Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

PORADNIK JAKI KUPIC TARCZE I KLOCKI

Wszystko co dotyczy ogólnie układu hamulcowego w tym ABS, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.

Czy informacje byla przydatna??

Czas głosowania minął 27 maja 2010, 22:09

Tak
4
57%
Nie
3
43%
 
Liczba głosów: 7

Cyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków

PORADNIK JAKI KUPIC TARCZE I KLOCKI

Post autor: Cyga » 22 maja 2010, 22:09

Witam sprzedaje częsci samochodowe od kilku lat wiec chciałbym sie podzielić swoją wiedzą i pogladami na ten temat

Po pierwsze ÂŻADNA tarcza żeliwna nie jest wstanie wytrzymać 10 hamowań od 100 do 0 pod rząd
Po drugie Klocki miękie nie zawsze hamują lepiej od tawarych
po trzecie na tył idzie 30% siły hamowania chyba że ciągniecie przyczepkę

a wiec tak to są trzy informacje które są przydatne


Co wycbrać jest tyle ofert każdy chwali co innego:

jezeli zalezy nam na jakości i jeździmy normalnie polecam klocki
ATE, FERODO: miekie
BOSCH TEXTAR: twarde
tardośc klocka nie ma znaczenia jeśli chodzi o droge hamowania np klocki "TOMEX" lub "Remsa" sa miękimi klockam i zyzywaja sie bardzo szybko natomiast droga hamowania nie jest krótka,

Jezeli uważamy że ceny powyżej 150zł na oś przednią za kpl klocków to polcecam klocki
Breck (oparty na technologi textara produkowanie w polsce) lub DELPHI

Natomiast ci co jeżdża naprawde szybko i agresywnie mogą założyć klocki sportowe
tu liderami są TAROX EBC FERODO (DS) ATE (PD)
klocki sportowe żeby skutecznie hamowały musza byc rozgrzane dzięki dlatego polecam je tylko tym co agresywnie jeżdża.

Jeśli chodzi o tarcze tu moge rozczarować
odradzam brembo bo jest na nie sporo reklamacji

do naszych audi odradzam tanie tarcze typu Mikoda Kraft Kager
Godną propozycją jest marka SBS dają na tarcze 3 lata gwarancji i klienici potwierdzają że w dużych autach sprawują sie naprawde dobrze
w mercedesach S-klasy gdzie są notoryczne problemy z ukladami hamulcowymi sie sprawdzaja a cena ich jest stosunkowo niska jak na tarcze tej klasy

pozatym jak wyzej z tarcz BOSCH TEXTAR oraz Zimmerman

Tarcze nacinane i nawiercane
tarcza nacinana skraca droge hamowania
tarcza nawiercana lepiej chłodzi tarcze

zarówno nacięcie tarczy jak i jej nawiercenie osłabia ją dlatego sa one robione z inncyh składniku sa pdwójnie nawęglane itp.
przy wiekszych rozmiarach tarczy powyżej 300mm nie znalazłem producenta który robi tarcze oprócz firmy Tarox
Tutaj z producentów polecić można
ATE Power Disc (jedne z najtańszych tarcz nacinanych)
Zimmerman (nawiercane)
EBC (nacinane i częsciowo nawiercane ale czemu ten nadwiert słuzy nie wiem)
TAROX ( to jest tarcza kuta może być nacinana i/lub nawiercana cena takiej tarcy to powyżej 400zł za 1szt)
Car HPD (tarcza nacinana i nawiercana produkt włoski dobrej jakości)

Jeżeleli ktoś bedzie miał pytania co do układów hamulcowych zapraszam na gg 2979915




teraz jak mozna dobrć samemu tarcze i klocki do auta nie brudząc rąk i nie mierząc wymiaru tarczy lub klocków
www.katalog.fota.pl tu jest katalog który polubiłem ze względu że był pierwszy z jakim sie spotkałem po drugie jest naprawde prosty

W nowych audi VW skodach Jest montowanych kilka rodzajów klocków zarówno na przód jaki i tył.
Producent nam i sobie ulatwil ich odczytanie i stwierdzenie jakie klocki mamy
Na naklejce w książce serwisowej i/lub naklejce w bagazniku koło koła zapasowego jest naklejka
mamy tam podany nr vin auta kod silnika i inne informacje
nas interesuje sam dół tej naklejki. umieszczone są tam symbole w rządku trzeba odszukać wszystkie zaczynajace sie od cyfry 1

dobierajac klocki i tarcze wedlug producenta ATE w opisie jest informacja dla NUMERU PR 1kd
jeżeli mamy taki kod to wiemy że dany klocek jest dla naszego auta. (to akurat przykład kodu klocków tył)

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 22 maja 2010, 23:47

censored, Na tylnej osi jest korektor siły hamowania który działa w zależności od odciążenia(wzniosu) tyłu samochodu względem osi, jak ciągniemy przyczepke, ona nam przy hamowaniu tyłu raczej nie unosi, wręcz przeciwnie <ok>
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2010, 09:56

Hincó pisze:censored, Na tylnej osi jest korektor siły hamowania który działa w zależności od odciążenia(wzniosu) tyłu samochodu względem osi, jak ciągniemy przyczepke, ona nam przy hamowaniu tyłu raczej nie unosi, wręcz przeciwnie <ok>
Co do korektora na tylnej osi.

Swego czasu rozgryzałem ten problem w Octavii. W aucie owym był korektor tylko w autach bez ABS-u. Ja miałem z ABS-em i niestety nie mogłem nic pokombinować aby zwiększyć udział tylnej osi w hamowaniu (z powodu notorycznego problemu korozji tylnych tarcz hamulcowych-tam tył prawie wcale nie hamował).
Octavia byla z roku 2000.
Obecnie w A6 tez z 2000 roku również żadnego korektora nie mam. A ABS raczej we wszystkich A6 chyba juz był ? (no chyba, że nie we wszystkich :roll: )
Części samochodowe online - Motostacja pl

Cyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków

Post autor: Cyga » 23 maja 2010, 11:57

censored hamulce tego nie wiedzą że ciągniesz przyczepe natomiast jest tył bardziej obciążony i tylko dlatego jest wieksza siła hamowania na tyle

Dla sprostowania nie spotkałem sie z autem które ma z przodu jaki i z tyłu auta tarcze o tej samej średnicy z tyłu auta sa mniejsze tarcze bo i tak nie są w pełni wykorzystywane
(im wieksza średnica tarczy tym lepsze hamowanie)

jak hamujesz autem to siła bezwładności powoduje że przód auta siada a przy gwałtownych hamowaniach kierowca i pasażerowie lecą w kierunku przedniej szyby.

przy przyspieszaniu auto sie unosi (przód auta)

[ Dodano: 2010-05-23, 12:01 ]
censored pisze:

Czy aby nie pomyliłes sie w polecanych przez Ciebie tarczach i czy nie miało być ABS zamiast SBS ;-) ?
Poz
Nie SBS Skandynawian Brake system dostępne sa w hurtowni Auto Partner ale można je taniej kupic w sklepach ktore wspólpracują z ta hurtownią

Cyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków

Post autor: Cyga » 23 maja 2010, 16:05

To pewnie jakieś wynalazki te ABS :) ja napisałem to co jest sprawdzone przez duża grupę zadowolonych klientów

Awatar użytkownika
raphal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
Lokalizacja: Polska/Europa/Świat

Post autor: raphal » 29 maja 2010, 10:25

W wyliczance zabrakło jeszcze klocy made by TRW. A jest to firma robiąca na pierwszy montaż dla Audi. Z tyłu mam klocki z logo TRW i Audi. I w dodatku made in USA <ok> ;-)

Horrorist
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 29 lis 2009, 13:44
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Horrorist » 29 maja 2010, 14:45

Również mam tarcze i klocki z TRW :-)

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 29 maja 2010, 18:03

Cyga, co do nawiertów w tarczach EBC służą one do odprowadzenia gazów które powstają przy wydzielanej temp a trzy naciecia mają usuwać pył z klocków ewentualna wodę i inne zanieczyszczenia.

Miałem mieć Taroxy u siebie ale były ogromne problemy bo niestety ich katalog ma błąd w wymiarach i dostałem nie to co chciałem ehh a takie ładne były :mrgreen:
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

Awatar użytkownika
Przemek_GDA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 18 lis 2008, 11:51
Lokalizacja: Banino

Post autor: Przemek_GDA » 30 maja 2010, 09:37

tarcza Zimerman + klocek TRW. Całkiem sympatycznie się sprawdza

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 01 cze 2010, 20:10

greg25 pisze:
raphal pisze:W wyliczance zabrakło jeszcze klocy made by TRW. A jest to firma robiąca na pierwszy montaż dla Audi.
Niedawno założyłem klocki TRW. I potwierdza się to co Bartek mówił, że strasznie pylą. Felga strasznie czarna się robi, szybciej niż przy ATE. To tez jest parametr godny uwagi, jeśli ktos zwraca uwagę na wygląd felg.
ja rowniez potwierdzam to ze TRW bardzo pyla,
(i dziwnie smierdza przy ostrym hamowaniu)
Po okolo 8 tysiacach wyrzucilem te klocki i zamontowalem oryginalny zestaw z ASO
klocki (textar) plus tarcze oraz nowe opony. Teraz po nacisnieciu hamulca staje w miejscu! <ok>

Pewnie jeszcze bym na nich jezdzil ale stare tarcze nie daly rady,
to wymienilem wszystko.

Cyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 20 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Żabia Wola/Grodzisk/Pruszków

Post autor: Cyga » 10 cze 2010, 21:03

Teraz w serwisach nie maja obowiązku montowania produktów z opakowani VW czy audi wiec mogą wrzucić wszystko tam ate textar ferodo tylko musi spełniac odpowiednią norme


a co do czesci na pierwszy montaż i tych w opoakowaniu VW to duza rozbierznośc na nowym fabrycznym zawieszeniu zrobisz o wiele wiecej km niż na lemforderze czy lemforderze w opakowaniu audi

ajcek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 lip 2009, 11:37
Lokalizacja: warszawa

Post autor: ajcek » 12 cze 2010, 13:18

...dla tych, którzy "dużo" hamują polecam z moich doświadczeń tarcze TAROX kierunkowe i klocki Ferrodo Racing ale przy mocnych hamowaniach lepiej patrzec w lusterko wsteczne...zestaw bardzo dobrze znosi duże obciążenia termiczne...minusem może byc większy niz standartowy hałas przy hamowaniu
...ze względu na ten konstrukcję ukałdu hamulcowego VW/AUDI a dokładniej wieklośc tylnej tarczy i klocka polecam zakładanie mocniejszych klocków na tył...proste a skuteczne...pomysł nie mój a jednego z zawodników z lat 90tych

mazur pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 26 paź 2009, 21:07
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazury

Post autor: mazur pl » 17 cze 2010, 22:11

Ja polecam klocki firmy JURID

cameleon741

Post autor: cameleon741 » 18 cze 2010, 21:14

Chłopaki, ustalcie mi jakiś dobry zestaw. Będę zmieniał teraz tarcze i klocki z przodu i chciałbym założyć coś co będzie najmniej pylić i brudzić mi felg. Co najbardziej polecacie ?
Myślałem o klockach i tarczach BOSCHA. Nikt się na nie nie skarży a wychodzą najtaniej. Co o tym myślicie ? :lol:

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 18 cze 2010, 22:21

Myślę, że są głośne :D Mam taki zestaw i prawdopodobnie więcej się nie zdecyduję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl