Witam wszystkich,
Niestety nie daję rady z awarią więc pytam na forum. Nic podobnego nie znalazłem.
Problem jest z błędami sterownika ABS. Moduł był parę lat temu naprawiany (typowa usterka z urwanymi drucikami) jeszcze przez poprzedniego właściciela. Problem zaczął się jakiś tydzień temu. Prawdopodobnie spowodowany był myciem silnika albo pogodą. Co prawda po myciu nie było problemu - żadnych błędów normalna jazda. Błędy ujawniły się na drugi dzień. Palące kontrolki ABS i ASR. Po sprawdzeniu VAGiem wyszedł błąd czujników ABS prawa strona przód i tył (00285 i 00287) - otwarty albo zwarcie do plusa. Błędy się odnawiały. Myślałem, że czujniki albo kable zamokły bo jednocześnie zaczęły się silne opady deszczu(długi weekend majowy). Sprawdziłem wtyczkę od modułu ABS -sucha czysta. Nie zajmowałem czekałem aż się pogoda ustabilizuje. Niestety poprawy nie było, wręcz przeciwnie. Po paru dniach zaczął dodatkowo mrugać wykrzyknik. i pojawił się inny błąd. 65535 - Internal Control Module Memory Error. Raz się wykasowały raz nie. Czasem mrugał "!" czasem był spokój. Raz słyszałem typowe "tyrkanie" zaworów z ABS'u. I tak przez parę dni. Wczoraj jeszcze bardziej się pogorszyło. Alarm sam się odpalał. Zauważyłem, że samoczynnie zapala się podświetlenie zegarów, niektóre kontrolki się zapalają itp. W czasie jazdy wszystko jest OK(oprócz kontrolek ABS i ASR i mrugającego "(!)") Po odpięciu wtyczki od modułu ABS wszystko wraca do normy. Tak że winny jest raczej moduł.
Dzisiaj go wykręciłem i otworzyłem, myślałem że jest może zalany, ale oznak wilgoci nie widać. Wszystko zalane oryginalnym kisielem (oprócz drucika od porzedniej naprawy). Po podłączeniu wtyczki znowu mruganie zegarów i kontrolek.
zniknoł błąd pamięci ale pojawił się:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47), 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
01200 - ABS Valves Supply Voltage 35-00 - -
Wiem, że dałem d... myjąc ten silnik, więc proszę nie pastwcie się.
Co robić? Czy jest ktoś w stanie sprawdzić czy moduł jest ok? Bo jeżeli jest OK, to może gdzieś wiązka namokła (ale przez tydzień chyba by już wyschła).
[ Dodano: 2013-05-12, 11:11 ]
Chyba to jednak zawilgocony moduł. Wsadziłem go otwartego do piekarnika dałem 50 st. i termoobieg. Po godzinie już nie zgłasza błędów oprócz jednego:
01200 - ABS Valves Supply Voltage 35-00 - -.
Podświetlanie zegarów i mruganie kontrolek też ustało.
Nie podpinałem tych dwóch kabelków do silnika pompy (bo miejsca nie mam na wyciągniętym module). Czy ten błąd może być przez to?
Jak mogę sprawdzić czy faktycznie nie ma zasilania?
Jeżeli to bezpiecznik to gdzie go szukać. Ten w skrzynce w kabinie nr 7. jest OK.
[C5+LPG] Nietypowa usterka modułu ABS.
- kovalnet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 27 gru 2012, 21:58
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: MARCINOWICE
No niestety, tak prosto nie jest. Błąd się odnawia, momentalnie.
Ma może ktoś rozpiskę mas i zasilania na wtyczce do modułu?
[ Dodano: 2013-05-16, 11:40 ]
Znalazłem w końcu na forum Passata:
01200 - ABS Valves Supply Voltage
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Brake Electronics Control Module (J104) faulty
Brake Electronics Control Module (J104) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Brake Electronics Control Module (J104)
Check/Replace Brake Electronics Control Module (J104)
Special Notes
This Fault Code usually effects the Hydraulic Unit (N55) and the Hydraulic Pump (V39).
On vehicles that use the Bosch ABS system this connection is typically a separate 2 wire connector below the module. When this fault is stored after module replacement make sure it was reconnected.
---------------
Czyli to chyba chodzi jednak o te dwa kabelki na dole:
"a separate 2 wire connector below the module"
No to trzeba będzie nadkole ściągać żeby to sprawdzić, bo inaczej nie sięgnie.
[ Dodano: 2013-05-16, 20:01 ]
No niestety dalej to samo. Sprawdziłem napięcia na wtyczce przy tych 4 większych pinach. Na dwóch jest napięcie na dwóch masa. Napięcie i masa idzie też do tego silniczka (wtyczka na dole). Czy tak ma być?
Zdaje się że moduł jednak walnięty.
Ma może ktoś rozpiskę mas i zasilania na wtyczce do modułu?
[ Dodano: 2013-05-16, 11:40 ]
Znalazłem w końcu na forum Passata:
01200 - ABS Valves Supply Voltage
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) ON
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Brake Electronics Control Module (J104) faulty
Brake Electronics Control Module (J104) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Brake Electronics Control Module (J104)
Check/Replace Brake Electronics Control Module (J104)
Special Notes
This Fault Code usually effects the Hydraulic Unit (N55) and the Hydraulic Pump (V39).
On vehicles that use the Bosch ABS system this connection is typically a separate 2 wire connector below the module. When this fault is stored after module replacement make sure it was reconnected.
---------------
Czyli to chyba chodzi jednak o te dwa kabelki na dole:
"a separate 2 wire connector below the module"
No to trzeba będzie nadkole ściągać żeby to sprawdzić, bo inaczej nie sięgnie.
[ Dodano: 2013-05-16, 20:01 ]
No niestety dalej to samo. Sprawdziłem napięcia na wtyczce przy tych 4 większych pinach. Na dwóch jest napięcie na dwóch masa. Napięcie i masa idzie też do tego silniczka (wtyczka na dole). Czy tak ma być?
Zdaje się że moduł jednak walnięty.
- xpbit
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rybno k/Działdowa
odświeżę temat.
w piątek miałem naprawiane dwa druciki w sterowniku ABS
po przekręceniu kluczyka wszystko OK. ruszam samochodem do tyłu OK ruszam do przodu wywala wykrzyknik
wyłączam zapłon odpalam jeszcze raz wszystko OK.
jadę i wszystko OK.
po 2 dniach znowu wykrzyknik na środku bez ruszenia po samym przekręceniu kluczyka gaszenie i na nowo odpalanie nic nie daje wykrzyknik pali się cały czas....
wyskakuję błąd :
1200 - napięcie zasilające zaworów ABS
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny
w silniku pojawił mi się natomiast taki błąd którego nigdy nie widziałem obstawiam że musi mieć jakiś związek z tym
18020 - elektroniczny moduł sterujący nieprawidłowo zakodowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny
i nie wiem teraz o co kaman z tym wszystkim
2 dni się tylko nacieszyłem sprawnym ABSem
ma ktoś jakiś pomysł na to ?
Pozdrawiam
w piątek miałem naprawiane dwa druciki w sterowniku ABS
po przekręceniu kluczyka wszystko OK. ruszam samochodem do tyłu OK ruszam do przodu wywala wykrzyknik

wyłączam zapłon odpalam jeszcze raz wszystko OK.
jadę i wszystko OK.
po 2 dniach znowu wykrzyknik na środku bez ruszenia po samym przekręceniu kluczyka gaszenie i na nowo odpalanie nic nie daje wykrzyknik pali się cały czas....
wyskakuję błąd :
1200 - napięcie zasilające zaworów ABS
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny
w silniku pojawił mi się natomiast taki błąd którego nigdy nie widziałem obstawiam że musi mieć jakiś związek z tym
18020 - elektroniczny moduł sterujący nieprawidłowo zakodowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - błąd sporadyczny
i nie wiem teraz o co kaman z tym wszystkim

2 dni się tylko nacieszyłem sprawnym ABSem

ma ktoś jakiś pomysł na to ?
Pozdrawiam

_________________________________ Audi Quattro______________________________