PORADNIK JAKI KUPIC TARCZE I KLOCKI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:25
- Lokalizacja: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków
PORADNIK JAKI KUPIC TARCZE I KLOCKI
Witam sprzedaje częsci samochodowe od kilku lat wiec chciałbym sie podzielić swoją wiedzą i pogladami na ten temat
Po pierwsze ÂŻADNA tarcza żeliwna nie jest wstanie wytrzymać 10 hamowań od 100 do 0 pod rząd
Po drugie Klocki miękie nie zawsze hamują lepiej od tawarych
po trzecie na tył idzie 30% siły hamowania chyba że ciągniecie przyczepkę
a wiec tak to są trzy informacje które są przydatne
Co wycbrać jest tyle ofert każdy chwali co innego:
jezeli zalezy nam na jakości i jeździmy normalnie polecam klocki
ATE, FERODO: miekie
BOSCH TEXTAR: twarde
tardośc klocka nie ma znaczenia jeśli chodzi o droge hamowania np klocki "TOMEX" lub "Remsa" sa miękimi klockam i zyzywaja sie bardzo szybko natomiast droga hamowania nie jest krótka,
Jezeli uważamy że ceny powyżej 150zł na oś przednią za kpl klocków to polcecam klocki
Breck (oparty na technologi textara produkowanie w polsce) lub DELPHI
Natomiast ci co jeżdża naprawde szybko i agresywnie mogą założyć klocki sportowe
tu liderami są TAROX EBC FERODO (DS) ATE (PD)
klocki sportowe żeby skutecznie hamowały musza byc rozgrzane dzięki dlatego polecam je tylko tym co agresywnie jeżdża.
Jeśli chodzi o tarcze tu moge rozczarować
odradzam brembo bo jest na nie sporo reklamacji
do naszych audi odradzam tanie tarcze typu Mikoda Kraft Kager
Godną propozycją jest marka SBS dają na tarcze 3 lata gwarancji i klienici potwierdzają że w dużych autach sprawują sie naprawde dobrze
w mercedesach S-klasy gdzie są notoryczne problemy z ukladami hamulcowymi sie sprawdzaja a cena ich jest stosunkowo niska jak na tarcze tej klasy
pozatym jak wyzej z tarcz BOSCH TEXTAR oraz Zimmerman
Tarcze nacinane i nawiercane
tarcza nacinana skraca droge hamowania
tarcza nawiercana lepiej chłodzi tarcze
zarówno nacięcie tarczy jak i jej nawiercenie osłabia ją dlatego sa one robione z inncyh składniku sa pdwójnie nawęglane itp.
przy wiekszych rozmiarach tarczy powyżej 300mm nie znalazłem producenta który robi tarcze oprócz firmy Tarox
Tutaj z producentów polecić można
ATE Power Disc (jedne z najtańszych tarcz nacinanych)
Zimmerman (nawiercane)
EBC (nacinane i częsciowo nawiercane ale czemu ten nadwiert słuzy nie wiem)
TAROX ( to jest tarcza kuta może być nacinana i/lub nawiercana cena takiej tarcy to powyżej 400zł za 1szt)
Car HPD (tarcza nacinana i nawiercana produkt włoski dobrej jakości)
Jeżeleli ktoś bedzie miał pytania co do układów hamulcowych zapraszam na gg 2979915
teraz jak mozna dobrć samemu tarcze i klocki do auta nie brudząc rąk i nie mierząc wymiaru tarczy lub klocków
www.katalog.fota.pl tu jest katalog który polubiłem ze względu że był pierwszy z jakim sie spotkałem po drugie jest naprawde prosty
W nowych audi VW skodach Jest montowanych kilka rodzajów klocków zarówno na przód jaki i tył.
Producent nam i sobie ulatwil ich odczytanie i stwierdzenie jakie klocki mamy
Na naklejce w książce serwisowej i/lub naklejce w bagazniku koło koła zapasowego jest naklejka
mamy tam podany nr vin auta kod silnika i inne informacje
nas interesuje sam dół tej naklejki. umieszczone są tam symbole w rządku trzeba odszukać wszystkie zaczynajace sie od cyfry 1
dobierajac klocki i tarcze wedlug producenta ATE w opisie jest informacja dla NUMERU PR 1kd
jeżeli mamy taki kod to wiemy że dany klocek jest dla naszego auta. (to akurat przykład kodu klocków tył)
Po pierwsze ÂŻADNA tarcza żeliwna nie jest wstanie wytrzymać 10 hamowań od 100 do 0 pod rząd
Po drugie Klocki miękie nie zawsze hamują lepiej od tawarych
po trzecie na tył idzie 30% siły hamowania chyba że ciągniecie przyczepkę
a wiec tak to są trzy informacje które są przydatne
Co wycbrać jest tyle ofert każdy chwali co innego:
jezeli zalezy nam na jakości i jeździmy normalnie polecam klocki
ATE, FERODO: miekie
BOSCH TEXTAR: twarde
tardośc klocka nie ma znaczenia jeśli chodzi o droge hamowania np klocki "TOMEX" lub "Remsa" sa miękimi klockam i zyzywaja sie bardzo szybko natomiast droga hamowania nie jest krótka,
Jezeli uważamy że ceny powyżej 150zł na oś przednią za kpl klocków to polcecam klocki
Breck (oparty na technologi textara produkowanie w polsce) lub DELPHI
Natomiast ci co jeżdża naprawde szybko i agresywnie mogą założyć klocki sportowe
tu liderami są TAROX EBC FERODO (DS) ATE (PD)
klocki sportowe żeby skutecznie hamowały musza byc rozgrzane dzięki dlatego polecam je tylko tym co agresywnie jeżdża.
Jeśli chodzi o tarcze tu moge rozczarować
odradzam brembo bo jest na nie sporo reklamacji
do naszych audi odradzam tanie tarcze typu Mikoda Kraft Kager
Godną propozycją jest marka SBS dają na tarcze 3 lata gwarancji i klienici potwierdzają że w dużych autach sprawują sie naprawde dobrze
w mercedesach S-klasy gdzie są notoryczne problemy z ukladami hamulcowymi sie sprawdzaja a cena ich jest stosunkowo niska jak na tarcze tej klasy
pozatym jak wyzej z tarcz BOSCH TEXTAR oraz Zimmerman
Tarcze nacinane i nawiercane
tarcza nacinana skraca droge hamowania
tarcza nawiercana lepiej chłodzi tarcze
zarówno nacięcie tarczy jak i jej nawiercenie osłabia ją dlatego sa one robione z inncyh składniku sa pdwójnie nawęglane itp.
przy wiekszych rozmiarach tarczy powyżej 300mm nie znalazłem producenta który robi tarcze oprócz firmy Tarox
Tutaj z producentów polecić można
ATE Power Disc (jedne z najtańszych tarcz nacinanych)
Zimmerman (nawiercane)
EBC (nacinane i częsciowo nawiercane ale czemu ten nadwiert słuzy nie wiem)
TAROX ( to jest tarcza kuta może być nacinana i/lub nawiercana cena takiej tarcy to powyżej 400zł za 1szt)
Car HPD (tarcza nacinana i nawiercana produkt włoski dobrej jakości)
Jeżeleli ktoś bedzie miał pytania co do układów hamulcowych zapraszam na gg 2979915
teraz jak mozna dobrć samemu tarcze i klocki do auta nie brudząc rąk i nie mierząc wymiaru tarczy lub klocków
www.katalog.fota.pl tu jest katalog który polubiłem ze względu że był pierwszy z jakim sie spotkałem po drugie jest naprawde prosty
W nowych audi VW skodach Jest montowanych kilka rodzajów klocków zarówno na przód jaki i tył.
Producent nam i sobie ulatwil ich odczytanie i stwierdzenie jakie klocki mamy
Na naklejce w książce serwisowej i/lub naklejce w bagazniku koło koła zapasowego jest naklejka
mamy tam podany nr vin auta kod silnika i inne informacje
nas interesuje sam dół tej naklejki. umieszczone są tam symbole w rządku trzeba odszukać wszystkie zaczynajace sie od cyfry 1
dobierajac klocki i tarcze wedlug producenta ATE w opisie jest informacja dla NUMERU PR 1kd
jeżeli mamy taki kod to wiemy że dany klocek jest dla naszego auta. (to akurat przykład kodu klocków tył)
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Co do korektora na tylnej osi.Hincó pisze:censored, Na tylnej osi jest korektor siły hamowania który działa w zależności od odciążenia(wzniosu) tyłu samochodu względem osi, jak ciągniemy przyczepke, ona nam przy hamowaniu tyłu raczej nie unosi, wręcz przeciwnie
Swego czasu rozgryzałem ten problem w Octavii. W aucie owym był korektor tylko w autach bez ABS-u. Ja miałem z ABS-em i niestety nie mogłem nic pokombinować aby zwiększyć udział tylnej osi w hamowaniu (z powodu notorycznego problemu korozji tylnych tarcz hamulcowych-tam tył prawie wcale nie hamował).
Octavia byla z roku 2000.
Obecnie w A6 tez z 2000 roku również żadnego korektora nie mam. A ABS raczej we wszystkich A6 chyba juz był ? (no chyba, że nie we wszystkich :roll: )
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:25
- Lokalizacja: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków
censored hamulce tego nie wiedzą że ciągniesz przyczepe natomiast jest tył bardziej obciążony i tylko dlatego jest wieksza siła hamowania na tyle
Dla sprostowania nie spotkałem sie z autem które ma z przodu jaki i z tyłu auta tarcze o tej samej średnicy z tyłu auta sa mniejsze tarcze bo i tak nie są w pełni wykorzystywane
(im wieksza średnica tarczy tym lepsze hamowanie)
jak hamujesz autem to siła bezwładności powoduje że przód auta siada a przy gwałtownych hamowaniach kierowca i pasażerowie lecą w kierunku przedniej szyby.
przy przyspieszaniu auto sie unosi (przód auta)
[ Dodano: 2010-05-23, 12:01 ]
Dla sprostowania nie spotkałem sie z autem które ma z przodu jaki i z tyłu auta tarcze o tej samej średnicy z tyłu auta sa mniejsze tarcze bo i tak nie są w pełni wykorzystywane
(im wieksza średnica tarczy tym lepsze hamowanie)
jak hamujesz autem to siła bezwładności powoduje że przód auta siada a przy gwałtownych hamowaniach kierowca i pasażerowie lecą w kierunku przedniej szyby.
przy przyspieszaniu auto sie unosi (przód auta)
[ Dodano: 2010-05-23, 12:01 ]
Nie SBS Skandynawian Brake system dostępne sa w hurtowni Auto Partner ale można je taniej kupic w sklepach ktore wspólpracują z ta hurtowniącensored pisze:
Czy aby nie pomyliłes sie w polecanych przez Ciebie tarczach i czy nie miało być ABS zamiast SBS ?
Poz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Cyga, co do nawiertów w tarczach EBC służą one do odprowadzenia gazów które powstają przy wydzielanej temp a trzy naciecia mają usuwać pył z klocków ewentualna wodę i inne zanieczyszczenia.
Miałem mieć Taroxy u siebie ale były ogromne problemy bo niestety ich katalog ma błąd w wymiarach i dostałem nie to co chciałem ehh a takie ładne były :mrgreen:
Miałem mieć Taroxy u siebie ale były ogromne problemy bo niestety ich katalog ma błąd w wymiarach i dostałem nie to co chciałem ehh a takie ładne były :mrgreen:
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
- Przemek_GDA
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 18 lis 2008, 11:51
- Lokalizacja: Banino
ja rowniez potwierdzam to ze TRW bardzo pyla,greg25 pisze:Niedawno założyłem klocki TRW. I potwierdza się to co Bartek mówił, że strasznie pylą. Felga strasznie czarna się robi, szybciej niż przy ATE. To tez jest parametr godny uwagi, jeśli ktos zwraca uwagę na wygląd felg.raphal pisze:W wyliczance zabrakło jeszcze klocy made by TRW. A jest to firma robiąca na pierwszy montaż dla Audi.
(i dziwnie smierdza przy ostrym hamowaniu)
Po okolo 8 tysiacach wyrzucilem te klocki i zamontowalem oryginalny zestaw z ASO
klocki (textar) plus tarcze oraz nowe opony. Teraz po nacisnieciu hamulca staje w miejscu!
Pewnie jeszcze bym na nich jezdzil ale stare tarcze nie daly rady,
to wymienilem wszystko.
A6 1.8T AJL 180KM 0-100km/h
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
Night rider
Wykres z hamowni 2013r.
http://imageshack.us/f/96/2013f.jpg/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 20 maja 2010, 14:25
- Lokalizacja: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków
Teraz w serwisach nie maja obowiązku montowania produktów z opakowani VW czy audi wiec mogą wrzucić wszystko tam ate textar ferodo tylko musi spełniac odpowiednią norme
a co do czesci na pierwszy montaż i tych w opoakowaniu VW to duza rozbierznośc na nowym fabrycznym zawieszeniu zrobisz o wiele wiecej km niż na lemforderze czy lemforderze w opakowaniu audi
a co do czesci na pierwszy montaż i tych w opoakowaniu VW to duza rozbierznośc na nowym fabrycznym zawieszeniu zrobisz o wiele wiecej km niż na lemforderze czy lemforderze w opakowaniu audi
...dla tych, którzy "dużo" hamują polecam z moich doświadczeń tarcze TAROX kierunkowe i klocki Ferrodo Racing ale przy mocnych hamowaniach lepiej patrzec w lusterko wsteczne...zestaw bardzo dobrze znosi duże obciążenia termiczne...minusem może byc większy niz standartowy hałas przy hamowaniu
...ze względu na ten konstrukcję ukałdu hamulcowego VW/AUDI a dokładniej wieklośc tylnej tarczy i klocka polecam zakładanie mocniejszych klocków na tył...proste a skuteczne...pomysł nie mój a jednego z zawodników z lat 90tych
...ze względu na ten konstrukcję ukałdu hamulcowego VW/AUDI a dokładniej wieklośc tylnej tarczy i klocka polecam zakładanie mocniejszych klocków na tył...proste a skuteczne...pomysł nie mój a jednego z zawodników z lat 90tych