Odpowietrzenie układu hamulcowego, jak wykonac poprawnie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 12 paź 2011, 10:39
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Staszów
Podbijam. Po wymianie hamulców i węży hamulcowych są dwa objawy:
1. pedał hamulca jest miękki, ale hamulce hamują
2. biegi zaczęły wchodzić z lekki uczuciem "haczenia" - czuć opór przy wrzucaniu biegów, zwłaszcza wstecznego - lekkie puknięcie słychać nawet. Jak się "podpompuje" sprzęgłem to jest lepiej, ale nie do końca.
Mechanik twierdzi, że dobrze odpowietrzył hamulce, ale że niby po wymianie z gęstego na nowy rzadszy płyn któraś sekcja na pompie przepuszcza i dlatego pedał miękki. Deko mi się to nie klei.
Ciśnienie płynu czy co tam VAG pokazuje w sekcji ABS - na wciśniętym jest ponad 100 atmosfer.
Jutro spróbuje odpowietrzyć hamulce z jednoczesną wymianą całego płynu. Jak to jest z płynem hamulcowym - mam dwie bańki DOT4 prawie pełne bo kupowałem "na dolewkę" - można go wykorzystać jak był już otwierany?
I co z tym odpowietrzaniem sprzęgła - jak to zrobić?
1. pedał hamulca jest miękki, ale hamulce hamują
2. biegi zaczęły wchodzić z lekki uczuciem "haczenia" - czuć opór przy wrzucaniu biegów, zwłaszcza wstecznego - lekkie puknięcie słychać nawet. Jak się "podpompuje" sprzęgłem to jest lepiej, ale nie do końca.
Mechanik twierdzi, że dobrze odpowietrzył hamulce, ale że niby po wymianie z gęstego na nowy rzadszy płyn któraś sekcja na pompie przepuszcza i dlatego pedał miękki. Deko mi się to nie klei.
Ciśnienie płynu czy co tam VAG pokazuje w sekcji ABS - na wciśniętym jest ponad 100 atmosfer.
Jutro spróbuje odpowietrzyć hamulce z jednoczesną wymianą całego płynu. Jak to jest z płynem hamulcowym - mam dwie bańki DOT4 prawie pełne bo kupowałem "na dolewkę" - można go wykorzystać jak był już otwierany?
I co z tym odpowietrzaniem sprzęgła - jak to zrobić?