Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 c5 problem z ABS/ ESP

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Niedzwiadek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Katowice

A6 c5 problem z ABS/ ESP

Post autor: Niedzwiadek » 08 sty 2020, 00:51

Witam, mam problem z ABS/ ESP w moim rydwanie A6 c5 2.7 quattro.


ABS oraz ESP kompletnie martwe... po przekręceniu kluczyka zapalają się ikonki a potem gasną jak w sprawnym systemie :) natomiast ani ABS ani ESP nie funkcjonuje :/ nie swieci się żadna kontrolka o usterce :shock: brak reakcji na guzik ESP. Błąd w sterowniki jest od lewego czujnika przedniego koła (zwarcie z masą lub brak ciągłości o ile dobrze pamietam) podmieniłem czujnik ale błąd nie znika... przeglądałem wtyczki i są ok. Jutro zamierzam sprawdzić kable od strony wnętrza samochodu. Miał ktoś taki przypadek ? Dlaczego żadna kontrolka o usterce się nie swieci ?

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 08 sty 2020, 07:34

umarł sterownik absu częsta usterka

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 08 sty 2020, 08:59

Poszukaj tematu (nawet mojego) o sterownikach ABSu. Nie szukaj kabli, czy wtyczek, tylko odpowiedniej pompy ze sterownikiem.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

Niedzwiadek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Niedzwiadek » 08 sty 2020, 10:30

Czy w moim przypadku uszkodzenie sterownika polega również na zimnych lutach ? Jeśli tak to bez problemu sobie to naprawie :)

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 08 sty 2020, 11:21

Nie naprawisz. W sensie, nie, że nie dasz rady, bo nie umiesz, tylko jak zrobisz na cacy, to stawiam, że podziała miesiąc, góra trzy i wrócisz do rozwiązania, które proponuję. Uwierz mi, przewałkowałem temat dogłębnie, profesjonalne lutowanie i za chwilę znów dupa. I tak na marginesie, jeśli piszesz, że bez problemu sobie poradzisz, to zakładam, że robisz takie rzeczy na codzień i masz profesjonalny sprzęt do tego? Kup zestaw pompy, pewnie wyjdzie grosze a stary sterownik rozbierz i pobaw się dla treningu. Wtedy jeszcze raz napisz, czy to nie problem? Jeśli nie doczytałeś, to wiedz, że tam są naprawdę przewody, których nie widać gołym okiem z 10 cm. Sam jak takie coś przeczytałem, nie mogłem uwierzyć i myślałem, ze ktoś jest albo ślepy, albo grubo przesadza, dopiero, jak zobaczyłem (a w zasadzie nie), to uwierzyłem. Zero przesady. Nić pajęcza, to przy tym lina holownika. W życiu nie widziałem czegoś tak cienkiego. Nie wiem, może 0,01 mm? I najlepsze jest to, ze to nie żaden z tych drutów, tylko jedyne dwa, dużo grubsze, które akurat w miarę widać, ale te cienkie przeszkadzają, do tego zalane jest to takim żelem. Bez sensu rzeźba.
Jak znajdziesz zespół pompy do 100 - 150 zł (nie wiem jaką masz), to się nie zastanawiaj, tylko kupuj, bo nawet ze względu na to, za tą dłubankę sam byś siebie więcej policzył (chyba, że pracujesz za 15 zł/h :) ) a i tak nie będzie to trwałe.

[ Dodano: 2020-01-08, 11:18 ]
Ale, że żadna kontrolka ABS ani wykrzyknik na FISie się nie świeci? <mysli> To też ciekawe.
Swoją drogą zaglądałem do wielu zegarów VAG i widziałem takie cuda, jak permanentne wykasowanie błędu przez zaklejenie kontrolki czarną taśmą! <uoee>
Mimo wszystko, zacznij od tego. Jak podepniesz kompa do auta, to pewnie będzie brak komunikacji ze sterownikiem hamulców a pamiętam jeszcze, że trochę jak nagiąć ten sterownik za wtyczkę w którąś stronę, czy podważać wkrętakiem i jak go nagiąłem tak, ze pewnie przewody się zwarły, to było słychać takie pstryknięcie z niego i awaria znikała, ale oczywiście do momentu odjęcia siły.

[ Dodano: 2020-01-08, 11:21 ]
Jeszcze jedna uwaga: problem prawie zawsze wyskakuje zimą, bo rozszerzalność cieplna drutów. Masz ciepły garaż? Pewnie jakbyś wstawił auto do ciepłego, to usterka znika. Na chwilę, rzecz jasna.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

Niedzwiadek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2019, 13:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Niedzwiadek » 08 sty 2020, 19:15

Sprawa zaczęła się trochę wyjaśniać :) ale o tym zaraz :) tak jak pisałem kontrolki podczas przekręcania kluczyka zachowywały się jak przy sprawnym systemie... Podczas testów zegarów również normalnie się wyświetlały wiec zaklejone nie są :) po odpaleniu silnika ani kontrolka ABS ani ESP nie świeciła mimo tego ze błąd w sterowniku jest cały czas o uszkodzonym Czujniku LP. <lol> Do tego Zero reakcji na przycisk ESP.. Komunikacja ze sterownikiem jest normalna. i teraz najlepsze :)) był tu juz jakiś Miruś... mądry a zarazem głupi... zacząłem dobierać się do sterownika i takie oto rzeźby znalazłem (Foto) :shock: przewód biało-żółty odcięty i przylutowany do masowego... oraz biało- czerwony cieńki odcięty i luźny... ktoś tu zrobił mądre obejście kontrolek :D a zarazem głupie bo pewnie wystarczyło tylko naprawić sterownik... po przylutowaniu wszystkiego do właściwych pinów kontrolki odżyły... wyświetlają ze jest problem z układem ( błąd czujnika LP) nadal nie można go vcdsem wykasować <nerwus> Natomiast gdy silnik się nagrzał odstawiłem samochód na miejsce parkingowe i za chwile ponownie odpaliłem iii kontrolki zgasły :) udało mi się nawet sprawdzić działanie przycisku ESP i działa poprawnie, ale po kilku min znowu błąd i kontrolki na zegarach :P wiec zostaje sterownik do ogarnięcia.
Obrazek

[ Dodano: 2020-01-08, 19:15 ]
Ze sterownikiem myśle, ze sobie poradzę :) zaplecze sprzętowe mam bo robię w Gsm :) robiłem już tez kilka sterowników opli... problemem są aluminiowe połączenia... osobiscie zawsze wymieniam wszystkie połączenia na miedziane. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Obrazek



Problem tylko jak ten sterownik wytargać... widze dostęp tylko do 4 śrubek z 6 :/

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 08 sty 2020, 21:24

Co za rzezba
Jak zdejmiesz nadkole to dojdziesz do śrub

Awatar użytkownika
jankes1878
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 382
Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Tczew

Post autor: jankes1878 » 09 sty 2020, 11:05

OK, więc widzę, że faktycznie ogarniesz lutowanie. Mój za pierwszym razem tez robiłem u kumpla w serwisie GSM. Dokładnie, chodzi o dwa aluminiowe przewody i może faktycznie jak podmienisz na miedź, to się uda, tym bardziej, że masz to sprawdzone. Powodzenia.
Już chciałem pytać, czy sprawdzałeś, ile kosztuje używka, ale widzę, że nie ma to znaczenia, skoro umiesz i lubisz się w to bawić. To tak jakby mi ktoś powiedział, że nie chciałoby mu się wymieniać tarcz samemu, bo woli zlecić i się nie bawić a zabawa w tym, że mam na to warunki i lubię, więc nawet gdybym miał za to dać 50 zł, to i tak wolę zrobić sam. No i wiem co jest na pewno założone.
Niedzwiadek pisze:Problem tylko jak ten sterownik wytargać... widze dostęp tylko do 4 śrubek z 6
Łoooo, panie! Tu jest właśnie tetris! Mi sie udało od góry, ale po grubych zmaganiach. Możesz spróbować wywalić to co przeszkadza, czyli zbiornik sprysku, wspomagania i nie wiem, co tam jeszcze, popuścić te dwie śruby trzymające pompę po bokach, aby ja trochę odchylić i wtedy próbować dojść do dolnych (to chyba torxy są) bitem i jakąś krótką, kątową przedłużką. O ile pamiętam, z tego powodu, jedna z nich nie wróciła już na swoje miejsce, złożyłem na 5. Chyba, że jak pisze maly81, może lepiej dołem przez nadkole.
Właśnie dlatego najlepiej wywalić cały zespół na stół, tylko wtedy masz odpowietrzanie.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 09 sty 2020, 18:33

Ja wyciągnąłem sterownik bez problemu od góry i założyłem bez ściągania nadkola. Co do naprawiania to za pierwszym razem kupiłem używany sterownik z pompą, pochodził 2 lata i.. go polutowałem. Jak ktoś ma czym i ściągnie ten żel to nie ma tragedii z lutowaniem a u mnie była padnięta tylko masa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga