Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Lewe tylne koło gorące !!!

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Masterek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 sty 2013, 19:51
Lokalizacja: Środa Śląska

Lewe tylne koło gorące !!!

Post autor: Masterek » 16 sie 2015, 19:01

Witam mam problem w swojej Audi 2,4 rok 2000 .. od jakiegoś czasu trzyma mi lewe tyle koło tzw.. nie ma już prawie klocka po wyjeżdzie nad morze. Zacisk dostał zestaw naprawczy zostało wszystko wyczyszczone odpowietrzone ale nie pomogło czy zostaje tylko wymiana może być uszkodzony na przykład mechanicznie .. koszt używki to około 60-70 zł , mam pytanie czy będzie pasowało na przykład od diesla !!! Koło jest tak gorące że można jajka smażyć zostało również wymienione łożysko w lewym kole...

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 16 sie 2015, 19:54

Masterek pisze:dostał zestaw naprawczy zostało wszystko wyczyszczone odpowietrzone ale nie pomogło czy zostaje tylko wymiana może być uszkodzony na przykład mechanicznie .. koszt używki to około 60-70 zł
albo uszkodzony zacisk albo linka ręcznego, zdejmij linkę od ręcznego i zobacz jak chodzi linka w pancerzu czy nie ma oporów, jeżeli chodzi swobodnie to problemem będzie zacisk, połóż się pod auto i zobacz czy linka jest całkiem cofnięta po spuszczeniu ręcznego hamulca.
Od diesla będzie pasować bez problemu, ale moim zdaniem nie ma sensu kupować używanych zacisków po 60 - 150 zł. W Sanoku jest firma która zaciski regeneruje i dają dwa lata gwarancji / wysyłasz swój - po regeneracji Ci odsyłają twój zacisk , chyba że w danym momencie mają na wymianę to wyślą szybciej/ mój kolega już jeździ 5 rok po regeneracji.

http://www.schnell-pass.com.pl/

Gość.

Post autor: Gość. » 16 sie 2015, 19:55

Jak zjadło klocek to trzyma zacisk. jezeli rozebrałes na czynniki pierwsze i tłoczek i wsio co pracuje w nim było w ładnym stanie,ma powymieniane wszelkie uszczelki oraz zostało nasparowane np smarem miedzianym i rozruszane kilkarazy to nie powinno sie chrzanić. Jezeli jednak to znakiem że jest złom i wymień na drugi a ten drugi zanim wsadziś potraktuj tak jak napisałem wyżej po czym zamontuj.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Re: Lewe tylne koło gorące !!!

Post autor: mwx » 18 sie 2015, 09:49

Masterek pisze:. Zacisk dostał zestaw naprawczy zostało wszystko wyczyszczone odpowietrzone ale nie pomogło
Tłoczek też nowy?
Oczyściłeś bardzo dokładnie z utlenionego aluminium rowek pod nową uszczelkę tłoczka?
Przy montażu użyłeś pasty do tłoczków (np ATE) na gładź, uszczelkę i śrubę samoregulatora, czy wkręcałeś brutalnie na sucho?
Sprężyna cofa dźwignię ręcznego do końca?
Jarzma nie mają jakichś głębokich wżerów/wytarć w miejscu w którym podpierają klocek?

Nie smaruj przypadkiem nic smarem miedzianym, szczególnie wewnątrz zacisku!
Do składania zacisku użyj specjalnej pasty do tłoczków ("kompatybilnej" z płynem hamulcowym - np ATE Bremszylinder Paste) a na prowadnice zacisku, klocków i na tyły klocków użyj ATE Plastilube.

Gość.

Post autor: Gość. » 18 sie 2015, 10:10

mwx pisze:Nie smaruj przypadkiem nic smarem miedzianym, szczególnie wewnątrz zacisku!
Dawałem to zawsze pod gumke,smar miedziany w spreyu i konserwował kazdy zacisk.
Dlaczego odradzasz takie uzywanie??

Wiadomo że specjalne pasty są tu lepsze ale jak zacisk nie jest dramatyczny "pod spodem" to mały szlif i psikniecie miedzia wystarczało.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 18 sie 2015, 10:33

po 1. Popularnie stosowany "smar miedziowy" to zazwyczaj shit, złożony z wiórów miedzianych i niewiadomo czego

po 2. Smar miedziowy po nagrzaniu zatrze tłoczek w zacisku i zniszczy uszczelkę. Smar odparuje, zostaną wióry i zrobi się bajzel. Jest za gęsty, ma słabe właściwości smarujące, nadaje się co najwyżej do nasmarowania ośki taczki, albo zawiasów furtki na wsi. "Smar" to w ogóle głupia nazwa na ten wynalazek, bo służy głównie do zapobiegania zapiekaniu się elementów, a nie do smarowania.

po 3. Nie powinno się go mieszać z płynem hamulcowym i już

po 4. To są HAMULCE, zupełnie niedopuszczalne jest szczędzenie 30PLN na specjalistyczne środki do ich obsługi!! A w mocnym i ciężkim aucie to już w ogóle.

Szlifowania tłoczka z wżerami też ni w ząb nie rozumiem. Cała zabawa w rozbieranie, czyszczenie, odpowietrzanie, tylko po to żeby odwalić taką chałę?
60PLN - tyle kosztuje tłoczek z zestawem gumek, nowym odpowietrznikiem i woreczkiem pasty do nasmarowania wszystkiego podczas montażu...

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 18 sie 2015, 11:11

Sam zacisk hamulcowy jest zaciskiem "pływającym". Należy przyjrzeć się również dwóm sworzniom-śrubom, na których cały zacisk przemieszcza się - "pływa" względem tarczy. Jeśli nie pracuje suwliwie na tych sworzniach, tylko stoi zapieczony, to momentalnie zjada któryś klocek zazwyczaj tylko jeden. Więc można wymienić cały zestaw naprawczy, a pominąć wspomniane sworznie i cała robota nic nie da.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 18 sie 2015, 11:54

W zestawie naprawczym są gumki do prowadnic (harmonijki), więc naturalnie prowadnice zacisku nie sposób pominąć.

Smaruje się je Plastilubem (znów nie żadnym miedziowym badziewiem bo przestaną się luźno przesuwać)

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 18 sie 2015, 12:28

Mi bardziej chodzi o to, czy one w ogóle pracują suwliwie. Bo to, że gumki ktoś sobie wymieni, to jedno, a to czy sprawdzi, czy aby napewno lekko pracują to drugie. Jak ktoś rozbierał zacisk, zbijając go młotkiem z takich sworzni i nie dał nowych lub nie przeszlifował z rdzy lub osadu, to samo założenie nowych gumek nic nie da. Ale jeśli pracują suwliwie bez zacięć to ok, przyczyn należy szukać gdzieś indziej.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 18 sie 2015, 13:07

Tych gumek nie da się wymienić bez demontażu prowadnic, a to chyba oczywiste, że nikt ich bez czyszczenia na rdzę i błoto nie poskłada.

No chyba że ja jestem dziwny i dla reszty to wcale nie jest oczywiste <figielek>

Tak czy inaczej jesteśmy zgodni, że musi tam być ład, porządek i odpowiedni smar.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 18 sie 2015, 17:23

mwx pisze:Tych gumek nie da się wymienić bez demontażu prowadnic, a to chyba oczywiste, że nikt ich bez czyszczenia na rdzę i błoto nie poskłada.

No chyba że ja jestem dziwny i dla reszty to wcale nie jest oczywiste <figielek>

Tak czy inaczej jesteśmy zgodni, że musi tam być ład, porządek i odpowiedni smar.
Rozne cuda widzialem i uwierz, ze nie kazdy ogarnia tak oczywiste i na pozor blache sprawy :)
Znajdzie sie ktos, kto ponownie zacisk nabije mlotkiem na prowadnice <rotfl>

Gość.

Post autor: Gość. » 18 sie 2015, 22:26

No nie wiem jezeli to tak reaguje chemicznie...ja natomiast nie miałem kompletnie żadnego problemu z czymkolwiek po zastosowaniu tego śridka a mam go z...komalni gdzie ma on takowe zastosowanie tez nie tylko do śrub :)

Masterek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 29 sty 2013, 19:51
Lokalizacja: Środa Śląska

Post autor: Masterek » 19 sie 2015, 08:32

Dzięki za info dodam tylko że posiadam quattro i nie pasuje nic innego jak tylko do quattro :)

Więc zaczynamy szukać :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 19 sie 2015, 08:44

Tylko szukaj pod konkretny wymiar tarczy, bo mocniejsze wersje miały nieco inne zaciski (większy tłoczek, grubsza tarcza)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl