[A6 C5 1.8T]Podniesc moc w 1.8T
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:53
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/UK
- Kontakt:
[A6 C5 1.8T]Podniesc moc w 1.8T
Chcialbym podniesc moc w swojej audiczce (1.8T) niestety malutki silniczek i tylko 150 konikw pod maska.Choc ponoc ta sama jednostka montowana jest w seacie leon cupra lecz jest to 210 kony silniczek.Wyczytalem ze mozna podniesc moc do 300 km!!!!Ozywiscie do 300 to dluga i kreta droga.Powiedzmy ze interesuje mnie przyrost w granicach 220 do 250 km.Pdejrzewam ze jest to mozliwe jak wszystko teraz,ecz jaka moze byc cena tych modyfikacji i gdzie najlepej ja zrobic???
Ostatnio zmieniony 25 lut 2008, 21:04 przez Martin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2926
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Czipsa kup o tego jegomościa
http://www.allegro.pl/item311508420_chi ... ryski.html
Hamownia to koszt 50-100 zł w Warszawie ( dla ośki ).
Zamontowanie też grosze.
Przyrost mocy zależny jest od tego w jakim stanie jest silnik i jaki to dokładnie motor, oraz jaki numer sterownika.
Generalnie bez żadnego kłopotu podniesiesz o jakies 30 KM.
http://www.allegro.pl/item311508420_chi ... ryski.html
Hamownia to koszt 50-100 zł w Warszawie ( dla ośki ).
Zamontowanie też grosze.
Przyrost mocy zależny jest od tego w jakim stanie jest silnik i jaki to dokładnie motor, oraz jaki numer sterownika.
Generalnie bez żadnego kłopotu podniesiesz o jakies 30 KM.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:53
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/UK
- Kontakt:
Mad Max jak mozesz podeslij mi troche wiecej info jak to wyglada i od czego tak naprawde zaczac.Koszt tez mnie interesuje auto jest z 2000roku
viewtopic.php?t=273
viewtopic.php?t=273
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
- Doc
- Administrator
- Posty: 2926
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Remap w tym silniku, to koszt 300 zł.
Dwa razy hamownia to koszt 100 zł.
Reszta to zarobek tunerów.
W większości ściemniają;, jak to oni precyzyjnie remapują; wzgledem silnika, jego przebiegu, jego stanu technicznego itd.
Jeśli nie chcesz sczytywać epromu i wgrywać wirusa, możesz wlutować podstawkę i włożyć gotową; kość z wirusem dla Twojego silnika.
Jak się to odbywa:
Jedziesz na hamownie, hamujesz auto, bierzesz wykresy. Przesyłasz mojemu koledze, który robi Ci względem nich nowy soft, programuje go na siemensie w nową; kość dobrej firmy i przesyła do Ciebie. Koszt 300 zł za program.
Jedziesz na wlutowanie podstawki, koszt 50 zł góra, wkładasz kość i jedziesz na hamownię.
Jeśli wykres Ci się podoba, zostawiasz. Jeśli nie, za darmo już poprawia Ci soft i wysyła nową; kość.
Cała zabawa 300 zł soft, 100 zł hamowanie, 50 zł podstawka.
oczywiscie mozna sobie czipować u setek cziperów których przybywa jak po deszczu. To samo kosztuje u nich 1000 - 1500 zł.
Powazne firmy z poważnymi pomiarami i bardzo poważnym dostosowaniem nie zrobią; za ta kwotę. Ci którzy czipują; po 1500 zł dużo ściemniają;, niby badają; i robią; dokładnie to samo co opisałem. Noo, posiadają; hamownie, czasami żenują;cą;
Ja u siebie zmieniam kostkę po weekendzie 1.8T AEB.
Zdecydowanie wolę wymianę kości ( tak samo jak w bios komputera ) niż remapowanie kości w sterowniku. Dlaczego ? Ano dlatego, że
a) źle sczytasz, lub ktoś Ci sczyta ORI emrom
b) wgrywają;c go w krytycznych sytuacjach będzie on wadliwy
c) Mają;c podstawkę masz ORI kość schowaną; i zawsze do niech łatwo wracasz
Efekt dokładnie ten sam. Programowanie ORI kości czy wkładanie drugiej kości we wcześniej przygotowaną; podstawkę.
Teraz masz 150 koni i moment 210
Będziesz miał 180-190 koni i moment 270-280
Tak aby było bezpiecznie.
Ps:
Żadne boxy jak kolega wcześniej wspomniał. Bron Boze
Dwa razy hamownia to koszt 100 zł.
Reszta to zarobek tunerów.
W większości ściemniają;, jak to oni precyzyjnie remapują; wzgledem silnika, jego przebiegu, jego stanu technicznego itd.
Jeśli nie chcesz sczytywać epromu i wgrywać wirusa, możesz wlutować podstawkę i włożyć gotową; kość z wirusem dla Twojego silnika.
Jak się to odbywa:
Jedziesz na hamownie, hamujesz auto, bierzesz wykresy. Przesyłasz mojemu koledze, który robi Ci względem nich nowy soft, programuje go na siemensie w nową; kość dobrej firmy i przesyła do Ciebie. Koszt 300 zł za program.
Jedziesz na wlutowanie podstawki, koszt 50 zł góra, wkładasz kość i jedziesz na hamownię.
Jeśli wykres Ci się podoba, zostawiasz. Jeśli nie, za darmo już poprawia Ci soft i wysyła nową; kość.
Cała zabawa 300 zł soft, 100 zł hamowanie, 50 zł podstawka.
oczywiscie mozna sobie czipować u setek cziperów których przybywa jak po deszczu. To samo kosztuje u nich 1000 - 1500 zł.
Powazne firmy z poważnymi pomiarami i bardzo poważnym dostosowaniem nie zrobią; za ta kwotę. Ci którzy czipują; po 1500 zł dużo ściemniają;, niby badają; i robią; dokładnie to samo co opisałem. Noo, posiadają; hamownie, czasami żenują;cą;

Ja u siebie zmieniam kostkę po weekendzie 1.8T AEB.
Zdecydowanie wolę wymianę kości ( tak samo jak w bios komputera ) niż remapowanie kości w sterowniku. Dlaczego ? Ano dlatego, że
a) źle sczytasz, lub ktoś Ci sczyta ORI emrom
b) wgrywają;c go w krytycznych sytuacjach będzie on wadliwy
c) Mają;c podstawkę masz ORI kość schowaną; i zawsze do niech łatwo wracasz
Efekt dokładnie ten sam. Programowanie ORI kości czy wkładanie drugiej kości we wcześniej przygotowaną; podstawkę.
Teraz masz 150 koni i moment 210
Będziesz miał 180-190 koni i moment 270-280
Tak aby było bezpiecznie.
Ps:
Żadne boxy jak kolega wcześniej wspomniał. Bron Boze

Martin a nie latwiej zamienic ten model na wiekszy silnik? pomysl, przekalkuluj - w tej chwili pali juz dosc duzo bo turbo nisko sie zalacza i glodomor wpieprza jak oszalaly. Podniesiesz moc silnika wstawiajac chipa, spalanie skoczy jeszcze bardziej i osiagnie poziom spalania silnikow z wyzszym litrazem. Konkulzja - lepiej moim zdaniem kupic samochodzik z wiekszym silnikiem i miec w nim wiecej koni niz sie z nim bawic po hamowniach i firmach tuningowych - co Audi zrobilo w swojej stajni niech czlowiek uszanuje
. Rozumiem ze mieszkasz w UK i koszt utrzymania auta delikatnie wzrosnie przy wiekszym litrazu (jak stac na audi to stac na insurance), ALE!, wiekszy litraz od wrzesnia w Londynie potanieje o ile Ken Livingstone wprowadzi te swoje nowe ustawy o wyzszym "czardzowaniu" za wjazd do 1 strefy. Ja bym na twoim miejscu pomyslal o wiekszym silniku.

Ty wyprzedzasz, ja sie delektuje...
![Obrazek]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:53
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin/UK
- Kontakt:
Moze masz racje,ale chce zostac juz przy tym modelu.Sentyment i duzo przeszlismy razem
(ale to tajemnica).Pozatym potrzebuje teraz auta non top,czekam na dzieciaka :lol: Rozumiesz mnie?Czytalem gdzies ze nawet po tuniu spalanie wcale nie musi pjsc w gore ile w tym prawdy,sam nie wiem.Chcialbym miec tej mocy tak do 220 konikow napewno dluga droga lecz nie chce pozbyc sie mojej audioli.

Nie chce mi sie wierzyc ze spalanie nie pojdzie w gore, w koncu bedzie silnik tlukl sie troche wiecej a niestety plynu do spryskiwaczy raczej w tym przypadku pobierac nie bedzieMartin pisze:Moze masz racje,ale chce zostac juz przy tym modelu.Sentyment i duzo przeszlismy razem(ale to tajemnica).Pozatym potrzebuje teraz auta non top,czekam na dzieciaka :lol: Rozumiesz mnie?Czytalem gdzies ze nawet po tuniu spalanie wcale nie musi pjsc w gore ile w tym prawdy,sam nie wiem.Chcialbym miec tej mocy tak do 220 konikow napewno dluga droga lecz nie chce pozbyc sie mojej audioli.

Ty wyprzedzasz, ja sie delektuje...
![Obrazek]()