Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Stabilizator tył

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

[A6 C5] Stabilizator tył

Post autor: kazio234 » 15 cze 2013, 11:46

Jakby ktoś chciał poprawić trochę prowadzenie a6 w quattro, żeby nie wypluwało przodem. Proponuje zamontować stabilizator tylny od RS6. W RS6 C5 stabilizator ma średnice 20 [mm], w A6 jest 15 [mm] w zwykłym zawieszeniu (jak u mnie było) i 17 [mm] w sportowym. Przedni jest taki sam 29 [mm].
Stabilizator kupiłem za 100zł na allegro, więc koszt niewielki, a różnica duża. Na allegro nie sprzedają tylnych stabilizatorów jako takich, ale możną popytać tych co maja cześć od RS6 C5.
Dla tych co nie wiedzą, stabilizator nie wpływa (znacząco) na komfort, jedynie na przechyły na zakrętach. Jeśli w samochodzie tył jest sztywniejszy niż przód samochód "idzie" tyłem, jeśli przód jest sztywniejszy niż tył wypluwa przodem. Tak w skrócie.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 15 cze 2013, 22:11

Pisi pisze:sprawdze jakie są w S6
S6 ma jak w sportowym zawieszeniu czyli 17[mm]. Ale sprawdzić nie zaszkodzi;)

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 15 cze 2013, 22:42

Szukałem informacji, bo już mnie wkurzało wyjeżdżanie przodu. W etce nie ma średnic stabilizatora, ale wyszło ze RS6 ma inny niż A6/S6, a na logikę w RS6 musi być grubszy (potwierdzenie znalazłem na amerykańskich stronach). Dzięki temu samochód zachowuje się bardziej neutralnie, producent specjalnie ustawia tył miękko żeby samochód wyjeżdżał przodem, bo to bezpieczniejsze dla zwykłego kierowcy.
Za to przedniego nie ma już co wzmacniać bo znowu zacznie wyjeżdżać przodem...

[ Dodano: 2013-06-19, 10:58 ]
Po przejechaniu już "paru" kilometrow jestem nadal pod wrażeniem różnicy w prowadzeniu. Samochód bardzo neutralnie pokonuje zakręty. Nadal nie mogę się nadziwić <rotfl>

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 30 sie 2013, 17:01

Od jakiegoś czasu jeżdżę na Gwincie + stabilizator z RS6 i mogę śmiało powiedzieć, że sam zawias to 50% sukcesu stabilizator robi dobrą robotę mimo iż mam ośkę :P

volski1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 07 paź 2013, 19:29
Lokalizacja: Stavanger

Post autor: volski1 » 20 paź 2013, 14:52

Od siebie dodam, że jest jeszcze opcja H&R, a przednie stabilizatory mimo tej samej średnicy mają inną konstrukcję.
Ori. są dwa rodzaje z białą i niebieską plamką farby na środku (jeden ugięty z pręta, drugi z rury!!!)
No i nie należy zapominać że sztywniejsze stabilizatory pogarszają trakcję na nierównościach. Można się zdziwić zimą ze quattro nie jedzie.

Pozdrawiam ;)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 20 paź 2013, 16:42

na równych drogach spoko. ale jak komfort po dziurawych drogach, jak auto zachowuje się na dziurach w łuku?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 20 paź 2013, 17:37

Ją nie odczuwam różnicy w komforcie.

Pytka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:02
Lokalizacja: Grybów

Post autor: Pytka » 23 paź 2013, 19:08

a we wszystkich a6:c5 byly stsbilizatory?

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 23 paź 2013, 19:49

Pytka pisze:a we wszystkich a6:c5 byly stsbilizatory?
Ty masz przednionapędowy, tam jest inaczej.

Pytka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:02
Lokalizacja: Grybów

Post autor: Pytka » 23 paź 2013, 20:34

to jak jest ?

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 23 paź 2013, 21:22

Pytka, tak wygląda Q
Obrazek
A to FWD
Obrazek

A jak wygląda?
http://www.oponeo.pl/artykul/stabilizat ... ci-pojazdu

googluj kolego :)

Pytka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:02
Lokalizacja: Grybów

Post autor: Pytka » 23 paź 2013, 22:59

wielkie dzieki kolego wlasnie mam zamiar teraz wymienic ten stabilizator od rs z tylu

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 25 paź 2013, 21:18

Pytka pisze:wielkie dzieki kolego wlasnie mam zamiar teraz wymienic ten stabilizator od rs z tylu
Niby jak? W FWD nie ma stabilizatora z tyłu bo jest belka i ona sama w sobie jest stabilizatorem.... W Q są kompletnie inne mocowania itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja