Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Jakie tarcze oraz klocki hamulcowe ?

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 30 gru 2010, 13:53

Mayhem pisze:Jedynym mankamentem jest to że pierwsze 3-4 hamowania lekko piszczą (tylko zimą, lub gdy wilgotność powietrza jest wysoka i pada deszcz) , gdy auto stoi w garażu to nie ma tego piszczenia.
Piszczenie zależy od klocków. Jak są twarde, to dłużej posłużą, ale mogą czasem piszczeć. Jak są bardziej miękkie, to szybciej się ścierają, ale nie piszczą. Coś za coś :-).
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 30 gru 2010, 14:56

arekjask pisze:Piszczenie zależy od klocków. Jak są twarde, to dłużej posłużą, ale mogą czasem piszczeć. Jak są bardziej miiękkie, to szybciej się ścierają, ale nie piszczą. Coś za coś :-) .
Fakt, ATE chyba robi twarde klocki ?, ale nie piszczą mi cały czas więc raczej zgonił bym to na wilgoć osadzająca się na tarczach i klockach niż na ich twardość. Problem mija po hamowaniu z 3,4 razy i potem już nic nie słychać.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 30 gru 2010, 17:10

Jarecki co powiedział byś na tarcze ATE i klocki TRW do Quattro ? Jak myślisz spisałyby się przy mocniejszych hamowaniach ? Czy może jednak Mikody i klocki TRW do tego ? Już nie wiem co wybrać bo czasem się mocniej wciśnie ale jazda ogólnie na odcinkach krótkich do 200 km.
Kamilvti, u Ciebie przy FWD mówisz że dobrze się trzymają a nie wiem jak w Q się spiszą kurcze już takie zakłopotanie że sam nie wiem co wybrać, u Sb na okolicach mają i polecają Kraft'y a mówię im że to badziew do takiego auta a gość mi mówi że ludzie kupują i nie narzekają.
Mayhem, co powiesz na propozycję którą przedstawiłem Jareckiemu ?
arekjask, a co poleciłbyś od Siebie ?

[ Dodano: 2010-12-30, 17:12 ]
Panowie może sprawdzić mi ktoś po VIN'ie jaki mam rozmiar tarczek z przodu ? pewnie 288 lecz chciałbym się upewnić w całkowitości.

Awatar użytkownika
Mlodyrzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
Imię: Henryk
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Mlodyrzeszow » 30 gru 2010, 17:25

a co zalozyc do mnie zeby bylo ok

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 30 gru 2010, 17:35

Sylwek240, Sam sobie sprawdź, jeśli masz >> 4B-X-060 000* to 288 mm , a jeśli 4B-X-060 001 >>* to masz 321 mm . Przy twoim siniku to ja bym już poszukał sobie tych większych jarzm i założył jak nie masz 321 mm . ÂŁadniej to wygląda na feldze, ale przy moim traktorze gra nie warta świeczki <ok>

Jak ściągniesz koło to poznasz czy masz 288 czy 321 ,
Ten link ci pomoże http://www.passatplus.de/umbauten/bremsen/312/index.htm
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 30 gru 2010, 18:11

Sylwek240 pisze:arekjask, a co poleciłbyś od Siebie ?
Ja wstawiłem ATE i jestem zadowolony. Mam mocny silnik i mogę cię zapewnić, że hamują super. Mój mechanik mówił mi, że albo ATE albo Lukasy (są podobnej klasy), choć on raczej poleciłby ATE. Ja też mogę z czystym sumieniem polecić ATE.
Sylwek240 pisze:Panowie może sprawdzić mi ktoś po VIN'ie jaki mam rozmiar tarczek z przodu ? pewnie 288 lecz chciałbym się upewnić w całkowitości.
288 mm do silnika 150 KM? Aż mi się nie chce wierzyć. Ja mam 321/30 (przy 180 KM).

Jeżeli planujesz zmianę tarcz i jarzm musisz jeszcze sprawdzić, czy felgi będą ci pasowały do nowych tarcz/jarzm. Jak szukałem dla siebie alufelg 16" to okazało się, że tylko kilka modeli da się zamontować w moim samochodzie (zgodnie ze specyfikacją producenta). Chodzi o wytrzymałość felgi na taką moc silnika oraz o odległości od felgi do tarczy i jarzma. Hamulce muszą być dobrze chłodzone, szczególnie przy większych tarczach!
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 30 gru 2010, 19:32

arekjask, felgi mam standard 16'tki
takie dokładnie felgi ori
Obrazek
nr VIN podałem w 1 stronie, nie chciałbym kombinować nic ze zmianami jarzm, wolę pozostać przy takich jakie są, zmiana tarcz i klocków na tyle mojej pracy. A co do klocków również ATE ? może coś miększego ?
Mayhem, z tego co widzę po tej stronie którą podałeś, wygląda na to że mam 288 tarczkę ale muszę sobie jeszcze dokładnie sprawdzić, teraz chlapa, chłodno i nie chce się.

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 30 gru 2010, 20:25

Ja polecam klocki Ferodo mod. premier są miękkie ale baaaaardzo fajnie hamują wiem bo firmowym aucie takie mam i powiem ze czy duże prędkości czy małe hamowanie zawsze na 6 ;-).
Sylwek240 jak się zdecydujesz na coś pisz PW albo na Podkarpaciu pomogę kupić taniej :-P

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 30 gru 2010, 20:29

W_o_j_T_e_K, mówisz o komplecie tzn tarczki i klocki czy same klocki ?

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 30 gru 2010, 21:22

jesli masz 400 zl kup trw a jesli chcesz bulic to kup ATE 800 zl ;)

ATE moze byc lepsze ale czy warto dokladac drugie tyle ?
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 31 gru 2010, 12:00

Mlodyrzeszow, tobie polecam EBC jak masz trochę więcej gotówki :mrgreen:

Zawsze mnie zastanawiał fakt dlaczego EBC TURBO GROOVE (nacinane i nawiercane) są tylko lekko nawiercane a np MIKODY czy ZIMMERMANY są przewiercane chyba na wylot, nie miałem nigdy w rękach więc ciężko mi powiedzieć ale po zdjęciach wygląda na to że mają otwory do wew tarczy. Nie jest tak ? Czy ktoś może mnie w tym temacie oświecić ? Wydaje mi się że te tanie firmy chcą zabłysnąć z tymi dziurawymi jak ser tarczami ale efekt jest odwrotny to zamierzonego, dla mnie nie można kupić nacinanej i nawiercanej tarczy jednocześnie niezawodnej w tak niskiej cenie. Dobry metal kosztuje dlatego jedyną alternatywą są chyba EBC 321 mm kosztują około 600 zł sztuka ;-)
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 31 gru 2010, 14:45

Sylwek240 obojętnie jaka kombinacje Ci pasuje heh :mrgreen: może być wszystko jak dla mnie, od Ciebie zależy.
Mayhem masz racje EBC są tylko delikatnie nawiercone w porównaniu z Zimmermanem czy Mikodą jedną z przyczyn może być to że nawiercone do końca, lubią pękać. A po drugie w przypadku Mikody kupujesz tarcze pełne, dopłacasz chyba 30zł i masz nawiercane i nacinane tarcze...
Jeśli chodzi o klocki EBC cud miód i orzeszki, tarcze straaaasznie twarde :mrgreen: co nie zmienia faktu ze są ok

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 01 sty 2011, 13:48

W_o_j_T_e_K, tak jak mówisz, większa podatność na uszkodzenia, a w szczególności kontakt rozgrzanych tarczy z kałużą mogą skończyć się dla nich nie najlepiej.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 01 sty 2011, 19:43

Sylwek240 pisze:A co do klocków również ATE ? może coś miększego ?
Ja mam ATE i nie mam powodów do narzekań (nic mi nie piszczy). Ale decyzja należy do ciebie.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 01 sty 2011, 19:46

Ja na tylnych kołach ma ATE tarcze a klocki kraft czy jakos tak puki co zadowolony jestem 8-)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga