Cześć, na wstępie dodam że pisałem ten temat na anglojęzyczne forum gdzie częściej wykonuje się takie swapy turbo. Za błędy językowe przepraszam, mam nadzieje że wszystko co napisze będzie czytelne i zrozumiałe.
Dziś chcę podzielić się wiedzą z mojego małego projektu. Szukałem w Internecie informacji czy ktoś wykonał podobny mod bez skutku. Były jakieś pojedyncze przypadki ale nie dzielili się wiedzą co i jak.
Krótka historia:
Kupiłem Audi A6 C7 3.0 TDI 204 KM 2014 CLAA (S-Tronic DL501). Powodem, dla którego wybrałem wersję 204 KM zamiast 245 KM było to, że miałem lepiej wyposażony samochód za mniej pieniędzy.
Po pewnym czasie poczułem brak mocy w silniku 3.0 TDI (nowe dwu-litrówki w TDI mnie brały). Już dawno było po gwarancji i pomyślałem, że dobrym pomysłem jest wykonanie moda. Ale nie byłem całkiem zadowolony z wyników stage 1. Max osiągi to (EGR/DPF/Turbina 100%) ~ 260 KM.
Zacząłem szukać w Internecie różnic między silnikami CLAB / CLAA (150 KW / 204 KM) i CDUC / CKVC (180 KW / 245 KM). Po pewnym czasie skończyłem swój research. Okazuje się, że istnieją tylko dwie główne różnice między tymi silnikami.
Różnice:
• Wtryskiwacze (nie można uzyskać dokładnie takich samych parametrów z wtryskiwaczami 204 HP i 245 HP)
• Trubo GTB2056VZK w CLAA / BCLAA (150 KW / 204 KM) i GTB2260VZK w CDUC / CKVC (180 KW / 245 KM)
• shaqal CLA i CDU mają również inne pompy wtryskowe.
W sieci nie było dostępnej wiedzy na temat zamiany turbosprężarek z CDUC / CKVC (245 KM) na CLAA / BCLAA (204 KM).
Dowiedziałem się, że turbosprężarka CDUC / CKVC o mocy 245 KM będzie również pasować do CLAA / BCLAA i jest to w zasadzie P&P (plug & play) (oprócz programowania).
Co potrzebujemy do wykonania takiej modyfikacji?
Pierwsze niezbędne części do wykonania tego modu:
• Zestaw montażowy, ładowarka ELRING (z instrukcją montażu, ze śrubami, z uszczelkami) ID ELRING 311.330
• Uszczelka, ELRING 574.792
• GTB2260VZK Turbo
Soft:
W oprogramowaniu silnika potrzebujemy kalibracji mapy n75 dla sterowników, aby nowa turbosprężarka działała poprawnie z silnikiem CLAA / BCLAA. Istnieje globalny ogranicznik skrzyni, ustawiony na ~ 550-600 Nm.
Musimy zastosować soft do transmisji, aby usunąć ogranicznik. Jeśli tego nie zrobimy, skrzynia biegów nie da nam dawki paliwa, a sprzęgło po prostu się spali.
Poza tym poprosiłem o zwiększenie ciśnienia w sprzęgle, aby uzyskać lepszą wydajność sprzęgła + brak efektu poślizgu podczas zmiany biegów.
W skrzyni biegów znajduje się jeszcze jeden ogranicznik momentu, jeśli chcesz zmienić bieg na wyższy powyżej 4000 obr./min. Można go również usunąć. Myślę, że nie jest to konieczne, ponieważ zawsze zmieniam bieg przy 3500-3900 RPM.
Moje indywidualna prośba na strojenie skrzyni:
Brak redukcji biegu na 7’ce podczas szybkiego przyspieszenia (głównie jeżdżę autostradami). Teraz samochód trzyma bieg, kiedy powoli buduję doładowanie. Zużycie paliwa wynosi 6,2 l na 100 KM (przy 140-150 KM / h). Jak dla mnie to S-TRONIC DL501 żyje swoim życiem więc poprosiłem o dostrojenie skrzyni, tak aby uzyskać lepsze czasy zmiany biegów (przyspieszone zmiany biegów / punkty zmiany biegów).
Dlaczego tylko 273 HP? Mój DPF ma kilka lat. Nie chciałem przekraczać granic. Nie przeszkadza mi obecna konfiguracja, 273 KM i 635 Nm. Zamierzam zrobić czyszczenie chemiczne DPF za kilka miesięcy, a następnie strojenie i będzie około ~ 290+ KM. Dodam tylko że EGT musi znajdować się na odpowiednim poziomie, aby jeździć bez żadnych komplikacji.
Jestem już 3 miesiące po modzie bez żadnych problemów. Miesięcznie robię 2200-2400 kilometrów. Temperatury są b. dobre, sprzęgło nie ślizga się. Naprawdę nie widzę żadnych wad w tej modyfikacji.
Polecam każdemu. Gdybym wiedział ile tracę, zrobiłbym to pierwszego dnia gdy tylko kupiłem samochód. Teraz mam już 635 Nm przy 2400 RPM!!!
Chcę podziękować Panu Adrianowi (elektronika [at] reptune.pl), który umożliwił wykonanie tego projektu. Cały czas go męczyłem i zadałem mu wiele technicznych pytań, bez problemu dzielił się ze mną wiedzą. Naprawdę wie co robi.
Jeżeli masz jakieś pytania dotyczące zamiany turbosprężarki w TDI 3.0 204 HP, napisz do niego. Bez problemu odpowie na twoje zapytanie. Jeszcze jedno, poprosiłem Pana Adriana o wymianę kierownicy i zakodowanie jej (kierownica z łopatkami), a on to wszystko zrobił to w 20 min.
Koszty:
• Turbo SWAP + tuning ECU i TCU = ~ 750 € (bardzo dobra cena, większość tunerów za taki projekt wzięłaby z 1500 €)
• GTB2260VZK Turbo = 280 €
• Kierownica z manetkami do zmiany biegów = 100 €
• Zestaw ELRING = ~ 25 €
________________________
Razem = ~ 1155 €
Wyniki z dyno:
Audi A6 C7 3.0 TDI 204 HP 2014 CLAA GTB2260VZK Turbo SWAP
Audi A6 C7 3.0 TDI 204 HP 2014 CLAA GTB2260VZK Turbo SWAP
Ostatnio zmieniony 18 mar 2020, 21:20 przez C7204, łącznie zmieniany 1 raz.
- kroolicheck
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 04 lut 2022, 14:06
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: Audi A6 C7 3.0 TDI 204 HP 2014 CLAA GTB2260VZK Turbo SWAP
Czy ktoś jeszcze poszedł drogą wymiany turbo + soft?
Zastanawiam się nad chipem i tuner mówi, że z 204 KM może bezpiecznie zrobić pod 250-260 KM, na ori podzespołach. Czy gra warta świeczki z tą wymianą turbo?
Zastanawiam się nad chipem i tuner mówi, że z 204 KM może bezpiecznie zrobić pod 250-260 KM, na ori podzespołach. Czy gra warta świeczki z tą wymianą turbo?