[A6 C4] nie obija do końca zacisk tylny
[A6 C4] nie obija do końca zacisk tylny
Witam. Posiadam Audi A6 C4 Avant quattro 2,5 AEL. Ostanio zauważyłem że prawe tylne koło jest ciepłe,a reszta kół nie.Pomyśłałem jak to zwykle bywa że zaciskowi potrzebna regeneracja - wymiana uszczelek i tak też zrobiłem. Jednak dalej zacisk nie do końca odbija. Więc wymieniłem zacisk na inny...dalej to samo. Wymieniłem kolejny zacisk i kolejne jarzma i trzpienie prowadzące...Dalej zacisk nie odbija do końca. Kolejną rzeczą to wymiana wężyka elastycznego idącego do zacisku...Dalej zacisk nie odbija do końca... Płyna hamulcowy także nowy. Może ktoś potrafi coś doradzić dlaczego jeden zacisk po zwolnieniu hamulca nożnego nie odbija do końca...? Dodam że ręczny odbija i nie blokuje zacisku.
Gdzieś słyszałem że mogło coś w pompie hamulcowej się zawiesić.
Koledzy pomóżcie.
Gdzieś słyszałem że mogło coś w pompie hamulcowej się zawiesić.
Koledzy pomóżcie.
zbynio
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
Andi 2.5 tdi, kolega Dodek zakładał takie sprężyny od A4 B5, kupił w serwisie skody. Płacił po 13zł za sztukę Tu są fotki -a6-c4-25tdi-ael-black-widow-na-sprzedaz-vt15208.htm Pozdro
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
troche zgłupiałem: jakie jarzma samoregulatorów ? bebny z tylu macie, czy co ?Andi 2.5 tdi pisze:jezeli jarzama samoregulatorow przesmarowales , i chodza plynnie be z zaciec
Sadze, że to po prostu niezrozumienie konstrukcji zacisku tylnego. Mechanizm samoregulacji jest zabudowany wewnatrz zacisku, pod tloczkiem i jest smarowany tylko i wylącznie płynem hamulcowym, kttórym jest wypełniony !
Co do tematu, przerabiałem to w Passacie B4 rocznik 95. Powodem było zacieranie sie osi na której zamocowana jest dźwigienka od recznego. Korozja na tej osi. Doraxnie pomoglo wstrzykniecie (strzykawka z igłą) po uszczelke gumową płynu hamulcowego + rozruszanie. Po 2 latach jednakże nastapil wyciek plynu w tym miejscu z powodu luzu między osią a tulejka lożyskującą te oś. Wtedy zacisk trafil do slusarza który dotoczył i wymienił mosiężną tulejkę. Koszt wówczas to 20 zł). Wyciek ustał a zacisk z tego co wiem działa do dzis czyli jakieś 5 lat.
Domyslam sie, że podmieniane zacisku to tez byly uzywane ?
Jak dla mnie to typowa usterka, w Passacie wystapila w aucie 10 letnim, najpierw jeden zacisk, po ok. roku drugi też (drugiego nie tulejowałem bo udało się kupić nowy zacisk w śmiesznej cenie).
Założenie sprężyn bez wątpienia pomoże, jednak jeśli to jest zacierająca się os to i tak kiedyś zatrze sie na amen
Części samochodowe online - Motostacja pl
Czy ktoś czytał mój post dokładnie czy tylko na odwal się pomaga? Tam napisałem co wymieniłem.
Zacisk ten który mam złożony na aucie jest na nowych częściach,a dokładnie dwa bo mam drugi na podmiane który jest także na nowych usczelkach.Ręczny normlanie odbija w obu zaciskach...linki nowe z aso, nowe sprężyny w zaciskach,nowe wężę elestyczne...Wymienione jarzmo... Ręczny nie blokuje zacisku... Chodzi mi o to że zacisk po zwolnieniu hamulaca nożnego nie odbija na tyle aby można swobodnie obracać kołem. Obraca sie jednak,ale słychać jak klocki trą o tarcze co powoduje że wszystko jest gorące.Sprawa dotyczny tylko koła prawego tylnego.
Zacisk ten który mam złożony na aucie jest na nowych częściach,a dokładnie dwa bo mam drugi na podmiane który jest także na nowych usczelkach.Ręczny normlanie odbija w obu zaciskach...linki nowe z aso, nowe sprężyny w zaciskach,nowe wężę elestyczne...Wymienione jarzmo... Ręczny nie blokuje zacisku... Chodzi mi o to że zacisk po zwolnieniu hamulaca nożnego nie odbija na tyle aby można swobodnie obracać kołem. Obraca sie jednak,ale słychać jak klocki trą o tarcze co powoduje że wszystko jest gorące.Sprawa dotyczny tylko koła prawego tylnego.
zbynio
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No masz niestety racje, w moim przypadku odniosłem sie tylko do posta Andi'ego a on pisal o ręcznym, więc..zbynio4x4 pisze:Czy ktoś czytał mój post dokładnie czy tylko na odwal się pomaga?
Generalnie za to minimalne cofanie sie tloczka po puszczeniu pedału hamulca odpowiada uszczelka tłoczka. Ta co siedzi w gnieździe zacisku, guma o przekroju kwadratowym.
Ponieważ to masz na pewno nowe to zostawmy ją. Nawet na nienowych tych uszczelkach nigdy z tym problemu nie miałem.
1. Może coś uniemozliwia aby tłoczek sie cofnał ? Jakas przeszkoda mechaniczna pod tłoczkiem, czyli ze strony mechanizmu samoregulacji ręcznego ? lub na tym trzpieniu na który się tloczek nakręca ?
2. Zacisnięty przewód hamulcowy metalowy ? tu jednak tłoczek by sie cofal, tyle, że z opóźnieniem zależnym od stopnia zacisnięcia rurki
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
niewiem na jakiej zasadzie dziala zacisk w c6 ale w c4 w a4 b5 golfach 3 i 4 i itd winne temu są zapiakająca sie dzwigienka w zacisku (od recznego )
w c6 to raczej wina bedzie siłowników - bo tam jest automatyczny (przyciskowy) reczny przecież - gdzieś o tym czytałem na forum pasata , niewiem czy nie trzeba robić jakiś adaptacji , ale to nie ten temat
w c6 to raczej wina bedzie siłowników - bo tam jest automatyczny (przyciskowy) reczny przecież - gdzieś o tym czytałem na forum pasata , niewiem czy nie trzeba robić jakiś adaptacji , ale to nie ten temat
Łan tu sri TDI :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
ja bym sprawdził korektor jeszcze ( rozpiął go i zblokował na max obciążenie bo może coś tam trzyma powrót?) a z innej beczki kiedyś miałem taki cyrk w C3 i ileż ja sie należałem przy tym - nawet pompę zmieniłem a problem ustał gdy wymieniłem gumki w przednich zaciskach ( nie wiem co to ma wspólnego z tyłem ale być może ma )
- Slawek 100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
- Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec
Panowie w jarzmach są takie dwie śrubki i gumki. Jak zdejmiecie zacisk to śrubki (bolce) powinny chodzić płynnie. Jeżeli się nie ruszają są zapieczone to może wam blokować hamulec. Należy wyjąć te bolce, wyczyścić posmarować delikatnie smarem grafitowym, a następnie założyć gumki ochronne.
Tak na marginesie u mnie było to przyczyną blokowania hamulca. Zrobiłem to jak przysłowiowy matoł i zgiąłem tą śrubę, ciężko ją dostać, a jak już to kosztuje 72zł. Więc jeśli się zapiekła to imadełko, palnik i DELIKATNIE
Tak na marginesie u mnie było to przyczyną blokowania hamulca. Zrobiłem to jak przysłowiowy matoł i zgiąłem tą śrubę, ciężko ją dostać, a jak już to kosztuje 72zł. Więc jeśli się zapiekła to imadełko, palnik i DELIKATNIE
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga