[A6 C5] Tragiczne hamulce z 200 km/h do 0
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
[A6 C5] Tragiczne hamulce z 200 km/h do 0
Witajcie, przejrzałem forum pod kątem mojego problemu ale nic nie ma. Rok temu po zakupie samochodu wracając do domu podczas hamowania czułem wyraźne bicie na kierownicy. Handlarz stwierdził że auto długo stało i to zniknie. Potem w domu obejrzałem tarcze i klocki - jak nowe. Po jakichś 2000 km bicie ustąpiło, hamulce ok, i tak jeżdżę do dziś. Problem pojawia się przy hamowaniu z dużych prędkości - np. przy 200 deptam na hamulec, chwilę hamuje i koniec, pedał twardy, kierownica zaczyna lekko bić, nie ma szans na zblokowanie koła (np. żeby ABS zadziałał) - słowem lekki stres wyhamować. Po chwili (chyba jak hamulce wystygną) są już żyleta - ale tylko z małych prędkości. Jak się znowu rozpędzę to samo - dym z kół a nie hamuje. Co tu jest winne? (tarcze nowe przód i tył, wymieniane w ASO, jest w historii samochodu, klocki grube, równo zużyte).
Ostatnio zmieniony 06 sie 2010, 20:41 przez tomciar, łącznie zmieniany 1 raz.
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Gdzieś na forum wyczytałem że takie objawy pojawiają się jak "przypali się klocki" - czyli od początku przegrzane klocki
[ Dodano: 2010-08-05, 22:00 ]
EDIT:
Skatowałem samochód :mrgreen: i wnioski mam następujące: u mnie problemy występują tylko przy PIERWSZYM hamowaniu z dużych prędkości - potem wszystko jest ok, wielokrotne hamowanie z pedałem wciśniętym na max-a nie powoduje żadnych dolegliwości, hamulce blokują koła aż zadziała ABS, żadnego bicia tarcz. I piękny zapach gorących kół hehe. Wygląda na to że po jakimś czasie na klockach tworzy się jakiś nalot czy coś co powoduję że pierwsze awaryjne hamowanie jest kiepskie. No nic, dojeżdzę te klocki a potem się sprawdzi inne. A swoją drogą zatrzymanie A6 z 200 do 0 to nie jest taka prosta sprawa :shock:
Zgadza się dlatego najpierw pytam bo może już ktoś miał podobny problem, jadę się przejechać jeszcze raz.syper pisze:może trza zaciski przeczyścić i powymieniać gumki koszt 60zł
zgadywać trudno
[ Dodano: 2010-08-05, 22:00 ]
EDIT:
Skatowałem samochód :mrgreen: i wnioski mam następujące: u mnie problemy występują tylko przy PIERWSZYM hamowaniu z dużych prędkości - potem wszystko jest ok, wielokrotne hamowanie z pedałem wciśniętym na max-a nie powoduje żadnych dolegliwości, hamulce blokują koła aż zadziała ABS, żadnego bicia tarcz. I piękny zapach gorących kół hehe. Wygląda na to że po jakimś czasie na klockach tworzy się jakiś nalot czy coś co powoduję że pierwsze awaryjne hamowanie jest kiepskie. No nic, dojeżdzę te klocki a potem się sprawdzi inne. A swoją drogą zatrzymanie A6 z 200 do 0 to nie jest taka prosta sprawa :shock:
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Raczej to nic nadzwyczajnego, że gdy hamujesz z 200km/h do 0 w pewnym momencie skuteczność hamulców spada drastycznie.
Powód to masa auta, 1,5 tony rozpędzone do 200km/h, które chcesz następnie wyhamować jak najszybciej do zera.... ok, ale klocki hamulcowe nagrzewają się do bardzo wysokiej temp, jak i również tarcze hamulcowe, które to niestety, (jak z resztą prawie wszystko) gdzieś ma swój kres. Alternatywą są hamulce ceramiczne ale to raczej w topowym RS6 za dużą dopłatą
Płyn hamulcowy także ma swoją temp wrzenia, po jej osiagnięciu traci swoje włąściwości.
Poniżej zdjęcie tarczy hamulcowej w zwykłym Audi 80 B4 2,0E, które to hamowało z okolo 160 km/h do zera (kołpaki z przodu zdeformowały się, masa dymu z klocków hamulcowych, i oczywiście w pewnym momencie hamulce przestały praktycznie hamować)
![Obrazek]()
Uploaded with ImageShack.us
Jak widać tarcza rozgrzana do czerwoności i chyba właśnie wtedy hamulce mówią pa pa
dusisz z całej sily na pedał a auto przestaje zwalniać :roll:
Powód to masa auta, 1,5 tony rozpędzone do 200km/h, które chcesz następnie wyhamować jak najszybciej do zera.... ok, ale klocki hamulcowe nagrzewają się do bardzo wysokiej temp, jak i również tarcze hamulcowe, które to niestety, (jak z resztą prawie wszystko) gdzieś ma swój kres. Alternatywą są hamulce ceramiczne ale to raczej w topowym RS6 za dużą dopłatą

Płyn hamulcowy także ma swoją temp wrzenia, po jej osiagnięciu traci swoje włąściwości.
Poniżej zdjęcie tarczy hamulcowej w zwykłym Audi 80 B4 2,0E, które to hamowało z okolo 160 km/h do zera (kołpaki z przodu zdeformowały się, masa dymu z klocków hamulcowych, i oczywiście w pewnym momencie hamulce przestały praktycznie hamować)
Uploaded with ImageShack.us
Jak widać tarcza rozgrzana do czerwoności i chyba właśnie wtedy hamulce mówią pa pa

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
eneron, wszystko co napisałeś ma sens - tylko że po tym pierwszym kiepskim hamowaniu każde następne było już ok (w sensie że hamuje, nie bije kołami). Z racji wykonywanego zawodu czasami testuje tez nowe samochody i nie raz są jazdy testowe polegające na awaryjnym hamowaniu i taki samochód katowany cały dzień opony ma do wyrzucenia ale hamulce działają bezbłędnie. I uważam że hamulce to jest jedna z najważniejszych rzeczy w samochodzie i nie mogą one być zaprojektowane tak ze odmawiają posłuszeństwa przy awaryjnym hamowaniu.
- tolondo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: seroczyn/gdansk
witam,ja mialem tak z 100-110 hamowalo dobrze ale juz 180-200 pojawialy sie wibracje i hamowanie czasami muslialem rozkladac na 2 razy tarcze byly niby ok klocki tez,wymienilem na nowe tarcze i klocki i problem ustapil.dodam ze wewnetrzne klocki byly znacznie bardziej zurzyte,praktycznie juz nie bylo a zewnetrzne byly w b.dobrym stanie
Na forum pisano o przypadkach drzenia kierownicy przez tarcze mimo nowych tarcz i klockow takze moze jednak tutaj lezy problem.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2010, 11:33 przez klezmer, łącznie zmieniany 1 raz.
Rada na dobre hamowanie.
Jak chcesz miec dobre hamulce to zrob tak ja
link: a6-c5-25-q-akn-hamulce-porsche-vt21825. ... t=darek_s6
Teraz hamuje bez potrzeby myslenia czy hamulce sie pala.
Hamulce hamuja bez wibracji z dowolnej predkosci czy o 170 180 czy 240 km/h
Fakt ludzie ktorzy widza jak sie zatrzymyje i z hamulcow leci dym mowia ze mi sie samochod pali a ja jade dalej po odpowiedzi ze to tylko hamulce
Oczywiscie takie wyczyny po odpowiednim ulozeniu sie tarcz i klockow.

link: a6-c5-25-q-akn-hamulce-porsche-vt21825. ... t=darek_s6
Teraz hamuje bez potrzeby myslenia czy hamulce sie pala.
Hamulce hamuja bez wibracji z dowolnej predkosci czy o 170 180 czy 240 km/h
Fakt ludzie ktorzy widza jak sie zatrzymyje i z hamulcow leci dym mowia ze mi sie samochod pali a ja jade dalej po odpowiedzi ze to tylko hamulce
Oczywiscie takie wyczyny po odpowiednim ulozeniu sie tarcz i klockow.


