Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z tylnymi hamulcami

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
valdibdg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 04 mar 2012, 12:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Problem z tylnymi hamulcami

Post autor: valdibdg » 16 cze 2018, 10:48

Witam. Mam audi a6c5 sedan 1.9 TDI 110KM. Ostatnio zauważyłem ze na tylnych tarczach hamulcowych pojawił się rdzawy nalot i są widoczne tylko takie cienkie paseczki w których klocek zbiera ten nalot. Przednie tarcze są lśniące i czyste. Na tylnych ten problem jest z lewej i prawej strony. Klocki są jeszcze grube. Co może być powodem ze dzieje się tak na tylnej osi z lewej i prawej strony ?? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 cze 2018, 14:16

A próbowałeś kilka razy mocniej przyhamować?

valdibdg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 04 mar 2012, 12:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: valdibdg » 16 cze 2018, 15:57

Tak kolego. Wczoraj robilem trase 400km i caly czas bez poprawy. Czy mogą to być zapieczone prowadnice?? I czy po rozebraniu składa się je na sucho czy trzeba przesmarowac??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 cze 2018, 00:06

Wątpie, aby z dwóch stron tak samo ciężko pracowały prowadnice. Tarcza i klocki nowe, czy tylko klocki były wsadzone nowe?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 17 cze 2018, 19:46

Musisz zobaczyć jak chodzą tłoczki. Jeśli będą ciężko chodziły to i będzie słabo hamowało. Zacisk na prowadnicach powinien się przesuwać ręką. Dobrze jest czymś posmarować przy składaniu.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 14 sie 2018, 12:11

Pokaż zdjęcie, bo może masz wżery rdzy i tarcze pójdą na złom.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 06 lis 2018, 20:39

Najprawdopodobniej może to być :
1. ciężko pracujący zacisk w jarzmie (te trzeba smarować - ja używam pasty do tłoczków hamulcowych)
2. ciężko pracujące tłoczki (tutaj można to łatwo sprawdzić w dwie osoby, na zdjętym zacisku jedna osoba mając wkręcony tłok sprawdza jak swobodnie ten się wysuwa przy użyciu hamulca zasadniczego - ten powinien się wysuwać ale nie cofać... Można go spróbować rozruszać wkręcając i wysuwając w międzyczasie go smarując ww. pastą w pkt 1)

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 06 lis 2018, 20:51

jak juz tłoczki zaczynają pracowac cieżko to ja odrazu rozbieram wszystko czyszcze wszystkie gniazda uszczelniacza i osłonki poniewaz alu sie utlenia i pecznieje po czym sciska tłoczek po takim zabiegu pracuje bardzo lekko, i tłoczek po puszczeniu powinien sie delikatnie cofnąc ponieważ takie zadanie ma uszczelniacz, nie bez powodu jest on kwadratowy a nie okrągły jak zwykły oring
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga