[ A6 C6] siwy dym po podniesieniu mocy
[ A6 C6] siwy dym po podniesieniu mocy
Proszę o wypowiedź osób mających stuningowane auta jak i tunerów.
Moje auto ma wywalony DPF i podniesioną moc. DPF był wywalony z powodu jego uszkodzenia bez związku z tuningiem.
Auto jeździ pięknie z małym wyjątkiem. Czasami zaczyna dymić na kolor siwo - niebieski. Nie ubywa oleju ani innych płynów. Dymienie trwa 10-15 min i potem zanika. Wygląda jakby coś się wypalało w wydechu. Przeczytałem wcześniej, że może na to mieć wpływ paliwo które dopala się w wydechu. co o tym sądzicie. Czy jest to normalne w aucie po tuningu, czy mam coś spiepszone. Poza tym dymieniem auto nie dymi wcale. Wtryski w VCDS wydają się być ok. Brak błędów.
Moje auto ma wywalony DPF i podniesioną moc. DPF był wywalony z powodu jego uszkodzenia bez związku z tuningiem.
Auto jeździ pięknie z małym wyjątkiem. Czasami zaczyna dymić na kolor siwo - niebieski. Nie ubywa oleju ani innych płynów. Dymienie trwa 10-15 min i potem zanika. Wygląda jakby coś się wypalało w wydechu. Przeczytałem wcześniej, że może na to mieć wpływ paliwo które dopala się w wydechu. co o tym sądzicie. Czy jest to normalne w aucie po tuningu, czy mam coś spiepszone. Poza tym dymieniem auto nie dymi wcale. Wtryski w VCDS wydają się być ok. Brak błędów.
czy masz na myśli wartości w grupach 13 i14? Jeśli tak to są w granicach +- 0,2mg/str (wartości z pamięci ale jutro zloguje na świeżo) a jakie są normy w tych grupach bo różne widziałem na tym forum.
Zjawisko pojawiło się jakiś czas po tuningu. Po wymianie filtrów było ok 3000km spokoju a potem dymienie pojawia się co kilkaset km i to bez jakiejś reguły, raz częściej raz rzadziej.Po tym "wypaleniu" brak widocznego zadymienia. Ciągnie super.
Zjawisko pojawiło się jakiś czas po tuningu. Po wymianie filtrów było ok 3000km spokoju a potem dymienie pojawia się co kilkaset km i to bez jakiejś reguły, raz częściej raz rzadziej.Po tym "wypaleniu" brak widocznego zadymienia. Ciągnie super.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
- Imię: Michał
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
A jak dla mnie to są konsekwencje, okaleczania auta. Piotruś pisał o tym nie raz, a nawet wrzucał schematy krzywek wałków rozrządu dla aut z DPF-em i tych bez. Bardzo możliwe że teraz mechanika, odpowiedzialna za dopalanie sadzy szwankuje teraz pomimo "programowego wyłączenia DPF". Zdaniem niektórych nie wszystkie opcje związane z filtrem da się wyłączyć. Problem może się okazać dużo bardziej skomplikowany, a może też to być jakaś błahostka. Niemniej jednak potrzeba osoby która ogarnia temat w 100%
Nie koniecznie. W topiku napisanym przez moderatora w temacie tuningu na samej górze temat wyjaśniający zasady tuningu stoi że po tuningu z powodu złego paliwa może dochodzić do jego nagromadzenia w wydechu i po osiągnięciu temperatury do niecałkowitego wypalenia chyba ze względu na deficyt tlenu co objawia się siwo-niebieskim dymieniem.Maver pisze:Może po prostu jakiś rzeźnik wyciął DPFa bez wyłączania go w sofcie....
Jest na pewno wyłaczony w sofcie. Przejechałem tak 16tyś km i brak błędów DPF.
Tuneforce którego kiedyś pytałem stwierdził, że jakby nie był to po krótkim przebiegu wyszły by błędy.
Co do oleju - skoro kopci na niebiesko to jednak trochę musi go brać
Mam w związku z tym pytanie do tunerów. Czytałem opinie,że przy robieniu programu czasami dochodzi do zwiększonego dymienia i trzeba zmniejszyć dawkę paliwa. nie wiem czy ja nie mam tego problemu.
tylko czy owo dymienie z powodu nadmiaru paliwa jest cały czas, czy tak jak u mnie okresowo.
Normalnie nawet ślady dymka i to może być przez kilkaset km tak przy ostrej jak i spokojnej jeździe.
Inne krzywki to są bodajże w 1,9TDI albo w innym starszym silniku dokładnie nie pamiętam ale tak wynika ze sporu Piotrusia z Tuneforce.Ssmile pisze:A jak dla mnie to są konsekwencje, okaleczania auta. Piotruś pisał o tym nie raz, a nawet wrzucał schematy krzywek wałków rozrządu dla aut z DPF-em i tych bez. Bardzo możliwe że teraz mechanika, odpowiedzialna za dopalanie sadzy szwankuje teraz pomimo "programowego wyłączenia DPF". Zdaniem niektórych nie wszystkie opcje związane z filtrem da się wyłączyć. Problem może się okazać dużo bardziej skomplikowany, a może też to być jakaś błahostka. Niemniej jednak potrzeba osoby która ogarnia temat w 100%
W 3,0TDI to soft odpowiada za dopalanie DPF-a a nie krzywki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
- Lokalizacja: Zachodnipomorskie
Programowo da się wyłączyć DPF całkowicie i nie ma z tym żadnych problemów. Jeżeli ktoś wyciął tylko usterki z softu to system nie będzie zgłaszał błędu, ale dalej będzie co jakiś czas wypalał puste pudło po filtrze. Ten stan będzie generował właśnie takie objawy jak opisujesz biało niebieski dym od czasu do czasu....
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
Tu zgadzam się w całej rozciągłości nie porównujcie silnika 1,9 PD do 3.0 CR bo to zupełnie dwa inne światy.kochinur pisze: Inne krzywki to są bodajże w 1,9TDI albo w innym starszym silniku dokładnie nie pamiętam ale tak wynika ze sporu Piotrusia z Tuneforce.
W 3,0TDI to soft odpowiada za dopalanie DPF-a a nie krzywki.
[quote="mkfryzjer"]Programowo da się wyłączyć DPF całkowicie i nie ma z tym żadnych problemów. Jeżeli ktoś wyciął tylko usterki z softu to system nie będzie zgłaszał błędu, ale dalej będzie co jakiś czas wypalał puste pudło po filtrze. Ten stan będzie generował właśnie takie objawy jak opisujesz biało niebieski dym od czasu do czasu....
Pozdrawiam!
No i to może być prawda.Czy za pomocą VCDS-a można sprawdzić czy jest dobrze usunięty a jeśli tak to w jaki sposób?
Rozumiem, że gdyby program był źle (za bogato) zrobiony to dymił by cały czas?
Pozdrawiam!
No i to może być prawda.Czy za pomocą VCDS-a można sprawdzić czy jest dobrze usunięty a jeśli tak to w jaki sposób?
Rozumiem, że gdyby program był źle (za bogato) zrobiony to dymił by cały czas?
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 13:56 przez kochinur, łącznie zmieniany 1 raz.