Malowanie samochodu Plasti Dipem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 08 lis 2015, 15:22
- Lokalizacja: Dobrzeń Wielki
Malowanie samochodu Plasti Dipem
Witam! Za jakiś czas chciałbym pomalować samochód plasti dipem i moje pytanie brzmi czy możecie coś napisać o tej technologi? Jak z wytrzymałością? Ktoś ma samochód pomalowany plasti dipem?
hej
malowałem plastidipem elementy samochodu, nie całe auto. Filmy na youtube i reklamy a rzeczywistość to dwie inne rzeczy i z pewnością bym tego już nie robił. Samą farbę nakłada się normalnie i bez problemów jednakże zdrapywanie, odcinanie i zdejmowanie z elementów których nie będziesz chciał zamalować, lub później jak znudzi ci sie farba to HORROR który pozwala sądzić, że to nie jest fajny pomysł. Zostały mi chyba jeszcze trzy puszki czarnego bo w połowie pracy dałem sobie spokój.
malowałem plastidipem elementy samochodu, nie całe auto. Filmy na youtube i reklamy a rzeczywistość to dwie inne rzeczy i z pewnością bym tego już nie robił. Samą farbę nakłada się normalnie i bez problemów jednakże zdrapywanie, odcinanie i zdejmowanie z elementów których nie będziesz chciał zamalować, lub później jak znudzi ci sie farba to HORROR który pozwala sądzić, że to nie jest fajny pomysł. Zostały mi chyba jeszcze trzy puszki czarnego bo w połowie pracy dałem sobie spokój.
- Quash
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Plastdip do "nakladania" na wieksze elementy to totalna porażka niestety. Jest bardzo fajnym materialem jesli chodzi o mniejsze "demontowalne" elementy jak obudowy lusterek, grill czy jakies kratki na wiekszych powiezchniach nie sprawdza sie. Znam pare przypadkow dachow z nalozonym palstdipem kazdy luszczy sie, zmienia obszarami swoja strukture itp. Najlepszym sposobem zmiany koloru jest obklejenia go folia ( oczywiscie poza starym dobrym lakierowaniem ).
460KM/550NM Compsport Stage 2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 87
- Rejestracja: 08 lis 2015, 15:22
- Lokalizacja: Dobrzeń Wielki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Jeśli mogę to podepnę się do tematu.
Kupiłem felgi pomalowane takim specyfikiem:
Jest to coś w rodzaju plastidipa, ale jak atlas1977 wspomniał, zdrapanie tego to nie taka prosta rzecz jakby się wydawało. Chcę go zdrapać, żeby dokopać się do oryginalnego lakieru na feldze (nie niszcząc go przy okazji). Wie ktoś czym go ruszyć? atlas1977, może Ty coś podpowiesz?
Kupiłem felgi pomalowane takim specyfikiem:
Jest to coś w rodzaju plastidipa, ale jak atlas1977 wspomniał, zdrapanie tego to nie taka prosta rzecz jakby się wydawało. Chcę go zdrapać, żeby dokopać się do oryginalnego lakieru na feldze (nie niszcząc go przy okazji). Wie ktoś czym go ruszyć? atlas1977, może Ty coś podpowiesz?
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

niestety nie będę bardzo odkrywczy....w mim przypadku skrobanie i wydłubywanie jak spaloną skórę z pleców. Poza tym benzyna ekstrakcyjna i mnóstwo cierpliwościluk330 pisze:Jeśli mogę to podepnę się do tematu.
Kupiłem felgi pomalowane takim specyfikiem:
Obrazek
Jest to coś w rodzaju plastidipa, ale jak atlas1977 wspomniał, zdrapanie tego to nie taka prosta rzecz jakby się wydawało. Chcę go zdrapać, żeby dokopać się do oryginalnego lakieru na feldze (nie niszcząc go przy okazji). Wie ktoś czym go ruszyć? atlas1977, może Ty coś podpowiesz?
- Aeternus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 422
- Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Muszę niestety zdementować kilka plotek i poprawić niektóre osoby, które raczej słyszały o Plasti Dipie a same ograniczyły się do malowania drobnych elementów. Osobiście malowałem wiele elementów poprzedniego auta plasti dipem i nie mogę złego słowa powiedzieć! Miałem pomalowany cały dach oraz inne mniejsze elementy i przy zrywaniu nie maiłem żadnego problemu. Tak samo kolegi A3 które było całe na czerwono malowane.
Najważniejsze to odpowiednio malować. Nie dziwcie się, że schodzi PD beznadziejnie jak ktoś maluje tylko tyle by pokryło powierzchnię malowaną. 2-3 warstwy to za mało. PD kryje świetnie dlatego wszystkim się wydaje że to starczy. Niestety ale ten materiał trzeba nakładać wiele razy. Najpierw baza a potem docelowy lakier. Ja każdy element malowałem po 5-6 warstw i bajki o tym, że sikające psy na koła lub myjka zdziera to bez problemu to efekt nieumiejętnej pracy z PD.
Zresztą wystarczy popatrzeć na pierwszy lepszy film na YT ludzi z DYC i zobaczycie, że samej bazy jest ze 4 warstwy a kolor docelowy to 3-4 kolejnych. Czasem dają dodatkowo 2-3 warstwy bezbarwne adekwatnie do efektu jaki się chce uzyskać. To są niestety pieniądze. Pomalowanie porządne całego auta typu A6 to niestety w przypadku skomplikowanych kolorów to ok 7-8 litrów bazy i tyle samo koloru Szybko licząc ceny to za samą bazę koło tysiaka wychodzi i ponad 2 tyle kolor. Większość ludzi, która nakładała tę farbę robi to po macoszemu i ogranicza ilość farby do niezbędnego minimum. Dają zazwyczaj 2 razy mniej farby niż to jest potrzebne do uzyskania dobrego efektu.
Sam parę razy popełniłem ten błąd i potem zauważyłem w czym rzecz. To samo powiedział mi gość w Gdańsku, który malował zarobkowo auta PD. Niestety ale za cenę malowania ludzie wolą dopłacić do folii i oklejać auto.
Generalnie polecam taką formę malowania ale trzeba sobie zdawać sprawę z ograniczeń i wymagań podczas pracy z PD. Zresztą zachęcam osoby, które rozumieją troszkę po angielsku do obejrzenia filmów instruktażowych ludzi z DYC na YT. Pomorze zrozumieć istotę problemów.
Najważniejsze to odpowiednio malować. Nie dziwcie się, że schodzi PD beznadziejnie jak ktoś maluje tylko tyle by pokryło powierzchnię malowaną. 2-3 warstwy to za mało. PD kryje świetnie dlatego wszystkim się wydaje że to starczy. Niestety ale ten materiał trzeba nakładać wiele razy. Najpierw baza a potem docelowy lakier. Ja każdy element malowałem po 5-6 warstw i bajki o tym, że sikające psy na koła lub myjka zdziera to bez problemu to efekt nieumiejętnej pracy z PD.
Zresztą wystarczy popatrzeć na pierwszy lepszy film na YT ludzi z DYC i zobaczycie, że samej bazy jest ze 4 warstwy a kolor docelowy to 3-4 kolejnych. Czasem dają dodatkowo 2-3 warstwy bezbarwne adekwatnie do efektu jaki się chce uzyskać. To są niestety pieniądze. Pomalowanie porządne całego auta typu A6 to niestety w przypadku skomplikowanych kolorów to ok 7-8 litrów bazy i tyle samo koloru Szybko licząc ceny to za samą bazę koło tysiaka wychodzi i ponad 2 tyle kolor. Większość ludzi, która nakładała tę farbę robi to po macoszemu i ogranicza ilość farby do niezbędnego minimum. Dają zazwyczaj 2 razy mniej farby niż to jest potrzebne do uzyskania dobrego efektu.
Sam parę razy popełniłem ten błąd i potem zauważyłem w czym rzecz. To samo powiedział mi gość w Gdańsku, który malował zarobkowo auta PD. Niestety ale za cenę malowania ludzie wolą dopłacić do folii i oklejać auto.
Generalnie polecam taką formę malowania ale trzeba sobie zdawać sprawę z ograniczeń i wymagań podczas pracy z PD. Zresztą zachęcam osoby, które rozumieją troszkę po angielsku do obejrzenia filmów instruktażowych ludzi z DYC na YT. Pomorze zrozumieć istotę problemów.
Dokladnie tak jak pisze Aeternus, Plasti Dip to nie farba, nie przestaje sie nim malowac jak pokryje dobrze.
Tu np. dla przykladu moje koła które sam malowałem Plasti Dipem :
Po prostu oddac auto trzeba do kogos kto UMIE malowac Plasti Dipem a nie WYDAJE mu sie ze umie
Tu np. dla przykladu moje koła które sam malowałem Plasti Dipem :
Po prostu oddac auto trzeba do kogos kto UMIE malowac Plasti Dipem a nie WYDAJE mu sie ze umie

Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Próbowałem zmyć:
-benzyną ekstrakcyjna - tragedia, schodzi ale 5min tarcia w jednym miejscu i się ciągnie jak klej...
-rozpuszczalnik ftalowy - troche lepiej ale nadal się ciągnie
-rozpuszczalnik nitro - też się ciągnie ale chyba najlepszy specyfik, nie wymaga aż tak dużo tarcia... Jednak nie wiem jak zareaguje lakier pod spodem, bo nitro to już dość mocny rozpuszczalnik.
Nie przetestowałem zmywacza do taśmy do podklejania dywanów :D nie było czegoś takiego w Obi
Ktoś poratuje?
-benzyną ekstrakcyjna - tragedia, schodzi ale 5min tarcia w jednym miejscu i się ciągnie jak klej...
-rozpuszczalnik ftalowy - troche lepiej ale nadal się ciągnie

-rozpuszczalnik nitro - też się ciągnie ale chyba najlepszy specyfik, nie wymaga aż tak dużo tarcia... Jednak nie wiem jak zareaguje lakier pod spodem, bo nitro to już dość mocny rozpuszczalnik.
Nie przetestowałem zmywacza do taśmy do podklejania dywanów :D nie było czegoś takiego w Obi

Ktoś poratuje?

A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 
