Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi A6 C7 3.0 TDI 204 HP 2014 CLAA GTB2260VZK Turbo SWAP

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
C7204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 mar 2020, 16:17
Lokalizacja: EU

Audi A6 C7 3.0 TDI 204 HP 2014 CLAA GTB2260VZK Turbo SWAP

Post autor: C7204 » 07 mar 2020, 20:36

Cześć, na wstępie dodam że pisałem ten temat na anglojęzyczne forum gdzie częściej wykonuje się takie swapy turbo. Za błędy językowe przepraszam, mam nadzieje że wszystko co napisze będzie czytelne i zrozumiałe.

Dziś chcę podzielić się wiedzą z mojego małego projektu. Szukałem w Internecie informacji czy ktoś wykonał podobny mod bez skutku. Były jakieś pojedyncze przypadki ale nie dzielili się wiedzą co i jak.

Krótka historia:
Kupiłem Audi A6 C7 3.0 TDI 204 KM 2014 CLAA (S-Tronic DL501). Powodem, dla którego wybrałem wersję 204 KM zamiast 245 KM było to, że miałem lepiej wyposażony samochód za mniej pieniędzy.
Po pewnym czasie poczułem brak mocy w silniku 3.0 TDI (nowe dwu-litrówki w TDI mnie brały). Już dawno było po gwarancji i pomyślałem, że dobrym pomysłem jest wykonanie moda. Ale nie byłem całkiem zadowolony z wyników stage 1. Max osiągi to (EGR/DPF/Turbina 100%) ~ 260 KM.
Zacząłem szukać w Internecie różnic między silnikami CLAB / CLAA (150 KW / 204 KM) i CDUC / CKVC (180 KW / 245 KM). Po pewnym czasie skończyłem swój research. Okazuje się, że istnieją tylko dwie główne różnice między tymi silnikami.

Różnice:
• Wtryskiwacze (nie można uzyskać dokładnie takich samych parametrów z wtryskiwaczami 204 HP i 245 HP)
• Trubo GTB2056VZK w CLAA / BCLAA (150 KW / 204 KM) i GTB2260VZK w CDUC / CKVC (180 KW / 245 KM)
• shaqal CLA i CDU mają również inne pompy wtryskowe.

W sieci nie było dostępnej wiedzy na temat zamiany turbosprężarek z CDUC / CKVC (245 KM) na CLAA / BCLAA (204 KM).
Dowiedziałem się, że turbosprężarka CDUC / CKVC o mocy 245 KM będzie również pasować do CLAA / BCLAA i jest to w zasadzie P&P (plug & play) (oprócz programowania).


Co potrzebujemy do wykonania takiej modyfikacji?
Pierwsze niezbędne części do wykonania tego modu:
• Zestaw montażowy, ładowarka ELRING (z instrukcją montażu, ze śrubami, z uszczelkami) ID ELRING 311.330
• Uszczelka, ELRING 574.792
• GTB2260VZK Turbo





Soft:
W oprogramowaniu silnika potrzebujemy kalibracji mapy n75 dla sterowników, aby nowa turbosprężarka działała poprawnie z silnikiem CLAA / BCLAA. Istnieje globalny ogranicznik skrzyni, ustawiony na ~ 550-600 Nm.
Musimy zastosować soft do transmisji, aby usunąć ogranicznik. Jeśli tego nie zrobimy, skrzynia biegów nie da nam dawki paliwa, a sprzęgło po prostu się spali.
Poza tym poprosiłem o zwiększenie ciśnienia w sprzęgle, aby uzyskać lepszą wydajność sprzęgła + brak efektu poślizgu podczas zmiany biegów.
W skrzyni biegów znajduje się jeszcze jeden ogranicznik momentu, jeśli chcesz zmienić bieg na wyższy powyżej 4000 obr./min. Można go również usunąć. Myślę, że nie jest to konieczne, ponieważ zawsze zmieniam bieg przy 3500-3900 RPM.

Moje indywidualna prośba na strojenie skrzyni:
Brak redukcji biegu na 7’ce podczas szybkiego przyspieszenia (głównie jeżdżę autostradami). Teraz samochód trzyma bieg, kiedy powoli buduję doładowanie. Zużycie paliwa wynosi 6,2 l na 100 KM (przy 140-150 KM / h). Jak dla mnie to S-TRONIC DL501 żyje swoim życiem więc poprosiłem o dostrojenie skrzyni, tak aby uzyskać lepsze czasy zmiany biegów (przyspieszone zmiany biegów / punkty zmiany biegów).

Dlaczego tylko 273 HP? Mój DPF ma kilka lat. Nie chciałem przekraczać granic. Nie przeszkadza mi obecna konfiguracja, 273 KM i 635 Nm. Zamierzam zrobić czyszczenie chemiczne DPF za kilka miesięcy, a następnie strojenie i będzie około ~ 290+ KM. Dodam tylko że EGT musi znajdować się na odpowiednim poziomie, aby jeździć bez żadnych komplikacji.

Jestem już 3 miesiące po modzie bez żadnych problemów. Miesięcznie robię 2200-2400 kilometrów. Temperatury są b. dobre, sprzęgło nie ślizga się. Naprawdę nie widzę żadnych wad w tej modyfikacji.
Polecam każdemu. Gdybym wiedział ile tracę, zrobiłbym to pierwszego dnia gdy tylko kupiłem samochód. Teraz mam już 635 Nm przy 2400 RPM!!!

Chcę podziękować Panu Adrianowi (elektronika [at] reptune.pl), który umożliwił wykonanie tego projektu. Cały czas go męczyłem i zadałem mu wiele technicznych pytań, bez problemu dzielił się ze mną wiedzą. Naprawdę wie co robi.
Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące zamiany turbosprężarki w TDI 3.0 204 HP, napisz do niego. Bez problemu odpowie na twoje zapytanie. Jeszcze jedno, poprosiłem Pana Adriana o wymianę kierownicy i zakodowanie jej (kierownica z łopatkami), a on to wszystko zrobił to w 20 min.

Koszty:
• Turbo SWAP + tuning ECU i TCU = ~ 750 € (bardzo dobra cena, większość tunerów za taki projekt wzięłaby z 1500 €)
• GTB2260VZK Turbo = 280 €
• Kierownica z manetkami do zmiany biegów = 100 €
• Zestaw ELRING = ~ 25 €
________________________

Razem = ~ 1155 €


Wyniki z dyno:
Obrazek
Załączniki
1 Audi A6 C7 Quattro S-tronic 3.0TDI CLAA (204KM) 273KM 635Nm.jpg
Ostatnio zmieniony 18 mar 2020, 21:20 przez C7204, łącznie zmieniany 1 raz.

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1124
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 09 mar 2020, 23:29

Od siebie dodam, że CLA i CDU mają również inne pompy wtryskowe.

C7204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 mar 2020, 16:17
Lokalizacja: EU

Post autor: C7204 » 18 mar 2020, 21:19

shaqal pisze:Od siebie dodam, że CLA i CDU mają również inne pompy wtryskowe.
Dzięki, wrzucam to do tematu :>

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 18 mar 2020, 21:32

jesli dobrze widze to miales na originalnych gratach 260KM, wiec tez niezle.
rozumiem ze turbo to uzywka.
po przejechanych 8tkm trudno cos mowic o wytrzymalosci.
bez dpf powinno byc juz jakies 290KM

Awatar użytkownika
kroolicheck
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 04 lut 2022, 14:06
Imię: Damian
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Audi A6 C7 3.0 TDI 204 HP 2014 CLAA GTB2260VZK Turbo SWAP

Post autor: kroolicheck » 10 lut 2022, 12:04

Czy ktoś jeszcze poszedł drogą wymiany turbo + soft?
Zastanawiam się nad chipem i tuner mówi, że z 204 KM może bezpiecznie zrobić pod 250-260 KM, na ori podzespołach. Czy gra warta świeczki z tą wymianą turbo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl