić u siebie większe hamulce, mam alu zwrotnice i średnica otworów jarzma przykręcanego do zwrotnicy to 144mm, jakie mogę założyć większe tarcze ? Obecnie posiadam 288.
Niby P&P jest 312 (po wymianie jarzma) jednak ja mam alu zwrotnice i to raczej nie pasuje.
Było: A6 C5 1.8T 308/441
A6 C5 2.7 BiT 285/419
BMW E90 335i 385/601 😎
Jest: A6 C7 3.0T 448/530
A4 B5 1.6 LPG😍

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 24 lut 2015, 23:11

Berez1991 pisze:Niby P&P jest 312 (po wymianie jarzma) jednak ja mam alu zwrotnice i to raczej nie pasuje.
Czemu... jeśli kupisz jarzma pod 312 z polifta, ze zwrotnicami alu, wszystko będzie pasować.
Pozdrawiam...

Berez1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 26 kwie 2012, 15:03
Imię: Damian
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Berez1991 » 25 lut 2015, 09:02

Yaszczur, jak mam rozstaw srub na zwrotnicy 144 to moze moge założyć większe tarcze niz 312? Np 321??
Było: A6 C5 1.8T 308/441
A6 C5 2.7 BiT 285/419
BMW E90 335i 385/601 😎
Jest: A6 C7 3.0T 448/530
A4 B5 1.6 LPG😍

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 25 lut 2015, 10:25

Pozdrawiam...

Berez1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 26 kwie 2012, 15:03
Imię: Damian
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Berez1991 » 25 lut 2015, 14:49

yaszczur pisze:Berez1991,
viewtopic.php?t=70849&highlight=321
Czytałem ten post niestety on nie odpowiada na moje pytanie. Tam jest mowa o jarzmie które ma 94 mm a ja mam 144mm i chcę się dowiedzieć czy mogę tam włożyć 321mm tarczę, temat dla mnie ważny, ponieważ tarcze już liche i wszystko do wymiany.

Wydaję mi się, że Ci którzy zmieniają zwrotnice mając rozstaw 94mm robią to po to, aby mieć rozstaw pod jarzmo 144mm, a co za tym idzie można wepchnąć tarcze 320/321mm.

Z tego co wyczytałem wnioskuję, żę maksymalne tarcze jakie można włożyć do jarzma z mocowaniem do zwrotnicy 94mm to 312mm, a chcąc większe należy zmienic zwrotnice + jarzma + zaciski itp.

Wynika z tego, żę u mnie wystarczy wyminić jarzmo + zacisk na takie z 321mm ? Prosze o odpowiedz i korekte w przypadku złego toku rozumowania.
Było: A6 C5 1.8T 308/441
A6 C5 2.7 BiT 285/419
BMW E90 335i 385/601 😎
Jest: A6 C7 3.0T 448/530
A4 B5 1.6 LPG😍

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 lut 2015, 15:36

Berez1991, tak, u siebie tak zrobiłem.
Zmieniasz zaciski z jarzmami i do tego odpowiednia tarcza (321/30 z 2,7 Bi-turbo, nie z S6)

Po tej zmianie trzeba zacząć rozglądać się za upgradem na tył, bo w konfiguracji którą uzyskasz praktycznie nie ma hamowania tyłem.

Berez1991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 26 kwie 2012, 15:03
Imię: Damian
Moje auto: A4 B5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Berez1991 » 25 lut 2015, 16:54

mwx pisze:Berez1991, tak, u siebie tak zrobiłem.
Zmieniasz zaciski z jarzmami i do tego odpowiednia tarcza (321/30 z 2,7 Bi-turbo, nie z S6)

Po tej zmianie trzeba zacząć rozglądać się za upgradem na tył, bo w konfiguracji którą uzyskasz praktycznie nie ma hamowania tyłem.
Konkretna odpowiedź!
Szukam zacisków z 2.7 biturbo, a pozniej cos na tył. Tylko muszę się troche doedukować odnośnie tego tyłu.

mwx, a powiedz mi jeszcze zaciski mają być od 2.7 czy mogą być także od s6 ?
Rozumiem, że tarcze kupuje tylko od modelu 2,7 biturbo.
Było: A6 C5 1.8T 308/441
A6 C5 2.7 BiT 285/419
BMW E90 335i 385/601 😎
Jest: A6 C7 3.0T 448/530
A4 B5 1.6 LPG😍

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 26 lut 2015, 09:54

Jeśli zależy Ci na zaciskach 2HP to występowały w 2.7 i S6

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 mar 2015, 00:44

W końcu udało mi się zamontować lepsze hamulce <radocha>, ale do rzeczy&#8230;.

U siebie zamontowałam:
Przód:
- zaciski 18 ZL/ZR z Cayenne
- tarcze Zimmerman 3305 stoczone na 350mm
- klocki Ferodo FBD 1626
- przewody w oplocie stalowym 500mm
- czujniki zużycia klocków Tomex 30-51
- Śruby montażowe M16 z niepełnym gwintem
- osłony tarcz z kierownicami powietrza z VW Phaetona 6.0
- podkładki
Tył:
- zaciski TRW z RS6 C5
- tarcze Zimmerman 3336 330mm
- klocki Ferodo FBD 1655
- przewody w oplocie stalowym z RS6
- podkładki

Co do poradnika z wcześniej podesłanego linku u mnie trochę inaczej to wszystko wyglądało. Pierwsza mała różnica to zwrotnice. Moje auto jest po lifcie i są ciut inne, natomiast mimo wszystko trzeba było trochę jej na dole zebrać ;/ No i wyciąć dziury w osłonach tarcz, a także sporo siły, aby je wygiąć do tyłu - muszą w całości być za zwrotnicą, bo inaczej ocierają o tarcze.

Obrazek

Dalej był wpis o potrzebie rozwiercania pod śruby M16. Właśnie przy rozwiercaniu &#8222;na oko&#8221; później wychodzą &#8222;kwiatki&#8221; z biciem. Ja nic nie rozwiercałam, wszystko idealnie weszło, nawet można by było się pokusić o śruby M17, aby na wcisk było. Jedyna rzecz to trzeba zaopatrzyć się w dużą ilość podkładek różnej grubości - na przód trzeba o grubości 1-1,5mm i włożyć je pomiędzy uszy zacisku, a otwory montażowe zwrotnicy - wtedy jest idealnie wycentrowany zacisk nad tarczą. Tak wyszedł przód w całości:

Obrazek

I wtedy pokazała się kontrolka zużytych klocków :[ Nigdzie nie znalazłam info, ani zdjęć na temat czujników kończących się klocków w upgrad&#8217;owych hamulcach. Na wszystkich zdjęciach jakie widziałam ich nie było i świeciła kontrolka na zegarach ;/ Tak więc w ciemno kupiłam czujniki zużycia klocków pod zaciski. Po sprawdzeniu okazało się, że na aucie została wtyczka żeńska i wtyczka od nowych czujników także jest żeńska ;/ i tu przyszła na pomoc lutownica ;d odcięta wtyczka ze starych klocków i przylutowana do nowego czujnika:

Obrazek

I przestało walić po oczach <radocha>
Teraz pora na tył&#8230;. Tu według informacji trzeba zdjąć w miejscu styku jarzma 2mm. Tak naprawdę wszystko idealnie pasuje i kompletnie nic nie trzeba ciąć, ani szlifować. Jedynie większe podkładki (ok. 3mm) pod jarzmo trzeba dać, aby ładnie wycentrować zacisk i calutki tył bez najmniejszej rzeźby wchodzi:

Obrazek

Całość wchodzi pod felgę ORI Audi Speedline 17&#8221;, ale miejsca między zaciskiem z przodu, a felgą jest dosłownie na milimetry (jeszcze przed montażem czujnika):

Obrazek

Z tyłu też wcale więcej miejsca nie ma ze względu na kształt jarzma, oraz miejsca montażu linki hamulcowej.

Jeśli ktoś się zastanawia, to ze swojej strony polecam. W końcu auto zaczęło dobrze hamować, nic nie bije, ani póki co nie słychać nic niepokojącego. Pojeżdżę trochę i zobaczymy jak będzie dalej :)
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
IreK_PV808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
Imię: Irek
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Leżajsk
Kontakt:

Post autor: IreK_PV808 » 11 mar 2015, 01:06

Bardzo ładnie to wszystko tylko koleżanka zapomniała nawiercić dziurki w tarczy :)
Jak mogę to pomogę. :) Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->> https://www.youtube.com/watch?v=lNLPfujwcfA
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga