Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] AFN 1.9 TDI 110 problem z czułością hamulców - w

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 13 lut 2013, 09:56

Wiesz może kto dysponuje takim urządzeniem?? albo jak ono się nazywa żebym wiedział o co pytać :>

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 13 lut 2013, 11:28

Ja zrobiłem to kompresorem.

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 22 lut 2013, 21:08

Witam panowie i jak tam sytuacja twardych mało efektownych hamulców
ja w sumie jeszcze sie nie zawziołem za naprawe bo zima na całego a porządnego garażu brak
Jesli ktoś rozwiązał prosze o odpowiedzi
Pozdrawiam i z góry dzięki
Powodzenia tym którzy walczą z problemem

szczerba2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1099
Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.

Post autor: szczerba2 » 22 lut 2013, 23:20

to urządzenie to komprek , korek z oprawionym grzybkiem z kola. Vag wchodzimy do procedury odp . Robimy jak kaźe czyli oba przody luzujemy dymamy 10 razy pęalem dając jednocześnie ciśnieńie , zakrecamy przody, uzupelniamy plyn i dalej robimy to samo z tyłem.

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 23 lut 2013, 09:14

Ja jeszcze nic nie zrobiłem, poza zakupem odpowietrzników bo moje już zmęczone. Jak się zrobi cieplej to będę atakował i dam znać jakie są efekty.

arekkh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 paź 2012, 21:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arekkh » 26 lut 2013, 22:40

A ja może coś podpowiem. Ogólnie jestem nowy na tym forum, ale może uda mi się rozwiązac i Wasz problem.

Mam podobnie, czasem hamulec żyleta, czasem brak serwa - powód? Banalny! Złączka gumowa przez którą przechodzi przewód od Vacu pompy do serwa, jest nieszczelna :)
Wystarczy doszczelnić tą "przelotkę" i problem powinien się rozwiązac - spróbujcie z tym. U mnie pomogło, pozdrówki!

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 26 lut 2013, 22:55

arekkh pisze:A ja może coś podpowiem. Ogólnie jestem nowy na tym forum, ale może uda mi się rozwiązac i Wasz problem.

Mam podobnie, czasem hamulec żyleta, czasem brak serwa - powód? Banalny! Złączka gumowa przez którą przechodzi przewód od Vacu pompy do serwa, jest nieszczelna :)
Wystarczy doszczelnić tą "przelotkę" i problem powinien się rozwiązac - spróbujcie z tym. U mnie pomogło, pozdrówki!
Gdy miałeś ta nieszczelność po wyłączeniu silnika, po kilku dniach pedał wchodził lekko w podłogę? bo jeśli jest nieszczelność to fakt podciśnienie ucieka ale u mnie po kilku dniach pedał wchodzi lekko, więc to podciśnienie dalej jest i nie uciekło. Ja dziś jeździłem Audi 80 B3, 89r, wszystko się rozpada ale heble na dotyk :) i co to kuR*a ma być! Ogólnie pedał chodził lekko.

arekkh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 paź 2012, 21:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arekkh » 27 lut 2013, 20:01

U mnie najczęsciej dzieje się tak na "wstecznym" Silnik inaczej się układa i "ciągnie" ten przewodzik - po doszczelnieniu klejem do szyb, jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 28 lut 2013, 22:08

To dzieje się tak dalej czy " jak ręką odjął" ??
Silnik na wstecznym inaczej Ci się układa ?? może masz poduszki do wymiany.

arekkh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 09 paź 2012, 21:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arekkh » 28 lut 2013, 22:17

Problemu nie ma. Silnik inaczej sie układał z prostego powodu - automat ;-) a poduszki, mysle, ze swoja drogą.

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 21 mar 2013, 20:08

Ciąg dalszy ....

teraz wpadłem na pomysł, by spróbować z założeniem Serwo od liftinga, tzn. dwukomorowe.

Ale czy owo serwo pasuje do przedlifta??? CZy da się je skutecznie zamontować?

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 22 kwie 2013, 22:51

Podłączę się do tematu bo mam dokładnie to samo. Kiedy chce trochę podenerwować pasażerów jadących ze mną na tylnym siedzeniu tak pulsacyjnie ostro hamuję;) a tu właśnie w mojej a6 może nie od razu drugie ale tak za 4 i 5 już wciśnięciem pedału można powiedzieć ze hamulcy nie ma nawet jak cisnę z całej siły. I wtedy jest masakra nie wiadomo gdzie uciekać nawet już kilka razy zdarzyło mi sie bramę na podworko przejechać (i trzeba było cofać do tyłu) bo gdyby hamulec działał prawidłowo to bez problemu zdążył by w takim odcinku drogi wyhamować. Bardzo niebezpieczne to jest. Druga strawa jest taka że borykam się już od dłuższego czasu z tym problemem:

a6-c...7680.htm#490447

kto ma ochotę można poczytać. Aż dzisiaj wziąłem się i wyczyściłem tarcze w miejscu rdzy papierem ściernym i klocki hamulcowe starłem na rowno na betonie. Zdążyłem to dziś po południu zrobić tylko w lewym kole. Efekt był taki jak się przejechałem że teraz lewa strona hamuje jakby ok a prawa bardzo słabo i ściąga samochód na lewo. Ale to już nie problem bo jutro zabiorę się za drugą stronę i będzie ok. Natomiast problemem jest to że od ostatniego czasu mam wrażenie że pedał wpada mi do środka. I dziś długo naciskałem sobie pedał na zapalonym silniku i niestety pedał wpada do środka. Czy to oznacza że mam zapowietrzony układ? Tzn że tak jeżdżę z pół roku? bo od pól roku nic tam nie grzebałem, do dziś. I ogólnie to mam wrażenie jakbym miał słabe wspomaganie hamulcy, tzn pedał muszę wciskać z końską siłą żeby trochę mocniej zahamować. A u mojego taty w a4 b6 wystarczy ze pedał się muśnie delikatnie czubkiem nogi i auto stoi dęba. Nie wiem co może być z tymi moimi hamulcami. Może mi ktoś coś doradzi bo trochę świeży jestem. Z góry dzięki
Damiano

Awatar użytkownika
ROMAN1810
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 28 gru 2014, 19:50
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: ROMAN1810 » 06 sty 2015, 10:56

Witam serdecznie
Odgrzeję troszkę kotlecika. Czy ktoś rozwiązał problem z hamulcami?
Również myślałem o zmianie serwa od polifta tylko czy wejdzie bez żadnej rzeźby?
A może pompa doładowująca jest wszystkiemu winna 8E0 614 175 ?
Ma ktoś wiedzę do czego służy?

Awatar użytkownika
metronomus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
Lokalizacja: Kępno
Kontakt:

Post autor: metronomus » 04 lut 2015, 13:40

Ponieważ w ostatnim czasie dostałem dosyć sporą liczbę prywatnej korespondencji dotyczącej problemów ze skutecznością hamulców w A6, postanowiłem zamieścić insformację na forum.

Otóż uważam, że jedynym sensownym zabiegiem była wymiana serwa wraz z pompą hamulcową , z jednokomorowego na dwukomorowe. Efekt jest bardzo dobry, aczkolwiek hamulce dalej nie są tak czułe jak powinny być.

Tutaj pole do popisu dla pozostałych forumowiczów - może wam uda się w końcu przeprowadzić skuteczny eksperyment, który raz na zawsze rozwiąże problem z hamulcami w A6 C5.

Życzę powodzenia po cichu licząc na to, że i ja na tym skorzystam.

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 04 lut 2015, 18:51

Można zmienić serwo jednokomorowe z przedlifta na dwukomorowe. Trzeba będzie również zmienić końcówkę z kulką montowaną do pedału hamulca, która łączy się z trzpieniem serwo, bo jest krótsza i wraz z serwem dwukomorowym idealnie wpasuje się. Próbowałem, idąc na łatwiznę, pozostawić starą od serwa jednokomorowego ale była za długa i nie mogłem wyregulować wysokości pedału więc musiałem trochę pomęczyć się z odpięciem jej od pedału.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga