A6 C4 Quattro 2.5TDI 140KM 1997
Witam mam problem z działaniem ręcznego. Klocki z tarcze są dobre i z przodu i z tyłu. Potrzebował bym porady od czego zacząć i jak sprawdzić co jest przyczyną tej awarii.
[A6 C4] Wcale nie działa ręczny
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
 Odpal auto naciśnij hamulec zasadniczy i trzymając go zaciągnij ręczny. Płyn hamulcowy ma znacznie większą siłę nacisku niż linka, która się napręża. Do czego zmierzam - jeśli po takim zabiegu ręczny trzyma znacznie lepiej niż zaciągnięcie samego ręcznego to mamy do czynienia z ewentualną korozją cięgien, niewłaściwą regulacją i / lub zapieczone tłoczki.
 Jeśli po takim zabiegu nadal nie będzie zaciśniętych tylnych tarcz to możliwe, że tłoczki zapiekły się na amen.
 Można to potwierdzić w łatwy sposób - na gruntowej nawierzchni rozpędzamy się do powiedzmy 10km/h do tyłu i ostro hamujemy. Brak śladów hamowania spod tylnych kół oraz brak zanurzenia tyłu da nam to odpwierdÂź.
Jeżeli jadąc do przodu zauważymy głębokie "nurkowanie" samochodu przy zatrzymaniu samochodu to też oznacza brak hamulców z tyłu.
 Samochód ma ABS - można odpiąć go na czas testu lub skorzystać z pomocy innej osoby, która wychwyci okiem moment blokowania kół
 Jeśli po takim zabiegu nadal nie będzie zaciśniętych tylnych tarcz to możliwe, że tłoczki zapiekły się na amen.
 Można to potwierdzić w łatwy sposób - na gruntowej nawierzchni rozpędzamy się do powiedzmy 10km/h do tyłu i ostro hamujemy. Brak śladów hamowania spod tylnych kół oraz brak zanurzenia tyłu da nam to odpwierdÂź.
Jeżeli jadąc do przodu zauważymy głębokie "nurkowanie" samochodu przy zatrzymaniu samochodu to też oznacza brak hamulców z tyłu.
 Samochód ma ABS - można odpiąć go na czas testu lub skorzystać z pomocy innej osoby, która wychwyci okiem moment blokowania kół
Dzięki za porady dziś jak będę miał chwilkę przeprowadzę testy
EDIT:
GOTOWE!
Wymienione linki hamulca ręcznego na nowe.
Zaciski wyczyściłem i wymieniłem w nich wszystkie uszczelki i gumy.
Używałem oczywiście smaru miedziowego na wysokie temperatury.
Tarcze i klocki były w miarę ok wiec na razie założyłem je z powrotem.
Linki były przerdzewiałe.
Namęczyłem się masakrycznie. Musiałem zdjąć tłumik (wszystkie 3 śruby zerwałem oczywiście). Chciałem zdjąć wał ale nie dałem rady i się musiałem męczyć w szczelinkach po obu stronach wału. Musiałem wyciągnąć fotele i zdemontować tunel by się dostać do ręcznego od środka (po to by odczepić cięgło od dÂźwigni ręcznego bo inaczej nie dał bym rady się do tego dobrać).
Jak na razie wszystko działa idealnie ale podczas hamowania jest taki dziwny dÂźwięk i myślę że to wina niedotartych klocków i tarcz.
Zacisk po wyszyszczeniu i pomalowaniu farbą do 800C
Zaciski poskładane gotowe do przykręcania (wiem wiem... odpowietrzniki są w złych dziurach :P )
Tym ustrojstwem wciskałem sprężynę i zakładałem "seger"
Zamontowane już zaciski
DÂźwignia (zaczep) linki przy zacisku
Dojście do tej regulacji praktycznie zerowe. Nawet ręki nie szło za bardzo wcisnąć.
Miałem zrobić dużo zdjęć ale jakoś tak mnie robota "wciągła" że zapomniałem. W sumie chyba z 10-15h pracy. POTRZEBNE: Nowe linki 2szt (prawa i lewa) po 70zł, dwa zestawy uszczelek do regeneracji zacisków po 32zł za komplet, farba w sprayu na 800C 16zł, papierki ścierne, szczotka, rozpuszczalnik, szmatka i dużo cierpliwości.
Jeśli ktoś potrzebuje porady jak poskładać zacisk albo coś to bardzo chętnie pomogę
EDIT:
GOTOWE!
Wymienione linki hamulca ręcznego na nowe.
Zaciski wyczyściłem i wymieniłem w nich wszystkie uszczelki i gumy.
Używałem oczywiście smaru miedziowego na wysokie temperatury.
Tarcze i klocki były w miarę ok wiec na razie założyłem je z powrotem.
Linki były przerdzewiałe.
Namęczyłem się masakrycznie. Musiałem zdjąć tłumik (wszystkie 3 śruby zerwałem oczywiście). Chciałem zdjąć wał ale nie dałem rady i się musiałem męczyć w szczelinkach po obu stronach wału. Musiałem wyciągnąć fotele i zdemontować tunel by się dostać do ręcznego od środka (po to by odczepić cięgło od dÂźwigni ręcznego bo inaczej nie dał bym rady się do tego dobrać).
Jak na razie wszystko działa idealnie ale podczas hamowania jest taki dziwny dÂźwięk i myślę że to wina niedotartych klocków i tarcz.
Zacisk po wyszyszczeniu i pomalowaniu farbą do 800C
Zaciski poskładane gotowe do przykręcania (wiem wiem... odpowietrzniki są w złych dziurach :P )
Tym ustrojstwem wciskałem sprężynę i zakładałem "seger"
Zamontowane już zaciski
DÂźwignia (zaczep) linki przy zacisku
Dojście do tej regulacji praktycznie zerowe. Nawet ręki nie szło za bardzo wcisnąć.
Miałem zrobić dużo zdjęć ale jakoś tak mnie robota "wciągła" że zapomniałem. W sumie chyba z 10-15h pracy. POTRZEBNE: Nowe linki 2szt (prawa i lewa) po 70zł, dwa zestawy uszczelek do regeneracji zacisków po 32zł za komplet, farba w sprayu na 800C 16zł, papierki ścierne, szczotka, rozpuszczalnik, szmatka i dużo cierpliwości.
Jeśli ktoś potrzebuje porady jak poskładać zacisk albo coś to bardzo chętnie pomogę
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga