Pytanie / teza -> czy w eSce ESP jest zaprogramowane tak, by włączało się z opóźnieniem?
Dzisiaj zrobiłem trasę, 300km po śliskiej, ośnieżonej drodze.
Jechałem dostyć dynamicznie, szybciej od reszty stawki, często przebywając na ośnieżonym lewym pasie, pomimo tego ani razu nie włączyło się ESP.
Chciałem sprawdzić, czy działa (błędów nie mam), pojechałem na parking. ESP włącza się dopiero jak auto wyraźnie wpada w poślizg, np. kierowca spóźni kontrę i zaczyna obracać autem....
Czy ten typ tak ma?
ESP w eSce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Byłoby to trochę nielogiczne i mało bezpieczne jakby układ dawał tolerancję czasową lub był tak zaprogramowany aby dopiero w ekstremalnych sytuacjach zaczynał pracować.
Mam w rodzinie jeszcze takie małe autko i tez ma kontrole trakcji - jest podobnie - zaczyna działac jak jest juz powaznie wytrącony z toru jazdy - wtedy koła mają inna prędkość obrotową.
Masz wszystko OK - człowiek ma mało do czynienia z tym na co dzień i to pewnie dlatego masz takie odczucia![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Mam w rodzinie jeszcze takie małe autko i tez ma kontrole trakcji - jest podobnie - zaczyna działac jak jest juz powaznie wytrącony z toru jazdy - wtedy koła mają inna prędkość obrotową.
Masz wszystko OK - człowiek ma mało do czynienia z tym na co dzień i to pewnie dlatego masz takie odczucia
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Nie do końca.
Mam jakieś doświadczenia z ESP. W volvo ESP działa dosyć szybko, praktycznie od razu, jednakże w wersjach usportowionych (R) włącza się z pewnym opóźnieniem.
W poprzednim aucie LD Discovery ESP również działo od razu, aczkolwiek działało strasznie kulawo...
W mojej eSce jest tak:
- jadąc na łysych oponach ESP włączało się po najechaniu np. na zebrę
- mając nowe zimówki ESP włącza się dopiero jak auto jest w poślizgu...
<update>
Ok, już wiem jak to działa....
podczas jazdy, gdy jedno z kół złapie uślizg (kręci się z inną prędkością od reszty), jest ono przyhamowywane przez ASR.
Gdy auto wpadnie w poślizg, zaczyna działać ESP....
Mam jakieś doświadczenia z ESP. W volvo ESP działa dosyć szybko, praktycznie od razu, jednakże w wersjach usportowionych (R) włącza się z pewnym opóźnieniem.
W poprzednim aucie LD Discovery ESP również działo od razu, aczkolwiek działało strasznie kulawo...
W mojej eSce jest tak:
- jadąc na łysych oponach ESP włączało się po najechaniu np. na zebrę
- mając nowe zimówki ESP włącza się dopiero jak auto jest w poślizgu...
<update>
Ok, już wiem jak to działa....
podczas jazdy, gdy jedno z kół złapie uślizg (kręci się z inną prędkością od reszty), jest ono przyhamowywane przez ASR.
Gdy auto wpadnie w poślizg, zaczyna działać ESP....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli działa dobrze-normalnie.Wasabi pisze:podczas jazdy, gdy jedno z kół złapie uślizg (kręci się z inną prędkością od reszty), jest ono przyhamowywane przez ASR.
To tez normaWasabi pisze:Gdy auto wpadnie w poślizg, zaczyna działać ESP....
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Może po prostu nie czujesz, że auto jest wprowadzane w poślizg tylko masz takie wrażenie i stad Twoje przekonanie o opóźnieniu zadziałania tego sytemu.