[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?
Dziś byłem u mechanika, wymienił mi z tyłu klocki i tarcze na nowe. Powiedział, że z prawym zaciskiem jest źle, bardzo ciężko chodzi. Trzeba go jak najszybciej wymienić. Odebrałem auto i wróciłem do domu. Daleko nie mam - 7km - Auto jechało z wyraźnym oporem. Po dojechaniu na miejsce obejrzałem hamulce i się przeraziłem - z klocka mało co zostało - czyli zacisk się zakleszczył i załatwił nowe klocki. Mam nadzieję tylko, że nie załatwił tarcz. Klocki były z NK, tarcze z ATE. Teraz muszę zamówić nowe klocki i zacisk, jak przyjdą, to do wymiany.
Koła kręciły się bez zarzutu, sam sprawdzałem, nie było żadnych oporów. Tłoczek czyścił, ale powiedział, że to na długo nie będzie, bo jest mocno zajechany i trzeba będzie go szybko wymienić. Ten czas przyszedł szybciej, niż się spodziewałem. Trudno się mówi, pozostaje mi tylko wymienić zacisk i klocki z nadzieją, że tarcze całe.
Weź coś dobrego, najlepiej nawiercane. Ja założyłem Mikodę, jestem bardzo zadowolony. Porządne sportowe tarcze. Cenowo coś koło 160€ się prasuje komplet z klockami. Brembo także bardzo dobre. Albo właśnie Bosch.
A tak z innej beczki odnośnie mojego ostatniego epizodu z tylnymi - czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć, co za debil lakieruje tarcze hamulcowe? Okazało się że to lakier się zawinął i wyglądał jak starty klocek.
Auto stało kilka dni, więc z głupa poszedłem coś tam sprawdzić, odpalić silnik i coś mnie tknęło, żeby to palcem ruszyć. I se odpadło ukazując calutki nietknięty klocek. Jak się przyjeżdżam to widać starty lakier z tarczy, który od spodu kolorem przypomina kolorem metal. Przejechałem się, wszystko działa prawidłowo, nic się nie blokuje ani nie grzeje. Po prostu kosmos...
Zdjęcie tarczy
A tak z innej beczki odnośnie mojego ostatniego epizodu z tylnymi - czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć, co za debil lakieruje tarcze hamulcowe? Okazało się że to lakier się zawinął i wyglądał jak starty klocek.
Auto stało kilka dni, więc z głupa poszedłem coś tam sprawdzić, odpalić silnik i coś mnie tknęło, żeby to palcem ruszyć. I se odpadło ukazując calutki nietknięty klocek. Jak się przyjeżdżam to widać starty lakier z tarczy, który od spodu kolorem przypomina kolorem metal. Przejechałem się, wszystko działa prawidłowo, nic się nie blokuje ani nie grzeje. Po prostu kosmos...
Zdjęcie tarczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Gdy tarcze są dodatkowo lakierowane, to należy wykonać kilkanaście delikatnych hamowań, aby zetrzeć warstwę lakieru. Dzięki takiemu zabezpieczeniu tarcze dłużej wyglądają lepiej, ponieważ tak szybko nie rdzewieją. Nie trzeba też ich odtłuszczać przed montażem, a ewentualnie przemyć zmywaczem, gdy zostną ubrudzone smarem itp.
Wiedzą nie dysponowałem, dlatego tak mi się wydawało. W każdym razie jest już wszystko ok, tylko cały czas mi świeci ikona zużytych klocków. Z prawej strony wymieniłem przewód, bo jest razem z sensorem ABS. Z lewej nie wyglądał na jakkolwiek uszkodzony. Natomiast mam pytanie. Sensor ABS montuje się na taką metalową obejmę rozporową. Nie miałem go w zestawie z sensorem, musiałem później dokupić. Założyłem tą obejmę, ale sensora nie umiem do końca wcisnąć - brakuje mi jakieś 0,5 do 1cm. Robiłem to bez zdejmowania koła, ale jutro jadę na garaż i jednak zdejmę koło. Czy mogę użyć małego młoteczka i go delikatnie wbić przez klocek drewniany? Czy lepiej się pomęczyć i próbować wcisnąć?
[ Dodano: 2018-06-24, 20:23 ]
Zrobiłem, działa, nie wyświetla błędu. Wystarczyło wcisnąć, ale bez zdejmowania kola ciężko.
[ Dodano: 2018-06-24, 20:23 ]
Zrobiłem, działa, nie wyświetla błędu. Wystarczyło wcisnąć, ale bez zdejmowania kola ciężko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 10 gru 2017, 13:06
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łukow/Wawa
Muszę przyznać, że z każdym kilometrem jestem coraz bardziej zadowolony z Textar Pro + oraz klockow Textar. Co prawda poczatkowo piszczenie przy dohamowaniu z pelzania draznilo przy tej klasie auta/hamulcow ale set dojrzewa i wlasciwie juz nie piszczy. Powłoka antykorozyjna to raczej nie zwykły lakier a raczej jakieś napylenie, które absolutnie nie przepala się, nie piszczy itp. Hebel wciąż wygląda jak świeżo założony. Mikody osobiscie odradzam. Miałem kiedyś nacinane i nawiercane i bily strasznie po ok. 4 tyś. km. Niby ładnie wyglądają, niby tanie ale mam wrażenie że to zwykle n/n tylko podrasowane otworami i nacieciami przez co raczej są bardziej głośne i tną klocki czytaj pyla jak diabli.
cześć,
przymierzam się do kupna zestawu na przód i wstępnie wybrałem Tarcza hamulcowa TRW DF2652 + Klocki hamulcowe TRW GDB1307 COTEC, niby sprzedawca mówi że będą do mnie pasować ale w opisie klocków jest napisane "Zawieszenie - Dla samochodów z zawieszeniem sportowym" więc zastanawiam się o co tu chodzi...
zacząłem więc googlować i w jakiejś wyszukiwarce po VIN wyszło mi, że powinienem kupić zupełnie inne klocki, dużo droższe GDB1371, które nawet zupełnie inaczej wyglądają...
jakie wy macie u siebie zamontowane i czy rzeczywiście te pierwsze nie będą do mojego auta pasowały?
przymierzam się do kupna zestawu na przód i wstępnie wybrałem Tarcza hamulcowa TRW DF2652 + Klocki hamulcowe TRW GDB1307 COTEC, niby sprzedawca mówi że będą do mnie pasować ale w opisie klocków jest napisane "Zawieszenie - Dla samochodów z zawieszeniem sportowym" więc zastanawiam się o co tu chodzi...
zacząłem więc googlować i w jakiejś wyszukiwarce po VIN wyszło mi, że powinienem kupić zupełnie inne klocki, dużo droższe GDB1371, które nawet zupełnie inaczej wyglądają...
jakie wy macie u siebie zamontowane i czy rzeczywiście te pierwsze nie będą do mojego auta pasowały?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wyszukiwanie po VINie dla A6 działa dopiero od roku modelowego 2002, więc nie wiem co tam wyszukało . Podaj VIN albo podeślij mi na PW, to podam Ci odpowiednie numery.
[ Dodano: 2018-08-01, 11:19 ]
Według silnika powinieneś mieć tarcze 288 mm i wtedy podane przez Ciebie numery tarcz i klocków są dobre.
[ Dodano: 2018-08-01, 11:19 ]
Według silnika powinieneś mieć tarcze 288 mm i wtedy podane przez Ciebie numery tarcz i klocków są dobre.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga