Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5] porada przy zwiększeniu mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
dzidzius503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
Lokalizacja: WARSZAWA

[a6 c5] porada przy zwiększeniu mocy

Post autor: dzidzius503 » 06 cze 2016, 18:34

witam jak wyżej potrzebuję kogoś z warszawy z kim mógłbym porozmawiać o zwiększeniu mocy z kimś kto się na tym zna dobrze, a mianowicie chce znów kupić audi a6 c5 miałem a6 c5 130 km silnik AWX i był zrobiony na 170 km chodził dobrze choć trochę brakowało ale teraz mam problem czy taki sam kupić 1.9 tdi 130km i zwiększać moc czy 1.8t 150km i też zwiększyć który po wgraniu programu zwiekszającego moc będzie sie lepiej sprawował który będzie miał lepszego buta np ze świateł ogólnie który będzie lepiej się zbierał jeżdżę przeważnie po mieście ale lubię przycisnąć proszę o jakiś namiar na warszawę bo ciężko mi wybrać

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 07 cze 2016, 08:58

do modzenia zdecydowanie 1.8T > 1.9TDI
Pozdrawiam...

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 08 cze 2016, 19:22

1,8T samym programem osiądniesz ok 190 KM. Zmieniając turbo i wtryski na lepsze osiągniesz 220-230 KM.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 09 cze 2016, 13:55

Oba silniki dobre do podnoszenia mocy, jeśli sam program to 1.8T można zrobić na ok 190 KM, po modyfikacji osprzętu na seryjnej turbinie można wykrzesać 200-210 KM i ponad 300 NM. Ja mam w A4 1.8 T 212 KM i 324 NM, jest bardziej zwinny niż C6 3.0 TDI.
Co do 1.9 TDI żeby mieć więcej niż sam program to trzeba większe turbo i FMIC.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 24 cze 2016, 23:15

Może się mylę, ale wydaje mi się, że takie zwiększanie mocy niczym dobrym się nie kończy.
Podnoszenie momentu obrotowego w każdym silniku jest równoważne z większymi obciążeniami na elementach takich jak tłoki, korbowody czy wał korbowy oraz wszystkie dalsze zespoły przenoszenia mocy, w tym najbardziej sprzęgło. ...bo jak ono nie przeniesie pełnej mocy, to wszystko za nim ma tak jakby lżej.

Niech ktoś mi wyjaśni z jakiego powodu inżynierowie mieliby zaprojektować np. korbowody o takiej samej wytrzymałości zarówno w silniku 100- jak i 200-konnym. :)

Gość.

Post autor: Gość. » 24 cze 2016, 23:23

Moreno sa granice jakie bez problemu wytrzymyje napęd. Co do inzynierów to ja tam nie wiem ale prosty przykład mojego kolegi kupił A4 B8 1.8tfsi wersja 130konna i tyle ma bo hamowalismy. Czym sie rozni od wersji 160konnej? ANo tym że przepustnica sie do końca nie otwiera :)

Moc można podnosic z głowa na pewno sie przyda :)

dzidzius503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: dzidzius503 » 25 cze 2016, 09:34

a takie pytanie czy 1.9 tdi 130km a6 c5 da radę zrobić na 180km bo wiem że jak dobry egzemplarz to one mają i tak więcej km mój miał jak sprawdzałem przed chiptuningiem 136 km i czy ktoś zna kogoś z wawy lub okolic kto by tego dokonał

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 25 cze 2016, 13:40

180 KM nie obrobi Ci seryjna turbina, a jak jakimś cudem obrobi to szybciej zdechnie. Ale okolice 175 KM są realne. Chyba że lecisz na cyferki. Moment obrotowy jest ważniejszy niż Twoje konie.
Jeśli jakimś cudem ktoś by Ci zrobił te 180 KM to przy ori osprzęcie i aktualnych temperaturach będą duże spadki mocy i cały dolot będzie się gotował. Bez dodatkowego IC spadki mocy powyżej 25 stopni są duże.

dzidzius503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: dzidzius503 » 25 cze 2016, 14:13

ok jak nie seryjna to jaką trzeba kupić albo najlepiej zostawić wszystko seryjne i zrobić tak 170km tylko dobry moment obrotowy żeby był może ktoś wie jakie najlepiej parametry chce poprostu żeby to trochę jeżdziło albo może kupić 2.7 bi turbo ale boję się bo to będzie jakiś trup mało tego jest sporadycznie a 1.9 pełno i można coś wybrać

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 25 cze 2016, 22:34

Jeżeli wielkie moce Cię nie interesują tylko okolice 170 KM Cię zadowoli to tylko zrób program i jeździj. Jeśli chcesz większe turbo to centralny intercooler obowiązkowo. Wiem że pasuje z 2.0 TDI 170 KM BRD lub CAHA, ewentualnie z 2.7 TDI - ale to już moce ponad 200 koni i 400 NM.

dzidzius503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: dzidzius503 » 25 cze 2016, 23:35

może i wystarczy te 170km ale nie wiem jaki moment żeby był dobry a te oznaczenia to są turbiny silnika czy intercolera bo ja jestem ciemny bo niby 2.4 ma 170km ale podobno ma gorszy moment obrotowy i nie ma szans z zrobiona 130km nie wiem jak jest z1.8 t podobno mozna zrobić na 200 km ale że to się sprawdza na trasie bo moment obrotowy bierze pózniej czy to wszystko jest prawda?

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 26 cze 2016, 11:09

Ja w poprzednim C5 miałem 167 KM i 345 NM i dawało radę, pod warunkiem że nie było upalnie. Jak zdrowy motor to 350-380 NM jest osiągalne, ale to zależy od stanu technicznego Twojego silnika i jego osprzętu (turbina, pompowtryski). BRD lub CAHA oznaczenia silników z których pasują turbiny do 1.9 TDI.
Widzę, że Twoja wiedza na temat zwiększania mocy jest słaba.
Oczywiście, że wolnossący o tej samej mocy będzie gorzej jechał w normalnej eksploatacji niż uturbiony silnik. Bo żeby się odpychać dobrze wolnossącym trzeba wysoko kręcić po obrotach.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli z tym 1.8T.

Gość.

Post autor: Gość. » 26 cze 2016, 14:36

Gwoli ściśłosci moment w turbo zawsze jest większy niż w wolnossaku tej samej mocy. Vki maja więcej momentu od R4 No i ten moment wykorzystuje się do przyspieszania. W trasie za Vmax i w ogóle wyższe predkosci odpowiada juz moc.

dzidzius503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 11 lis 2014, 19:16
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: dzidzius503 » 26 cze 2016, 15:03

dziękuje bardzo dobre trzy wiadomości otrzymałem już wiem że na trasę to wtedy mocny silnik a może mieć mniejszy moment czyli jak zrozumiałem to 1.8t benzyna leppszy będzię na trasę bo po podniesieniu mocy będzie miał więcej km niż 1.9 zrobiony ale gorszy moment czyli jeżdząc szybko światła różne chodzi mi o warszawe i okolice który będzie dawał sobie lepiej radę 1.8t benz zrobiony na około 190km chodzi o sam program czy 1.9 130km zrobiony na około 175km jak myślicie

[ Dodano: 2016-06-26, 15:03 ]
tak jak napisałem moja wiedza na ten temat naprawdę jest prawie zerowa nawet ktoś zauważył poprostu chce kupic i póżniej nie żałować że żle wybrałem bo mogłem wziąść ten drugi podnieść moc i lepiej by chodził

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 26 cze 2016, 15:23

Nie wiem skąd pomysł żeby tak ciężkim autem ścigać się z pod świateł z tak małymi motorami..
Druga sprawa że piszecie o momencie a tak naprawdę nie jest ważna cyferka przy maxNM tylko jego przebieg, bo co z tego że diesel przy niskich obrotach będzie miał fajnego strzała na 400NM który zarysuje banana na twarzy kierownika, jak jakiś stary vtek mający 1/3 tego momentu objedzie go zanim ten zdąży złapać za drążek zmiany biegu.
Zresztą już na początku kolega napisał:
yaszczur pisze:do modzenia zdecydowanie 1.8T > 1.9TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl