Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] "Bicie" podczas hamowania

Układ hamulcowy
szaman123q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 sty 2010, 10:58
Lokalizacja: Zamość

[A6 C4] "Bicie" podczas hamowania

Post autor: szaman123q » 07 kwie 2010, 11:51

Podczas hamowania na na obu przednich kołach jest silne "bicie". Czy popękane tarcze mogą być tego przyczyna? Obecnie mam tarcze wentylowane, czy nadały by się zwykłe, niewentyle???

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 07 kwie 2010, 13:00

szaman123q, moze byc wina tarcz,mam ten sam silnik i taki sam problem,co ciekawe zaltwilem tarcze drugie uz.kolega sprawdzil mi je na tokarce ze sa proste.zalozylem i to samo,zmienilem klocki na nowe.to samo.teraz pozostaje mi wymiana tarcz na nowe.temat poruszany na forum poszukaj.ja udam sie jeszcze na szarpaki zeby wyeliminowac jakies wady zawieszenia.o efektach poinfomuje.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2010, 13:29

szaman123q pisze:Czy popękane tarcze mogą być tego przyczyna?
Tylko nie mów, że jeździsz z popękanymi tarczami hamulcowymi :shock:
szaman123q pisze:Obecnie mam tarcze wentylowane, czy nadały by się zwykłe, niewentyle???
Nie możesz ot tak sobie zmienić tarcz wentylowanych na niewentylowane. Zobacz różnicę grubości, musiałbyś zmienić zaciski albo co ?

Sprawne tarcze wentylowane nie biją, tzn. to, że są wentylowane nie wplywa na powstawanie bicia.
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
klax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 28 wrz 2009, 12:41
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: klax » 07 kwie 2010, 13:43

Krzywe felgi, końcówki drążków kierowniczych do wymiany ?
-Audi 100 Avant '92r. ABC (Rezanko: Soczewki, el. szyby, roletki tylnych drzwi, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Poprzednio 4 inne OOOO

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 07 kwie 2010, 20:08

problemem bicia także może być hamowanie jednym klockiem
ja tak mam od wewnątrz klocki zużyte a na zewnątrz jeszcze połowa
do renowacji zaciski :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2010, 20:19

syper pisze:ja tak mam od wewnątrz klocki zużyte a na zewnątrz jeszcze połowa
do renowacji zaciski
Raczej normalne, mam to samo w A6, żeby było śmieszniej w Passacie o przebiegu 125 kkm (prawdziwy) wygląda to dokładnie tak samo. Patrząc na to jak jest skonstruowany i jak działa zacisk to nawet logiczne. Klocek od strony tłoczka zawsze pierwszy "wchodzi do akcji" <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 07 kwie 2010, 20:24

jeśli są szpilki zapieczone to tak się dzieje
miałem ten problem z tyłu wszystko wyczyściłem i działa bez zarzutu sprawdzam na bieżąco i jak na razie jest ok teraz przy każdej wymianie będę czyścił całe zaciski

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 07 kwie 2010, 20:36

syper pisze:miałem ten problem z tyłu wszystko wyczyściłem i działa bez zarzutu sprawdzam na bieżąco i jak na razie jest ok
Tylne zaciski mają inna konstrukcję. Sworznie w gumowych harmonijkach chodzą w smarze.

W przednich zaciskach sworznie chodza na sucho w gumowych tulejach. Opór przesuwania zacisku jest znacznie większy.
syper pisze:teraz przy każdej wymianie będę czyścił całe zaciski
Robię to zawsze przy wymianie klocków i mimo to zawsze jest tak samo <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 08 kwie 2010, 14:05

RomanS, tarcze proste klocki wymienioe wczoraj na nowe co prawda ekonomicznie lpr ale wczesniejsze tezm mam po 5 tysiacach i szkoda mi bylo kasy na drozsze skoro nie jestem pewien co do przyczyny.fajera drga dalej.czy wywalone tulejki tylne wachacza i delikatny luz na stabilizatorze moze miec wplyw?

