[A6 C4] "Bicie" podczas hamowania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 18 sty 2010, 10:58
- Lokalizacja: Zamość
[A6 C4] "Bicie" podczas hamowania
Podczas hamowania na na obu przednich kołach jest silne "bicie". Czy popękane tarcze mogą być tego przyczyna? Obecnie mam tarcze wentylowane, czy nadały by się zwykłe, niewentyle???
szaman123q, moze byc wina tarcz,mam ten sam silnik i taki sam problem,co ciekawe zaltwilem tarcze drugie uz.kolega sprawdzil mi je na tokarce ze sa proste.zalozylem i to samo,zmienilem klocki na nowe.to samo.teraz pozostaje mi wymiana tarcz na nowe.temat poruszany na forum poszukaj.ja udam sie jeszcze na szarpaki zeby wyeliminowac jakies wady zawieszenia.o efektach poinfomuje.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tylko nie mów, że jeździsz z popękanymi tarczami hamulcowymi :shock:szaman123q pisze:Czy popękane tarcze mogą być tego przyczyna?
Nie możesz ot tak sobie zmienić tarcz wentylowanych na niewentylowane. Zobacz różnicę grubości, musiałbyś zmienić zaciski albo co ?szaman123q pisze:Obecnie mam tarcze wentylowane, czy nadały by się zwykłe, niewentyle???
Sprawne tarcze wentylowane nie biją, tzn. to, że są wentylowane nie wplywa na powstawanie bicia.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Raczej normalne, mam to samo w A6, żeby było śmieszniej w Passacie o przebiegu 125 kkm (prawdziwy) wygląda to dokładnie tak samo. Patrząc na to jak jest skonstruowany i jak działa zacisk to nawet logiczne. Klocek od strony tłoczka zawsze pierwszy "wchodzi do akcji"syper pisze:ja tak mam od wewnątrz klocki zużyte a na zewnątrz jeszcze połowa
do renowacji zaciski

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tylne zaciski mają inna konstrukcję. Sworznie w gumowych harmonijkach chodzą w smarze.syper pisze:miałem ten problem z tyłu wszystko wyczyściłem i działa bez zarzutu sprawdzam na bieżąco i jak na razie jest ok
W przednich zaciskach sworznie chodza na sucho w gumowych tulejach. Opór przesuwania zacisku jest znacznie większy.
Robię to zawsze przy wymianie klocków i mimo to zawsze jest tak samosyper pisze:teraz przy każdej wymianie będę czyścił całe zaciski

Części samochodowe online - Motostacja pl
RomanS, tarcze proste klocki wymienioe wczoraj na nowe co prawda ekonomicznie lpr ale wczesniejsze tezm mam po 5 tysiacach i szkoda mi bylo kasy na drozsze skoro nie jestem pewien co do przyczyny.fajera drga dalej.czy wywalone tulejki tylne wachacza i delikatny luz na stabilizatorze moze miec wplyw?
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
tomkom1,
oczywiscie..
luzy w gumkach na zawieszeniu.. wybite tuleje.. mozesz tego nie odczuwac.. ale kolo wpadajac w rezonas podczas hamowania.. powstajace drgania przenosza sie na uklad kieroniczy.. i stad powstaja bicia/drgania.
ojciec mial to samo.. glowil sie.. chcial tarcze planowac.. a pojechal na diagnostyke.. sprawdzil na trzepakach zawieche.. wymienil co trzeba ustawil geometrie i gitara :mrgreen:
oczywiscie..
luzy w gumkach na zawieszeniu.. wybite tuleje.. mozesz tego nie odczuwac.. ale kolo wpadajac w rezonas podczas hamowania.. powstajace drgania przenosza sie na uklad kieroniczy.. i stad powstaja bicia/drgania.
ojciec mial to samo.. glowil sie.. chcial tarcze planowac.. a pojechal na diagnostyke.. sprawdzil na trzepakach zawieche.. wymienil co trzeba ustawil geometrie i gitara :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Tak, może mieć wpływ. Postaraj się odpowiedzieć sobie na pytania:tomkom1 pisze:RomanS, tarcze proste klocki wymienioe wczoraj na nowe co prawda ekonomicznie lpr ale wczesniejsze tezm mam po 5 tysiacach i szkoda mi bylo kasy na drozsze skoro nie jestem pewien co do przyczyny.fajera drga dalej.czy wywalone tulejki tylne wachacza i delikatny luz na stabilizatorze moze miec wplyw?
1. Czy objawy wystepuja tylko podczas hamowania ?
2. Czy wystepują inne poza drganiami objawy (np. stuki przy zmianie kierunku jazdy lub dojechaniu do krawężnika)
3. Jaki jest charakter objawów, inaczej czuje sie bicie krzywych tarcz przy hamowaniu a inaczej drgania spowodowane luzami w zawieszeniu. Trudno tu cos więcej napisac bo co przypadek to może byc coś innego. Musiałbys sam poznać charakter różnego rodzaju niesprawności i wystepujących objawów, wtedy to rozrożnisz.
oczywiście możesz mieć też miesznkę wszystkiego ze wszystkim (czyli niedoskonałości z układu hamulcowego zmieszane z niedoskonałościami zawieszenia czy kierowniczego) a wystepujący objaw bedzie ich wypadkową <smuty>
Generalnie sprawdź też to co najprostsze, czyli wyważenie kół oraz kształt opon (równomiernośc zużycia), luzy w układzie kierowniczym czy geometrię (po wyeliminowaniu ewentualnych niedoskonałości zawieszenia i ukladu kierowniczego - mam na mysli wszelkie luzy).
Jeżeli te "nowe" tarcze masz nowe to OK. Ale jesli "nowe" oznacza, że splanowane na tokarce to też niczego nie można byc pewnym. Tarcze oprócz prawidłowości geometrycznej tez musza byc w miarę wyważone - widać to na nowych tarczach, takie charakterystyczne wcięcia od zdejmowania materiału.
Myslę, że wystarczy teoretyzowania, napisz co sprawdziłes i jestes pewien, co wymagało naprawy, to może zawęzić obszar poszukiwan

Części samochodowe online - Motostacja pl
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
RomanS,
madrze prawisz:)
Dorzuce, ze powinienes tomkom1, zaczac od najtanszych rzeczy:
1. wywazenie kola 12-15PLN/szt.
2. trzepaki.. dobry diagnosta.. jakies 20-50PLN
i tak dalej...
powodzenia
[ Dodano: 2010-04-08, 16:58 ]
przypomnialo mi sie:
znajomy w A4 mial drgania przy swobodnej jezdzie.. sporadycznie hamowaniu --->> Geometria Kol :lol:
madrze prawisz:)
Dorzuce, ze powinienes tomkom1, zaczac od najtanszych rzeczy:
1. wywazenie kola 12-15PLN/szt.
2. trzepaki.. dobry diagnosta.. jakies 20-50PLN
i tak dalej...
powodzenia

[ Dodano: 2010-04-08, 16:58 ]
przypomnialo mi sie:
znajomy w A4 mial drgania przy swobodnej jezdzie.. sporadycznie hamowaniu --->> Geometria Kol :lol:
RomanS,1. tak bice kiery tylko przy hamowaniuchy
2.mam jeszcze taki dziwny objaw z kol ze jak cofam to jest takie metaliczne jakby szorowanie dzwonienie jakby rura o cos drgala.nie wiem czy nie jest to spowodowane tym ze mam wyciete katuchy i mogli delikatnie krzywo wspawac rozprezne i rura jak sie silnik kladzie na poduszkach to gdziesz dotyka lawy
3.kola swierzo wywazone proste felgi dodatkowo opony z szorstkowane i bo kupione byly uzyw zzaabkowane.na zimie mailem ten sam objaw
4.na obu wachaczach delikatnie wybite tuleje tylne wachacza.do tego delikatnie luz na stabilizatorze.
usune te usterki w zawiasie i zamelduje co dalej..dzieki za sugestie.
2.mam jeszcze taki dziwny objaw z kol ze jak cofam to jest takie metaliczne jakby szorowanie dzwonienie jakby rura o cos drgala.nie wiem czy nie jest to spowodowane tym ze mam wyciete katuchy i mogli delikatnie krzywo wspawac rozprezne i rura jak sie silnik kladzie na poduszkach to gdziesz dotyka lawy
3.kola swierzo wywazone proste felgi dodatkowo opony z szorstkowane i bo kupione byly uzyw zzaabkowane.na zimie mailem ten sam objaw
4.na obu wachaczach delikatnie wybite tuleje tylne wachacza.do tego delikatnie luz na stabilizatorze.
usune te usterki w zawiasie i zamelduje co dalej..dzieki za sugestie.