[ A6 C5] 1.8T większy intercooler
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
[ A6 C5] 1.8T większy intercooler
Witam,
Od kiedy przyszło lato dosyć mocno irytuje mnie fakt, iż przy temperaturze oscylującej w granicach 30+ stopni samochód się dusi. Jedzie kiepsko, nie czuć mocy. Jak tylko temp spadnie - np wieczorem - do 20stopni czy jeszcze mniej samochód ożywa. Wciska w fotel, jeździ naprawdę żwawo. Troche poczytałem, odwiedziłem mojego mechanika i dowiedziałem się, że to w sumie normalne przy doładowanych silnikach i taki ich urok. Co mogę zrobić to wymienić intercooler na większy. I tutaj pytanie - czy ktoś się w to bawił? bo na pewno tacy się znajdą. Jaki intercooler? Mechanik mówi, że nie ma sensu się bawić w koszty i najlepiej wsadzić taki od Iveco etc za 250zł do kupienia i będzie to banglać. Jak to jest? nie trzeba będzie modyfikować ECU, nie zwariuje? w Sumie nie powinien, bo po to ma czujniki temperatury wszędzie i nie wariuje jak jest -20 nie dworze;)
Pozdrawiam!
Od kiedy przyszło lato dosyć mocno irytuje mnie fakt, iż przy temperaturze oscylującej w granicach 30+ stopni samochód się dusi. Jedzie kiepsko, nie czuć mocy. Jak tylko temp spadnie - np wieczorem - do 20stopni czy jeszcze mniej samochód ożywa. Wciska w fotel, jeździ naprawdę żwawo. Troche poczytałem, odwiedziłem mojego mechanika i dowiedziałem się, że to w sumie normalne przy doładowanych silnikach i taki ich urok. Co mogę zrobić to wymienić intercooler na większy. I tutaj pytanie - czy ktoś się w to bawił? bo na pewno tacy się znajdą. Jaki intercooler? Mechanik mówi, że nie ma sensu się bawić w koszty i najlepiej wsadzić taki od Iveco etc za 250zł do kupienia i będzie to banglać. Jak to jest? nie trzeba będzie modyfikować ECU, nie zwariuje? w Sumie nie powinien, bo po to ma czujniki temperatury wszędzie i nie wariuje jak jest -20 nie dworze;)
Pozdrawiam!
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
Po co mi swap na porównywalnej wielkosci ic?
http://allegro.pl/audi-a4-b5-fl-lift-ap ... 81332.html
http://allegro.pl/a6-allroad-2-5-tdi-in ... 39870.html
http://allegro.pl/intercooler-iveco-99r ... 97822.html
na przód między chłodnicę a zderzak, sporo tam miejsca jest.
http://allegro.pl/audi-a4-b5-fl-lift-ap ... 81332.html
http://allegro.pl/a6-allroad-2-5-tdi-in ... 39870.html
http://allegro.pl/intercooler-iveco-99r ... 97822.html
na przód między chłodnicę a zderzak, sporo tam miejsca jest.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
Jak masz już robić większy IC to zakładaj FMIC. Szlaki masz przetarte - zakładaj chinola i będziesz zadowolony, multum osób przetestowało już te intercoolery i są na prawdę odporne.
http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 34474.html
Masz różne wymiary, pomierz sobie wszystko i upychaj.
Co do samego Twojego problemu. Zacznij od wymontowania swojego ic i zobacz w jakim jest stanie, czy nie zawalony olejem. Przeczyść go w środku i spróbuj pojeździć.
Inna kwestia, że na FMIC auto będzie Ci lepiej jechało na 4,5 biegu..ale lag też się troszkę zwiększy
http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 34474.html
Masz różne wymiary, pomierz sobie wszystko i upychaj.
Co do samego Twojego problemu. Zacznij od wymontowania swojego ic i zobacz w jakim jest stanie, czy nie zawalony olejem. Przeczyść go w środku i spróbuj pojeździć.
Inna kwestia, że na FMIC auto będzie Ci lepiej jechało na 4,5 biegu..ale lag też się troszkę zwiększy

- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
Pewnie od butowania i zapotrzebowania suszarki na więcej powietrza które było mniej podawane przez seryjnego smicHattoriHonza pisze:Z ciekawości - z czego to wynika?

Tłumaczył mi to ostatnio kumpel który odwiódł mnie od pomysłu FMIC na stock gratach i to było jego odczucie po założeniu coolera. Koleś ogólnie zdłubał 1.8 T na przeszło 300 KM także wie co mówi

- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
To co na start Ci potrzebne to :
- test pipe 2,5 cala ( czyli rura zamiast kata od turbo w dół )
- TIP z kwasu ( zamiast oem tipa gumowego od turbo do puszki powietrza )
- DV - najlepiej Forge 007p - ma metalowe membrany więc jest nie do zaorania. W seryjnym plastikowym dv membranki wywalą się po podniesieniu mocy
- i na koniec soft.. na tym setupie okolice 200 KM.
Można FMIC zrobić..ale jak pisałem na seryjnym K03 może zwiększyć się lag.
Dla przykładu - kumpel X miał zrobiony zestaw powyżej plus fmic i wydech przelot z kwasu i parę innych zabawek. Drugi Y znajomy miał tylko wymieniony wyżej zestaw.
Auta miały taką samą jednostkę, podobne serie i softy u tunerów. Kolega Y robił kolegę X jak chciał <szok>
Wszystko ma określoną wydajność..ale bez ruszania tubo jest to mało miarodajne.
Jest jeszcze jedna opcja..dual smic czyli tak jak w niektórych 1.8T czyli dwa coolery jak w 2.7 biturbo. Ale to nie wiadomo czy wypali w A6 - miejsce na smic.
Zajrzyj do obecnego IC ..może jest usyfiony. Ja mam taki silnika jak Twój i 30 koni więcej i mi się nic nie muli w ciepłe dni
- test pipe 2,5 cala ( czyli rura zamiast kata od turbo w dół )
- TIP z kwasu ( zamiast oem tipa gumowego od turbo do puszki powietrza )
- DV - najlepiej Forge 007p - ma metalowe membrany więc jest nie do zaorania. W seryjnym plastikowym dv membranki wywalą się po podniesieniu mocy
- i na koniec soft.. na tym setupie okolice 200 KM.
Można FMIC zrobić..ale jak pisałem na seryjnym K03 może zwiększyć się lag.
Dla przykładu - kumpel X miał zrobiony zestaw powyżej plus fmic i wydech przelot z kwasu i parę innych zabawek. Drugi Y znajomy miał tylko wymieniony wyżej zestaw.
Auta miały taką samą jednostkę, podobne serie i softy u tunerów. Kolega Y robił kolegę X jak chciał <szok>
Wszystko ma określoną wydajność..ale bez ruszania tubo jest to mało miarodajne.
Jest jeszcze jedna opcja..dual smic czyli tak jak w niektórych 1.8T czyli dwa coolery jak w 2.7 biturbo. Ale to nie wiadomo czy wypali w A6 - miejsce na smic.
Zajrzyj do obecnego IC ..może jest usyfiony. Ja mam taki silnika jak Twój i 30 koni więcej i mi się nic nie muli w ciepłe dni

- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
No rzeczywiście, najpierw zajrzę do mojego IC. No bo aż przyjemność jazdy mi to odbiera.. Wsiadam i jest muł. Wieczorem wsiadam i jest szatan. No ewidentnie wina temperatury powietrza.
Mocy mi nie brakuje, nie chodzi mi o jej zwiększenie - chcę mieć tylko ciągle tyle, co wieczorem/w chłodne dni
Mocy mi nie brakuje, nie chodzi mi o jej zwiększenie - chcę mieć tylko ciągle tyle, co wieczorem/w chłodne dni

Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 01:08 przez HattoriHonza, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 475
- Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
- Imię: Radek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lubartów
Tak. Tylko dlaczego ja wsiadam obojętnie czy ciepło czy zimno i jest szatan ?HattoriHonza pisze: No ewidentnie wina temperatury powietrza.

Jeszcze jedna rada.. jak przekombinujesz nadkole jak w S4 to może Ci to trochę pomóc.
czek ałt

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=459
HattoriHonza, http://allegro.pl/audi-a6-interkuler-2- ... 68926.html
o takim icku mówiłem ,a nie o tym małym gównie co pokazałeś.
o takim icku mówiłem ,a nie o tym małym gównie co pokazałeś.
Warto sprawdzic czy plastikowa kierownica powietrza jest cala (o ile wogule jest).
Bez tego powietrze zlapane przez zderzak w wiekszosci poleci pod silnik omijajac cooler wiec i efekt bedzie mizerny.
Ja polecam dolozyc drugi cooler od BEXa. Pasuje idealnie, przy ew odsprzedazy nikt nie zwroci uwagi ze jakas rzezba.
Bez tego powietrze zlapane przez zderzak w wiekszosci poleci pod silnik omijajac cooler wiec i efekt bedzie mizerny.
Ja polecam dolozyc drugi cooler od BEXa. Pasuje idealnie, przy ew odsprzedazy nikt nie zwroci uwagi ze jakas rzezba.