Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] 2.7T wymiana tarcz, klocków, odpowietrzenie... Pomo

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

[ A6 C5] 2.7T wymiana tarcz, klocków, odpowietrzenie... Pomo

Post autor: dario_g » 06 lip 2011, 21:55

Panowie i Panie,

Potrzebuję pomocy, bo zamiast zrobić lepiej, zrobiłem gorzej :|
Ale po kolei:

Dopiero po sugestii jednego z forumowiczów i własnej obserwacji (zbyt późnej) zorientowałem się, że wymiana tarcz przednich jest najłatwiejsza, gdy ściągnie się całe zaciski. Próbowałem je odkręcić ale niestety są tak zakręcone, że nie wiem jak do tego podejść. Jutro chcę podjechać na kanał i przed odkręceniem koła spróbować od spodu powalczyć.

Ale co zepsułem. Otóż chciałem okręcić zewnętrzną szczękę, ale aby to zrobić musiałem odkręcić zawór płynu hamulcowego (aby mieć dojście do śruby) i reszty się domyślacie <glupek>

Teraz nie mam wymienionych tarcz i do tego zapowietrzony układ.

Tak więc proszę Was o pomoc w dwóch punktach:

1. Jak najlepiej zabrać się do odkręcenia kompletnych zacisków w 2.7T.
2. Czytałem o procedurze odpowietrzania tu na forum: https://a6klub.pl/a6-c5-25-aym-2002-slabe-hamulce-vt14301.htm Z tego co wynika, to kolejność u mnie: lewy p., prawy p., lewy t., prawy t. Wyczytałem jednak, że jeszcze niezbędne odpowietrzenie na VAGu. Tu nie za bardzo rozumiem. Chodzi o odpowietrzenie pompy. Czy mechanik będzie wiedział?

Z góry dziękuję za pomoc!

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 07 lip 2011, 17:17

Zła kolejność odpowietrzania.... Odpowietrzanie powinno zaczynać się od tego koła, które jest najdalej oddalone od serwa.

Prawidłowa:
1. prawy tył
2. lewy tył
3. prawy przód
4. lewy przód

Co do odpowietrzania VAGiem to chodzi tu o odpowietrzenie pompy ABS, natomiast jeśli masz zapowietrzony uklad a raczej przewody hamulcowe tuż w okolicy zacisków VAGiem raczej nic nie zrobisz...

U mnie VAGiem nie dało się odpowietrzyć pompy ABSu, chociaż mam pełną wersję.... (nieaktywne grupy na VAGu)

pozdr.
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Tor-Sen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 lip 2011, 17:48
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Tor-Sen » 23 lip 2011, 18:22

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[Idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

ukąłd odpowietrza sie od najblizszego koła od ABS-u
odpowietrzanie VAG-iemtez zastosuj, moze przejdzie
jezeli nie przejdzie ta procedura bedziesz miec spory problem
tylne zaciski odpowietrza sie w takim przypadku w reku nie na jarzmie

[ Dodano: 2011-07-23, 18:22 ]
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

[Wybór]

[03-ABS/hamulce]

[Nastawy podst. - 04]

Grupa "002"

[Idź!]

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

[Gotowe, powrót]

...i gotowe.

ukąłd odpowietrza sie od najblizszego koła od ABS-u
odpowietrzanie VAG-iemtez zastosuj, moze przejdzie
jezeli nie przejdzie ta procedura bedziesz miec spory problem
tylne zaciski odpowietrza sie w takim przypadku w reku nie na jarzmie

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 20 maja 2012, 02:06

Mam pytanie. Czy wymieniał już ktoś tarcze 320mm w 3.0 albo 2.7 bt? Muszę odkręcić cały zacisk czy lepiej imbusami odkręcić przednią część w której siedzą klocki, a tłoczek zostaje przy samochodzie? A może da się wyciągnąć tarcze bez ściągania zacisku :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja