Problem z hamulcem. Grzeje się koło...
Problem z hamulcem. Grzeje się koło...
Witam. Moje auto audi a6c5 rok produkcji 2000 1.9 TDI sedan. Kod silnika afn. Mam problem z przednim prawym kołem... Ostatnio mechanik wymiwnił mi tarcze i klocki z tyłu i z przodu dodatkowo tylne linki hamulcowe. Około rok temu w tym zacisku był wymieniony zestaw naprawczy tłoczek i wszystkie gumki i uszczelnienia z płynem hamulcowym. Były wymienione przewody giętkie z prawej i lewej strony. To koło delikatnie było zawsze cieplejsze od lewego przedniego.... Ale teraz po przejechaniu kilku kilometrów nie hamując prawie wcale 3 koła są zimne a przednie prawe wyczuwalnie cieplejsze... W czwartek mam jechac do Warszawy i szkoda mi klocków i nowej tarczy na tej stronie. Co moge zrobic i co może być przyczyną?? Wczoraj drugi raz odebrałem auto od mechanika bo miał to poprawić. Sprawdził wszystko w tym zacisku, nasmarował, wyczyścił jeszcze raz złożył, odpowietrzył układ. Wczoraj jak od niego wróciłem to koło było zimne a dziś jak dojechałem 7 km do pracy znowu ciepłe a pozostałe 3 zimne... Co może się dziać z tym?? Proszę o jakieś porady i sugestie bo już naprawde nie wiem co robić.... Jechać do innego mechanika żeby znowu to samo zrobił co poprzedni. Szukam jakiegoś dobrego fachowca co zna się na tym najlepiej Bydgoszcz lub okolice.... Proszę dajcie znać co jeszcze mogę zrobić z tym grzejącym się kołem....
Co w zacisku odpowiada za to by tłoczek z klockiem cofnał sie po zwolnieniu pedału hamulca????
A czy słyszał ktoś o takim przepadku że winą za to wszystko może być pompa ABS?? Że tak są jakieś zaworki w niej i jak któryś sie przytnie lub zapcha to płyn hamulcowy nie wraca lub wraca wolniej do zbiorniczka wyrównawczego przez co koło się grzeje?? Czy jest taka możliwość??
Wczoraj oglądałem ten zacisk koledzy i gdy był on załozony na jarzmach to przesunałem go do tyłu. Tak jakbym przednia część zacisku odciagnął delikatnie w stronę tyłu auta... Założyłem koło i obracało się beż żadnego oporu... Bo wcciśnięciu kilka razy hamulca znowu było czuć opór.... i tak zrobiłem kilka razy... Za każdym razem po tej operacji koło obracało sie bez zadnego problemu.... Czy winny tej sytuacji może być jednak zacisk lub jarzmo zacisku?? Bo skoro płyn by sie nie cofał i cały czas napierał na tłoczek to nawet ruszenie zaciskiem nic by nie dało. A w moim przypadku jest taki objaw jakby zacisk się klinował tgak mi sie wydaje... Co może się dziać??
Co w zacisku odpowiada za to by tłoczek z klockiem cofnał sie po zwolnieniu pedału hamulca????
A czy słyszał ktoś o takim przepadku że winą za to wszystko może być pompa ABS?? Że tak są jakieś zaworki w niej i jak któryś sie przytnie lub zapcha to płyn hamulcowy nie wraca lub wraca wolniej do zbiorniczka wyrównawczego przez co koło się grzeje?? Czy jest taka możliwość??
Wczoraj oglądałem ten zacisk koledzy i gdy był on załozony na jarzmach to przesunałem go do tyłu. Tak jakbym przednia część zacisku odciagnął delikatnie w stronę tyłu auta... Założyłem koło i obracało się beż żadnego oporu... Bo wcciśnięciu kilka razy hamulca znowu było czuć opór.... i tak zrobiłem kilka razy... Za każdym razem po tej operacji koło obracało sie bez zadnego problemu.... Czy winny tej sytuacji może być jednak zacisk lub jarzmo zacisku?? Bo skoro płyn by sie nie cofał i cały czas napierał na tłoczek to nawet ruszenie zaciskiem nic by nie dało. A w moim przypadku jest taki objaw jakby zacisk się klinował tgak mi sie wydaje... Co może się dziać??
Ostatnio zmieniony 03 maja 2015, 12:15 przez valdibdg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
powinieneś rozebrać zacisk, zmienić gumki, sprawdzić stan tłoczka, być może jest zardzewiały. Jeżeli troszkę to papierem wodnym można go wyczyścić, jak ma wżery to wymiana. Poza tym musisz przesmarować tłoczki w zacisku i sprawdzić, czy prowadnice klocków są czyste. W innym przypadku przegrzejesz tarczę i będzie do wymiany, chyba że już zmieniła kolor.
Koledzy, to wszystko o czym piszecie było już w tym zacisku zrobione... Mechanik stwierdził że wszystko w tym zacisku i prowadnice są wporzadku. Powiedział mi że płyn napotyka na jakieś utrudnienie i nie moze swobodnie cofać się po zwolnieniu pedału hamulca. Powiedział mi że może być winna pompa abs przez która płyn zmierza do zacisku i cofa sie z niego bo tam są takie zaworki. Czy słyszeliście może o takim przypadku?? Wiem że płyn zmieniony, przewody sprawdzone i zmienione giętkie przewody przy kołach na nowe, sprawdzony cały zacisk i wymieniony tłoczek w nim, wszystkie uszczelnienia. Łożysko w kole też jest ok. Wszystko przesmarowane i dalej to przednie prawe koło się grzeje. Jak podniose koła na lewarku to przednie lewe obraca się swobodnie a prawe z oporem i czuć że klocki trzymaja.... Czy moze być temu winna jak stwierdza mechanik pompa ABS lub pompa hamulcowa??
[ Dodano: 2015-05-03, 12:14 ]
Wczoraj oglądałem ten zacisk koledzy i gdy był on załozony na jarzmach to przesunałem go do tyłu. Tak jakbym przednia część zacisku odciagnął delikatnie w stronę tyłu auta... Założyłem koło i obracało się beż żadnego oporu... Bo wcciśnięciu kilka razy hamulca znowu było czuć opór.... i tak zrobiłem kilka razy... Za każdym razem po tej operacji koło obracało sie bez zadnego problemu.... Czy winny tej sytuacji może być jednak zacisk lub jarzmo zacisku?? Bo skoro płyn by sie nie cofał i cały czas napierał na tłoczek to nawet ruszenie zaciskiem nic by nie dało. A w moim przypadku jest taki objaw jakby zacisk się klinował tgak mi sie wydaje... Co może się dziać??
[ Dodano: 2015-05-03, 12:14 ]
Wczoraj oglądałem ten zacisk koledzy i gdy był on załozony na jarzmach to przesunałem go do tyłu. Tak jakbym przednia część zacisku odciagnął delikatnie w stronę tyłu auta... Założyłem koło i obracało się beż żadnego oporu... Bo wcciśnięciu kilka razy hamulca znowu było czuć opór.... i tak zrobiłem kilka razy... Za każdym razem po tej operacji koło obracało sie bez zadnego problemu.... Czy winny tej sytuacji może być jednak zacisk lub jarzmo zacisku?? Bo skoro płyn by sie nie cofał i cały czas napierał na tłoczek to nawet ruszenie zaciskiem nic by nie dało. A w moim przypadku jest taki objaw jakby zacisk się klinował tgak mi sie wydaje... Co może się dziać??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolego ale jak stary miał uszkodzona gumke osłaniajacą i był mocno skorodowany to musiałem go wymienic. Wymieniony był rok temu. Żadnych problemów nie było do czasu jak teraz wymieniłem tarcze i kolcki to jedno koło przednie prawe delikatnie trzyma... Jutro inny mechanik to rozbierze jeszcze raz i złoży. A czy możliwe jest że płyn nie cofa sie przez pompe ABS i dlatego to jedno koło sie grzeje?? Wydaje mi sie że jakby cos było nie tak z pompą to dwa koła by sie grzały....