Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] nie obija do końca zacisk tylny

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
zbynio4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 wrz 2009, 12:42
Lokalizacja: wrocław

[A6 C4] nie obija do końca zacisk tylny

Post autor: zbynio4x4 » 26 mar 2011, 21:27

Witam. Posiadam Audi A6 C4 Avant quattro 2,5 AEL. Ostanio zauważyłem że prawe tylne koło jest ciepłe,a reszta kół nie.Pomyśłałem jak to zwykle bywa że zaciskowi potrzebna regeneracja - wymiana uszczelek i tak też zrobiłem. Jednak dalej zacisk nie do końca odbija. Więc wymieniłem zacisk na inny...dalej to samo. Wymieniłem kolejny zacisk i kolejne jarzma i trzpienie prowadzące...Dalej zacisk nie odbija do końca. Kolejną rzeczą to wymiana wężyka elastycznego idącego do zacisku...Dalej zacisk nie odbija do końca... Płyna hamulcowy także nowy. Może ktoś potrafi coś doradzić dlaczego jeden zacisk po zwolnieniu hamulca nożnego nie odbija do końca...??? Dodam że ręczny odbija i nie blokuje zacisku.
Gdzieś słyszałem że mogło coś w pompie hamulcowej się zawiesić.
Koledzy pomóżcie.
zbynio

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 26 mar 2011, 23:39

ale przy wymianie klocków tylnych , rozumie wkręciłeś tłoczek ??

zbynio4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 wrz 2009, 12:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zbynio4x4 » 27 mar 2011, 08:04

tak za kazdym razem wkręcałem tłoczek... Wygląda to tak jak by później po zwolnieniu pedału hamulca ciśnienie nadal trzymało ...stąd tłoczek nie chowa się na tyle,aby można było swobodnie kręcić kołem. Jak napisałem podmieniałem 3 zaciski.
zbynio

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 27 mar 2011, 08:18

dziwna sprawa , choć miałem podobny przypadek w c5 wymieniłem wszystkie gumki itp i dalej sie grzało wiec postanowiłem wymienić tłoczek na nowy i problem ustał <radocha>
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 27 mar 2011, 14:37

Andi 2.5 tdi, kolega Dodek zakładał takie sprężyny od A4 B5, kupił w serwisie skody. Płacił po 13zł za sztukę ;-) Tu są fotki -a6-c4-25tdi-ael-black-widow-na-sprzedaz-vt15208.htm Pozdro ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 mar 2011, 14:55

Andi 2.5 tdi pisze:jezeli jarzama samoregulatorow przesmarowales , i chodza plynnie be z zaciec
troche zgłupiałem: jakie jarzma samoregulatorów ??? bebny z tylu macie, czy co ???

Sadze, że to po prostu niezrozumienie konstrukcji zacisku tylnego. Mechanizm samoregulacji jest zabudowany wewnatrz zacisku, pod tloczkiem i jest smarowany tylko i wylącznie płynem hamulcowym, kttórym jest wypełniony !

Co do tematu, przerabiałem to w Passacie B4 rocznik 95. Powodem było zacieranie sie osi na której zamocowana jest dźwigienka od recznego. Korozja na tej osi. Doraxnie pomoglo wstrzykniecie (strzykawka z igłą) po uszczelke gumową płynu hamulcowego + rozruszanie. Po 2 latach jednakże nastapil wyciek plynu w tym miejscu z powodu luzu między osią a tulejka lożyskującą te oś. Wtedy zacisk trafil do slusarza który dotoczył i wymienił mosiężną tulejkę. Koszt wówczas to 20 zł). Wyciek ustał a zacisk z tego co wiem działa do dzis czyli jakieś 5 lat.
Domyslam sie, że podmieniane zacisku to tez byly uzywane ?

Jak dla mnie to typowa usterka, w Passacie wystapila w aucie 10 letnim, najpierw jeden zacisk, po ok. roku drugi też (drugiego nie tulejowałem bo udało się kupić nowy zacisk w śmiesznej cenie).

Założenie sprężyn bez wątpienia pomoże, jednak jeśli to jest zacierająca się os to i tak kiedyś zatrze sie na amen <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Pavlo A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 28 kwie 2010, 20:08
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Pavlo A6 » 27 mar 2011, 15:11

Najlepszym sposobem będzie rozebranie i umycie zacisku,ja tak zrobiłem i jest ok.Można także założyć sprężynę -też się sprawdzi
Było:
VW Golf 2 GTI
Renault Laguna
Jest: OOOO A6 C4 2.0
Będzie:OOOO A6 C5 2.8

zbynio4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 05 wrz 2009, 12:42
Lokalizacja: wrocław

Post autor: zbynio4x4 » 27 mar 2011, 17:23

Czy ktoś czytał mój post dokładnie czy tylko na odwal się pomaga? :| Tam napisałem co wymieniłem.
Zacisk ten który mam złożony na aucie jest na nowych częściach,a dokładnie dwa bo mam drugi na podmiane który jest także na nowych usczelkach.Ręczny normlanie odbija w obu zaciskach...linki nowe z aso, nowe sprężyny w zaciskach,nowe wężę elestyczne...Wymienione jarzmo... Ręczny nie blokuje zacisku... Chodzi mi o to że zacisk po zwolnieniu hamulaca nożnego nie odbija na tyle aby można swobodnie obracać kołem. Obraca sie jednak,ale słychać jak klocki trą o tarcze co powoduje że wszystko jest gorące.Sprawa dotyczny tylko koła prawego tylnego.
zbynio

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 mar 2011, 17:51

zbynio4x4 pisze:Czy ktoś czytał mój post dokładnie czy tylko na odwal się pomaga?
No masz niestety racje, w moim przypadku odniosłem sie tylko do posta Andi'ego a on pisal o ręcznym, więc.. <zalamka> <mysli>

Generalnie za to minimalne cofanie sie tloczka po puszczeniu pedału hamulca odpowiada uszczelka tłoczka. Ta co siedzi w gnieździe zacisku, guma o przekroju kwadratowym.
Ponieważ to masz na pewno nowe to zostawmy ją. Nawet na nienowych tych uszczelkach nigdy z tym problemu nie miałem.

1. Może coś uniemozliwia aby tłoczek sie cofnał ? Jakas przeszkoda mechaniczna pod tłoczkiem, czyli ze strony mechanizmu samoregulacji ręcznego ? lub na tym trzpieniu na który się tloczek nakręca ?
2. Zacisnięty przewód hamulcowy metalowy ? tu jednak tłoczek by sie cofal, tyle, że z opóźnieniem zależnym od stopnia zacisnięcia rurki <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 27 mar 2011, 19:50

przesto ja też napisałem ze to moze byc kwestia tłoczka , z tego co wyczy tałem kolega wymienił tylko zestaw naprawczy bez tłoczka możę wymień tłoczek tak jak to ja zrobiłem i problem znikł
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

yarek_1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 mar 2010, 14:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: yarek_1 » 24 maja 2011, 00:14

zbynio4x4

Rozwiązałeś problem?

Mam podobną sprawę - tłoczki chodzą za dotknięciem palca, VAG błędów nie pokazuje, a tył(obie strony) grzeje się jak głupi.
------
Pozdrawiam,
Jarek.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 24 maja 2011, 16:32

niewiem na jakiej zasadzie dziala zacisk w c6 ale w c4 w a4 b5 golfach 3 i 4 i itd winne temu są zapiakająca sie dzwigienka w zacisku (od recznego )

w c6 to raczej wina bedzie siłowników - bo tam jest automatyczny (przyciskowy) reczny przecież - gdzieś o tym czytałem na forum pasata , niewiem czy nie trzeba robić jakiś adaptacji , ale to nie ten temat
Łan tu sri TDI :mrgreen:

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 13 cze 2011, 19:02

ja bym sprawdził korektor jeszcze ( rozpiął go i zblokował na max obciążenie bo może coś tam trzyma powrót?) a z innej beczki kiedyś miałem taki cyrk w C3 i ileż ja sie należałem przy tym - nawet pompę zmieniłem a problem ustał gdy wymieniłem gumki w przednich zaciskach ( nie wiem co to ma wspólnego z tyłem ale być może ma ) <luzik>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 16 cze 2011, 13:29

Panowie w jarzmach są takie dwie śrubki i gumki. Jak zdejmiecie zacisk to śrubki (bolce) powinny chodzić płynnie. Jeżeli się nie ruszają są zapieczone to może wam blokować hamulec. Należy wyjąć te bolce, wyczyścić posmarować delikatnie smarem grafitowym, a następnie założyć gumki ochronne.

Tak na marginesie u mnie było to przyczyną blokowania hamulca. Zrobiłem to jak przysłowiowy matoł i zgiąłem tą śrubę, ciężko ją dostać, a jak już to kosztuje 72zł. Więc jeśli się zapiekła to imadełko, palnik i DELIKATNIE <luzik>
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga