[A6 C5] AWT 150KM na 180KM w Warszawie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2013, 17:10
- Lokalizacja: Zambrów/Rzeszów
Ja dzisiaj z nimi sie kontaktowałem "kreatorzy mocy", i co do mojej a6 1.8t określili cene około 1200 zł i według nich moc powinna skoczyć do 194hp bez ingerencji w sprzęt, jedynie opierając się na chipie.91-rodman pisze:Kilka dni temu wysłałem maila do kilku tunerów z Warszawy:
VTG
Kreatorzy Mocy
Moto Pracownia
R-performance
Zapytałem o ewentualny koszt usługi chipa w Moim aucie.
Do dziś nikt nie odpowiedział...
Jestem Świeżakiem Potraktuj mnie łagodniej 

Wątpię aby K03 dało radę tak wykręcić, owszem zmiana dawki paliwa daję KM i zwiększenie bara przy turbo też, ale bez przesady. Ja osobiście nie widziałem aby ktoś na K03 miał więcej niż 180 nie zmieniając ani jednej części. Co innego jak by było K03 + Tip + Stożek + DP + FMIC + Wydech 2,75" lub nawet 3".
Przyznam się że miałem w domu GT2871 i szykowałem się pod setup na 300+ Powiem wprost za duże koszta jak na auto tego typu. Lepiej kupić 2.7T lub RS i na gaz. Dzisiaj przyszła K04 do tego dojdzie TIP + DP + DV + 380cc. Wydech i FMIC później teraz celuje w 230-250
Uważacie że gdyby to była prawda ludzie by zmieniali Turbo z K03 na K03s, skoro mogli by osiągnąć te same moce przy samym chipie?
Przyznam się że miałem w domu GT2871 i szykowałem się pod setup na 300+ Powiem wprost za duże koszta jak na auto tego typu. Lepiej kupić 2.7T lub RS i na gaz. Dzisiaj przyszła K04 do tego dojdzie TIP + DP + DV + 380cc. Wydech i FMIC później teraz celuje w 230-250
Uważacie że gdyby to była prawda ludzie by zmieniali Turbo z K03 na K03s, skoro mogli by osiągnąć te same moce przy samym chipie?
Raczej nie... Wbrew pozorom jak to inni wypisują, wcale nie jest tak łatwo uzyskać wiele mocy bez większej ingerencji silnika. Najtańszym i najszybszym sposobem na uzyskanie paru kucy jest:
TIP: ok 300zł
Wywalenie flaków katalizatora: można to zrobić samemu więc 0zł
Dmuchnąć więcej w turbo: 0zł ale pamiętajmy że wszystko ma swoją optymalną wytrzymałość
Chip: 1400-... strzelam bo nie bawie się w to
1.8T idzie ładnie wykręcić zwłaszcza AEB 350KM bez wzmacniania głowicy tylko że na nasze nieszczęście nie ma zamiennika na sprzęgło i trzeba wydać ok 1600-2000zł na wzmocnienie u Radzikowskiego w przypadku poprzeczniaka jest to koszt ok. 700zł zamiennik od VR6 z jednomasem.
Zamiast bawić się tak jak ja w GT2871 można kupić GT28 Eliminator i flansza podejdzie pod kolektor wydechowy 700zł zaoszczędzone.
Teraz jak bym miał zacząć zabawę z silnikiem to chyba bym robił swapa na 2.7T
Ps. Chcąc uzyskać jakiś wynik trzeba dokonać kilku zmian w silniku a nie dać się nabić w butelkę i kupić stożkowy filtr powietrza za 800zł bo pisze że doda od 20-25KM to bzdura!
TIP: ok 300zł
Wywalenie flaków katalizatora: można to zrobić samemu więc 0zł
Dmuchnąć więcej w turbo: 0zł ale pamiętajmy że wszystko ma swoją optymalną wytrzymałość
Chip: 1400-... strzelam bo nie bawie się w to
1.8T idzie ładnie wykręcić zwłaszcza AEB 350KM bez wzmacniania głowicy tylko że na nasze nieszczęście nie ma zamiennika na sprzęgło i trzeba wydać ok 1600-2000zł na wzmocnienie u Radzikowskiego w przypadku poprzeczniaka jest to koszt ok. 700zł zamiennik od VR6 z jednomasem.
Zamiast bawić się tak jak ja w GT2871 można kupić GT28 Eliminator i flansza podejdzie pod kolektor wydechowy 700zł zaoszczędzone.
Teraz jak bym miał zacząć zabawę z silnikiem to chyba bym robił swapa na 2.7T
Ps. Chcąc uzyskać jakiś wynik trzeba dokonać kilku zmian w silniku a nie dać się nabić w butelkę i kupić stożkowy filtr powietrza za 800zł bo pisze że doda od 20-25KM to bzdura!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 cze 2013, 17:10
- Lokalizacja: Zambrów/Rzeszów
Kuku1985, napisal wszystko w bardzo klarowny sposob, to ze seryjne turbo moze dmuchnac aby wyplulo 200 koni to prawda ale po pierwze bedzie to na granicy a nie o to chodzi w modyfikacjach aby mialo sie cos wysrac, po drugie te wartosci Km beda przy bardzo wysokich obrotach np 5800-6000RPM. moj silnik jest w perfekcyjnej kondycji co mozna zobaczyc w temacie o moim aucie a mimo to skonczylo sie na chipie, bo aby osiagnac te 250 koni to tak jak wyzej DP(200-400zl)+tip(300-400zl)+fmic(800-1200zl)+wtryski(600-800zl)+turbo wieksze turbo(1000-1500zl)+sprzeglo jednomas(koszta wyzej) robi sie taka suma ze przyrosty sa poprostu smieszne do tego jaka kasa zostanie wsadzona aby ja uzyskac. To naprawde lepiej jest zrobic swap na motor ktory bedzie mial tyle w serii i miec pewnosc ze nic sie zlego nie stanie bo motorownia wyszla z fabryki z taka moca.
najwazniejsze jest natomiast to ze sa to limuzyny ktore nie sa lekkie i nawet 250koni to malo przy takich masach, i przykro by sie moglo zrobic gdyby po wydaniu takiej kasy zostalo sie objechanym przez male autko ktore mialo by 170 koni:)
najwazniejsze jest natomiast to ze sa to limuzyny ktore nie sa lekkie i nawet 250koni to malo przy takich masach, i przykro by sie moglo zrobic gdyby po wydaniu takiej kasy zostalo sie objechanym przez male autko ktore mialo by 170 koni:)
1.8T MrcZk'a hybryda itd
racja, dzis założyłem ten DV od TT i różnicy nie ma, trzeba zbierać kase na chipa u mnie w mieście 1200zł w Pit Stopie, ale mówili ze nie da rady po kablu tylko trzeba bedzie coś wylutowac i pózniej zaluytowac, mógłby ktos mi to w miare wytłumaczyć, czy dobrze to bedzie zrobione?
było:
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T
Fiat 126p,Golf II,Golf III,Audi 80 B3,Opel Calibra
teraz:
Audi A6 C5 1.8T
Ja mam na nierdzewne-polerowane... materiał podobny do kwasiaka różni się minimalnie składem.
Co do swapa a tuningu - pojawia się jeden plus na tuning, można osiągnąć moc w 1.8T taką jaka jest w 2.7T sporym kosztem, co raczej zniechęca jednak pamiętajmy że to zawsze będzie 1.8T a nie 2.7T i plusik jest taki ze są mniejsze opłaty. Robiąc swapa trzeba to zgłosić do urzędu (chyba że na dzikusa)
Generalnie tuning silnika to fajna zabawa, ale bardzo kosztowna i nie ważne czy to tuning elektroniczny czy mechaniczny. Dlatego większość wybiera opcję:
1 - Chip 150KM -> 180KM
2 - K03s 150KM -> 180KM -> sporadycznie do tego TIP,Stożek wtryski 320cc szacuje że ok. 200KM
3 - K04 150KM -> ? ? ? -> TIP, DP, DV, FMIC, 380cc, Stożek -> ok.250KM przy czym sprzęgło szybciej zsiada, jak wcześniej pisałem nie ma tańszego zamiennika jak w przypadku poprzecznego
Ostatecznie dla tych z grubszym portfelem
4 - GT28R, GT28RS, GT28 Eliminator - 150KM -> 300+ i zaczyna się jazda: Kolektor wydechowy chyba że jest to GT28 Eliminator tam flansza podchodzi w innym przypadku kolektor wydechowy z flanszą T25-28 oczywiści TIP, DP, DV, FMIC, 440cc, sprzęgło, przewody paliwowe w oplocie, pompa paliwa wallbro 255 lub bosch 44 zazwyczaj ta pierwsza, dobrze by było dać wałki od ADR przy tych modyfikacjach nie którzy brną dalej i powiększają kolektor ssący i dają przepustnicę od 2.7T Pełno dodatkowych czujników oraz zegarów tupu EGT, AFR, BOOST, A wszystko oczywiście + Strojenie + Hamownia + odpowiednie oleje oraz tankowanie paliwa 98
To tak z grubsza nie pisząc o modach typu GT30 gdzie nawet ABE poddaję się ponownemu zakuci, i kilka ciekawszych Twin Scroll.... Dziękuję za uwagę, oraz mam nadzieję że nikogo nie zniechęciłem do tuningowania swojej machiny.

Co do swapa a tuningu - pojawia się jeden plus na tuning, można osiągnąć moc w 1.8T taką jaka jest w 2.7T sporym kosztem, co raczej zniechęca jednak pamiętajmy że to zawsze będzie 1.8T a nie 2.7T i plusik jest taki ze są mniejsze opłaty. Robiąc swapa trzeba to zgłosić do urzędu (chyba że na dzikusa)
Generalnie tuning silnika to fajna zabawa, ale bardzo kosztowna i nie ważne czy to tuning elektroniczny czy mechaniczny. Dlatego większość wybiera opcję:
1 - Chip 150KM -> 180KM
2 - K03s 150KM -> 180KM -> sporadycznie do tego TIP,Stożek wtryski 320cc szacuje że ok. 200KM
3 - K04 150KM -> ? ? ? -> TIP, DP, DV, FMIC, 380cc, Stożek -> ok.250KM przy czym sprzęgło szybciej zsiada, jak wcześniej pisałem nie ma tańszego zamiennika jak w przypadku poprzecznego
Ostatecznie dla tych z grubszym portfelem
4 - GT28R, GT28RS, GT28 Eliminator - 150KM -> 300+ i zaczyna się jazda: Kolektor wydechowy chyba że jest to GT28 Eliminator tam flansza podchodzi w innym przypadku kolektor wydechowy z flanszą T25-28 oczywiści TIP, DP, DV, FMIC, 440cc, sprzęgło, przewody paliwowe w oplocie, pompa paliwa wallbro 255 lub bosch 44 zazwyczaj ta pierwsza, dobrze by było dać wałki od ADR przy tych modyfikacjach nie którzy brną dalej i powiększają kolektor ssący i dają przepustnicę od 2.7T Pełno dodatkowych czujników oraz zegarów tupu EGT, AFR, BOOST, A wszystko oczywiście + Strojenie + Hamownia + odpowiednie oleje oraz tankowanie paliwa 98
To tak z grubsza nie pisząc o modach typu GT30 gdzie nawet ABE poddaję się ponownemu zakuci, i kilka ciekawszych Twin Scroll.... Dziękuję za uwagę, oraz mam nadzieję że nikogo nie zniechęciłem do tuningowania swojej machiny.


Ja robilem chip-a u szpeców z TDI Tuning w Piasecznie. Jestem zadowolony z +40HP. Mają hamownie, sprawdzają przed i po a jak trzeba to i w trakcie. Pytaja ile ma palić i doradzają z głową. Zresztą właścicel jest wielokrotnym mistrzem Polski w tuningu silników diesla.
http://www.tdi-tuning.pl/
http://www.tdi-tuning.pl/
Kuku1985, tylko ze trzeba pamietac ze 1.8t zostanie nadal 1.8t :D oplaty oplatami bo pewnie masz na mysli OC, ale takie pomodzone 1.8t bedzie palilo pewnie wiecej niz 2.7T malo tego moment i moc przy wiekszej turbinie bedzie dostepne bardzo wysoko(czyt: nie bedzie fajne do codziennej jazdy) bo jaka frajda czekajac nieskonczonosc az wskazowka obrotomierza bedzie wspinala sie to tych 3000-3500rpm aby dopiero wtedy przeniesc nas w czasie gdy turbo wstanie :D jak dla mnei zadna frajda wydac 7-8tys zl aby miec te 250-270km
1.8T MrcZk'a hybryda itd
Masz rację 1.8T to nie to samo co 2.7T lecz przy większym nakładzie finansowym 15-20 tyś. 1.8T może okazać się lepsze, nie zapominajmy że 2.7T kosztuje więcej niż 1.8T więc jakiś balans jest zachowany. Można też wpakować 7-8tys. i cieszyć się z czegoś więcej niż się już ma.
Nie można też porównywać całkowicie 1.8T do 2.7T bo jak wiadomo to drugie także można poddać modyfikacją. Chodzi o fakt że 1.8T może dorównać 2.7T ale za dużą cenę, dodam też że nie które turbiny wstają dość wcześnie wiec to raczej sprawa precyzji dobrania sprzętu oraz programu. Bywa tak że seria w ładnym zadbanym stanie może przyciągnąć uwagę (2.7T), ale zawsze uznanie będzie dla tego który słabszą wersją (1.8T) dorównuje tej mocniejszej.
To zawsze będzie frajda i zawsze będzie nam mało, w innym wypadku ty sam byś nadal miał 150KM ale po raz kolejny przypominam że wszystko zależy od tego ile masz kasy.
Nie można też porównywać całkowicie 1.8T do 2.7T bo jak wiadomo to drugie także można poddać modyfikacją. Chodzi o fakt że 1.8T może dorównać 2.7T ale za dużą cenę, dodam też że nie które turbiny wstają dość wcześnie wiec to raczej sprawa precyzji dobrania sprzętu oraz programu. Bywa tak że seria w ładnym zadbanym stanie może przyciągnąć uwagę (2.7T), ale zawsze uznanie będzie dla tego który słabszą wersją (1.8T) dorównuje tej mocniejszej.
To zawsze będzie frajda i zawsze będzie nam mało, w innym wypadku ty sam byś nadal miał 150KM ale po raz kolejny przypominam że wszystko zależy od tego ile masz kasy.