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 08 kwie 2010, 15:11

tomkom1,

oczywiscie..
luzy w gumkach na zawieszeniu.. wybite tuleje.. mozesz tego nie odczuwac.. ale kolo wpadajac w rezonas podczas hamowania.. powstajace drgania przenosza sie na uklad kieroniczy.. i stad powstaja bicia/drgania.

ojciec mial to samo.. glowil sie.. chcial tarcze planowac.. a pojechal na diagnostyke.. sprawdzil na trzepakach zawieche.. wymienil co trzeba ustawil geometrie i gitara :mrgreen:

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 08 kwie 2010, 15:17

pama, i tego oczekiwalem dzieki.jutro lub pon zrobie ztym porzadek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 08 kwie 2010, 16:34

tomkom1 pisze:RomanS, tarcze proste klocki wymienioe wczoraj na nowe co prawda ekonomicznie lpr ale wczesniejsze tezm mam po 5 tysiacach i szkoda mi bylo kasy na drozsze skoro nie jestem pewien co do przyczyny.fajera drga dalej.czy wywalone tulejki tylne wachacza i delikatny luz na stabilizatorze moze miec wplyw?
Tak, może mieć wpływ. Postaraj się odpowiedzieć sobie na pytania:

1. Czy objawy wystepuja tylko podczas hamowania ?
2. Czy wystepują inne poza drganiami objawy (np. stuki przy zmianie kierunku jazdy lub dojechaniu do krawężnika)
3. Jaki jest charakter objawów, inaczej czuje sie bicie krzywych tarcz przy hamowaniu a inaczej drgania spowodowane luzami w zawieszeniu. Trudno tu cos więcej napisac bo co przypadek to może byc coś innego. Musiałbys sam poznać charakter różnego rodzaju niesprawności i wystepujących objawów, wtedy to rozrożnisz.
oczywiście możesz mieć też miesznkę wszystkiego ze wszystkim (czyli niedoskonałości z układu hamulcowego zmieszane z niedoskonałościami zawieszenia czy kierowniczego) a wystepujący objaw bedzie ich wypadkową <smuty>
Generalnie sprawdź też to co najprostsze, czyli wyważenie kół oraz kształt opon (równomiernośc zużycia), luzy w układzie kierowniczym czy geometrię (po wyeliminowaniu ewentualnych niedoskonałości zawieszenia i ukladu kierowniczego - mam na mysli wszelkie luzy).
Jeżeli te "nowe" tarcze masz nowe to OK. Ale jesli "nowe" oznacza, że splanowane na tokarce to też niczego nie można byc pewnym. Tarcze oprócz prawidłowości geometrycznej tez musza byc w miarę wyważone - widać to na nowych tarczach, takie charakterystyczne wcięcia od zdejmowania materiału.

Myslę, że wystarczy teoretyzowania, napisz co sprawdziłes i jestes pewien, co wymagało naprawy, to może zawęzić obszar poszukiwan <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 08 kwie 2010, 16:55

RomanS,
madrze prawisz:)

Dorzuce, ze powinienes tomkom1, zaczac od najtanszych rzeczy:

1. wywazenie kola 12-15PLN/szt.
2. trzepaki.. dobry diagnosta.. jakies 20-50PLN
i tak dalej...

powodzenia :-)

[ Dodano: 2010-04-08, 16:58 ]
przypomnialo mi sie:
znajomy w A4 mial drgania przy swobodnej jezdzie.. sporadycznie hamowaniu --->> Geometria Kol :lol:

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 08 kwie 2010, 21:38

RomanS,1. tak bice kiery tylko przy hamowaniuchy
2.mam jeszcze taki dziwny objaw z kol ze jak cofam to jest takie metaliczne jakby szorowanie dzwonienie jakby rura o cos drgala.nie wiem czy nie jest to spowodowane tym ze mam wyciete katuchy i mogli delikatnie krzywo wspawac rozprezne i rura jak sie silnik kladzie na poduszkach to gdziesz dotyka lawy
3.kola swierzo wywazone proste felgi dodatkowo opony z szorstkowane i bo kupione byly uzyw zzaabkowane.na zimie mailem ten sam objaw
4.na obu wachaczach delikatnie wybite tuleje tylne wachacza.do tego delikatnie luz na stabilizatorze.
usune te usterki w zawiasie i zamelduje co dalej..dzieki za sugestie.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 kwie 2010, 07:59

tomkom1,
4.na obu wachaczach delikatnie wybite tuleje tylne wachacza.do tego delikatnie luz na stabilizatorze.
usune te usterki w zawiasie i zamelduje co dalej..dzieki za sugestie.
to przede wszystkim tomtom! :)
powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja