Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 1.8T (150 KM - 192 KM!!!)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 21 lut 2012, 08:22

Pudzian pochwal sie pozniej zmianami w silniku i wykresem z hamowni ;)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 21 lut 2012, 10:56

jericho24 pisze:No to moze chip na 175PS i 280Nm. Mniejsze wartosci = mniejsze wymagania?

Poza tym nie slyszalem o problemach z normalnie i z glowa chipowanymi 1.8T. Z tego co sie naczytalem to bezpieczna granica to 175-180PS i 280-290Nm.
Najbezpieczniejsze wartości to .. seria.. <okok>

Nie ma przymusu robienie DV, Tipa czy DP..ale podejrzewam, że jaja będą wychodzić po programie i będzie sterta pytaĂą bo się grzeje bo coś przepuszcza.
Jak się nie chce przygotować auta do programu to jeździć serią i nie szukać wigoru :]


Co do bezpiecznej granicy.. AEB kolegi CoLo z A4 klub ..



Obrazek

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 21 lut 2012, 14:43

raggaman pisze:Co do bezpiecznej granicy.. AEB kolegi CoLo z A4 klub ..
O ja pitole ;)

A taka seria 163, 180, czy 190PS to czym sie rozni od 150PS oprocz programu?

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 21 lut 2012, 16:00

ok
jak tylko zrobie to się pochwale
A i jeszcze jedno sam jeszcze nie wiem czy nie wstawie tych rzeczy zobacze
I pytanko może znacie jakieś firmy chip? No i w razie czego czy taka firma włożyła by mi te wszystkie rzezcy (DV DIP ITP?)
Pozdro

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 21 lut 2012, 16:19

pudzians47 pisze:I pytanko może znacie jakieś firmy chip
Gotowca nikt ci nie poleci. Tylko strojenie na aucie ma racje bytu.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 21 lut 2012, 18:26

jericho24 pisze:A taka seria 163, 180, czy 190PS to czym sie rozni od 150PS oprocz programu?
163 KM i 190 KM to było w A4 B6.. 190 KM to BEX - dual smic, inne wtryski, inne turbo..
Nawet taki głupi AJL ma troszkę zmian w porównaniu do AEB.
pudzians47 pisze:I pytanko może znacie jakieś firmy chip?
Individualne strojenie u tunera.
pudzians47 pisze: No i w razie czego czy taka firma włożyła by mi te wszystkie rzezcy (DV DIP ITP?)
Jak masz garaż, kanał, zestaw kluczy, dwie chętne do pracy ręce to wystarczy Ci to w zupełności. Te graty założy Ci ktokolwiek kto potrafi odkręcać śrubki <figielek>

mart73301

Post autor: mart73301 » 21 lut 2012, 22:24

jericho24 pisze:mart, jesli dla ciebie przyrost 30KM i 90Nm jest bez sensu dla 1.8T, to ciekawe jaki tuning polecisz dla TDi PD, gdzie przyrosty tylko po chipie sa podobne i w pelni wystarczajace dla ich posiadaczy.

Moze pudzian chce tylko troche polepszyc dynamike auta, a nie od razu robic z niego monstrum na 1/4 mili.
Jak pisałem wcześniej "moim zdaniem". Nie chcę się wykłócać bo nie o to tu chodzi. Co do diesli to nie ma co porównywać ich do benzyniaków bo wiadomo, iż diesle mają relatywnie większy moment obrotowy niż benzyna i ten sam przyrost momentu w benzyniaku i dieslu daje zupełnie inne odczucia w obu autach. przyrost mocy o 30 kM i 90 Nm to nie monstrum na 1/4 mili tylko całkiem przyjemny dupowóz. Mniejsze wartości nie dają już takiego fajnego uczucia z jazdy w porównaniu do serii gdyż nasze auta ważą 1500 kg albo i więcej więc ma co się bujać. Ale jak wcześniej zaznaczyłem to tylko moje zdanie. Co do przeróbek przed chipowaniem to "moim zdaniem" warto je zrobić gdyż nie zaszkodzą a wręcz podniosą delikatnie wytrzymałość niektórych, wymienionych wcześniej, elementów narażonych na zwiększone wartości ciśnienia. Na koniec przytoczę jeszcze raz to co napisałem w swoim poprzednim poście. Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie co się chce osiągnąć po podniesieniu mocy auta, a raczej do jakiej wartości a potem zrobić wszystko co niezbędne aby auto przy tych wartościach poprawnie funkcjonowało. Ale, jak już mówiłem to moje zdanie. Generalnie wszystkich modyfikatorom życzę zadowolenia z przeróbek i dodam, że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Pokój z wami ;)
Ostatnio zmieniony 23 lut 2012, 20:17 przez mart73301, łącznie zmieniany 1 raz.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 21 lut 2012, 22:47

mart73301 pisze:Co do przeróbek przed chipowaniem to "moim zdaniem warto je zrobić gdyż nie zaszkodzą a wręcz podniosą delikatnie wytrzymałość niektórych, wymienionych wcześniej, elementów narażonych na zwiększone wartości ciśnienia.
Mysle, iz osoba ktora potrzebuje zapas mocy glownie na trase i nie jezdzac jak wariat, nie musi dodatkowo zmieniac elementow silnika.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 22 lut 2012, 11:17

jericho24 pisze:Mysle, iz osoba ktora potrzebuje zapas mocy glownie na trase i nie jezdzac jak wariat, nie musi dodatkowo zmieniac elementow silnika.
Przeczytaj sobie tą stronę tematu raz jeszcze.

jak ktoś szuka ..

http://allegro.pl/tip-1-8t-1-8t-a6-c5-p ... 89080.html

mart73301

Post autor: mart73301 » 24 lut 2012, 20:16

raggaman pisze:jak ktoś szuka ..

http://allegro.pl/tip-1-8...2159589080.html
Kolego, chwała Ci. Jeszcze niedawno tego nie było albo źle szukałem, a wolę silikon niż kwasa. A już miałem wysyłać oryginał do RM Motors na spawanie. Wielki plus :) Pozdrawiam.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 27 lut 2012, 23:39

Nie ma za co <okok> Pokaż fotkę jak zamontujesz :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 28 lut 2012, 09:52

raggaman pisze:Nie ma za co Pokaż fotkę jak zamontujesz
TIP zakupiony, czekam na wysyłke i po montażu dam znac co i jak :)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 28 lut 2012, 10:25

To jak już będziesz wymieniał to wymieĂą sobie wszystkie cienkie przewody od podciśnienia na sylikon <okok> na allegro są na metry.. ja płaciłem coś 9 zł / metr za przewód sylikonowy w kolorze :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 28 lut 2012, 16:31

raggaman pisze:To jak już będziesz wymieniał to wymieĂą sobie wszystkie cienkie przewody od podciśnienia na sylikon na allegro są na metry.. ja płaciłem coś 9 zł / metr za przewód sylikonowy w kolorze
A widzisz, mądrego to i warto posłuchać :) A jaka średnica takiego przewodu ma być ?? pamiętasz może ?? Ten będzie dobry ??:

http://allegro.pl/przewod-podcisnienia- ... 19164.html

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 28 lut 2012, 17:21

Ja brałem od nich
http://allegro.pl/przewod-podcisnienia- ... 91005.html

ale jaka średnica to Ci pójdę do auta i zmierzę bo nie pamiętam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja