Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] AWT 150KM na 180KM w Warszawie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 cze 2013, 06:52

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... b94fdaf0ce

Tak u mnie wyszko na totalnej serii wiec nie prawda jest ze mozna tylko 180 wyciagnac. Turbina laduje max 1 bar wiec tez nie jest wysilona. Byloby wiecej ale interkuler nie dawal rady.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 13 cze 2013, 09:06

schiller, nie ma tu zadnej watpliwosci ze na taki wynik miala wplyw temperatura otoczenia w ktorej robiony byl soft niespelna 8 stopni robi swoje(w jakim okresie chipowales ze taka niska temp), u mnie bylo 20 stopni i turbo dmucha 0,7-0,8bara , mam delikatny soft i fakt mozna wiecej ale to wiele nie zmienia :)
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 13 cze 2013, 11:25

dorzucam się do tematu
nie rozumiem jednego? To waszym zdaniem warto chipować czy raczej nie?
Jeżeli ja myślę żęby podnieśc moc na ok 180 kucy, do tego zmiana Tipa,DV oraz wywale kata to czy nie będzie o wiele lepiej? Ja rozumiem że apetyt rośnie w miare... ale jeśli się nie ma zapędu na większe mody czy to da jakiś fajny sens(lepsze parametry itp)
I jak to się ma do wytrzymałości autka czy aby nie padają inne podzespoły?
Ogólnie panowie jak naprawdę komuś zależy na duuuuużej mocy to nie lepiej kupić od razu 4.2 300KM? niż wywalać 10-15 tys na zmiany w 1.8t?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 cze 2013, 14:48

Oczywiscie ze temp ma wplyw ale nie az tak duzy. Tym bardziej ze przy pierwszym podejsciu bylo 205 i 324 ale tego po trzecim pomiarze kuler niewytrzymywal i jednak troche balem sie o sprzeglo. Teraz mam jeszcze dodatkowo zrobione wentylowane nadkole i odczucia sa jeszcze lepsze. FIMC niestety nie moge zrobic bez wpisywania w papiery <glupek> . Program robilem w tamtym roku w kwietniu o 8 rano. Zrobilem na nim juz ponad 40 tys km

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 13 cze 2013, 15:06

pudzians47 pisze:dorzucam się do tematu
nie rozumiem jednego? To waszym zdaniem warto chipować czy raczej nie?
Jeżeli ja myślę żęby podnieśc moc na ok 180 kucy, do tego zmiana Tipa,DV oraz wywale kata to czy nie będzie o wiele lepiej? Ja rozumiem że apetyt rośnie w miare... ale jeśli się nie ma zapędu na większe mody czy to da jakiś fajny sens(lepsze parametry itp)
I jak to się ma do wytrzymałości autka czy aby nie padają inne podzespoły?
Ogólnie panowie jak naprawdę komuś zależy na duuuuużej mocy to nie lepiej kupić od razu 4.2 300KM? niż wywalać 10-15 tys na zmiany w 1.8t?
warto warto, jak bedziesz uzytkowal auto z glowa to nic zlego sie nie stanie, wsadzisz TIPa, dasz nowa DVke, co do kata to bym zrobil wiekszego DP i tyle, na bank bedziesz zadowolony, wiadomo ze turbina moze sie posypac, auto ma juz kilka lat, ja po programie na przyklad wymienilem oba przeguby zewnetrzne, ale z takimi rzeczami rzeba sie liczyc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez dark79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 13 cze 2013, 18:15

Osobiście wolał bym rozwalić 4.2l swoją 1.8T, ale wiem ile do tego jest potrzebne kasy i pracy. Jak masz już 1.8T to albo swap na 2.7T albo mody.
Ludzie virus to nic innego jak zmiana dawki paliwa na większą wiem to nie jest powiedziane że tylko 180KM jednak tak zazwyczaj jest bo jak robić moda to z głową... chyba że masz kasę i wali cie to że będzie Ci palił 16l paliwa a daje słowo że mody + gaz to kiepski pomysł. Wiecie jak to mówią debili nie brakuje!

Nie wiem czy wiecie ale mało ludzi tuninguje 4.2 kupują je po to aby było mocne w miarę paliło i aby przy nim robić jak najmniej (czycić i pucować w weekend a w tygodniu raz dziennie je tankować) czyli ma 300KM a z 1.8T można wycisnąć 500+ i są takie projekty w PL większość to zakute poprzeczniaki, które mają lepiej z doborem sprzęgła.

Temat można ciągnąć wieczność więc po raz ........ ile masz &#8364; tyle masz KM haha. Ja wkładam k04 bo zajechałem silnik a jak się okazało był to APU a nie AEB prawdopodobnie turbo także zdechło, teraz jest AEB i K04 czekam na TIP a resztę później. Robię to bo mam frajdę a nie jestem jakimś bogaczem, silnik rozebrałem z ojcem (nie mechanik z resztą ja też nie) - Nie jest lekki ufff i złoże go z modami efekt: ok.250KM a nie 150KM niby tylko 100KM a jednak aż 100KM

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 13 cze 2013, 18:57

Kuku1985 pisze:Ludzie virus to nic innego jak zmiana dawki paliwa na większą wiem to nie jest powiedziane że tylko 180KM jednak tak zazwyczaj jest bo jak robić moda to z głową... chyba że masz kasę i wali cie to że będzie Ci palił 16l paliwa a daje słowo że mody + gaz to kiepski pomysł. Wiecie jak to mówią debili nie brakuje!
dzis postawiłem autko do zczipowania, a póżniej bede myslał o gazie bo tak czytałem na forum ze w takiej kolejności to powinno być robione, chyba chodzi ci o konkretne mody co nie ze lipa gaz? bo po tym czipie chyba normalnie zagazuje? i jak jest z tym spalaniem po czipowaniu z tego co słyszałem to może jeszcze spaść a nie wzrosnąć?
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 13 cze 2013, 20:43

pudzians47, jak najbardziej warto chipowac bo seryjne 1.8t ma bardzo delikatna mape i spory potencjal na seryjnych gratach.Odczucia sa jak najbardziej ok, ja najbardziej odczulem wzrost momentu podczas normalnej jazdy, z seryjnych 210 Nm na 280 to naprawde odczuwalna roznica.

Kuku1985, jak masz dobrze dobrane podzespoly od gazu to nic zlego sie nie stanie. Domyslam sie ze chyba nigdy nie miales okazji jechac autem o dosc malej pojemnosci FWD zrobionym na 300+ wtedy bys zrozumial o czym pisalem.

error, dobry gazownik dobrze dobrany reduktor i wtryski i bedziesz zadowolony.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 13 cze 2013, 21:02

Nie chcę się mądrzyć, ale o czym ty pierniczysz?
150KM + Chip na 180PS to nie mod mechaniczny tylko elektroniczny można to zgrać z LPG widziałem takie cuda, ale pokaż mi projekt 300+ z mechanicznymi modyfikacjami i LPG? ? ? :O

Wiesz że A3 1.8T jest FWD i chłopaki z Racing mają w nich po 300KM co nie liczni więcej. Jak widzisz daleko nie trzeba szukać nawet Ibiza z 1.8T FWD z Gt28 Eliminator oraz całym setupem na 300+ mało.? Proszę bardzo:
Eclipse 2G (nie GSX) też wykręcają na 300+ a nawet i więcej - a Tylko GSX jest AWD to samo Golf ll i lll też nie wszystkie są AWD a też modzą na ponad 300KM

Polecam poważniejsze podejście do tematu i co ważniejsze zapoznanie się z nim.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 14 cze 2013, 00:37

Kuku1985, nie zrozumiales mnie, nie chodzi mi o to ze nie istnieja 1.8t ktore maja po 300 koni...tylko przejedz sie takim czyms i zobacz jakie sa cholerne problemyz trakcja , o to mi chodzi nie ruszysz mega dynamicznie takim autem(oska) na normalnych oponach(225-235) z pod swiatel tylko bedziesz mielil cala jedynke i dwojke...trakcje zlapiesz dop na 3 i 4 biegu...u mnie w miescie jest sporo porobionych aut i czesto nawet jak lataja to nie scigaja siez kreski tylko z rolki bo z kreski to wtedy szybciej wystartuje auto ktore ma 100 koni :D taka prawda i nie unos sie , moze faktycznie nie napsialem do konca klarownie ale teraz zapewne zrozumiesz co mam na mysli.poprostu wkladajac 6-7 tys w c5 1.8t wosce i majac te upragnione 250-270 koni zostaniesz objechany przez male sportowe auto ktore ma 200 koni i taki bedzie final Twojej wyscigowej c5 :)

co do lpg sa auta ktore w serii maja po 300 koni i smigaja na gazie , nie wiem w czym widizsz problem, odpowiedni reduktor lub reduktory wtryski i tyle, u mnie na gazie mam 5 koni mniej...wiesz ile to jest 5 koni?NIC! wez kolege ktory wazy 80-100kg a auto nagle wyda Ci sie slabsze:)

skonczyly sie czasy starych prychajacych instalacji na ktorych auta nie jechaly, poczytaj troszke i sie dowiedz to sie zdziwisz a nie hejtujesz lpg na dziendobry :D
Ostatnio zmieniony 14 cze 2013, 00:51 przez MrcZk, łącznie zmieniany 1 raz.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 14 cze 2013, 00:37

MrcZk pisze:pudzians47, jak najbardziej warto chipowac bo seryjne 1.8t ma bardzo delikatna mape i spory potencjal na seryjnych gratach.Odczucia sa jak najbardziej ok, ja najbardziej odczulem wzrost momentu podczas normalnej jazdy, z seryjnych 210 Nm na 280 to naprawde odczuwalna roznica.

Kuku1985, jak masz dobrze dobrane podzespoly od gazu to nic zlego sie nie stanie. Domyslam sie ze chyba nigdy nie miales okazji jechac autem o dosc malej pojemnosci FWD zrobionym na 300+ wtedy bys zrozumial o czym pisalem.

error, dobry gazownik dobrze dobrany reduktor i wtryski i bedziesz zadowolony.
i to mi się podoba.mnie osobiście chodzi o to żeby troche lepiej się bujało a nie od razu przerabiać na ścigacza ponieważ mnie ten sam.potrzebny jest do normalnej jazdy (polska niemcy) a i oszczędnośc też się przyda (gaz)

[ Dodano: 2013-06-14, 00:39 ]
koledzy dajcie namiar na firmę która zrobi mi tipa?

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 14 cze 2013, 00:54

pudzians47, tip'a mozesz kupic na allegro, ale jesli masz w planach zrobic tylko chip'a to nie musisz go kupowac, tip jak najbardziej przydaje sie, ale dop przy wiekszych modyfikacjach.Byl kiedys obszerny test z hamowaniem auta i okazalo sie ze tip dodawal okolo 5-7 koni(koszt 300-400zl) ., wiec jesli tylko chip to sobie odpusc
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
Kuku1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2010, 19:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kuku1985 » 14 cze 2013, 11:47

MrcZk , ok. teraz rozumiem i masz rację, ale temat dotyczy modyfikacji a nie samego prowadzenia. Za porozumieniem stron uznajmy ze nie ma co tego ponownie poruszać. Co do lpg nie jestem przeciwnikiem jak to miało miejsce kilka lat temu, ale tez nie jestem zwolennikiem. Jedno chce pokreślić napisałeś ze auta w serii po 300+ a nie z modami. Rożnica polega na tym ze w serii nie wywali ci coś tak ja to bywa w tuningowanych silnikach, zawsze coś sie sypnie i dlatego tez takie samochody częściej są doglądane przez właścicieli w dodatku maja AFR, EGT, Bosst po to aby na bieżąco to kontrolować. Są tacy co dają dwa lub nawet cztery EGT.

Albo rybki albo akwarium chcesz mocniejsze auto to na ban nie będzie ekonomiczne ja polecam wstawić samego chipa i lpg 180KM na gazie. Chcesz mocniejsze to mody i bez gazu.

error
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 158
Rejestracja: 10 lip 2012, 14:41
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: error » 18 cze 2013, 08:52

witam, wrzucam swoje wykresy z czipowania do waszej oceny, mysle ze wyszło w miare dobrze, 10NM mniej w serii ale gość mówił ze nie jest to jakaś duża różnica



Obrazek Obrazek Obrazek
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 18 cze 2013, 11:07

Ile płaciliście za czipsa do AEB w granice tych 180 kucy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja