Witam
Chcialem sie poradzic odnosnie hamulców
Sprawa wyglada tak, ze ok miesiac temu wymieniałem klocki hamulcowe z tyłu.
Wszystko jak dla mnie grało przy hamowaniu nigd nie odczułem ściągania
Jednakze 2 tygodnie przed przegladem podskoczyłem na diagnostyke zeby facet powiedzial mi czy wszystko gra.
Oprocz jakis pierdółek ( końcówki drążków) powiedział ze hamulec zasadniczy nierowno bierze konkretnie lewe tylnie koło za slabo tam gdzie przeciez te klocki były wymieniane, jak stwierdził najlepiej rozbierac wraz z druga strona zeby pozniej z koleji tamta strona nie hamowała gorzej
I teraz chciałem sie poradzić, gdzie szukać przyczyny, co moze byc winna za to słabsze hamowanie w tym lewym kole?
Z góry dziekuje
[A6 C5] Nierówno biorą tylnie hamulce
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
gilusc, teoretycznie mozliwe sytuacje:
1. Zapowietrzona jedna strona tyłu (jeden zacisk)
2. Rózne tarcze (producent, materiał, stopien zuzycia/skorodowania, zabrudzenie/zatluszczenie)
3. Próg zużyciowy lub korozyjny na tarczy (nowe klocki jeszcze nie pracują całą powierzchnią tylko np. trą o korozję)
4. Rózne klocki (j.w.)
5. Przytarty tłok w zacisku/ uszkodzenie mechaniczne zacisku
6. Duże opory prowadnic zacisku (czyszczenie i smarowanie w gumowych harmonijkach
7. Opory w przesuwaniu klocków w jarzmach (duże progi, korozja)
8. "Puchnący" przy hamowaniu wężyk (malo prawdopodobne ale teoretycznie...)
Jak widzisz niektóre w/w mozliwości są tak trywialne, ze aż śmiech. Nie wiem jednak które z nich mogą byc u Ciebie aktualne, więc napisałem wszystko, co się nasuwa przy założeniu, że mówimy o logicznych przyczynach.
Pozostaja jeszcze te nielogiczne ale napisz najpierw co z tymi logicznymi
1. Zapowietrzona jedna strona tyłu (jeden zacisk)
2. Rózne tarcze (producent, materiał, stopien zuzycia/skorodowania, zabrudzenie/zatluszczenie)
3. Próg zużyciowy lub korozyjny na tarczy (nowe klocki jeszcze nie pracują całą powierzchnią tylko np. trą o korozję)
4. Rózne klocki (j.w.)
5. Przytarty tłok w zacisku/ uszkodzenie mechaniczne zacisku
6. Duże opory prowadnic zacisku (czyszczenie i smarowanie w gumowych harmonijkach
7. Opory w przesuwaniu klocków w jarzmach (duże progi, korozja)
8. "Puchnący" przy hamowaniu wężyk (malo prawdopodobne ale teoretycznie...)
Jak widzisz niektóre w/w mozliwości są tak trywialne, ze aż śmiech. Nie wiem jednak które z nich mogą byc u Ciebie aktualne, więc napisałem wszystko, co się nasuwa przy założeniu, że mówimy o logicznych przyczynach.
Pozostaja jeszcze te nielogiczne ale napisz najpierw co z tymi logicznymi
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga