Dziś rano okazało się, że w mojej niuni już ktoś gmerał i ma coś wgrane...
Nie daje mi to spokoju
W związku z tym nachodzą mnie następujące pytania:
1. Jak rozpoznać, czy mapa była modyfikowana?
2. Czy można wrócić do map fabrycznych - na zasadzie "przywróć ustawienia fabryczne"?
3. Co podlega modyfikacji podczas tuningu? Jakie nastawy i czego? (Czy tylko ciśnienie ładowania turbiny?)
Wkurza mnie, że muszę sprzątać po poprzednim właścicielu! <niewiem> <smuty>
Teraz będzie OT
A gdybym tak - dajmy na to (zupełnie hipotetycznie :-D ) - nie trafił na to forum :lol: , nie zaopatrzył się w VAG-COM i nie uzyskiwał super pomocy od innych użytkowników (Piotruś ), to tylko kląć, psioczyć na "te beznadziejne 2.5 TDI" i odbijać się od jednego "mechanika" do drugiego "fachowca" lub zostawiać grubą kasę w ASO (co też nie zawsze jest gwarancją sukcesu)!
Dobrze ktoś napisał, że największy problem w Audi to jego poprzedni właściciel!
Gwoli wyjaśnienia: wpadłem na to, że jest to mapa modyfikowana, po - za przeproszeniem - prostackich wartościach zadanych nastaw ciśnień. W grach hazardowych to się nazywa szczęście początkującego :mrgreen:
Gdyby te wartości choć trochę się od siebie różniły, to nawet bym nie podejrzewał....
Przepływka zamówiona, jutro lub w środę montaż <yesyes>
Co powinieniem powtórzyć lub wykonać ponownie, jeśli chodzi o pomiary?
Czesc,
do okreslenie czy auto ma chipa czy nie wystarczy, zebys zrobil log 008 dynamiczny (wlaczyc vagcoma, lgoowania na 008 i zlogowac do pliku przy pelnym bucie powiedzmy do 4tys) - szukasz watku z logami takiego silnika jak masz i porownujesz (polecam AKP, duzo takich watkow).
jezeli chcesz miec wglad szerszy 003D, 004D, 008D, 011D
jezeli chcesz wiedzĂec to co wyzej + ogolny stan: zapoznac sie z: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Powrot do serii to prosta sprawa: sciagasz plastikowa obudowe ECU i na metalowej puszcze ecu jest numer Twojego sterownika (na focie fragment naklejki z numerem sterownika)
teraz majac numer szukasz "wsadu" (plyty z "gotowcami" z ebaya, fora albo uderzasz do tunera po juz nagrane kosci)
Przekladanie kosci to prosta operacja (mozna wykonac to nawet igla) ale lepiej zrobic to ostroznie "ekstraktorem". Po wlozeniu kosci chwila emocji: czy zapala sie kontrolki grzania swiec:)
po rozkreceniu metalowej obudowy ECU pewnie na plycie sterownika zobaczysz 2 kosci w podstawkach (seryjnie wlutowane!!!) - prawy gorny rog na zdjeciu. Do programowanie kosci (okolo 4zyle sztuka) sluzy np programator willem (to ustrojstwo po lewej - ze 150zyla, sprawdz!) - kazdy punkt sciagania simlockow pewnie go ma
Jezeli auto ma zalozonego powerboxa to w logach tego nie zobaczysz (latwo nie zobaczysz) - bedzie jakas wpieta pomiedyz ECU a standardowa wiazke "jakas puszeczka"
To tyle...jezeli nie masz pojecia o co chodzi w czipowaniu i nawet nie wiesz czy cos takiego masz to zanim zaczniesz brac sie za sprzatanie to upewnij sie, ze jest brudno
Pozdrawiam,
Przemek