Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

sportwheels - felgi aluminiowe

[S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

[S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o

Post autor: fireflu » 03 lut 2020, 20:08

WItam,
Prosba o pomoc.
Dzis w czasie zjazdu z autostrady objawily mi sie problemy ze skrzynia - brak biegow parzystych (i wstecznego).

błędy:
Pojazd: Audi A7
Rok: 2011
Typ nadwozia: Sportback
Silnik: CGWB 220 kW (299 HP) 3.0 l
Przebieg: 159760 KM

---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów

Opis sytemu: 0B5 30TFSIRdW
Numer oprogramowania: 4G2927156K
Wersja oprogramowania: 0007
Numer sterownika: 0B5927156K
Wersja sterownika: H03
Numer seryjny: 0000000134
Nazwa ODX: EV_TCMDL501021
Wersja ODX: 001026
Długie kodowanie: 000001

Kody błędów:
P17D800 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2020-02-03 13:25:19
Mileage: 159737 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 26
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 5775 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 5775 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 941 /min
Moment obrotowy silnika: 276 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 117 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 47.2 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment Ăźbertragen
P17D500 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 Mechaniczna usterka
Statycznie
Date: 2020-02-03 13:32:30
Mileage: 159750 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 2
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 1023 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1023 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 631 /min
Moment obrotowy silnika: 4 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 128 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen


Czy ktos moze poradzić gdzie z tym fantem w Lodzi i okolicach?

Dani0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 28 lis 2019, 20:57
Lokalizacja: Śląsk SPS

Post autor: Dani0 » 03 lut 2020, 21:39

Z łodzi nie wiem ale gadałem z gościem z Inowrocławia i wydawał się być ogarnięty w skrzyniach 8hp
380/740 ... nie jedzie

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 03 lut 2020, 22:08

Tu chodzi o S tronic, a nie 8hp. Wygląda na standard czyli mechatronika i sprzęgła.

fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

Post autor: fireflu » 07 lut 2020, 19:27

Ano S-TRONIC...
Szukam i dopytuje - dotychczas rozmawialem z:
1. Samko (W-wa) - pan jednoznacznie po objawach stwierdzil ze sprzeglo,
2. ASO - "prosze przyprowadzic - sprawdzimy, to zobaczymy czy to mechatronika czy sprzegla....." - juz szykuje mi sie wizja 18k <stres>
Mechatronika byla wymieniana - ale we wrzesniu/pazdzierniku 2016 roku...
No i teraz szukam kogos troche blizej - kto moglby fachowo do skrzyni podejsc......

Aktualizacja :
W Auto manufaktura (zajmują się skrzyniami) najpierw podpieli VCDSa popatrzyli i faktycznie stwierdzili że ciśnienia brak na jednym ze sprzeciwił- diagnoza: albo zawór w mechatronice albo sprzęgło. Następnie wyciągnęli mechatronike na stół i posprawdzali działanie zaworów - ponoć działają bez zarzutu, końcowa diagnoza- sprzęgła do wymiany.

Twierdzą że koszt ok 5,5 kPLN (wraz z adaptacją) - koszt w ASO ok8kPLN.
Pytanie oczywiście jak wcześniej do doświadczonych kolegów o trafność diagnozy (w sumie to mechatronika ma 3 lata - może jeszcze jest ok) koszty i polecane warsztaty...?

[ Dodano: 2020-02-07, 19:27 ]
Sprawa rozwiazana (mam nadzieje) wymiana sprzegla - calkowity koszt 7kPLN :(.

Tutaj pytanie - jaki jest akceptowalny zakres temperatur oleju przekladni?

Przez jakis czas chcialbym poprzygladac sie temperaturze coby zobaczyć czy cos zlego dalej sie nie dzieje....
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 08 lut 2020, 11:58

Kolego, nie chce Cię martwić, ale padnięte sprzęgło to najczęściej objaw a nie przyczyna. Brak parzystych lub nieparzystych biegów to problemy z jednym zestawem sprzęgieł. Zbyt wysoka temperatura to problem bardziej ogólny. Przyczyny to najczęściej:
- złe działanie zaworu sterującego wewnętrznymi lub zewnętrznymi sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie uszczelki po zaworem sterującym
- zbyt niskie ciśnienie oleju sterującego sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie korpusu zaworu sterowania chłodzeniem sprzęgieł (za mały o-ring i wytarcie korpusu w bloku mechatroniki - są do tego zestawy naprawcze z rozwiertakiem)
- uszkodzenie zaworu zewnętrznego chłodzenia skrzyni (brak zapalonego MIL na zegarach!, brak właściwego chłodzenia, elektronika się przegrzewa, źle steruje sprzęgłami, które się przegrzewają i koło się zamyka)

Co do temperatury - to kiedy u mnie sprawdzałem, ta oscylowała w okolicach temperatury oleju silnika (90-100C). Oczywiście wzrastała w przypadku częstych zmian biegów pod obciążeniem.
Była:
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
c7/srebrna-a6-c7-3-0-tfsi-t91958.html

fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

Post autor: fireflu » 08 lut 2020, 20:43

Bardzo dziękuję za sugestie. Dobrze posluchac doswiadczonego Kolegi.

Oczywiście nie usmiecha mi się powtorka z rozrywki (wymiana sprzegla) w najblizszym czasie....
Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?

Patrze juz na temperature, moge logowac cisnienia na sprzeglach i stan zaworu chlodzenia (narazie nie pokazuje zadnych bledow - przy odczycie DTC).
Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?

No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). Panowie (glownie znani chyba z BMW) twierdza ze robili tego (tj. S-tronic-ow) duzo i ze momenty to ona moze przenosic ze hoho i przy moich 500Nm z hakiem to pestka - bo przciez na dieslu to i 600 jezdza .... Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i czy to ma wplyw na grzejace sie sprzegla? Moze faktycznie ciśnienia za małe na K1 i K2 i sie slizga i grzeje.......?]

Dodatkowo - w pazdzierniku 2019 skrzynia była rozłożona totalnie w ASO w celu wymiany czujnika położenia biegu - i pytanie czy ew. panom z ASO cos nie do konca wyszlo.......


Tyle pytań a tak mało odpowiedzi :)
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 08 lut 2020, 23:26

fireflu pisze:Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?
- nie polecam autohold - u mnie wtedy bardziej "zazębia" i wzrasta chwilowe spalanie (a to znaczy, ze sprzęgła się grzeją)
- unikać "podjeżdżania" z bardzo małą prędkością
- często podłączać kompa i sprawdzać, czy nie ma błędów zaworu zewnętrznego obiegu chłodzenia skrzyni
A po za tym - cieszyć się jazdą! Na co dzień jeżdżę teraz 9G-tronic i 8HP w mocnych autach i... doceniam genialnie aksamitna prace S-tronica! :D Prawie jak CVT - tylko bez wycia :)
fireflu pisze:Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?
Nie wiem :( Różnie może być. Jeśli padł ci kiedyś czujnik prędkości obrotowej wałka (a nie położenia biegu) to taka usterka też mogła obciążyć sprzęgła.
fireflu pisze:No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). [...] Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i
Mówisz o Stage-1 silnika, czy skrzyni? Bo ja polecam chipowanie TCU - po tym zabiegu zniknęły u mnie wszelkie niepożądane objawy a ciśnienia na sprzęgłach wzrosły - więc i kosz sprzęgieł powinien więcej pożyć.
Była:
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
c7/srebrna-a6-c7-3-0-tfsi-t91958.html

fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

Post autor: fireflu » 19 lut 2020, 18:44

Jeszcze raz dzięki za sugestie. Ciezko troche uniknac podejzdzania - gdyz Lodz od wielu lat wygrywa w rankingach zakorkowanych miast :).

Stage 1 byl zarowno ECU jak i TCU - choc ciezko powiedziec co bylo zmieniane.

Ciagle w temacie cisnienia: wczoraj jeszcze troche pologowalem cisnienia na sprzeglach i temperature - podczas ok 20 min jazdy
Obrazek

Jesli widac (badz nie widac) coś niepokojacego - proszę o komentarze.....
Ewentualne doswiadczenia wlasne dot. ile tych barow byc powinno - mile widziane.

[ Dodano: 2020-02-19, 18:44 ]
Dramatu ciag dalszy :(
Po wymianie sprzegła i kilkudziesięciu przejechanych km znowu błędy i to na obu "zaworach nr 3 w rozgalezieniu 1 i 2"(P17D400 i P17D500) - skutukujące brakiem biegów parzystych i nieparzystych :(.

Diagnoza - "jeszcze trzeba duzy zestaw naprawczy do mechatroniki...". Więc kolejna inwestycja...

Po duzym zestawie naprawczym odebralem dzis auto z warsztatu (AutoManufkatura).
Po przejechaniu ok 30 km (i podgrzaniu oleju przekladniowego do ok 90C) - problem wrócił jakby nic nie bylo robione !!!

Prosba o sugestię - co, gdzie dalej szukać? ...
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13784
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lut 2020, 19:16

Zmienić skrzynię na tiptronic :).

fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

Post autor: fireflu » 19 lut 2020, 19:20

mat1324 pisze:Zmienić skrzynię na tiptronic :).
jest to oczywiscie jakis pomysl.

Czy moze jakies sugestie do obecnej skrzyni? (zanim zaczne rozwazac rozwiazanie drastyczne...)
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233

patryk196
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 21 maja 2021, 21:56
Imię: Patryk
Moje auto: S6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 TFSI 420KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronik
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: CWA

Re: [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o

Post autor: patryk196 » 21 maja 2021, 22:00

Kolego, jak rozwiazaleś swój problem? U Mnie objawy są podobne. Wszystko chodzi normalnie lecz po zatrzymaniu rozgrzanego auta i dłuższym postoju nie działa pierwszy i wsteczny bieg, błąd P17D400

fireflu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 12 gru 2013, 21:39
Lokalizacja: Lodz

Re: [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o

Post autor: fireflu » 21 wrz 2021, 07:22

Przepraszam za późną odpowiedź, ale u mnie zakończyło się jednak wymiana mechatroniki.
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


Akumulatory samochodowe Audi A6 sportwheels - felgi aluminiowe
hamulce

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami