Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] 1.8T większy intercooler

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

[ A6 C5] 1.8T większy intercooler

Post autor: HattoriHonza » 02 lip 2011, 16:31

Witam,

Od kiedy przyszło lato dosyć mocno irytuje mnie fakt, iż przy temperaturze oscylującej w granicach 30+ stopni samochód się dusi. Jedzie kiepsko, nie czuć mocy. Jak tylko temp spadnie - np wieczorem - do 20stopni czy jeszcze mniej samochód ożywa. Wciska w fotel, jeździ naprawdę żwawo. Troche poczytałem, odwiedziłem mojego mechanika i dowiedziałem się, że to w sumie normalne przy doładowanych silnikach i taki ich urok. Co mogę zrobić to wymienić intercooler na większy. I tutaj pytanie - czy ktoś się w to bawił? bo na pewno tacy się znajdą. Jaki intercooler? Mechanik mówi, że nie ma sensu się bawić w koszty i najlepiej wsadzić taki od Iveco etc za 250zł do kupienia i będzie to banglać. Jak to jest? nie trzeba będzie modyfikować ECU, nie zwariuje? w Sumie nie powinien, bo po to ma czujniki temperatury wszędzie i nie wariuje jak jest -20 nie dworze;)

Pozdrawiam!

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 02 lip 2011, 17:12

Albo od kamaza,a nie lepiej by wyglądał i był oryginalny od 2,5 TDI?

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 02 lip 2011, 21:17

Po co mi swap na porównywalnej wielkosci ic?
http://allegro.pl/audi-a4-b5-fl-lift-ap ... 81332.html
http://allegro.pl/a6-allroad-2-5-tdi-in ... 39870.html

http://allegro.pl/intercooler-iveco-99r ... 97822.html
na przód między chłodnicę a zderzak, sporo tam miejsca jest.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 02 lip 2011, 22:02

Jak masz już robić większy IC to zakładaj FMIC. Szlaki masz przetarte - zakładaj chinola i będziesz zadowolony, multum osób przetestowało już te intercoolery i są na prawdę odporne.

http://allegro.pl/intercooler-550x180x6 ... 34474.html

Masz różne wymiary, pomierz sobie wszystko i upychaj.

Co do samego Twojego problemu. Zacznij od wymontowania swojego ic i zobacz w jakim jest stanie, czy nie zawalony olejem. Przeczyść go w środku i spróbuj pojeździć.

Inna kwestia, że na FMIC auto będzie Ci lepiej jechało na 4,5 biegu..ale lag też się troszkę zwiększy :)

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 02 lip 2011, 23:12

raggaman, i wielkie dzięki za rzeczową odpowiedź :)
Inna kwestia, że na FMIC auto będzie Ci lepiej jechało na 4,5 biegu..ale lag też się troszkę zwiększy
Z ciekawości - z czego to wynika?

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 03 lip 2011, 00:31

HattoriHonza pisze:Z ciekawości - z czego to wynika?
Pewnie od butowania i zapotrzebowania suszarki na więcej powietrza które było mniej podawane przez seryjnego smic ;)

Tłumaczył mi to ostatnio kumpel który odwiódł mnie od pomysłu FMIC na stock gratach i to było jego odczucie po założeniu coolera. Koleś ogólnie zdłubał 1.8 T na przeszło 300 KM także wie co mówi <okok>

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 03 lip 2011, 00:42

raggaman pisze:odwiódł mnie od pomysłu FMIC
A mogę poznać argumenty? Bo wymiana gratów wiąże się już od razu z czipem, zmianą programu. Wiec co? Albo wyskakuj z kilku grubych tysięcy albo daj sobie spokój i męcz się, że auto nie jedzie jak jest ciepło ?

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 03 lip 2011, 00:53

Intercoller ma za zadanie schłodzić powietrze doładowane przez turbo,po to ze powietrze schlodzone ma więcej tlenu więc silnik ma więcej mocy.Nie ma potrzeby robienia fmica[centralnego iniercollera]jesli silnik ma moc seryjną.Wyjmij coller i go oczyść zewnętrznie i w środku przepłucz powinno pomóć.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 03 lip 2011, 00:53

To co na start Ci potrzebne to :
- test pipe 2,5 cala ( czyli rura zamiast kata od turbo w dół )
- TIP z kwasu ( zamiast oem tipa gumowego od turbo do puszki powietrza )
- DV - najlepiej Forge 007p - ma metalowe membrany więc jest nie do zaorania. W seryjnym plastikowym dv membranki wywalą się po podniesieniu mocy
- i na koniec soft.. na tym setupie okolice 200 KM.

Można FMIC zrobić..ale jak pisałem na seryjnym K03 może zwiększyć się lag.
Dla przykładu - kumpel X miał zrobiony zestaw powyżej plus fmic i wydech przelot z kwasu i parę innych zabawek. Drugi Y znajomy miał tylko wymieniony wyżej zestaw.
Auta miały taką samą jednostkę, podobne serie i softy u tunerów. Kolega Y robił kolegę X jak chciał <szok>
Wszystko ma określoną wydajność..ale bez ruszania tubo jest to mało miarodajne.

Jest jeszcze jedna opcja..dual smic czyli tak jak w niektórych 1.8T czyli dwa coolery jak w 2.7 biturbo. Ale to nie wiadomo czy wypali w A6 - miejsce na smic.

Zajrzyj do obecnego IC ..może jest usyfiony. Ja mam taki silnika jak Twój i 30 koni więcej i mi się nic nie muli w ciepłe dni <figielek>

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 03 lip 2011, 00:59

No rzeczywiście, najpierw zajrzę do mojego IC. No bo aż przyjemność jazdy mi to odbiera.. Wsiadam i jest muł. Wieczorem wsiadam i jest szatan. No ewidentnie wina temperatury powietrza.
Mocy mi nie brakuje, nie chodzi mi o jej zwiększenie - chcę mieć tylko ciągle tyle, co wieczorem/w chłodne dni ;d
Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 01:08 przez HattoriHonza, łącznie zmieniany 1 raz.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 03 lip 2011, 01:04

HattoriHonza pisze: No ewidentnie wina temperatury powietrza.
Tak. Tylko dlaczego ja wsiadam obojętnie czy ciepło czy zimno i jest szatan ? :p

Jeszcze jedna rada.. jak przekombinujesz nadkole jak w S4 to może Ci to trochę pomóc.

czek ałt <okok>
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=459

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 03 lip 2011, 16:49

HattoriHonza, http://allegro.pl/audi-a6-interkuler-2- ... 68926.html
o takim icku mówiłem ,a nie o tym małym gównie co pokazałeś.

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 03 lip 2011, 16:55

Kupno używek to pomyłka. Przespawaj boczki pod swoje wyjścia , zrób mocowanie i wyjdzie Cię chinol. Dwa tu jest duża chłodnica i cienki rdzeń..w chinolach masz mniejsze rozmiary i rdzeń o wiele grubszy.

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 03 lip 2011, 17:20

raggaman, tak jak i kupno używanego samochodu,świetne podejście do tematu.

rob555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 28 sty 2011, 22:23
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: rob555 » 03 lip 2011, 18:37

Warto sprawdzic czy plastikowa kierownica powietrza jest cala (o ile wogule jest).
Bez tego powietrze zlapane przez zderzak w wiekszosci poleci pod silnik omijajac cooler wiec i efekt bedzie mizerny.
Ja polecam dolozyc drugi cooler od BEXa. Pasuje idealnie, przy ew odsprzedazy nikt nie zwroci uwagi ze jakas rzezba.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl