
[A6 C7 TDI] BiTDI 313 - Chiptuning
Zagadnienie wysokiego egt w dieslach jest szerokie i nie chce mi się o tym pisać w szczegółach, bo to zajęło by dużo czasu i pisania. Wystarczą najprostsze informacje. Wysokie egt w tych silnikach jest wynikiem przede wszystkim za dużej ilości paliwa w SPAM do powietrza. Stwierdzenie, że EGT nie limituje momentu obrotowego jest i prawdziwe i nie. "Nie"- dlatego, że wysokie EGT limituje dawke paliwa, a co za tym idzie moment obrotowy. Jednakże autor tekstu miał na myśli zapewne, że maksymalny moment uzyskiwany jest w zakresie średnich obrotów gdzie nie potrzebny jest maksymalny wydatek. I tu miał rację. Jednak; Jeżeli tuner postawił na maksimum momentu to ustawił AFR niebezpieczne dla temperatur i jeśli lambda (i szereg innych parametrów) nie została ustawiona z głową to taki cruising 200+ km/h i około 3000 obrotów może się skończyć źle. Czasem nie trzeba do tego tunera. Wystarczy nieszczelność poza czujnikami mierzącymi parametry powietrza i samochód też będzie śmigał na wysokich temperaturach z wiadomych, bo wspomnianych przyczyn. W tym przypadku potrwa to dłużej, bo tuner nie pchał łap do limiterów egt. Przy wysokich prędkościach niebagatelną rolę odgrywa także objętość spalin przepływających przez układ. Im jest ona większa tym, rzecz jasna wyższe egt i takie sytuacje mają miejsce przy wysokich prędkościach autostradowych. Parametry tych silników już dawno są rozgryzione i każdy szanujący się tuner wie jak wycisnąć maksa nie przegrzewając układu... tzn. sorry. Nie każdy tuner to wie, bo by nie zdarzały by się takie np. przypadki. Zwróćcie uwagę na prześmiewczy ton wobec klienta podczas jego nieobecności. Na tej grupie jest tak cały czas. Jest to grupa tzw. elity tunerów w tym kraju. Jak najbardziej reprezentatywna dla większości branży. Loginy i avatary zasłonięte, bo często są to ich prawdziwe dane. Jeden został, bo nie dość, że marny z niego tuner to w dodatku złodziej. Powodzenie w modach i korektach softu
:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1127
- Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
- Imię: hmm?
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
- Kontakt:
Są firmy, które nie patrzą na EGT, w ubiegłym roku miałem soft pisany przez firme z krakowa, która ma oferuje nawet szkolenia i współprace i niestety, ale kąty wtrysku były mocno przesadzone, egt mierzone do 700 stopni, później bez znaczenia. Moc była podniesiona nawet w trybie awaryjnym ! Tuning robiony na zasadzie - zaznaczmy wszystko i róbmy w całym zakresie tak samo.
Kiedyś w BMW miałem moda na 400.km tuner zdjol limitery a ja nie wiedzialem że trzeba uważać na EGT 1 min z nogą w podłodze na banie stopiłem tłoka złuszczył się nicasil wypaliło dziurę w głowicy ogolenie silnik o
ut.
Co do BiTdi i jego restrykcyjnym układzie wydechowym ciężko mi uwieżyc w wyniki 400km z DPF i bezpiecznym EGT
ut.
Co do BiTdi i jego restrykcyjnym układzie wydechowym ciężko mi uwieżyc w wyniki 400km z DPF i bezpiecznym EGT
380/740 ... nie jedzie