Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C5 ] Stan tarcz oceńcie fotki

Układ hamulcowy
Demon1948
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:55
Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn

[Audi A6 C5 ] Stan tarcz oceńcie fotki

Post autor: Demon1948 » 14 maja 2010, 19:11

Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem audi 2.7 biturbo i przy zakupie powiedziano mi ze sa do wymiany tarcze przy hamowaniu z około 230 juz zaczyna sie bicie oto fotki tych tarcz <poniżej>. jak mieżyłem to maja 25 mm grubosci a orginalnie miały chyba 28 ????
a ich wysokosć to chyba 312 nie wiem dokładnie no mieżyłem z tym bolcem wystajacym, bo tak wyszło mi ze maja 315 mm minus ten wystajacy bolec to 312 bedzie mam felgi 16.

I wielkie zapytanie jak je zdemontowac jak nie mam zadnych srub ?? pomóżcie
Jakie proponujecie tarcze chciał bym kupić nacinane i niekoniecznie nawiercane ATE tak w przyjemnej cenie tylko słyszałem ze nawiercane sa głośne ??

Obrazek



Obrazek

Za liczne błedy przepraszam-Dyslekcja

[ Dodano: 2010-05-14, 19:16 ]
Obrazek



Obrazek

[ Dodano: 2010-05-14, 19:17 ]
Obrazek



Obrazek

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 14 maja 2010, 19:32

Kolego żeby zdemontować to trzeba odkręcić zacisk a co do samych tarcz to w jednym miejscu na krawędzi tarczy masz takie wyżłobienie w rodzaju ogranicznika maksymalnego zużycia tarcz (na fotkach akurat nie widać).Musisz się temu przyglądnąć i już będziesz wiedział ;-)
Ja mam ATE zwykłe i jestem zadowolony :-)

Demon1948
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:55
Lokalizacja: Prabuty/Kwidzyn

Post autor: Demon1948 » 14 maja 2010, 19:35

odkręcam zacisk i to wszystko i tarcza zchodzi sama ?

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 14 maja 2010, 19:51

Tak jest u mnie w dieslu..poczekajmy niech się wypowie ktoś od takiego silnika jak twój ;-)

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 14 maja 2010, 22:42

nie ma znaczenia silnik ;-) w każdym jest podobnie. Tarcze dociska felga.
Pozdrawiam, Quick.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 maja 2010, 23:11

Demon1948 pisze:Jakie proponujecie tarcze chciał bym kupić nacinane i niekoniecznie nawiercane ATE tak w przyjemnej cenie tylko słyszałem ze nawiercane sa głośne ??
Raz zamontowałem ATE PD, czyli nacinane. Są tylko trochę droższe od gładkich i ładnie wyglądają :mrgreen:
Do skuteczności hamowania nic nie mam, jest Ok. Natomiast przy hamowaniu z wyższych prędkości są dość hałaśliwe, tak jakby byl oslychać siekanie klocków przez rowki tarczy :-/ (było to w Octavii 1,8 T tarcze 288 mm).
Każde nastepne zakąłdałem gładkie, jest cicho ;-) a hamowanie nie ucierpiało (przynajmniej wg odczuć subiektywnych)
Części samochodowe online - Motostacja pl

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 maja 2010, 14:11

Celem rowków w tarczach nacinanych jest zapobieżenie "szkleniu się" powierzchni klocków oraz odprowadzenie niepożądanych substancji i gazów. I to działa, choć zużycie klocków jest większe, hałas niezbyt przyjemny i bardzo brudzi się felga. I właśnie sam się zastanawiam, czy by następnym razem nie przejść na gładkie, bo wad jest więcej niż zalet, zwłaszcza, że nie jeżdżę bardzo agresywnie :roll:
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 17 maja 2010, 15:09

na kazdej tarczy nabite sa wartości
ile mm może mieć minimalnie tarcza aby nadawała się do użytku

zmierz i bedziesz widzial czy tarcze sie jeszcze nadają

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 17 maja 2010, 18:00

alukard pisze:zmierz i będziesz widział czy tarcze się jeszcze nadają
wystarczy zerknąc na ten ogranicznik (zaznaczony ),nieraz trzeba go odszukać jak jest zalepiony rdzą i nalotem z klocków ale jak juz pisałem nie trzeba mierzyć.
Taki ogranicznik maksymalnego zużycia mają prawie wszystkie tarcze ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 maja 2010, 08:29

Voytec,
myslalem ze to cos :)
to wycinają przy "wywarzaniu" <ok>

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 18 maja 2010, 18:17

alukard pisze:Voytec,
myslalem ze to cos :)
to wycinają przy "wywarzaniu" <ok>
mozna tak pomyśleć ale z tego co mi wiadomo to jest właśnie max.zużycie ;-)
W sumie to ciekawe czy tarcze jakoś wyważają :?:
Moze dla bolidu Kubicy tak ale pewnie dla takich seryjnych aut to raczej wątpliwa sprawa :-|

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 maja 2010, 20:56

http://www.protechnic.pl/index.php?stronaID=6&jezykID=1

"Toczenie, wiercenie, wyważanie i kontrola jakości odbywają się w procesie ciągłym na zintegrowanych, automatycznych liniach produkcyjnych."

więc cos tam niby wywazaja ;-)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 18 maja 2010, 21:04

przy hamowaniu moze bicia by nie było, bo powierzchnia scierna jest prosta i nie pofalowana
mysle ze bylo by to racze odczuwalne w jakims tam zakresie km/h (coś ala krzywa felga )

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 18 maja 2010, 23:02

alukard pisze:racze odczuwalne w jakims tam zakresie km/h
albo prędzej nie wyważona dobrze ;-)

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 21 maja 2010, 09:17

Byłem niedawno światkiem wizyty Lancera EVO IX u znajomego w warsztacie. Zgłoszony problem, to coś wali w zawieszeniu w czasie jazdy i zajebiście jest to odczuwalne na kierownicy, tym bardziej przy hamowaniu. Przypadłość ta wystąpiła tego samego dnia podczas mocnego hamowania z 200km/h.
Po uniesieniu auta padały różne przypuszczenia: przegrzane tarcze, półoś... Znajomy stwierdził że nie ma co gdybać tylko ściąga koła... i tu niespodzianka, odkręcił śruby palcami ! Właściciel auta zbladł.
Pozdrawiam, Quick.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga