Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C5 1.8T (150 KM - 192 KM!!!)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 17 sty 2012, 22:17

Peter_84 pisze:I stało się...Po sprawdzeniu u kilku diagnostyków okazało się że przepływomierz padnięty...Problem rozwiązany:)Może to nie w temacie ,ale może ktoś się orientuje gdzie można dostać przepływomierz (jakiś sklep wysyłkowy).Na allegro nie chciałbym szukać bo chcę kupić część po numerze VIN (tak dla pewności).Pozdrawiam
I jak tam spalanie?

Wg producenta 1.8T plus TIPTRONIC w miescie lyka 13,6-8l/100. Na trasie bodajze 7,2L. W praktyce w miescie w lecie moj palil 13,5-14l, a na rasie 110-120km/h ok 9l. Gazu na trasie ok 11,5l.

Tez powaznie zastanawiam sie nad chipem do swojeo AWT w automacie, ale na razie walcze z dluzszym nagrzewaniem sie silnika mimo sprawnego na pierwszy rzut oka ukladu chlodzenia, o czym pisalem juz w innym temacie ;)

--------------
BartG60 pisze:ten silnik nie lubi PB/95 robilem roznego rodzaju proby
i zdecydowanie polecam zalewac bak SHELL V-Pover 99 lub dobra PB/98 tylko wtedy
ten silnik "chodzi" jak trzeba.
I wcale nie wychodzi to drozej !!!
Tankujac za te same pieniadze np. PB/98 przejedziesz tyle samo km. lub wiecej
niz na PB/95 a silnik bedzie o wiele lepiej reagowal na "gaz".
Na 95 spalil mi po miesice ok 13,5l, na 98 ok 14,5. W tym pierwszym przyapdku dodatkowo byly riobione kilkukrotnie logi dynamiczne z pedalem w podlodze.
Pozniej juz nie wiem jak spalanie sie ksztaltowalo bo miesac temu zalozylem LPG. Na trasie 110-120km/h ok 11,5l.

AWT TIPTRONIC.

Awatar użytkownika
Lukash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2010, 11:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Lukash » 18 sty 2012, 18:37

moja lalka ma 180KM i po wymianie przepływki nie zauważyłem różnicy. wymieniłem bo musiałem ( auto już nie odpalało ) i jeżeli chodzi o spalanie to nie zauważyłem by paliło mniej.jeżeli chodzi o osiągi tez różnicy nie widzę. no może delikatnie lepiej się zbiera na wyższych biegach. turbo też niby dobrze ładuje ( sprawdzone przy okazji wymiany przepływki )

średnie po mieście 12.5l a po mieście śmigam prawie cały czas a teraz w trasie spadło mi do 10.5l ale nie nie kasowałem spalania by naliczyło na nowo.
Robert Ferrari czeka

Borert

Post autor: Borert » 25 sty 2012, 22:52

hmm mi tez na chipiei doszlo 42KM z ta roznica ze z 244 na 286 czy jakos tak ;)

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 08 lut 2012, 20:14

witam
Dołącze się do tematu bo nie bardzo uzyskałem odpowidzi
1.8t silnik AWT 150 KM posiadam (quatrro) Zastanawiam się nad podniesieniem mocy poprzez chip.Czytałem że firmy dają mi ok 190 km?
Dajcie podpowiedz czy warto? czy bezpiecznie? No i gdzie jaka firma.Aha i jak bym chciał w przyszłości zagazowac to można?

KOALA
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 04 wrz 2008, 20:04
Lokalizacja: Londyn /B-stok

Post autor: KOALA » 12 lut 2012, 01:07

pudzians47 standardowe pytanie poszukaj dobrze na forum na 100% znajdziesz odpowiedz. A ile Kucyy bedziesz mial zalezy od kondycji silnika.

mart73301

Post autor: mart73301 » 12 lut 2012, 23:34

pudzians47, proponuję zalogować sie na forum Audi A4. Tak jest naprawdę masa informacji na temat rezania silników 1.8T, których tu nie znajdziesz. Tak na marginesie. Jeżeli nie chcesz mieć po chipowaniu problemów z autem to pamiętaj, że z zasady chiptuning wykonuje się na w pełni sprawnym silniku. Kolejna uwaga (to juz spostrzeżenie kolegi z naszego forum, które potwierdziłem u kilku innych źródeł) to to, że przed chipowaniem warto wsadzić DP, zmienić DV na aluminium oraz włożyć spawany z kwasówki lub silikonowy TIP. Te zmiany oraz dobry program u dobrego tunera (a niewielu jest takich w Polsce) powinien dać Ci przyrost mocy do ok. 200 kM i moment ok. 300 Nm. Osobiście uważam, że taka wartość obu parametrów do cywilnego użytkowania auta FWD w zupełności wystarczy (chociaż ja mierzę trochę wyżej ale to już moje indywidualne podejście) :) Mając Quattro możesz mierzyć trochę wyżej ale pamiętaj że wyższe parametry uzyskasz tylko po poważniejszych przeróbkach silnika (turbina, wtryski, kolektor, FMIC, pompa paliwa, sprzęgło, mocniejsze poduszki skrzyni i silnika i długo by tak można wymieniać). Odpowiedz sobie na pytanie czego oczekujesz od auta po zmianach wtedy będziesz wiedział z jakimi zmianami i kosztami należy sie liczyć. No i oczywiście najważniejsze. Auto na powietrze nie jeździ więc licz się ze zwiększonym zużyciem paliwa, zwłaszcza przy Q. Powodzenia :)

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 19 lut 2012, 22:40

witaj :( :(
wsadzić DP, zmienić DV na aluminium oraz włożyć spawany z kwasówki lub silikonowy TIP.??????
wiem że jestem tu od niedawna więc nie bardzo wiem co te skróty znaczą?? :( DP DV możesz mi to jakoś wyjaśnic
byłbym wdzięczny

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 20 lut 2012, 13:54

DP - downpipe - odcinek wydechu od turbo w dół do pierwszego łącznika . Masz tam seryjnego kata..a przed chipem wypadałoby mięć tam rurę o średnicy 2.5 cala

Obrazek


DV- zawór rozszczelniający dolot w momencie zamknięcia przepustnicy

Obrazek

TIP - sztywny dolot - seryjnie masz humową harmonijkę .. zamienniki są sztywne sylikonowe lub spawane z kwasu

Obrazek

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 20 lut 2012, 14:37

ok dzięki za odpowiedz teraz troche więcej wiem.Czytałem na forach że jeżeli nie wiadomo jak się nie chce podnosic mocy to wystarczy dobre chipowanie.Oczywiście że te rzeczy na pewno się przydadzą ale trochę mnie to przeraża bo to dużo zmian.ja osobiście najchętniej podnióśł bym moc chipem i... koniec(przynajmniej tak myślę bo czytałem że apetet rośnie...)
Tak najbardziej sensownie.Jeśli wziął bym się za chipowanie i tylko to to warto czy lepiej dac sobie spokój?(osoboście nie chce nie wiadomo jak zmieniac jeśli chodzi o moc tym bardziej że nie interesują mnie jakieś wyścigi czy takie tam)
Tym bardziej że zamierzam trochę pozmieniac w wyglądzie zewnętrznym

pavliq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 19 kwie 2011, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pavliq » 20 lut 2012, 20:32

raggaman, masz może namiar na dolot (podobny jak na zdjęciu) pasujący do A6?
disco to dla mnie wszystko :)

mart73301

Post autor: mart73301 » 20 lut 2012, 20:55

pudzians47, jeżeli przerażają Cię te podstawy to daj sobie spokój z chipem. Jest to niezbędne minimum aby autko po chipie chodziło długo i bezboleśnie. Druga sprawa, zależy ile chcesz po chipie osiągnąć. Moim zdaniem chip poniżej 180 kM i ok. 300 nM jest bez sensu. A takie mody to już mocniejszy dmuch czyli większe ciśnienie. Większe ciśnienie to większe siły działające na m.in. DV i TIP. DP daje lepszy oddech. Jeżeli się mylę, bo sam specem nie jestem i też się dopiero uczę to raggaman mnie poprawi ;) Koszty tego nie są duże. Myślę że zamkniesz się w kwocie ok 800 zł. (raggaman, tak OT ten TIP na focie podejdzie pod APU ??) I tak na koniec polecam lekturę tego tematu na forum A4:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?top ... ;topicseen

kopalnia wiedzy i porad co można zrobić z silnika 1.8T :) powodzenia. Aha i na koniec ceny podstaw:

DP

http://allegro.pl/rura-od-turbo-downpip ... 22820.html

DV

http://www.ebay.pl/itm/Forge-FMCL007P-D ... _500wt_922

lub

http://www.proracingtechnology.com/html ... tml#Zawory upustowe patrz na zawór w cenie 312 zł

i na koniec TIP i tu problem spawany z kwasu to koszt od 300 do 450 zł. zależy kto robi. W RM Motors wycenili mi wykonanie tego na 350 zł.

Tak więc widzisz, że koszt oryginałów to ok. 1000 zł a robiąc sobie TIPA i DP z kwasu może wyjśc jeszcze taniej. Masakry nie ma :)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 20 lut 2012, 21:33

mart, jesli dla ciebie przyrost 30KM i 90Nm jest bez sensu dla 1.8T, to ciekawe jaki tuning polecisz dla TDi PD, gdzie przyrosty tylko po chipie sa podobne i w pelni wystarczajace dla ich posiadaczy.

Moze pudzian chce tylko troche polepszyc dynamike auta, a nie od razu robic z niego monstrum na 1/4 mili.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 20 lut 2012, 21:59

pavliq pisze:raggaman, masz może namiar na dolot (podobny jak na zdjęciu) pasujący do A6?
http://www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=sili ... m270.l1313



Jak kolega pisał, że samy softem chciałby bez zmian to ja powiem tak.. przy sofcie istnieje duże ryzyko, że DV-ka seryjna zacznie padać / przepuszczać.
Katalizator jak będzie zapchany to będzie wszystko świeciło w ciemności pod machą.
Gumowy tip podczas butowania będzie się przeginał/ zwężał i ograniczał moc.

Nie od parady ludzie polecają to jako zestaw startowy pod chipa :)

Z kosztami to jest tak..
*Pół metra kwasu + kolanko na zrobienie DV - 50 zł.. wyspawanie niech będzie 100 zł - już mamy taniej niż na allegro . Starczy nam jeszcze na zakup bandaża termicznego.
Flansze wykorzystujemy stare. Ja zmieściłem się w 150 zł z DP
* DV - od 250 do 400 zł za Forge.. nie ma przeproś, DV alu jest drogie..ale plastikowa seria też do najtaĂąszych nie należy
* TIP - sylikon 250 zł - > .. kwasiak pewnie koło 300 zł

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 20 lut 2012, 23:10

No to moze chip na 175PS i 280Nm. Mniejsze wartosci = mniejsze wymagania?

Poza tym nie slyszalem o problemach z normalnie i z glowa chipowanymi 1.8T. Z tego co sie naczytalem to bezpieczna granica to 175-180PS i 280-290Nm.

Awatar użytkownika
pudzians47
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
Lokalizacja: WŁOCŁAWEK

Post autor: pudzians47 » 20 lut 2012, 23:32

no właśnie
tutaj nie chodzi o nie wiadomo jakie koszty tylko o całą masę przeróbek które w ogóle nie uwzględniałem.
Samochód ma mi osobiście lepiej przyspieszac i w ogóle lepiej...
dzięki za podpowiedzi.tak na prawde zależy mi jak napisał
jericho24'' na moc rzędu ok 180 km chodzi mi raczej o dynamike.nie jestem raczej osobą która wystawi auto na 1/4 mili lub będę wciskał co rusz do koĂąca obrotów.wiem że nie każdemu to się spodoba mówiąc czy pisząc że'' po co to !!!''ale tak jak pisałem zwiększyc delikatnie Zeby dostał WIGORU!!! co do innych zmian ok rozumiem DV TIP ale jakoś jak bym nie musiał to bym nie robił i tyle.

Pozdrawiam wszystkich maniaków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl