[a6 c5] porada przy zwiększeniu mocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
- Lokalizacja: WARSZAWA
[a6 c5] porada przy zwiększeniu mocy
witam jak wyżej potrzebuję kogoś z warszawy z kim mógłbym porozmawiać o zwiększeniu mocy z kimś kto się na tym zna dobrze, a mianowicie chce znów kupić audi a6 c5 miałem a6 c5 130 km silnik AWX i był zrobiony na 170 km chodził dobrze choć trochę brakowało ale teraz mam problem czy taki sam kupić 1.9 tdi 130km i zwiększać moc czy 1.8t 150km i też zwiększyć który po wgraniu programu zwiekszającego moc będzie sie lepiej sprawował który będzie miał lepszego buta np ze świateł ogólnie który będzie lepiej się zbierał jeżdżę przeważnie po mieście ale lubię przycisnąć proszę o jakiś namiar na warszawę bo ciężko mi wybrać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Oba silniki dobre do podnoszenia mocy, jeśli sam program to 1.8T można zrobić na ok 190 KM, po modyfikacji osprzętu na seryjnej turbinie można wykrzesać 200-210 KM i ponad 300 NM. Ja mam w A4 1.8 T 212 KM i 324 NM, jest bardziej zwinny niż C6 3.0 TDI.
Co do 1.9 TDI żeby mieć więcej niż sam program to trzeba większe turbo i FMIC.
Co do 1.9 TDI żeby mieć więcej niż sam program to trzeba większe turbo i FMIC.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Może się mylę, ale wydaje mi się, że takie zwiększanie mocy niczym dobrym się nie kończy.
Podnoszenie momentu obrotowego w każdym silniku jest równoważne z większymi obciążeniami na elementach takich jak tłoki, korbowody czy wał korbowy oraz wszystkie dalsze zespoły przenoszenia mocy, w tym najbardziej sprzęgło. ...bo jak ono nie przeniesie pełnej mocy, to wszystko za nim ma tak jakby lżej.
Niech ktoś mi wyjaśni z jakiego powodu inżynierowie mieliby zaprojektować np. korbowody o takiej samej wytrzymałości zarówno w silniku 100- jak i 200-konnym.
Podnoszenie momentu obrotowego w każdym silniku jest równoważne z większymi obciążeniami na elementach takich jak tłoki, korbowody czy wał korbowy oraz wszystkie dalsze zespoły przenoszenia mocy, w tym najbardziej sprzęgło. ...bo jak ono nie przeniesie pełnej mocy, to wszystko za nim ma tak jakby lżej.
Niech ktoś mi wyjaśni z jakiego powodu inżynierowie mieliby zaprojektować np. korbowody o takiej samej wytrzymałości zarówno w silniku 100- jak i 200-konnym.

Moreno sa granice jakie bez problemu wytrzymyje napęd. Co do inzynierów to ja tam nie wiem ale prosty przykład mojego kolegi kupił A4 B8 1.8tfsi wersja 130konna i tyle ma bo hamowalismy. Czym sie rozni od wersji 160konnej? ANo tym że przepustnica sie do końca nie otwiera 
Moc można podnosic z głowa na pewno sie przyda

Moc można podnosic z głowa na pewno sie przyda

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
- Lokalizacja: WARSZAWA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
180 KM nie obrobi Ci seryjna turbina, a jak jakimś cudem obrobi to szybciej zdechnie. Ale okolice 175 KM są realne. Chyba że lecisz na cyferki. Moment obrotowy jest ważniejszy niż Twoje konie.
Jeśli jakimś cudem ktoś by Ci zrobił te 180 KM to przy ori osprzęcie i aktualnych temperaturach będą duże spadki mocy i cały dolot będzie się gotował. Bez dodatkowego IC spadki mocy powyżej 25 stopni są duże.
Jeśli jakimś cudem ktoś by Ci zrobił te 180 KM to przy ori osprzęcie i aktualnych temperaturach będą duże spadki mocy i cały dolot będzie się gotował. Bez dodatkowego IC spadki mocy powyżej 25 stopni są duże.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
- Lokalizacja: WARSZAWA
ok jak nie seryjna to jaką trzeba kupić albo najlepiej zostawić wszystko seryjne i zrobić tak 170km tylko dobry moment obrotowy żeby był może ktoś wie jakie najlepiej parametry chce poprostu żeby to trochę jeżdziło albo może kupić 2.7 bi turbo ale boję się bo to będzie jakiś trup mało tego jest sporadycznie a 1.9 pełno i można coś wybrać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
- Lokalizacja: WARSZAWA
może i wystarczy te 170km ale nie wiem jaki moment żeby był dobry a te oznaczenia to są turbiny silnika czy intercolera bo ja jestem ciemny bo niby 2.4 ma 170km ale podobno ma gorszy moment obrotowy i nie ma szans z zrobiona 130km nie wiem jak jest z1.8 t podobno mozna zrobić na 200 km ale że to się sprawdza na trasie bo moment obrotowy bierze pózniej czy to wszystko jest prawda?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Ja w poprzednim C5 miałem 167 KM i 345 NM i dawało radę, pod warunkiem że nie było upalnie. Jak zdrowy motor to 350-380 NM jest osiągalne, ale to zależy od stanu technicznego Twojego silnika i jego osprzętu (turbina, pompowtryski). BRD lub CAHA oznaczenia silników z których pasują turbiny do 1.9 TDI.
Widzę, że Twoja wiedza na temat zwiększania mocy jest słaba.
Oczywiście, że wolnossący o tej samej mocy będzie gorzej jechał w normalnej eksploatacji niż uturbiony silnik. Bo żeby się odpychać dobrze wolnossącym trzeba wysoko kręcić po obrotach.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tym 1.8T.
Widzę, że Twoja wiedza na temat zwiększania mocy jest słaba.
Oczywiście, że wolnossący o tej samej mocy będzie gorzej jechał w normalnej eksploatacji niż uturbiony silnik. Bo żeby się odpychać dobrze wolnossącym trzeba wysoko kręcić po obrotach.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tym 1.8T.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
- Lokalizacja: WARSZAWA
dziękuje bardzo dobre trzy wiadomości otrzymałem już wiem że na trasę to wtedy mocny silnik a może mieć mniejszy moment czyli jak zrozumiałem to 1.8t benzyna leppszy będzię na trasę bo po podniesieniu mocy będzie miał więcej km niż 1.9 zrobiony ale gorszy moment czyli jeżdząc szybko światła różne chodzi mi o warszawe i okolice który będzie dawał sobie lepiej radę 1.8t benz zrobiony na około 190km chodzi o sam program czy 1.9 130km zrobiony na około 175km jak myślicie
[ Dodano: 2016-06-26, 15:03 ]
tak jak napisałem moja wiedza na ten temat naprawdę jest prawie zerowa nawet ktoś zauważył poprostu chce kupic i póżniej nie żałować że żle wybrałem bo mogłem wziąść ten drugi podnieść moc i lepiej by chodził
[ Dodano: 2016-06-26, 15:03 ]
tak jak napisałem moja wiedza na ten temat naprawdę jest prawie zerowa nawet ktoś zauważył poprostu chce kupic i póżniej nie żałować że żle wybrałem bo mogłem wziąść ten drugi podnieść moc i lepiej by chodził
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Nie wiem skąd pomysł żeby tak ciężkim autem ścigać się z pod świateł z tak małymi motorami..
Druga sprawa że piszecie o momencie a tak naprawdę nie jest ważna cyferka przy maxNM tylko jego przebieg, bo co z tego że diesel przy niskich obrotach będzie miał fajnego strzała na 400NM który zarysuje banana na twarzy kierownika, jak jakiś stary vtek mający 1/3 tego momentu objedzie go zanim ten zdąży złapać za drążek zmiany biegu.
Zresztą już na początku kolega napisał:
Druga sprawa że piszecie o momencie a tak naprawdę nie jest ważna cyferka przy maxNM tylko jego przebieg, bo co z tego że diesel przy niskich obrotach będzie miał fajnego strzała na 400NM który zarysuje banana na twarzy kierownika, jak jakiś stary vtek mający 1/3 tego momentu objedzie go zanim ten zdąży złapać za drążek zmiany biegu.
Zresztą już na początku kolega napisał:
yaszczur pisze:do modzenia zdecydowanie 1.8T > 1.9TDI