[a6c7] webasto i wentylator...
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
[a6c7] webasto i wentylator...
witam..jak już gdzieś wspomniałem stałem się posiadaczem c7 trzy tygodnie temu.. ,
w sumie jeździłem troche innymi autami więc nie za wiele zrobiłem km audi ale zauważyłem 2 rzeczy..
1. dwa razy podczas uruchomiania silnika włączyło mi się webasto , za pierwszym razem auto stało i zaczął sie wydobywać dym w sporej ilości..trochę paniki było ale że znam zapach spalin z webasto więc nie zesrałem sie od razu . za drugim razem wyjeżdżałem z zakładu i też się uruchomiło , podjechałem kawałek i wyłączałem auto i tak , dymu prawie nie było..
2. równierz 2 razy po dojeździe do pracy i wyłączeniu silnika dość długo chodził mi wentylator.. , za każdym razem zaniepokojony tym po jakiś kilku minutach uruchamiałem silnik i wentyaltor się wyłączał..nie wiem czy akurat miał się sam wyłączyć a jak akurat trafiałem przypadkiem na ten moment..
silnik nie zmęczony , w zasadzie ostatni kilometr przed praca jade już zupełnie spokojnie , dojazd pod zakład to już 200m na dwójce lajcikowo..cała droga do pracy to 30km...
hmmm..tak teraz myślę że jak jade na teh dwójce te 200m to się wtedy tak silnik nagrzewa czy ten cały dpf ? ale wtedy to muskam pedał gazu a musze tak powoli jechać ponieważ mam bardzo nierówną nawierzchnię na tym odcinku i szkoda mi wozu..
wracając do webasta - ktoś tam mi wspomniał że w audi można ustawić komputerowo żeby webasto się załączało automatycznie poniżej jakiejś temperatury celem szybszego nagrzewania wnątrza...
aaa..i wydaje mi się na 95% że kontrolka od webasta na panelu klimy nie migała wtedy jak się samo włączało..klima 4-strefy..
podczas pierwzego tego samoczynnego włączenia lub usiłowania włączenia bo w zasadzie nie wiem czy ono dalej chodzi to uruchomianie jego było dość głośne , z takim jakby gulgotaniem czego niema podczas normalnego odpalania..
może ktoś cos powie ciekawego...?
w sumie jeździłem troche innymi autami więc nie za wiele zrobiłem km audi ale zauważyłem 2 rzeczy..
1. dwa razy podczas uruchomiania silnika włączyło mi się webasto , za pierwszym razem auto stało i zaczął sie wydobywać dym w sporej ilości..trochę paniki było ale że znam zapach spalin z webasto więc nie zesrałem sie od razu . za drugim razem wyjeżdżałem z zakładu i też się uruchomiło , podjechałem kawałek i wyłączałem auto i tak , dymu prawie nie było..
2. równierz 2 razy po dojeździe do pracy i wyłączeniu silnika dość długo chodził mi wentylator.. , za każdym razem zaniepokojony tym po jakiś kilku minutach uruchamiałem silnik i wentyaltor się wyłączał..nie wiem czy akurat miał się sam wyłączyć a jak akurat trafiałem przypadkiem na ten moment..
silnik nie zmęczony , w zasadzie ostatni kilometr przed praca jade już zupełnie spokojnie , dojazd pod zakład to już 200m na dwójce lajcikowo..cała droga do pracy to 30km...
hmmm..tak teraz myślę że jak jade na teh dwójce te 200m to się wtedy tak silnik nagrzewa czy ten cały dpf ? ale wtedy to muskam pedał gazu a musze tak powoli jechać ponieważ mam bardzo nierówną nawierzchnię na tym odcinku i szkoda mi wozu..
wracając do webasta - ktoś tam mi wspomniał że w audi można ustawić komputerowo żeby webasto się załączało automatycznie poniżej jakiejś temperatury celem szybszego nagrzewania wnątrza...
aaa..i wydaje mi się na 95% że kontrolka od webasta na panelu klimy nie migała wtedy jak się samo włączało..klima 4-strefy..
podczas pierwzego tego samoczynnego włączenia lub usiłowania włączenia bo w zasadzie nie wiem czy ono dalej chodzi to uruchomianie jego było dość głośne , z takim jakby gulgotaniem czego niema podczas normalnego odpalania..
może ktoś cos powie ciekawego...?
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 813
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Wypala się DPF Jak masz dużo szczęścia to uruchomi się i wypali w trakcie jazdy, ale często bywa tak, że jedziesz 100 km i procedura ta zaczyna się w momencie gdy chcesz zgasić silnikleszekmw pisze:2. równierz 2 razy po dojeździe do pracy i wyłączeniu silnika dość długo chodził mi wentylator
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DDVF 211KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witam,
1. Normalne. Webasto włącza się automatycznie aby dogrzać silnik. Różne były metody sterowania. Topowe, umożliwia nawet kontrolę poprzez internet. U mnie można zaprogramować Webasto na max 10 dni do przodu i są chyba trzy timery. Oczywiście możliwość uruchomienia z pilota.
2. Tak jak kolega wyżej napisał. Wentylator włącza się aby schłodzić komorę silnika np. po wypalaniu DPF. U mnie zdarza się też, że po zaparkowaniu w garażu jeszcze przez chwilę wentylator pracuje. Wg ASO to całkowicie normalne.
Pozdrov
1. Normalne. Webasto włącza się automatycznie aby dogrzać silnik. Różne były metody sterowania. Topowe, umożliwia nawet kontrolę poprzez internet. U mnie można zaprogramować Webasto na max 10 dni do przodu i są chyba trzy timery. Oczywiście możliwość uruchomienia z pilota.
2. Tak jak kolega wyżej napisał. Wentylator włącza się aby schłodzić komorę silnika np. po wypalaniu DPF. U mnie zdarza się też, że po zaparkowaniu w garażu jeszcze przez chwilę wentylator pracuje. Wg ASO to całkowicie normalne.
Pozdrov
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Pczester niema econa w c7 , ale w tej chwili jeżdżę z wyłączoną klimą. nie wiem jaka jest różnica między dogrzewaczem a pełnym ogrzewaniem , wiem ze mam webasto z pilotem.
lyngso też mam możliwość zaprogramowania ale jeszcze sie tym nie bawiłem , nie mam czasu a auto mam dopiero od 3 tygodni..
niemniej z tego co się orientuję to webasto w c7 nie dogrzewa silnika tylko wnętrze.
niemniej dzięki za odpowiedzi , jestem spokojny teraz , a w instrukcji nic nie wyczytałem na ten temat..dziwne..no chyba że przeoczyłem..
co sie tyczy wypalania - nie czuję , nie obserwuję jakiś objawów wypalania..pokonuje odcinek do pracy 30km , w zasadzie sama trasa..nie zapala sie żadna kontrolka że się wypala..
lyngso też mam możliwość zaprogramowania ale jeszcze sie tym nie bawiłem , nie mam czasu a auto mam dopiero od 3 tygodni..
niemniej z tego co się orientuję to webasto w c7 nie dogrzewa silnika tylko wnętrze.
niemniej dzięki za odpowiedzi , jestem spokojny teraz , a w instrukcji nic nie wyczytałem na ten temat..dziwne..no chyba że przeoczyłem..
co sie tyczy wypalania - nie czuję , nie obserwuję jakiś objawów wypalania..pokonuje odcinek do pracy 30km , w zasadzie sama trasa..nie zapala sie żadna kontrolka że się wypala..
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DDVF 211KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witam
Podstawowym zadaniem webasto jest ogrzanie kabiny na postoju. Wg informacji z ASO przy niskich temperaturach webasto włącza się aby dogrzać również silnik.
Nie ma żadnej kontrolki wypalania DPF. Proces inicjuje się automatycznie i jednym z objawów, że się odbywał jest właśnie praca wentylatora po zgaszeniu silnika. Podczas wypalania rośnie temperatura w komorze silnika ponieważ filtr DPF jest umieszczony tuż za silnikiem i widać go w komorze (2.0TDI). Praca wentylatora ma za zadanie schłodzić ją.
Jeśli pokonujesz trasę 30km do pracy, to nie musisz się martwić DPFem.
Pozdrov
Podstawowym zadaniem webasto jest ogrzanie kabiny na postoju. Wg informacji z ASO przy niskich temperaturach webasto włącza się aby dogrzać również silnik.
Nie ma żadnej kontrolki wypalania DPF. Proces inicjuje się automatycznie i jednym z objawów, że się odbywał jest właśnie praca wentylatora po zgaszeniu silnika. Podczas wypalania rośnie temperatura w komorze silnika ponieważ filtr DPF jest umieszczony tuż za silnikiem i widać go w komorze (2.0TDI). Praca wentylatora ma za zadanie schłodzić ją.
Jeśli pokonujesz trasę 30km do pracy, to nie musisz się martwić DPFem.
Pozdrov
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 02 cze 2013, 17:57
- Lokalizacja: Nowa Ruda/Frankfurt
co do wypalania dpf to niestety nie ma zadnej kontrolkli informujacej o procesie wypalania ale jesli pokonujesz codziennie 30 km to nie powinno byc problemu, co juz bylo wczesniej powiedziane, ja tylko to potwierdzam jednak mam pytanie o dym z webasto, u siebie rowniez zauwazylem dym podczas pracy webasto do czasu rozgrzania silnika, mam obawy ze cos jest nie tak. Jest to moja 2 zima z c7 i wczesniej nie zauwazylem niczego niepokojacego, czy rozwiazales problem z dymieniem czy tak ma po prostu byc???
- lyngso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 143
- Rejestracja: 19 lut 2012, 11:58
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 DDVF 211KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubuskie
Witam
W serwisie powiedziano mi, że to normalne, że podczas zimy webasto pracuje. Zauważyłem, że czasami gdy wjeżdżam autem do garażu i wyłączam silnik przez chwilę webasto jeszcze pracuje. Czuć to po spalinach jak by się paliła nafta ale nie ma zadymienia. Po chwili wszystko się wyłącza.
Pozdrov
Zauważyłem, że mój też dymił podczas zimy z webasto ale to normalne. Dym, a raczej coś co przypominało parę wydobywało się z okolicy koła z prawej strony o ile się nie mylę. Gdy auto było na podnośniku w serwisie, to obok koła zauważyłem taką rurę jak by mały wydech.Robberto pisze:co do wypalania dpf to niestety nie ma zadnej kontrolkli informujacej o procesie wypalania ale jesli pokonujesz codziennie 30 km to nie powinno byc problemu, co juz bylo wczesniej powiedziane, ja tylko to potwierdzam jednak mam pytanie o dym z webasto, u siebie rowniez zauwazylem dym podczas pracy webasto do czasu rozgrzania silnika, mam obawy ze cos jest nie tak. Jest to moja 2 zima z c7 i wczesniej nie zauwazylem niczego niepokojacego, czy rozwiazales problem z dymieniem czy tak ma po prostu byc???
W serwisie powiedziano mi, że to normalne, że podczas zimy webasto pracuje. Zauważyłem, że czasami gdy wjeżdżam autem do garażu i wyłączam silnik przez chwilę webasto jeszcze pracuje. Czuć to po spalinach jak by się paliła nafta ale nie ma zadymienia. Po chwili wszystko się wyłącza.
Pozdrov
- leszekmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 874
- Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
- Imię: leszek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lublin
Robberto z tego co zaobserwowałem to najwięcj dymu , bo to jest dym , jest wtedy gdy odpalam na chwilę silnik i po np. 1.5 go gaszę . .
oczywiście mówimy o zimnym dniu i włączanym webasto/dogrzewaniu w automacie.
wychodzi na to ze odpalamy wóz i zanim on sobie sprawdzi że jest zimno i trzeba uruchomić webasto to troszkę mija sekund..komp daje sygnał , webasto się włącza a my po pół minucie wyłączamy sinik a wtedy webasto pracuje jeszcze jakby z rozpędu , wydaje wtedy czasami takie gulgotanie że tak powiem.. i wtedy może być dużo śmierdzącego dymu..
podczas odpalania i nie gaszenia silnika niema takich problemów..czasami delikatnie widać dymek...
oczywiście mówimy o zimnym dniu i włączanym webasto/dogrzewaniu w automacie.
wychodzi na to ze odpalamy wóz i zanim on sobie sprawdzi że jest zimno i trzeba uruchomić webasto to troszkę mija sekund..komp daje sygnał , webasto się włącza a my po pół minucie wyłączamy sinik a wtedy webasto pracuje jeszcze jakby z rozpędu , wydaje wtedy czasami takie gulgotanie że tak powiem.. i wtedy może być dużo śmierdzącego dymu..
podczas odpalania i nie gaszenia silnika niema takich problemów..czasami delikatnie widać dymek...
Witam,
Mam prośbę o pomoc w temacie działania webasto w A6 C7, silnik CNHA 2.0TDI 190KM. Mianowicie przy zimnym silniku i temperaturze niskiej poniżej 5 stopni Celsjusza, załącza się dogrzewanie silnika poprzez webasto. Do tego po szybkim zgaszeniu silnika (póki się nie zagrzeje) co jakiś czas leci biały dymek z okolicy webasto (prawe koło przednie) i praktycznie każdorazowo szumi jakiś chyba wentylator po wyłączeniu silnika (nie są to wentylatory chłodnicy silnika bo sprawdzałem pod maską). Mam webasto w aucie, ale nigdy z niego nie korzystałem, bo nie mam takiej potrzeby. Auto mam pierwszą zimę, stąd dopiero teraz zaobserwowałem te zjawiska i próbuję je rozwikłać. Tyle co wyczytałem na forum i z tego co się zorientowałem, to raczej jest to zjawisko normalne, tylko myślałem, że można fizycznie w MMI lub poprzez VCDS wyłączyć to dogrzewanie silnika webastem? W moim przypadku auto trzymam w garażu i webasto jest mi zbędne, ale takie dobrodziejstwo było już w aucie. Do tego ostatnio jeżdżę krótkie trasy oraz często gaszę silnik, więc chciałbym o ile to możliwe wyłączyć dogrzewanie silnika poprzez webasto, żeby mi dymek nie leciał i bez potrzeby działało webasto? W moim MMI w funkcji ogrzewanie postojowe nie mam możliwości wyłączenia tej funkcji, mam tylko możliwość fizycznego załączania webasto i timer. Nie wiem czy da się wykonać odpowiednią adaptację VCDS-em aby do MMI dodać tą funkcję lub wyłączyć dogrzewanie silnika na stałe poprzez odpowiednie kodowanie? Jeśli możesz mi pomóc i podesłać odpowiednią instrukcję lub link będę bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję za pomoc
Mam prośbę o pomoc w temacie działania webasto w A6 C7, silnik CNHA 2.0TDI 190KM. Mianowicie przy zimnym silniku i temperaturze niskiej poniżej 5 stopni Celsjusza, załącza się dogrzewanie silnika poprzez webasto. Do tego po szybkim zgaszeniu silnika (póki się nie zagrzeje) co jakiś czas leci biały dymek z okolicy webasto (prawe koło przednie) i praktycznie każdorazowo szumi jakiś chyba wentylator po wyłączeniu silnika (nie są to wentylatory chłodnicy silnika bo sprawdzałem pod maską). Mam webasto w aucie, ale nigdy z niego nie korzystałem, bo nie mam takiej potrzeby. Auto mam pierwszą zimę, stąd dopiero teraz zaobserwowałem te zjawiska i próbuję je rozwikłać. Tyle co wyczytałem na forum i z tego co się zorientowałem, to raczej jest to zjawisko normalne, tylko myślałem, że można fizycznie w MMI lub poprzez VCDS wyłączyć to dogrzewanie silnika webastem? W moim przypadku auto trzymam w garażu i webasto jest mi zbędne, ale takie dobrodziejstwo było już w aucie. Do tego ostatnio jeżdżę krótkie trasy oraz często gaszę silnik, więc chciałbym o ile to możliwe wyłączyć dogrzewanie silnika poprzez webasto, żeby mi dymek nie leciał i bez potrzeby działało webasto? W moim MMI w funkcji ogrzewanie postojowe nie mam możliwości wyłączenia tej funkcji, mam tylko możliwość fizycznego załączania webasto i timer. Nie wiem czy da się wykonać odpowiednią adaptację VCDS-em aby do MMI dodać tą funkcję lub wyłączyć dogrzewanie silnika na stałe poprzez odpowiednie kodowanie? Jeśli możesz mi pomóc i podesłać odpowiednią instrukcję lub link będę bardzo wdzięczny. Z góry dziękuję za pomoc
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga