[A6 C5] Stabilizator tył
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
[A6 C5] Stabilizator tył
Jakby ktoś chciał poprawić trochę prowadzenie a6 w quattro, żeby nie wypluwało przodem. Proponuje zamontować stabilizator tylny od RS6. W RS6 C5 stabilizator ma średnice 20 [mm], w A6 jest 15 [mm] w zwykłym zawieszeniu (jak u mnie było) i 17 [mm] w sportowym. Przedni jest taki sam 29 [mm].
Stabilizator kupiłem za 100zł na allegro, więc koszt niewielki, a różnica duża. Na allegro nie sprzedają tylnych stabilizatorów jako takich, ale możną popytać tych co maja cześć od RS6 C5.
Dla tych co nie wiedzą, stabilizator nie wpływa (znacząco) na komfort, jedynie na przechyły na zakrętach. Jeśli w samochodzie tył jest sztywniejszy niż przód samochód "idzie" tyłem, jeśli przód jest sztywniejszy niż tył wypluwa przodem. Tak w skrócie.
Stabilizator kupiłem za 100zł na allegro, więc koszt niewielki, a różnica duża. Na allegro nie sprzedają tylnych stabilizatorów jako takich, ale możną popytać tych co maja cześć od RS6 C5.
Dla tych co nie wiedzą, stabilizator nie wpływa (znacząco) na komfort, jedynie na przechyły na zakrętach. Jeśli w samochodzie tył jest sztywniejszy niż przód samochód "idzie" tyłem, jeśli przód jest sztywniejszy niż tył wypluwa przodem. Tak w skrócie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 190
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Olsztyn
Szukałem informacji, bo już mnie wkurzało wyjeżdżanie przodu. W etce nie ma średnic stabilizatora, ale wyszło ze RS6 ma inny niż A6/S6, a na logikę w RS6 musi być grubszy (potwierdzenie znalazłem na amerykańskich stronach). Dzięki temu samochód zachowuje się bardziej neutralnie, producent specjalnie ustawia tył miękko żeby samochód wyjeżdżał przodem, bo to bezpieczniejsze dla zwykłego kierowcy.
Za to przedniego nie ma już co wzmacniać bo znowu zacznie wyjeżdżać przodem...
[ Dodano: 2013-06-19, 10:58 ]
Po przejechaniu już "paru" kilometrow jestem nadal pod wrażeniem różnicy w prowadzeniu. Samochód bardzo neutralnie pokonuje zakręty. Nadal nie mogę się nadziwić
Za to przedniego nie ma już co wzmacniać bo znowu zacznie wyjeżdżać przodem...
[ Dodano: 2013-06-19, 10:58 ]
Po przejechaniu już "paru" kilometrow jestem nadal pod wrażeniem różnicy w prowadzeniu. Samochód bardzo neutralnie pokonuje zakręty. Nadal nie mogę się nadziwić

Od siebie dodam, że jest jeszcze opcja H&R, a przednie stabilizatory mimo tej samej średnicy mają inną konstrukcję.
Ori. są dwa rodzaje z białą i niebieską plamką farby na środku (jeden ugięty z pręta, drugi z rury!!!)
No i nie należy zapominać że sztywniejsze stabilizatory pogarszają trakcję na nierównościach. Można się zdziwić zimą ze quattro nie jedzie.
Pozdrawiam
Ori. są dwa rodzaje z białą i niebieską plamką farby na środku (jeden ugięty z pręta, drugi z rury!!!)
No i nie należy zapominać że sztywniejsze stabilizatory pogarszają trakcję na nierównościach. Można się zdziwić zimą ze quattro nie jedzie.
Pozdrawiam

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Pytka, tak wygląda Q
![Obrazek]()
A to FWD
A jak wygląda?
http://www.oponeo.pl/artykul/stabilizat ... ci-pojazdu
googluj kolego
A to FWD
A jak wygląda?
http://www.oponeo.pl/artykul/stabilizat ... ci-pojazdu
googluj kolego
