Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Czym smarować prowadnice zacisków ??

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Czym smarować prowadnice zacisków ??

Post autor: mwx » 24 mar 2013, 14:13

Panie & Panowie, szybkie pytanie - czym posmarować prowadnice zacisków, aby chodziły bez oporów i nie przyklejał się do niech brud?

Obrazek


Od razu napiszę, że smar miedziowy to pewna porażka - po paru godzinach twardnieje i prowadnice są nie do ruszenia.
Wyczyściłem i przesmarowałem ATE PlastiLube - podobnie, choć siła potrzeba do rozruszania ich jest nieco mniejsza.

Na sucho to w ogóle nie da się tego złożyć.

Mam pomysł, żeby znów wyczyścić to na błysk i posypać sproszkowanym grafitem.

Może ktoś z Was wie czym powinno się to zrobić?

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 330
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 24 mar 2013, 15:01

ATE Plastilube jest OK, sami stosujemy i nie ma żadnych problemów.


Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 24 mar 2013, 18:01

Tylko że po paru godzinach bardzo ciężko wszystko chodzi z tym PlastiLubem :/
Nigdzie nie znalazlem w opisach PL tego zastosowania.
Nie ma jakiegoś środka specjalnie do tego przeznaczonego?
Czymś te prowadnice chyba w fabryce smarują...

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 330
Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
Imię: Adam
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2019
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 24 mar 2013, 19:28

To jest jeszcze taka specjalna pasta z ATE do cylinderków/tłoczków. Tubka 180g - 27 zł

Pozdrawiam
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !

Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !

http://hamulcesklep.pl
507-857-074

macieka6c5

Post autor: macieka6c5 » 24 mar 2013, 20:45

Od dawna stosuje BOSCH Superfit 100ml kosztuje ok 25zł.
Fajny jest bo ma niska skłonność do twardnienia.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 24 mar 2013, 21:24

BOSCH fantastycznie pomija temat prowadnic w swoim tutorialu: http://www.hamulcebosch.pl/downloads/Bo ... cowych.pdf
:>

Niektóre poradniki mówią, żeby za nic nie pchać tam żadnego smaru.

Czy ktoś byłby tak miły i sprawdził co mówi na ten temat ELSA?

Czyszczę to na błysk i spróbuję zmontować na sucho, z odrobiną suchego smaru teflonowego do łańcuchów rowerowych ;p

Teflon to zła droga.

Sprawdził się tylko ATE do cylinderków z odrobiną pyłu grafitowego.
ÂŚrodkowa prowadnica została na PlastiLube - tam nie ma tak ciasnego pasowania.

Awatar użytkownika
aras123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 17 gru 2011, 19:27
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aras123 » 31 mar 2013, 22:16

w najbliższym czasie będę wymieniał klocki to sprawdzę jak się spisze w tym celu smar grafitowy

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 06 kwie 2013, 13:36

aras123 pisze:smar grafitowy
wydaje mi się, że smar grafitowy nie nadaje się do układów hamulcowych ponieważ ma niską odporność na wysokie temperatury, , kupiłem 2 lata temu smar ceramiczny CERAMIX EXTREME PERMATEX , używam go już od 2 lat, ma bardzo lepką konsystencje dzięki temu jest trudno zmywalny i zachowuje właściwości od -54 do + 1648 *C jak podaje producent.
aras123, mamy seryjnie inne zaciski niż mwx, ja smar upycham do środka gumy gdzie idzie prowadzenie, potem po założeniu prowadnic resztki smaru usuwam żeby nie czepiał się brud na odsłoniętej stronie prowandic. I tak więcej pewnie zależy od stanu tłoczków niż prowadnic, więc prowadnice lepiej delikatnie w osłoniętym miejscu lub wcale nie smarować
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2013, 14:23 przez Mayhem, łącznie zmieniany 1 raz.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 06 kwie 2013, 13:50

Nie wolno smarować prowadnic, one mają chodzić na sucho

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 06 kwie 2013, 14:26

biernik, a co z tyłem ? tam prowadnice są osłonięte całkowicie ?
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 06 kwie 2013, 14:56

ETKA podaje jakąś pastę do smarowania G 000 650 + smar litowy G 052 150 A2

Nawet ELSA podaje dane tych past przy naprawie:

" Powierzchnię cylinderka, tłoczka i pierścienia uszczelniającego pokryć cienką warstwą pasty montażowej G 052 150 A2 "

Szkoda, że cena w serwisie ~ 150 zł...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2013, 15:02 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 06 kwie 2013, 15:01

xoslox, ale nie jest napisane czy tyczy się prowadnic czy tłoczków
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 06 kwie 2013, 15:06

" Powierzchnię cylinderka, tłoczka i pierścienia uszczelniającego pokryć cienką warstwą pasty montażowej G 052 150 A2 "

Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 06 kwie 2013, 15:14

xoslox, nie doczytałem, w takim razie nie ma tam mowy o prowadnicach jeśli dobrze rozumiem

znalazłem coś takiego : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 23&start=0



Obrazek

jeśli chodzi o tył to tam ewidentnie coś idzie ale co jest w tym pakiecie ? :) ja dałem tam mój smar ceramiczny, po 2 latach nadal tam był
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 kwie 2013, 18:47

Ja ostatecznie wymyłem to wsystko na błysk wodą z mydłem, bardzo delikatnie posmarowałem smarem do tłoczków ATE i posypałem odrobiną pyłu grafitowego.

Chodzi bardzo lekko i się nie lepi. Wyniki testów bojowych będę znał za jakieś pół roku jak tam zajrzę.

Wszystkie poradniki i instrukcje mówią o smarowaniu tłoczków i prowadnic klocków, ale o prowadnicach zacisku nic <uoee>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga