Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 29 sty 2011, 16:38

ABT...policz koszty :)
Chce znalesc takie rozwiazanie by mialo to ekonomiczny sens. Poprobuje narazie z turbina na wiekszym kompresorze. Jak sie okaze ze daje wymierne efekty oglosze to odpowiednio ;-)

robcio464
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 30 sty 2011, 12:54
Lokalizacja: pieseczno/ Warszawa

Post autor: robcio464 » 30 sty 2011, 17:52

koledzy mam pytanko czy w Audi 3.0 TDI jest DPF? Czy w każdym czy tylko w tym mocniejszym po liftingu 233KM? jak z jego usunięciem i ile to da dodatkowo KM? i czy w Audi robią wydech? tak jak w 530d np Rogal robi i całkiem konkretną moc już to daję oczywiście wiadomo plus Chip? ile można wyciągnąc z Audi i jak ze skrzynią? manual problemu nie ma, a tiptronic? jak on to znosi? Pozdrowionka

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 30 sty 2011, 22:00

W niekazdym 3.0tdi jest dpf ;-)
Wydech da sie zrobic kolega Dankan zrobil w swoim allroadzie.
Po chipie 3.0tdi legitymuja sie moca okolo 260-290km i okolo 550nm.
Ja mam akurat soft na 287,5km i 564,7nm a mam wersje z dpf'em;-)

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 31 sty 2011, 01:28

Kolego w słabszej wersji tj. 224 km też były filtry DPF ( u mnie jest ) ale oczywiście były też bez w 2004r.
Patrząc na osiągnięte wyniki właśnie u Dankana to nie wiem czy jest sens inwestować w wydech i wywalanie filtra bo niutków przybyło skromniej niż w przypadku samego softu u innych - u mnie też.
Fachowcy - w tym też Rogal twierdzą że tiptronic w tym modelu spokojnie sobie radzi.
Ja mam program w obydwu autach z czego ochoczo korzystam ;-) jakiś rok i jest ok.
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 31 sty 2011, 17:01

Jakie wartości miał Dankan na hamowni??

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 31 sty 2011, 21:21

kamilos_69 pisze:Jakie wartości miał Dankan na hamowni??
wziete z podpisu:
Po tuningu 268KM 487Nm bez filtra DPF Ps: Robione w Białymstoku. Parametry zmierzone w V-tech Pomorze s.c. 81-198 Kosakowo .Filtr powietrza do silnika K&N.Wydech cały robiony w RM Motors teraz bez katalizatora !!! Drugiej modyfikacji jeszcze nie było !!!
Tylko, ze pomiar prawdopodobnie był robiony tylko po sofcie z wkładką i bez dpf'a, bez zrobionego wydechu.
Ale Dankan zapowiadał że korekta będzie :-)

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 02 lut 2011, 11:35

Ale zwiększał średnicę wydechu czy robił tylko dla samego efektu dźwiękowego??
Czy może dopiero po korekcie będzie dobijał do konkretnych wartości, bo 268km i 487nm szału nie robi a na seryjnych gratach gdzie ludzie dobijają do 290km i 600 nm w ASB.

No i teraz pytanie .
Na ile się opłaca zwiększenie: średnicy wydechu/ IC/ turbo, wymianę wtrysków/sterownika tipa etc.??
Skoro za tysiaka mamy przyrost mocy o ~50km i 100nm bez zmiany ori gratów.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2011, 21:18 przez Forum Audi A6, łącznie zmieniany 1 raz.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 02 lut 2011, 18:21

Moje seryjne 3.0TDI (nagrane dzisiaj):

http://w42.wrzuta.pl/film/1EyWNPQg8Gt/0 ... 0tdi_225km

http://w42.wrzuta.pl/film/8eZj1dEZqwF/0 ... 0tdi_225km

Idzie podobnie jak filmik na poprzedniej stronie zapodany przez kolegę Piero (tylko, że tam było "dłubnięte" A4. Ciekawe jakby się zbierało, gdyby A6 miało z 50KM więcej ??

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 03 lut 2011, 20:12

No idzie podobnie tymbardziej ze Twoj filmik zaczyna się gdy masz ponad 2k obrotów i na licnziku około 10km/h. A to juz spara skraca czas. Także proponuje nagrac filmik gdy stoisz w miejscu i jest to na filmniku i wskazówka pnie się od 0 w górę.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 04 lut 2011, 12:30

stifii pisze:No idzie podobnie tymbardziej ze Twoj filmik zaczyna się gdy masz ponad 2k obrotów i na licnziku około 10km/h. A to juz spara skraca czas. Także proponuje nagrac filmik gdy stoisz w miejscu i jest to na filmniku i wskazówka pnie się od 0 w górę.
Filmik zaczyna się od 0km/h. Otwórz go i od razu zapauzuj to zauważysz, lub otwórz film w jakimś edytorze (do cięcia video) np. Windows Movie Maker.
Fakt - ruszam z 2100 RPM, bo jest to skuteczniejsze to szybkiego startu. Też tak popróbuj, zobaczysz jak wbija w fotel <ok>

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 04 lut 2011, 12:50

No dla skrzyni to napewno nic dobrego :-/
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 04 lut 2011, 18:37

fabiano82 pisze:No dla skrzyni to napewno nic dobrego :-/
Zazwyczaj jest tak, że to co przyjemne to w sumie nic dobrego...

Jednak w fotel wbija w imponujący sposób. Trzymając lewą nogę na hamulcu nie można silnika wkręcić powyżej 2100 (pewnie jakieś zabezpieczenie, żeby skrzyni nie rozwalić). Automatem zawsze się rusza trzymając nogę na hamulcu, tylko zazwyczaj przy 1000 obrotów - jak raz kiedyś ruszy się przy 2100 to nic się nie stanie, a wrażenie jest niezapomniane ;)

KubaCichy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:45
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KubaCichy » 04 lut 2011, 20:13

Witam,
Wiem że ten temat był niejednokrotnie poruszany na forum,ale mam parę wątpliwości. W moim audi posiadam skrzynię typu 6HP19 silnik BMK 165kW czyli ok 224KM.Jak deklaruje audi i ZF skrzynia jest w stanie przenieść moment rzędu 450Nm. Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów chipował podobne auto?Jak skrzynia znosi taką operację?Czy są jakieś negatywne skutki?
Pozdrawiam

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 04 lut 2011, 20:42

KubaCichy pisze:Witam,
Wiem że ten temat był niejednokrotnie poruszany na forum,ale mam parę wątpliwości. W moim audi posiadam skrzynię typu 6HP19 silnik BMK 165kW czyli ok 224KM.Jak deklaruje audi i ZF skrzynia jest w stanie przenieść moment rzędu 450Nm. Mam pytanie czy ktoś z forumowiczów chipował podobne auto?Jak skrzynia znosi taką operację?Czy są jakieś negatywne skutki?
Pozdrawiam
o, kolego...
Chipował nie jeden, jest o tym mnóstwo postów - poszukaj, poczytaj... Tip do 550Nm wytrzyma.

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 10 lut 2011, 11:09

Aron pisze: o, kolego...
Chipował nie jeden, jest o tym mnóstwo postów - poszukaj, poczytaj... Tip do 550Nm wytrzyma.
Tip do około 620nm wytrzymuje ;-) Fabrycznie limiter ma ustawiony na 625nm ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja