[A6 C5]Xenony w miejsce przeciwmgielnych
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
można też powiedzieć prawie taki sam :-PFunosek pisze:A myślał ktoś o czymś takim?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=590129156
W sumie tańsze, prostsze, a efekt powinien być podobny
ps.
no niestety prawie robi wielką różnice :-P
Nie sądziłem, że ktoś kto ma orginalny ksenon może kupić chińskie 8000K żarniki tylko dlatego, że świecą na niebiesko.Artoone pisze:Kupiłem żarniki 8000K w mijania, takie same HIDy i efekt jest przepiękny - dają białe światło z błękitną poświatą
Takie postępowanie rozumiem jak ktoś kupuje angel-eye's i jest śwadom tego, że robi z auta choinkę, a u ciebie jakoś mi to nie wygląda. W dodatku nie mam nic przeciwko ksenonom w przeciwmgłowych, jeśli używane są we mgle, a nie do lansu po mieście (np gdy tylko pada deszcz)
Ja na twoim miejscu ściągnął bym z usa przetwornice 50W i żarniki Philips DL50, przekonał byś się co to znaczy porzadny ksenon.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Ale białe/błękitne światło i tak chyba będzie dawało lepszy efekt od żółtego. Ma ktoś fotkę auta z takimi żarówkami w przeciwmgłowych dla porównania z xenonami?syper pisze:można też powiedzieć prawie taki sam :-P
ps.
no niestety prawie robi wielką różnice :-P
[ Dodano: 2009-03-22, 17:35 ]
W sumie, może nie wyglądają tak jak xenony, ale zawsze masz towar renomowanej firmy, a nie chińszczyznę. Bo za dobre xenonki trzeba byłoby raczej sporo zapłacić :-P
To sprawa indywidualnego podejścia jeżeli ktoś uważa że teraz z nowych samochodów ( np. Accord bądz właśnie audi) robią w fabryce choinki wypuszczając je na pięknych błękitnych ksenonach.A to że sam produkt jest z niemiec czy chin to mi nie robi różnicy, najważniejsze że nie widzę różnicy w jakości świecenia między swoimi błękitnymi a ori w Peugocie 607 mamuśki.John pisze:Nie sądziłem, że ktoś kto ma orginalny ksenon może kupić chińskie 8000K żarniki tylko dlatego, że świecą na niebiesko.
Takie postępowanie rozumiem jak ktoś kupuje angel-eye's i jest śwadom tego, że robi z auta choinkę, a u ciebie jakoś mi to nie wygląda.
Wszyscy wiemy że to co amerykanckie to najlepsze.John pisze:Ja na twoim miejscu ściągnął bym z usa przetwornice 50W i żarniki Philips DL50, przekonał byś się co to znaczy porzadny ksenon.
Nie chodzi mi o jakość, a o wygląd. Ni jak mi pasuje tak piękne auto jakie posiadasz i "błękitny" ksenon jako światła. W dodatku Peugeot i HID z allegro to ta sama jakośćArtoone pisze:To sprawa indywidualnego podejścia jeżeli ktoś uważa że teraz z nowych samochodów ( np. Accord bądz właśnie audi) robią w fabryce choinki wypuszczając je na pięknych błękitnych ksenonach.A to że sam produkt jest z niemiec czy chin to mi nie robi różnicy, najważniejsze że nie widzę różnicy w jakości świecenia między swoimi błękitnymi a ori w Peugocie 607 mamuśki.

Oj mają jedną zaletę którą ciężko w europie uświadczyć. Dostęp do tak fajnych rzeczy jak przetwornice 50W i żarniki Philips DL50, które to świecą np tak:Artoone pisze:Wszyscy wiemy że to co amerykanckie to najlepsze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Możliwe, chociaż czytałem, że od 2000r. jest 6000K :-Psadzik65439 pisze:Ori sa 4300k
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=w ... u%20wybrac?
[ Dodano: 2009-03-22, 19:31 ]
I by się zgadzało, bo u mnie promień z ksenonów poprowadzony na ścianę, ma lekko błękitny kolor. Taki jak na wykresie przy 6000K

Najsilniejsze żarniki montowane seryjnie ma lexus ls430 i są to palniki 4900K. Ta strona to mało wiarygodne źródło informacji.Funosek pisze:Możliwe, chociaż czytałem, że od 2000r. jest 6000K :-Psadzik65439 pisze:Ori sa 4300k
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=w ... u%20wybrac?
I by się zgadzało, bo u mnie promień z ksenonów poprowadzony na ścianę, ma lekko błękitny kolor. Taki jak na wykresie przy 6000K
Kolor "świecenia" zależy od wielu czynników, między innymi od jakości zastosowanej przetwornicy i jej rzeczywistej sprawności (czy aby na pewno ma 35W) zużycie instalacji i styków ma też swoje znaczenie, kolejna sprawa to dokładność wykonania przesłony w reflektorze i tak zwany efekt halo powstający gdy na przesłonie załamuje się światło o różnej długości fali (coś jak przejście światła przez pryzmat).
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 517
- Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
DziękiJohn pisze:Najsilniejsze żarniki montowane seryjnie ma lexus ls430 i są to palniki 4900K. Ta strona to mało wiarygodne źródło informacji.
Kolor "świecenia" zależy od wielu czynników, między innymi od jakości zastosowanej przetwornicy i jej rzeczywistej sprawności (czy aby na pewno ma 35W) zużycie instalacji i styków ma też swoje znaczenie, kolejna sprawa to dokładność wykonania przesłony w reflektorze i tak zwany efekt halo powstający gdy na przesłonie załamuje się światło o różnej długości fali (coś jak przejście światła przez pryzmat).
Pozdrawiam

- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Właśnie padła mi jedna żarówka w przeciwmgielnych. I teraz zastanawiam się co tam wsadzić, bo mam oryginalne ksenony i szczerze mówiąc przy nich jak włącze przeciwmgielne to nie widzę żadnej różnicy... Także zastanawiam się czy dać tam jakieś żarówki o większej mocy czy może te HIDy. Widziałem raz u gościa te HID'y w A6 i nie było źle. I jeszcze takie pytanie: o jakiej mocy ksenony świecą najdalej? Nie chodzi mi o uzyskanie jakiejś niebieskiej poświaty czy "efektu xenon" po prostu chcę widzieć więcej i dalej 

- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
censored, tamto zdjęcie nie służyło by pokazać, jak białe jest to światło, tylko, że jest go dużo. Bo przy 50 W przetwornicy tego światła jest jednak sporo.
A powracając do tematu, kupowanie hid'a w przeciwmgielne tylko i wyłącznie by świecił na niebiesko to strata kasy i głupota. Tak jak napisał greg25 i censored im bledsze / niebieskie świtało tym gorzej w warunkach niedostatecznej widoczności. Zapewniam was, że światła przeciwmgłowe powinny być jak najbardziej żółte, bo one zapewniają w złych warunkach widoczność. Jeśli koniecznie chcecie posiadać kolejne światło wyładowcze w swoim samochodzie polecam kupno żarników 3100K Philipsa (W Polsce nie ma) i wpakowanie ich w wasze światła przeciwmgielne. Ale tylko i wyłącznie jeśli wasze halogeny są zbudowane z SOCZEWKI i odbłyśnika.
Dlaczego to takie ważne? Ano dlatego, iż taka budowa gwarantuje nam idealną granicę światła i cienia. Jest to niezwykle istotne we mgle, wystarczy włączyć światła drogowe, by się przekonać, że zamiast poprawy widoczności jest tylko gorzej. Dlatego każda porcja światła skierowana ku górze jest zbędna. A reflektor przeciwmgłowy, tak samo jak mijania działający na zasadzie żarówka + lustro, zawsze kieruje odrobinę światła w górę (w przypadku mijania jest to 1,2%)
Dlatego też, instalowanie HiD'a ma sens wyłącznie w halogenach soczewkowych, w przeciwnym wypadku pogorszycie widoczność po włączeniu takich halogenów we mgle.
Aby to miało jakikolwiek sens trzeba zadbać o zdrowy stan odbłyśnika i o jakość żarników które kupujemy, gdyż na rynku można spotkać różne idiotyczne wymysły chińskich małych rączej jak np: [FOTO], więc warto być pewien tego, że kupujemy "solidny" zamiennik jak np: [FOTO]
Tak zmodyfikowane światła przeciwmgielne, znacznie poprawiają widoczność w złych warunkach pogodowych i nawet posiadając ksenon (mijania) odczuwa się większy komfort jazdy. A nasze przeciwmgłowe powinny wtedy świecić tak:
![Obrazek]()
(na powyższym zdjęciu są reflektory przeciwmgielne z lexusa is200 z żarnikiem 3000 K)
Jeśli jednak używacie świateł przeciwmgłowych podczas jazdy w normalnych warunkach, co jest bardzo często widziane na naszych drogach, polecam kupić komplet niebieskich żarówek w markecie i cieszyć się światłem niewiele różniącym się od ksenonów, bo jeśli ktoś nie rozumie po co te światła zostały stworzone, to po co wyrzucać pieniądze w błoto.
Natomiast, gdy ktoś często używa świateł przeciwmgłowych i wie do czego one służą, polecam modyfikację opisaną wyżej, gdyż znacznie poprawia ona komfort podróżowania we mgle, nawet jeśli posiadamy oryginalne ksenony.
A powracając do tematu, kupowanie hid'a w przeciwmgielne tylko i wyłącznie by świecił na niebiesko to strata kasy i głupota. Tak jak napisał greg25 i censored im bledsze / niebieskie świtało tym gorzej w warunkach niedostatecznej widoczności. Zapewniam was, że światła przeciwmgłowe powinny być jak najbardziej żółte, bo one zapewniają w złych warunkach widoczność. Jeśli koniecznie chcecie posiadać kolejne światło wyładowcze w swoim samochodzie polecam kupno żarników 3100K Philipsa (W Polsce nie ma) i wpakowanie ich w wasze światła przeciwmgielne. Ale tylko i wyłącznie jeśli wasze halogeny są zbudowane z SOCZEWKI i odbłyśnika.
Dlaczego to takie ważne? Ano dlatego, iż taka budowa gwarantuje nam idealną granicę światła i cienia. Jest to niezwykle istotne we mgle, wystarczy włączyć światła drogowe, by się przekonać, że zamiast poprawy widoczności jest tylko gorzej. Dlatego każda porcja światła skierowana ku górze jest zbędna. A reflektor przeciwmgłowy, tak samo jak mijania działający na zasadzie żarówka + lustro, zawsze kieruje odrobinę światła w górę (w przypadku mijania jest to 1,2%)
Dlatego też, instalowanie HiD'a ma sens wyłącznie w halogenach soczewkowych, w przeciwnym wypadku pogorszycie widoczność po włączeniu takich halogenów we mgle.
Aby to miało jakikolwiek sens trzeba zadbać o zdrowy stan odbłyśnika i o jakość żarników które kupujemy, gdyż na rynku można spotkać różne idiotyczne wymysły chińskich małych rączej jak np: [FOTO], więc warto być pewien tego, że kupujemy "solidny" zamiennik jak np: [FOTO]
Tak zmodyfikowane światła przeciwmgielne, znacznie poprawiają widoczność w złych warunkach pogodowych i nawet posiadając ksenon (mijania) odczuwa się większy komfort jazdy. A nasze przeciwmgłowe powinny wtedy świecić tak:
(na powyższym zdjęciu są reflektory przeciwmgielne z lexusa is200 z żarnikiem 3000 K)
Jeśli jednak używacie świateł przeciwmgłowych podczas jazdy w normalnych warunkach, co jest bardzo często widziane na naszych drogach, polecam kupić komplet niebieskich żarówek w markecie i cieszyć się światłem niewiele różniącym się od ksenonów, bo jeśli ktoś nie rozumie po co te światła zostały stworzone, to po co wyrzucać pieniądze w błoto.
Natomiast, gdy ktoś często używa świateł przeciwmgłowych i wie do czego one służą, polecam modyfikację opisaną wyżej, gdyż znacznie poprawia ona komfort podróżowania we mgle, nawet jeśli posiadamy oryginalne ksenony.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2009, 22:10 przez John, łącznie zmieniany 1 raz.