Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6C6] Tuning mechaniczy czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 30 cze 2011, 08:50

PMW pisze:sorry ale robienie wykresów w dieslu mija się z celem diesel nigdy nie bedzie autem do wyścigów - zawsze będzie dupowozem lepiej kupić auto które bardziej się do sportu nadaje
Głupoty piszesz.
Borek123 pisze:PMW, ale miło jest takim 3.0 TDI rozwalić takiego cwaniaczka w S6 spod świateł.
Taa. Chyba jak się zagapi :p
dankan pisze: Ps: Zapytaj tego w aso czy do silnika ABS 3.0 tdi z turbiną kkkbv 50 można włożyć turbinę gtb2260vk jestem ciekawy co ci odpowie czy w ogóle wie czym się to różni i czy to jest możliwe taka przeróbka <lol>
Tak by było -> <szok> <stres>
W aso liczy się tylko papierek a nie wiedza czy umiejętności.

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 30 cze 2011, 09:08

Mlodyrzeszow pisze:
Borek123 pisze:PMW, ale miło jest takim 3.0 TDI rozwalić takiego cwaniaczka w S6 spod świateł.
ale czy to napewno sie uda <dokuczacz>
a no niestety tak, taką samą brykę jak twoja ma mój kolega niestety dostaje łupnia nie wierzył na początku ze to 3.0 tdi teraz już się przyzwyczaił ;p ze sie lepiej zbieram z pod świateł <szok>
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 30 cze 2011, 09:35

Pewnie dlatego, że S6 ma marne 420 Nm ;)
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
Bexa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 23 kwie 2010, 18:54
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Bexa » 30 cze 2011, 11:58

Moze mi ktos wytlumaczyc czemu uzywacie zwrotu CWANIACZEK w SPAM do czlowieka ktory sobie kupil s6 ?
bo czytalem wszystko ale dla mnie to okreslenie jest obrazliwe ktore tak samo moze uzyc w SPAM do cwaniaczkow z 3.0 łollooololo łoo łoo

a cwaniaczki 1.9 i 2.0 eehhe ? bo rozumie ze 3.0 jest neutralne :P a wszystko co ma wiecej niz 3.0 to cwaniak ktorego trzeba objechac :D

swoja droga 225 koni vs 435 faktycznie 3.0 to potega skoro mowice ze robi S6 jak chce
Obrazek

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 30 cze 2011, 12:58

Ale nie ma nawet co porównywać. Choćby 3.0 było po max chipie to i tak nie ma szans z motorem s6 (pierwsze 100 metrów z krechy pomijam xP )
Za dużo youtuba się co poniektórzy naoglądali.

Awatar użytkownika
Mlodyrzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
Imię: Henryk
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Mlodyrzeszow » 30 cze 2011, 15:27

tez mi sie tak zdaje ale nie sprzeczam sie sadze ze s6 w manualu da rade 3.0 po wirusie to tylko teoria nie probowalem sie <rotfl>

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 243
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Nowak_zg » 02 lip 2011, 02:11

hahahaha ;)
nie wierze ;D
kamilos dobrze napisal ... co niektorzy sie za duzo youtube naogladali
zapraszam wszystkie a6 c6 3.0tdi po chipie na kreske
zakladam sie o flache ze nie dadza rady z s6 manual :P

nie mowie ze to zle auto bo idzie bardzo dobrze zwlaszcza biorac pod uwage osiagi i spalanie, ale jezdzilem a4 3.0tdi po chipie i a6 3.0tdi po chipie i x5 40d (2010r 306KM - silnik 3.0d po lficie na dwoch turbinach ktory kiedys mial oznaczenie 35d)
a8 d3 2005r 334KM i s6 manual ktore mam i naprawde s6 loi te auta jesli chodzi o przyspieszenie.

zeby nie byc goloslownym jesli ktos naprawde chce sie ustawic to zapraszam na pw

ostatnio byla 750i e38 v12 326KM ;) ktora dostala niesamowicie
i switzer p800 (800KM) ktory jak wiadomo mnie zloil niesamowicie ;) : fotki sa w moim watku

nie wiem jak z tipem wypadly by te porownania ale z manualem katalogowo s6 ma ~5.5s do 100km/h i mozecie wierzyc lub nie ale zdrowa esa w miare sie zbiera ;)

a jak ktos ma s6 to jest cwaniaczkiem tak ;> ?

a jesli chcecie porownywac a6 3.0tdi do s6 c6 to juz w ogole nie ma o czym gadac ;)


a tak juz OT to:
Borek123 pisze:PMW, ale miło jest takim 3.0 TDI rozwalić takiego cwaniaczka w S6 spod świateł.
najbardziej milo jest rozwalic walki w AKN <wysmiewacz>
PMW pisze:sorry ale robienie wykresów w dieslu mija się z celem diesel nigdy nie bedzie autem do wyścigów - zawsze będzie dupowozem lepiej kupić auto które bardziej się do sportu nadaje
true <brawo> diesel moze fajnie isc ale zakres uzytecznych obrotow jest bardzo maly nawet w nowoczesnych dieslach jest to np od 1800 do 4000 obr /min a w nowoczesne benzyny ( nie mowie o starym v8 w s6 c5 ktore i tak mimo wszystko jest mega elastyczne z dolu jak na swoj wiek ... ale w sumie to v8 ;) ) sa rownie elastyczne z dolu a ciagna jednak pare tys obr wyzej.

pozatym silnik diesla wazy duzo ... wystarczy porownac a4 2.0tfsi i 3.0tdi osiagi podobne a prowadzenie calkiem inne ... 3.0tdi jest fajnym silnikiem na prosta ( zrszta v8 w s6 w sumie tez ) ale na zkaretach ciezkie silniki sobie nie daja rady.

no i ostatnia kwestia dzwiek ... kto sie przejechal kiedys jakas rasowa v8 ten wie ze zaden klekot nie da tyle przyjemnosci ...

ale jedni wola to drudzy to ;)

[youtube][/youtube]
Bylo: a4 b5 1.9tdi 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 02 lip 2011, 14:55

trza będzie coś zorganizować i nakręcić filmik i zobaczymy kto komu dołoży
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 02 lip 2011, 15:21

Nowak_zg pisze:
PMW pisze:sorry ale robienie wykresów w dieslu mija się z celem diesel nigdy nie bedzie autem do wyścigów - zawsze będzie dupowozem lepiej kupić auto które bardziej się do sportu nadaje
true <brawo> diesel moze fajnie isc ale zakres uzytecznych obrotow jest bardzo maly nawet w nowoczesnych dieslach jest to np od 1800 do 4000 obr /min a w nowoczesne benzyny ( nie mowie o starym v8 w s6 c5 ktore i tak mimo wszystko jest mega elastyczne z dolu jak na swoj wiek ... ale w sumie to v8 ;) ) sa rownie elastyczne z dolu a ciagna jednak pare tys obr wyzej.
Hamuj kolego bo to jest za bardzo ogólnikowe porównanie.
Papierkowe porównanie benzyny ze wspomaganiem do analogicznego diesla nie ma sensu. To są dwa różne silniki stworzone do całkowicie różnych odbiorców.
I tak, wykresy jak najbardziej mają sens zarówno w dieslu jak i w benzynie.

Zresztą tego typu dyskusję można prowadzić w nieskończoność: Co lepsze? Blondynka czy brunetka, diesel czy benzyna, kompresor czy turbo, sedan czy avant etc.
Nowak_zg pisze: pozatym silnik diesla wazy duzo ... wystarczy porownac a4 2.0tfsi i 3.0tdi osiagi podobne a prowadzenie calkiem inne ... 3.0tdi jest fajnym silnikiem na prosta ( zrszta v8 w s6 w sumie tez ) ale na zkaretach ciezkie silniki sobie nie daja rady.
Porównanie wagi 2.0 do 3.0 jest znowu bez sensu z racji samej konstrukcji silnika i zastosowanego osprzętu. A jakość prowadzenia auta ma bardzo małe znaczenie biorąc pod uwagę wagę silnika. W tej kwestii liczy się znowu zestrojenie samej konstrukcji całego samochodu.

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 243
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Nowak_zg » 02 lip 2011, 16:09

przejedz sie ostrzej po zakretach 3.0tdi albo jakims s4 b6/b7 z v8 pod maska a potem przejedz sie mala doladowana benzyna i zobacz jaka bedzie roznica na zakretach ....
pewnych rzeczy sie nie oszuka
tym bardziej ze audi dopiero np w a4 od modelu b8 cofnelo silnik blizej kabiny .... a wczesniej wisial na przedniej osi przez co auta z silnikami v6 i v8 prowadzily sie srednio w SPAM do mniejszych jednostek.

dobrze to ujales diesel i benzyna sa stworzone dla calkiem innych odbiorcow.
Bylo: a4 b5 1.9tdi 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 02 lip 2011, 17:44

Panowie ale chyba na prawdę was trochę ponosi...
sam mam wirusa i może świadomie nie podkrecilem go mocno jednak przyrost 40 KM nie daje żadnej petardy...
może jestem wstanie zbliżyć się do 6.7 s do setki
kolejne 40~50 kucy może da 6 sekund może ciut mniej...
ale to daleko do 5 sekund ;-)
i chyba jest oczywiste że S6 będzie się lepiej sprawować przy sportowej jeździe zarówno w zakrętach jak i przy hamowaniu nie wspomnę o przelozeniach skrzyni i elastyczności...
do zestawienia ze standardowym zawiasem i hamulcami...

Ssmile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ssmile » 02 lip 2011, 18:04

A ja mam wrażenie że niektórzy piszą o S6C6 a inni o S6C5, uściślijmy do S6C6 nie porównujmy bo to nie ta liga, natomiast jeśli ktoś uważa że 3.0 TDI oberwie od S6 z 2000 roku, to życzę spotkania z takowym na światłach tudzież bocznej drodze, tylko niech was nie boli serce że "kopciuszek" pokazał wam tylną rejestrację. Zdrowe motory ASB osiągają moce rzędu 290PS bez problemu jak mocna seria to i 300 wypoci, nowe silniki CAPA itp. z palcem w dupie osiągające 300PS widziałem wykres B8 wydłubany na ponad 320, a poza tym były 3.0 TDI z manualem po chipsie i stawiam skrzynkę wódki na to że jednak S6 zostanie w tyle w starciu z którymś w/w samochodów.

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 243
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Nowak_zg » 02 lip 2011, 18:23

jak juz wyzej pisalem zapraszam 3.0tdi po chipsie na kreske do zg ;) w celu sprawdzenia

ja jezdzilem tym i tym i stawiam na s6 ( mowa o manualu a nie o tipie )

[ Dodano: 2011-07-02, 18:24 ]
takie malo ot
s6 c6 (5.2 435KM) ( pomiary testowe a nie katalogowe dane producenta )
0-100 km/h 6.0s ;)
kiedys wklejalem zdjecia na forum. jak ktos chce to niech sobie poszuka
Bylo: a4 b5 1.9tdi 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 05 lip 2011, 15:11

No to panowie my tu gadu gadu... a kiedy ustawka??

O k.... ja to chyba pierdzielę "oszczędność" i kupuję S6
kolo ma na fisie wiekszy dystans niz ja na pełnym baku !! <nerwus>

[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 08:49 przez vonito, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nowak_zg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 243
Rejestracja: 19 paź 2010, 12:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Nowak_zg » 06 lip 2011, 09:57

napisalem ze zapraszam do zg jak ktos chetny ;)
dane moge dac na pw

co do powyzszego filmiku to widac jeszcze na fisie
ze gosc przyspiesza na "drive" a nie na "sporcie"
Bylo: a4 b5 1.9tdi 140KM, TT 1.8T 180KM, S6 C5 4.2 340KM, S6 C6 5.2 435KM, A8 D3 4.2 334KM
Jest: Corvette C6 6.0 404KM viewtopic.php?t=61875

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja