Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] [100 c4] przy hamowaniu z dużych prędkości kiera drż

Układ hamulcowy
kopec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 17 mar 2010, 21:44
Lokalizacja: konin

[A6 C4] [100 c4] przy hamowaniu z dużych prędkości kiera drż

Post autor: kopec » 31 mar 2011, 20:29

witam,
pytanie jak w temacie, jeżdzę na felgach 225/45/17, gdy hamuję z prędkości +- 80 to jest wszystko ok, ale gdy hamuję od prędkości 130 i wyżej to kierownica drży , i nie wiem co może być tego przyczyną :( jak nie hamuje i jade na luzie to nie ma żadnych problemów przy tej prędkości, a felgi miałem świerzo wyważone.

ktoś ma jakieś pomysły?
audi 100 c3 1.8 b+g
audi 100 c4 2,6 b+g
OOOO

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 31 mar 2011, 20:45

tarcze hamulcowe kiedy wymieniane ??
jak dawno dawno dawno to pod wpywem temperatury podczas hamowania nie zachowują już osiowosci ( równosci ) i minimalnie falują , co przy wiekszych prędkosciach mozemy odczuwac jako drżenie kierownicy .

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 31 mar 2011, 20:47

najprawdopodobniej to tarcze, ale jest też możliwość że to luz na którymś wahaczu lub walnięte opony.

gość_

Post autor: gość_ » 31 mar 2011, 21:03

lub wyrobiona guma na łączniku wachacza ze stabilizatorem.

kopec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 17 mar 2010, 21:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kopec » 31 mar 2011, 22:28

mam paragon i pierwszy właściciel wymienił tarcze w 2006 roku, miałą wtedy przebiegu około 280 000km, a teraz mam 320 000 , więc tarcze myślę że są w porządku :)

opony mam mischelina, nie były klejone ani nic, jaj też nie miały , bieżnik słaby ale przyszł sezon mam zamiar na nich przejeździć :)

jak sprawdzić czy to guma ta na łączniku stabilizatora albo coś innego ?
trzeba by było jechać na szarpak czy jak to się nazywa ?
audi 100 c3 1.8 b+g
audi 100 c4 2,6 b+g
OOOO

Awatar użytkownika
Mlodyrzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
Imię: Henryk
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Mlodyrzeszow » 31 mar 2011, 23:01

kopec pisze:mam paragon i pierwszy właściciel wymienił tarcze w 2006 roku, miałą wtedy przebiegu około 280 000km, a teraz mam 320 000 , więc tarcze myślę że są ok
ja bym sie tym niesugerowal tarcze mogles pokrzywic wystarczylo wpasc w dobra kaluze i powszystkim a tez znam ludzi co kupili nowe i po 1 dniu pokrzywili ja bym sprwdzil tarcze i felgi a tarcze zawsze mozna przetoczyc jak sa juz od 2006 roku to one juz chyba niesa zabogate ?

kopec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 17 mar 2010, 21:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kopec » 31 mar 2011, 23:12

no 50 tyś km to dużo jak na tarczę? po czym mogę poznać czy tarcza jest krzywa czy też nie ?
audi 100 c3 1.8 b+g
audi 100 c4 2,6 b+g
OOOO

Awatar użytkownika
Mlodyrzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
Imię: Henryk
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Mlodyrzeszow » 01 kwie 2011, 00:24

niemowie ze duzo ale czy sa proste ? Jedz do kogos kto toczy tarcze i zobaczy czy maja bicie czy nie

gość_

Post autor: gość_ » 01 kwie 2011, 08:16

gumy sprawdzisz na szarpakach na stacji diagnostycznej. U mnie właśnie winna była ta guma za takie szarpanie przy hamowaniu.

Awatar użytkownika
Matt_04
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 06 maja 2009, 16:58
Lokalizacja: Rybnik/Śląsk

Post autor: Matt_04 » 01 kwie 2011, 23:01

Zobacz jeszcze czy ci sie nie porobily ranty na tarczach... U mnie tak bylo ze jakies miekkie locki sa czy cos i zrobily sie na tarczach ranty. przeszlifowac wyrownac i nie szarpie

Awatar użytkownika
Lipton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 836
Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Lipton » 02 kwie 2011, 21:10

szybki-ens pisze:wyrobiona guma na łączniku wahacza ze stabilizatorem
może być bo ja też to mam i mam prawdopodobnie wahacz do zmiany bo na zakrętach mi czasem terepie
Obrazek

Stuczekjan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 21 lut 2011, 09:49
Lokalizacja: Janikowo koło Inowrocławia

Post autor: Stuczekjan » 02 kwie 2011, 21:23

Przy cygarze mojej małżonki wibracje podczas hamowania powodowała skrzywiona piasta.Po jej wymianie drżenia ustały.Koszt piasty z wymianą 100 zł.
Tomek
A6 C4 2.6 Quatro b/g 1994
100 C3 2.2 b/g 1991 było
100 C3 1.8 b/g 1990 było
80 B3 2.0 b/g 1991 bylo
80 B2 1.6 b/g 1980 bylo
90 B2 2.2 b/g 1985 bylo
100 C3 2.0 diesel 1984 bylo

kopec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 17 mar 2010, 21:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kopec » 03 kwie 2011, 01:59

Lipton, jak ci coś terepie to to nie jest czasem przegub? mi poszedł przegub i jestem świerzo po wymianie :)
audi 100 c3 1.8 b+g
audi 100 c4 2,6 b+g
OOOO

Awatar użytkownika
Macho130
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 28 lut 2011, 17:55
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: Macho130 » 03 kwie 2011, 03:45

ja bym obstawiał na 99%tarcze bo sam tak miałem

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [100 c4] przy hamowaniu z dużych prędkości kiera drż

Post autor: axe » 03 kwie 2011, 05:14

kopec pisze:witam,
pytanie jak w temacie, jeżdzę na felgach 225/45/17, gdy hamuję z prędkości +- 80 to jest wszystko ok, ale gdy hamuję od prędkości 130 i wyżej to kierownica drży , i nie wiem co może być tego przyczyną :( jak nie hamuje i jade na luzie to nie ma żadnych problemów przy tej prędkości, a felgi miałem świerzo wyważone.

ktoś ma jakieś pomysły?
zazwyczaj beda to tarcze hamulcowe od przegrzania jak pisza inni
ale bywa ze wybity sworzen wahacza powoduje efekt ten sam jak u Ciebie
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga