Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All C4] Jakie zaciski pasują?

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 21 kwie 2010, 08:55

Hincó pisze:To że tarcze są grubsze a co za tym idzie wymiana zacisków jarzm i tarcz to sie rozumie <ok>
Chodziło mi o pasowanie zacisków z nowszych aut które miały też tarcze 288X25 <ok>

Co do jarzm to sprawa nie jest taka oczywista. Ja mam taki przypadek:

Wymieniałem tarcze i klocki (288/25mm) i przy wymianie okazało się że w prawym jarzmie gwint jest zniszczony i trzeba nowe jarzmo. Czasu było mało poleciałem na lokalny duży szrot i dostałem niby jarzmo od A6 C4. Na oko wszystko identyczne, choć nic nie mierzyłem. Po założeniu okazało się że minimalnie mniejsze jest to jarzmo, czyli zacisk jest bliżej tarczy, objawiało się to ocieraniem po rozgrzaniu tarcz. Trzeba było lekko przeszlifować zacisk od wewnątrz. Wiec dziwna sprawa. Jarzmo niby takie same ale jednak coś nie tak. Narazie nie mam czasu rozbierać i go wymieniać, ale dziwi mnie ta minimalna różnica, jarzmo napewno jest AUDI bo ma oznacznia, ale dlaczego takie minimalne różnice są?

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 21 kwie 2010, 09:45

golob pisze:
Hincó pisze:To że tarcze są grubsze a co za tym idzie wymiana zacisków jarzm i tarcz to sie rozumie <ok>
Chodziło mi o pasowanie zacisków z nowszych aut które miały też tarcze 288X25 <ok>

Co do jarzm to sprawa nie jest taka oczywista. Ja mam taki przypadek:

Wymieniałem tarcze i klocki (288/25mm) i przy wymianie okazało się że w prawym jarzmie gwint jest zniszczony i trzeba nowe jarzmo. Czasu było mało poleciałem na lokalny duży szrot i dostałem niby jarzmo od A6 C4. Na oko wszystko identyczne, choć nic nie mierzyłem. Po założeniu okazało się że minimalnie mniejsze jest to jarzmo, czyli zacisk jest bliżej tarczy, objawiało się to ocieraniem po rozgrzaniu tarcz. Trzeba było lekko przeszlifować zacisk od wewnątrz. Wiec dziwna sprawa. Jarzmo niby takie same ale jednak coś nie tak. Narazie nie mam czasu rozbierać i go wymieniać, ale dziwi mnie ta minimalna różnica, jarzmo napewno jest AUDI bo ma oznacznia, ale dlaczego takie minimalne różnice są?
a może wziąłeś jarzmo od tarcz niewentylowanych? a co do przerobki na 312 to sprawdzone, że wystarczy tylko jarzmo wymienić
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 21 kwie 2010, 16:10

Witam ja tylko takie pytanko bo nie chcę zakładać nowego tematu. Tylne hamulce. Od czego one są? Biorą udział w trakcie hamowania hamulcem roboczym? Czy są one tylko od ręcznego? Bo z przodu zaciski są inne niż z tyłu, dodatkowo tarcze z przodu są chyba większe. No i u mnie przednie tarcze wyglądają o niebo lepiej. Gładkie i błyszczące. Tylne wyglądają inaczej. Lekko nierówne na końcach, jakaś rdza na powierzchni. Nie duża, ale takie zacieki. No i z tyłu prawa tarcza się grzeje a lewa jest zimna. Dodatkowo mechanik mi powiedział, że wygląda tak jakby cały czas były zaciski od ręcznego zaciągnięte. To tył jest tylko od ręcznego? Bo już zgłupiałem -.- Dzięki za odpowiedź i sorry że w tym temacie, ale nie chcę robić syfu : )

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 21 kwie 2010, 17:17

Tylne tarcze również hamują przy "nożnym", tylko na tyl idzie niewielka sila. Nie wiem 70/30? Tarcza tylna jest mniejsza od przedniej i tak jest (245mmx10mm). Jak się jedna strona grzeje to trzeba rozebrac, przeczyscic , nasmarowac zmienic gumki i zlozyc. Mozliwe ze gdzies tloczek sie przycina. A tylne tarcze tak wlasnie w wiekszosci aut wygladaja.
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 21 kwie 2010, 20:00

ÂŻeby nie śmiecić to tu zapytam jakie tarcze na tył powinny być do c4 2.8q bo muszę zamówić a tak przeglądając allegro większość jest ze oprócz quattro jakieś inne są ?? pewnie gdzieś w okolicznym sklepie zamówię ale wole wiedzieć co żeby mi jakiś niepasujących nie wepchną

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 21 kwie 2010, 20:16

witam . na tył przychodzą 245/10.pozdro
tylko quatrro !!!

Adriang92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 02 gru 2009, 19:20
Lokalizacja: Puławy/Zbędowice

Post autor: Adriang92 » 21 kwie 2010, 20:21

witam . na tył przychodzą 245/10.pozdro
o to mi chodziło wielkie dzięki <ok>

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 21 kwie 2010, 21:47

hasek pisze:
syper pisze:w czerwcu mają być dzwoniłem bezpośrednio do mikody :-P
nawiercać też będą? hmmm.. to może się wstrzymam bo na tą chwilę planowałem bosch'a założyć.
nawiercane i nacinane :-P ale ja tak dużo czasu nie mam

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 21 kwie 2010, 23:38

marek [a6] pisze:witam . na tył przychodzą 245/10.pozdro
i w każdym są takie same..
Obrazek
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 21 kwie 2010, 23:48

a ktos kombinował włożenie czegoś większego z tyłu :mrgreen:

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 22 kwie 2010, 00:03

syper pisze:a ktos kombinował włożenie czegoś większego z tyłu :mrgreen:
większe to wentylowane 269 średnicy z S6, ale to znów sporo kapusty trzeba wyścielić na cały kpl <smuty>
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 kwie 2010, 07:29

to chyba by był zły pomysł ABS by mógł już wariować i całe zawieszenie trzeba pewnie wymienić

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 22 kwie 2010, 10:04

elmi_k pisze:
a może wziąłeś jarzmo od tarcz niewentylowanych? a co do przerobki na 312 to sprawdzone, że wystarczy tylko jarzmo wymienić
być może, będę musiał to sprawdzić, a w ETCE jest rozróżnienie na jarzma do wentylowanych i do nie wentylowanych?

Awatar użytkownika
elmi_k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 551
Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
Imię: Emil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1997
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elmi_k » 22 kwie 2010, 10:11

4A0615125A - do wentylowanych
4A0615125 - be wentylowania:)

nie wiem czy jest tylko oznaczenie w numerze czy i fizycznie jarzmo jest lekko inne. Skoro mowisz, że ociera to możliwe, że to do tarczy 288mmx15mm. A może jakies klocki dziwne??
A6 C4 2.5 TDI (AEL) NOGARO BLUE PEARL EFFECT

http://img6.imageshack.us/img6/305/95128295.jpg

Awatar użytkownika
golob
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 mar 2009, 23:22
Lokalizacja: Wro

Post autor: golob » 22 kwie 2010, 14:26

No też zajrzałem do ETKI ale ten bez A jest zastąpiony numerem z A (albo odwrotnie).

Klocki są ok, z prawej strony jest dobrze, a wymieniane były tarcze+klocki i to jarzmo w którym gwint padł.

Mam stare jarzmo, poszukam teraz na spokojnie, dokładnie takiego samego i podmienie, wtedy też dobrze porównam to co teraz mam na aucie. Może to wogole jakieś jarzmo od C3 albo jakiegoś starszego modelu Audi jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga