Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] siwy dym po podniesieniu mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

[ A6 C6] siwy dym po podniesieniu mocy

Post autor: kochinur » 03 lis 2011, 14:44

Proszę o wypowiedź osób mających stuningowane auta jak i tunerów.
Moje auto ma wywalony DPF i podniesioną moc. DPF był wywalony z powodu jego uszkodzenia bez związku z tuningiem.
Auto jeździ pięknie z małym wyjątkiem. Czasami zaczyna dymić na kolor siwo - niebieski. Nie ubywa oleju ani innych płynów. Dymienie trwa 10-15 min i potem zanika. Wygląda jakby coś się wypalało w wydechu. Przeczytałem wcześniej, że może na to mieć wpływ paliwo które dopala się w wydechu. co o tym sądzicie. Czy jest to normalne w aucie po tuningu, czy mam coś spiepszone. Poza tym dymieniem auto nie dymi wcale. Wtryski w VCDS wydają się być ok. Brak błędów.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 03 lis 2011, 15:01

no to kolego będzie potrzebna korekta
wracaj do tunera i poprawka
podaj wartości które Ci wyszły i sprawdz sobie wartości na wtryskach bo wygląda na to że chba dawka paliwa jest zbyt duża...
to było zaraz po chipie czy po jakimś czsie ?

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 03 lis 2011, 15:23

czy masz na myśli wartości w grupach 13 i14? Jeśli tak to są w granicach +- 0,2mg/str (wartości z pamięci ale jutro zloguje na świeżo) a jakie są normy w tych grupach bo różne widziałem na tym forum.

Zjawisko pojawiło się jakiś czas po tuningu. Po wymianie filtrów było ok 3000km spokoju a potem dymienie pojawia się co kilkaset km i to bez jakiejś reguły, raz częściej raz rzadziej.Po tym "wypaleniu" brak widocznego zadymienia. Ciągnie super.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 04 lis 2011, 17:39

A DPF dobrze wyłączony w sofcie?

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 04 lis 2011, 23:47

mkfryzjer pisze:A DPF dobrze wyłączony w sofcie?
Raczej dobrze.
Brak jakichkolwiek problemów.
Też czasami myślę,że to dymienie to może procedura wypalania nieobecnego DPF. Ale nie wiem.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 05 lis 2011, 00:30

Na to wygląda, że system co jakiś czas próbuje wypalać.

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 05 lis 2011, 07:24

Może po prostu jakiś rzeźnik wyciął DPFa bez wyłączania go w sofcie....

Co do oleju - skoro kopci na niebiesko to jednak trochę musi go brać ;)

Ssmile
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 24 sty 2011, 10:00
Imię: Michał
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ssmile » 05 lis 2011, 08:35

A jak dla mnie to są konsekwencje, okaleczania auta. Piotruś pisał o tym nie raz, a nawet wrzucał schematy krzywek wałków rozrządu dla aut z DPF-em i tych bez. Bardzo możliwe że teraz mechanika, odpowiedzialna za dopalanie sadzy szwankuje teraz pomimo "programowego wyłączenia DPF". Zdaniem niektórych nie wszystkie opcje związane z filtrem da się wyłączyć. Problem może się okazać dużo bardziej skomplikowany, a może też to być jakaś błahostka. Niemniej jednak potrzeba osoby która ogarnia temat w 100%

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 05 lis 2011, 13:26

Maver pisze:Może po prostu jakiś rzeźnik wyciął DPFa bez wyłączania go w sofcie....

Jest na pewno wyłaczony w sofcie. Przejechałem tak 16tyś km i brak błędów DPF.
Tuneforce którego kiedyś pytałem stwierdził, że jakby nie był to po krótkim przebiegu wyszły by błędy.

Co do oleju - skoro kopci na niebiesko to jednak trochę musi go brać ;)
Nie koniecznie. W topiku napisanym przez moderatora w temacie tuningu na samej górze temat wyjaśniający zasady tuningu stoi że po tuningu z powodu złego paliwa może dochodzić do jego nagromadzenia w wydechu i po osiągnięciu temperatury do niecałkowitego wypalenia chyba ze względu na deficyt tlenu co objawia się siwo-niebieskim dymieniem.

Mam w związku z tym pytanie do tunerów. Czytałem opinie,że przy robieniu programu czasami dochodzi do zwiększonego dymienia i trzeba zmniejszyć dawkę paliwa. nie wiem czy ja nie mam tego problemu.
tylko czy owo dymienie z powodu nadmiaru paliwa jest cały czas, czy tak jak u mnie okresowo.
Normalnie nawet ślady dymka i to może być przez kilkaset km tak przy ostrej jak i spokojnej jeździe.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 05 lis 2011, 13:29

Ssmile pisze:A jak dla mnie to są konsekwencje, okaleczania auta. Piotruś pisał o tym nie raz, a nawet wrzucał schematy krzywek wałków rozrządu dla aut z DPF-em i tych bez. Bardzo możliwe że teraz mechanika, odpowiedzialna za dopalanie sadzy szwankuje teraz pomimo "programowego wyłączenia DPF". Zdaniem niektórych nie wszystkie opcje związane z filtrem da się wyłączyć. Problem może się okazać dużo bardziej skomplikowany, a może też to być jakaś błahostka. Niemniej jednak potrzeba osoby która ogarnia temat w 100%
Inne krzywki to są bodajże w 1,9TDI albo w innym starszym silniku dokładnie nie pamiętam ale tak wynika ze sporu Piotrusia z Tuneforce.
W 3,0TDI to soft odpowiada za dopalanie DPF-a a nie krzywki.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 05 lis 2011, 13:35

Programowo da się wyłączyć DPF całkowicie i nie ma z tym żadnych problemów. Jeżeli ktoś wyciął tylko usterki z softu to system nie będzie zgłaszał błędu, ale dalej będzie co jakiś czas wypalał puste pudło po filtrze. Ten stan będzie generował właśnie takie objawy jak opisujesz biało niebieski dym od czasu do czasu....

Pozdrawiam!

kochinur pisze: Inne krzywki to są bodajże w 1,9TDI albo w innym starszym silniku dokładnie nie pamiętam ale tak wynika ze sporu Piotrusia z Tuneforce.
W 3,0TDI to soft odpowiada za dopalanie DPF-a a nie krzywki.
Tu zgadzam się w całej rozciągłości nie porównujcie silnika 1,9 PD do 3.0 CR bo to zupełnie dwa inne światy.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 05 lis 2011, 13:45

[quote="mkfryzjer"]Programowo da się wyłączyć DPF całkowicie i nie ma z tym żadnych problemów. Jeżeli ktoś wyciął tylko usterki z softu to system nie będzie zgłaszał błędu, ale dalej będzie co jakiś czas wypalał puste pudło po filtrze. Ten stan będzie generował właśnie takie objawy jak opisujesz biało niebieski dym od czasu do czasu....

Pozdrawiam!


No i to może być prawda.Czy za pomocą VCDS-a można sprawdzić czy jest dobrze usunięty a jeśli tak to w jaki sposób?


Rozumiem, że gdyby program był źle (za bogato) zrobiony to dymił by cały czas?
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 13:56 przez kochinur, łącznie zmieniany 1 raz.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 05 lis 2011, 13:54

Gdyby było tak "bogato" że olej napędowy zbierałby się w wydechu to w pierwszej kolejności zaobserwowałbyś, że przybywa Ci oleju silnikowego.

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 05 lis 2011, 13:57

Czy za pomocą VCDS-a można sprawdzić czy DPF jest dobrze usunięty a jeśli tak to w jaki sposób?

poziom oleju ani drgnie.

mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 05 lis 2011, 14:03

ÂŻeby mieć 100% pewność trzeba się zagłębić w strukturę programu sterującego. VCDS-em tego nie zrobisz. Jeżeli firma która usuwała Ci DPF dała Ci jakąś gwarancję to podjedź porozmawiaj powiedz co się dzieje niech działają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja