Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI V6] czas na zmiany...

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
thorgal7730
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)

[A6 C5 2.5TDI V6] czas na zmiany...

Post autor: thorgal7730 » 28 lis 2010, 00:25

Doszedłem do porządku (prawie) z moim a6, wymieniłem przepływomierz i problem dymienia i spadku mocy zniknął, pozostał problem wycieku oleju silnikowego, ostatnio doszedłem ze wyciek jest na wężu dochodzącym do turbiny...czy to groźne dla silnika?
...dorosłem do decyzni o pozostawienia a6 i chę ja ubogacić...interesuje mnie sensowna zmiana mocy oraz zmiana zawieszenia a konkretnie obniżenie i utwardzenie. Proszę o opinie dzie i za ile to zrobić i oczywiście na jakich częściach???
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 12:21 przez thorgal7730, łącznie zmieniany 2 razy.

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 28 lis 2010, 10:12

jak chcesz tuningowac autko to sprzedaj to i kup 1.8T bo z twoim silnikiem to tylko same problemy będą ;/

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 28 lis 2010, 10:29

dokładnie odpuść sobie dłubanie 2.5TDi, szukaj 1.8T albo 2.7BiT oba wytrzymają grubo ponad 300KM bez dodatkowego zakuwania :lol:

thorgal7730
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)

Post autor: thorgal7730 » 28 lis 2010, 12:15

Tak mówicie ze 2.5tdi taki słaby jest i niewytrzymały na zmiany? A przecież są wersje 180 km. Więcej juz nie wytrzyma? A silnik 3.0 lub 2.4 nadałby się do dłubania?

[ Dodano: 2010-11-28, 12:16 ]
Spawn jak Ci to w gazie chodzi? nie masz kłopotów żadnych???

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 28 lis 2010, 12:21

thorgal7730, no ok a co poza 180KM chcesz zrobić w 2.5 TDI i ze tak powiem czym ? turbo inne, od czego, wtryski inne od czego ? to nie jest 1.9TDi gdzie dostępność suszarek i wtrysków jest banalnie prosta i plug and play

żaden wolnossący silni nie nadaje się do dłubania chyba ze masz w zapleczu 15tys zł żeby sobie wolnnossaka 2.4 czy 3.0 uturbic w profesjonalnej firmie zajmującej się takimi modyfikacjami

z 1.8T seryjnego 150Km, za ok 3-4tys pln jesteś w stanie mieć już bez kłopotu 230KM i jakieś 330NM, objedziesz każde jedno ciężkie 3.0 220 konne ;-) będziesz miał osiągi jak 2.7BIT, zagrożeniem dla takiego auta jest tylko 4.2 Q i podłubane 2.7 BIT :mrgreen: Ale zawsze jak Ci mało w 1.8T to możesz iść dalej na 3xx :-)

thorgal7730
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)

Post autor: thorgal7730 » 28 lis 2010, 12:29

tarq pisze:thorgal7730, no ok a co poza 180KM chcesz zrobić w 2.5 TDI i ze tak powiem czym ? turbo inne, od czego, wtryski inne od czego ? to nie jest 1.9TDi gdzie dostępność suszarek i wtrysków jest banalnie prosta i plug and play

żaden wolnossący silni nie nadaje się do dłubania chyba ze masz w zapleczu 15tys zł żeby sobie wolnnossaka 2.4 czy 3.0 uturbic w profesjonalnej firmie zajmującej się takimi modyfikacjami

z 1.8T seryjnego 150Km, za ok 3-4tys pln jesteś w stanie mieć już bez kłopotu 230KM i jakieś 330NM, objedziesz każde jedno ciężkie 3.0 220 konne ;-) będziesz miał osiągi jak 2.7BIT, zagrożeniem dla takiego auta jest tylko 4.2 Q i podłubane 2.7 BIT :mrgreen: Ale zawsze jak Ci mało w 1.8T to możesz iść dalej na 3xx :-)
chciałbym więcej niż 180km, żeby mieć 180 wystarczyło by taki kupić :) a czy i w jaki sposób, no własnie szukam tutaj podpowiedzi i kierunku w jakim nalezy pójść...hmmm wynika z tego ze 2.5 nadaje sie jedynie żeby go sprzedać :)
w takim wypadku jeśli miałbym sprzedawać moje i kupić to wolałbym od razy 2.7 bt tyle pytam jak w praktyce wygląda jazda tym autem? jak sie ma np do BMW 530 lub 535 lub do Saab 9-5 2.3 T ?
...bo dobre 4.2 w jakich cenach oscyluje? drogawe są z tego co wiem...

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 28 lis 2010, 12:32

chcesz być najszybszy kup 2.7biT, program małe detale pozmieniasz i masz 320KM, robisz setkę w 5 sekund i jedyne co Ci zagraża to pomodzone grubo subaru i lancery, no i supercar`s czyli corvetty lambo i prosiaki <ok> aczkolwiek subaryny i lancery będziesz zamiatał w większości przypadków :-)

ew kup audi S2 czyli audi 80 2.2 turbo, ono po korekcie na 280KM i 400NM robi 4.8s do setki w 4 butach to jest porsche killer 8-) jedzie tak jak audi R8 :-)

2.5TDi to nie wyścigówka :-)

4.2Q w A6 około 35tys za ładne trzeba położyć tam masz tiptronika i jakieś 6s 100km/h :-)

thorgal7730
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)

Post autor: thorgal7730 » 28 lis 2010, 12:37

tarq pisze:chcesz być najszybszy kup 2.7biT, program małe detale pozmieniasz i masz 320KM, robisz setkę w 5 sekund i jedyne co Ci zagraża to pomodzone grubo subaru i lancery, no i supercar`s czyli corvetty lambo i prosiaki <ok> aczkolwiek subaryny i lancery będziesz zamiatał w większości przypadków :-)

ew kup audi S2 czyli audi 80 2.2 turbo, ono po korekcie na 280KM i 400NM robi 4.8s do setki w 4 butach to jest porsche killer 8-) jedzie tak jak audi R8 :-)

2.5TDi to nie wyścigówka :-)

4.2Q w A6 około 35tys za ładne trzeba położyć tam masz tiptronika i jakieś 6s 100km/h :-)
szczerze to myślałem o s6 ale sam juz nie wiem...kupić bym kupił ale nie wiem czy mnie potem eksploatacja nie pusci z torbami:)
...wiesz, nie muszę być najszybszy ale na pewno szybki...kupno diesla było hmmm jak to ujać zdroworozsądkowe bo zaoszczędziłem na jednej trasie z Polski do Holandii około 170zł a jeździłem często (poprzednio alfą 156 2.0 ts, sporo palą ale szybsza do a6 2.5tdi)...jednak a6 mi pasuje ze względu na wielkosć i wygodę, podpasowała mi tylko wolałbym mocniejszy silnik, dlatego zaczynam kombinować co tu zrobić :)

Ty masz 1.8 t...jakie jest porównanie do 2.5tdi??? jaka różnica?
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 12:42 przez thorgal7730, łącznie zmieniany 1 raz.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 28 lis 2010, 12:41

no ja w A4 miałem2.5 TDi w Quattro i tez szukałem rozwiązania chciałem modzic 2.5TDI, kupiłem 1.8T z myślą o modyfikacjach, teraz trochę żałuję bo fakt 1.8T fajne i łatwe do podrasowania ale 2.7 i 4.2 maja już w serii wyjście grubo lepsze, z tym ze w 4.2 Q nic nie zrobisz ponad serie w 2.7BiT zrobisz korektę i masz auto szybkie nawet bardzo, już w serii 265KM jedzie ładnie

thorgal7730
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)

Post autor: thorgal7730 » 28 lis 2010, 12:43

tarq pisze:no ja w A4 miałem2.5 TDi w Quattro i tez szukałem rozwiązania chciałem modzic 2.5TDI, kupiłem 1.8T z myślą o modyfikacjach, teraz trochę żałuję bo fakt 1.8T fajne i łatwe do podrasowania ale 2.7 i 4.2 maja już w serii wyjście grubo lepsze, z tym ze w 4.2 Q nic nie zrobisz ponad serie w 2.7BiT zrobisz korektę i masz auto szybkie nawet bardzo, już w serii 265KM jedzie ładnie
no właśnie, koszty, ale co tam dałbym pewnie radę :)

...a jak ma się to 1.8t to 2.5tdi ? jakie różnice

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 28 lis 2010, 12:46

trubo benzyna ciągnie do 7000obrotów nie to co klekot, znajomego 1.8T po korekcie, dolocie, wydechu ma 200KM to Ci powiem ze w A4 KOMBI w jego wypadku to jest naprawdę masakrator 8-)
teraz będzie zmieniał turbo wtryski i fmic i celuje w 240KM i 330NM, czyli będzie jechało jak S4 :lol:

jeśli miałbym porównywać moje auta 1.8T a 2.5 TDI, wybieram 1.8T ;-)

-ciche
-tanie w eksploatacji
-bezawaryjne
-z wielkim potencjałem rozbudowy

thorgal7730
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)

Post autor: thorgal7730 » 28 lis 2010, 12:48

tarq pisze:trubo benzyna ciągnie do 7000obrotów nie to co klekot, znajomego 1.8T po korekcie, dolocie, wydechu ma 200KM to Ci powiem ze w A4 KOMBI w jego wypadku to jest naprawdę masakrator 8-)
teraz będzie zmieniał turbo wtryski i fmic i celuje w 240KM i 330NM, czyli będzie jechało jak S4 :lol:

jeśli miałbym porównywać moje auta 1.8T a 2.5 TDI, wybieram 1.8T ;-)

-ciche
-tanie w eksploatacji
-bezawaryjne
-z wielkim potencjałem rozbudowy
oki, a na dzień dobry rozkłada 2.5tdi? bo nie jeździłem i nie mam porównania, niby moc ta sama ale zastanawia mnie który ma lepsze odejście??

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 28 lis 2010, 12:52

1.8T jest lżejsza, jakieś 1s czy 1.5s w serii 1.8T lepsze od 2.5 TDI, 10.5 ma chyba 2.5 tdi jak pamiętam a 1.8T ma 9.3s...

Moc ta sama, niutonów więcej ma diesel a benzyna i tak przodem ;-)

miałem oba i dla mnie lepiej w serii jedzie 1.8T bo kręci się wysoko :-)

thorgal7730
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 12 paź 2009, 13:02
Lokalizacja: Słupca/Tilburg(NL)

Post autor: thorgal7730 » 28 lis 2010, 13:01

no to pomyślę, ale chyba będę szukał 2.7 bt...i koniecznie Q :)

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 28 lis 2010, 13:01

innego 2.7BIt nie znajdziesz tylko Q :-) powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja