Tarcie klocków przy skręcaniu w prawo. Allroad c5 2.7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sty 2017, 08:39
- Lokalizacja: Mrągowo
Tarcie klocków przy skręcaniu w prawo. Allroad c5 2.7
Cześć.
Mam mały problem. Wymieniałem klocki i tarcze przód (Textar). Zaciski z dwoma klockami na stronę. Tłoczki chodzą lekko. Prowadnice również. Samochód z każdej górki na luzie toczy się bez problemu. Sprężyny które trzymają zewnętrzny klocek również nowe. Przewody hamulcowe elastyczne nowe. Przy skręcie w prawo słychać tarcie klocków o tarczę. Tak jak by klocek był za luźny i dotykał w tym momencie tarczy. Rozbierałem chyba już z 10 razy zaciski. Osłona blaszana tarczy też niczego nie dotyka. Brak mi już pomysłów. Może ktoś miał już podobny przypadek.
Jeszcze dodam, że czasami po skręcie i puszczeniu hamulca przy powolnej jeździe (polna droga) też słychać tarcie jak koło wpada w dziurę lub z niej wyjeżdża. Powyżej 15-20 km/h wszystko ustępuje. Bynajmniej nic nie słychać.
Z góry dzięki za pomoc.
Mam mały problem. Wymieniałem klocki i tarcze przód (Textar). Zaciski z dwoma klockami na stronę. Tłoczki chodzą lekko. Prowadnice również. Samochód z każdej górki na luzie toczy się bez problemu. Sprężyny które trzymają zewnętrzny klocek również nowe. Przewody hamulcowe elastyczne nowe. Przy skręcie w prawo słychać tarcie klocków o tarczę. Tak jak by klocek był za luźny i dotykał w tym momencie tarczy. Rozbierałem chyba już z 10 razy zaciski. Osłona blaszana tarczy też niczego nie dotyka. Brak mi już pomysłów. Może ktoś miał już podobny przypadek.
Jeszcze dodam, że czasami po skręcie i puszczeniu hamulca przy powolnej jeździe (polna droga) też słychać tarcie jak koło wpada w dziurę lub z niej wyjeżdża. Powyżej 15-20 km/h wszystko ustępuje. Bynajmniej nic nie słychać.
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2018, 10:45 przez recaro21555, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sty 2017, 08:39
- Lokalizacja: Mrągowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sty 2017, 08:39
- Lokalizacja: Mrągowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sty 2017, 08:39
- Lokalizacja: Mrągowo
Dzięki. Sprawdziłem, jest ok. Może za jakiś czas to się wytrze. Ale dźwięk jest irytujący. Nic się nie grzeje, na tarczy nie widać innych dziwnych objawów heh. Na razie przejechałem o koło 300-400 kilometrów. Ale pierwszy raz mam po wymianie klocków i tarcz takie coś. W innych samochodach tego nie było.
[ Dodano: 2018-03-20, 10:02 ]
Problem dalej występuję. Przyzwyczaiłem się już, ale i tak denerwuje.
Skrzypienie (tarcie) jak w JELCZU. W środku mocniej słyszalne niż na zewnątrz, ale tylko przy małych prędkościach (parking, skrzyżowanie i tylko na skręconych kołach). Zaciski raczej ok. Wszystko gładko chodzi. Tłoczki się raczej cofają, bo samochód nawet z najmniejszej górki się toczy. Chyba, że nie tyle ile powinny.
Macie jakieś jeszcze sugestie?? Klocki i tarcze TEXTAR. Klocki mam 2 na zacisk. Mam jeszcze klocki TRW gdzieś 2/3 grubości jeszcze zostało. Zastanawiam się czy ich na próbę nie podmienić na chwilę. Chociaż trzymam się reguły, że do nowych tarcz nie zakłada się starych klocków.
[ Dodano: 2018-03-20, 10:02 ]
Problem dalej występuję. Przyzwyczaiłem się już, ale i tak denerwuje.
Skrzypienie (tarcie) jak w JELCZU. W środku mocniej słyszalne niż na zewnątrz, ale tylko przy małych prędkościach (parking, skrzyżowanie i tylko na skręconych kołach). Zaciski raczej ok. Wszystko gładko chodzi. Tłoczki się raczej cofają, bo samochód nawet z najmniejszej górki się toczy. Chyba, że nie tyle ile powinny.
Macie jakieś jeszcze sugestie?? Klocki i tarcze TEXTAR. Klocki mam 2 na zacisk. Mam jeszcze klocki TRW gdzieś 2/3 grubości jeszcze zostało. Zastanawiam się czy ich na próbę nie podmienić na chwilę. Chociaż trzymam się reguły, że do nowych tarcz nie zakłada się starych klocków.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sty 2017, 08:39
- Lokalizacja: Mrągowo
To już dawno sprawdziłem. Już sam nie wiem czego mogę się czepiać.
Chyba, że zamienić prawą na lewą stronę. Ale co to miało by wspólnego jak trze z obu stron.
[ Dodano: 2018-03-21, 12:49 ]
Jeszcze nie dopisałem, że jadąc po dużych dziurach powoli (polna droga) z kołami wyprostowanymi to ten dźwięk też się pojawia. Wystarczy minimalnie wcisnąć hamulec i wszystko znika.
Tak jak by miał na to wpływ naciągnięcie przewodu hamulcowego...
Chyba, że zamienić prawą na lewą stronę. Ale co to miało by wspólnego jak trze z obu stron.
[ Dodano: 2018-03-21, 12:49 ]
Jeszcze nie dopisałem, że jadąc po dużych dziurach powoli (polna droga) z kołami wyprostowanymi to ten dźwięk też się pojawia. Wystarczy minimalnie wcisnąć hamulec i wszystko znika.
Tak jak by miał na to wpływ naciągnięcie przewodu hamulcowego...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sty 2017, 08:39
- Lokalizacja: Mrągowo
Właśnie te dołeczki trzeba zrownac. Jak znajdę jakieś zdjęcie to podrzucę. Ale to jest proste bo jak położysz klocek w prowadnicy to musi mieć równy ten slizg. U mnie były spore te doleczki, objawy identyczne ale po takim zabiegu ustąpiło.
Ps. Tylko szlifuj z rozsądkiem żebyś nie przesadził bo będzie klocek latał od zbyt dużego luzu.
Ps. Tylko szlifuj z rozsądkiem żebyś nie przesadził bo będzie klocek latał od zbyt dużego luzu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 30 sty 2017, 08:39
- Lokalizacja: Mrągowo