[S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
[S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
WItam,
Prosba o pomoc.
Dzis w czasie zjazdu z autostrady objawily mi sie problemy ze skrzynia - brak biegow parzystych (i wstecznego).
błędy:
Pojazd: Audi A7
Rok: 2011
Typ nadwozia: Sportback
Silnik: CGWB 220 kW (299 HP) 3.0 l
Przebieg: 159760 KM
---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów
Opis sytemu: 0B5 30TFSIRdW
Numer oprogramowania: 4G2927156K
Wersja oprogramowania: 0007
Numer sterownika: 0B5927156K
Wersja sterownika: H03
Numer seryjny: 0000000134
Nazwa ODX: EV_TCMDL501021
Wersja ODX: 001026
Długie kodowanie: 000001
Kody błędów:
P17D800 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2020-02-03 13:25:19
Mileage: 159737 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 26
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 5775 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 5775 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 941 /min
Moment obrotowy silnika: 276 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 117 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 47.2 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment Ăźbertragen
P17D500 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 Mechaniczna usterka
Statycznie
Date: 2020-02-03 13:32:30
Mileage: 159750 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 2
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 1023 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1023 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 631 /min
Moment obrotowy silnika: 4 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 128 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen
Czy ktos moze poradzić gdzie z tym fantem w Lodzi i okolicach?
Prosba o pomoc.
Dzis w czasie zjazdu z autostrady objawily mi sie problemy ze skrzynia - brak biegow parzystych (i wstecznego).
błędy:
Pojazd: Audi A7
Rok: 2011
Typ nadwozia: Sportback
Silnik: CGWB 220 kW (299 HP) 3.0 l
Przebieg: 159760 KM
---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów
Opis sytemu: 0B5 30TFSIRdW
Numer oprogramowania: 4G2927156K
Wersja oprogramowania: 0007
Numer sterownika: 0B5927156K
Wersja sterownika: H03
Numer seryjny: 0000000134
Nazwa ODX: EV_TCMDL501021
Wersja ODX: 001026
Długie kodowanie: 000001
Kody błędów:
P17D800 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2020-02-03 13:25:19
Mileage: 159737 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 26
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 5775 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 5775 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 941 /min
Moment obrotowy silnika: 276 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 117 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 47.2 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment Ăźbertragen
P17D500 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 Mechaniczna usterka
Statycznie
Date: 2020-02-03 13:32:30
Mileage: 159750 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 2
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 1023 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1023 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 631 /min
Moment obrotowy silnika: 4 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 128 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen
Czy ktos moze poradzić gdzie z tym fantem w Lodzi i okolicach?
Ano S-TRONIC...
Szukam i dopytuje - dotychczas rozmawialem z:
1. Samko (W-wa) - pan jednoznacznie po objawach stwierdzil ze sprzeglo,
2. ASO - "prosze przyprowadzic - sprawdzimy, to zobaczymy czy to mechatronika czy sprzegla....." - juz szykuje mi sie wizja 18k
Mechatronika byla wymieniana - ale we wrzesniu/pazdzierniku 2016 roku...
No i teraz szukam kogos troche blizej - kto moglby fachowo do skrzyni podejsc......
Aktualizacja :
W Auto manufaktura (zajmują się skrzyniami) najpierw podpieli VCDSa popatrzyli i faktycznie stwierdzili że ciśnienia brak na jednym ze sprzeciwił- diagnoza: albo zawór w mechatronice albo sprzęgło. Następnie wyciągnęli mechatronike na stół i posprawdzali działanie zaworów - ponoć działają bez zarzutu, końcowa diagnoza- sprzęgła do wymiany.
Twierdzą że koszt ok 5,5 kPLN (wraz z adaptacją) - koszt w ASO ok8kPLN.
Pytanie oczywiście jak wcześniej do doświadczonych kolegów o trafność diagnozy (w sumie to mechatronika ma 3 lata - może jeszcze jest ok) koszty i polecane warsztaty...?
[ Dodano: 2020-02-07, 19:27 ]
Sprawa rozwiazana (mam nadzieje) wymiana sprzegla - calkowity koszt 7kPLN
.
Tutaj pytanie - jaki jest akceptowalny zakres temperatur oleju przekladni?
Przez jakis czas chcialbym poprzygladac sie temperaturze coby zobaczyć czy cos zlego dalej sie nie dzieje....
Szukam i dopytuje - dotychczas rozmawialem z:
1. Samko (W-wa) - pan jednoznacznie po objawach stwierdzil ze sprzeglo,
2. ASO - "prosze przyprowadzic - sprawdzimy, to zobaczymy czy to mechatronika czy sprzegla....." - juz szykuje mi sie wizja 18k

Mechatronika byla wymieniana - ale we wrzesniu/pazdzierniku 2016 roku...
No i teraz szukam kogos troche blizej - kto moglby fachowo do skrzyni podejsc......
Aktualizacja :
W Auto manufaktura (zajmują się skrzyniami) najpierw podpieli VCDSa popatrzyli i faktycznie stwierdzili że ciśnienia brak na jednym ze sprzeciwił- diagnoza: albo zawór w mechatronice albo sprzęgło. Następnie wyciągnęli mechatronike na stół i posprawdzali działanie zaworów - ponoć działają bez zarzutu, końcowa diagnoza- sprzęgła do wymiany.
Twierdzą że koszt ok 5,5 kPLN (wraz z adaptacją) - koszt w ASO ok8kPLN.
Pytanie oczywiście jak wcześniej do doświadczonych kolegów o trafność diagnozy (w sumie to mechatronika ma 3 lata - może jeszcze jest ok) koszty i polecane warsztaty...?
[ Dodano: 2020-02-07, 19:27 ]
Sprawa rozwiazana (mam nadzieje) wymiana sprzegla - calkowity koszt 7kPLN

Tutaj pytanie - jaki jest akceptowalny zakres temperatur oleju przekladni?
Przez jakis czas chcialbym poprzygladac sie temperaturze coby zobaczyć czy cos zlego dalej sie nie dzieje....
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Kolego, nie chce Cię martwić, ale padnięte sprzęgło to najczęściej objaw a nie przyczyna. Brak parzystych lub nieparzystych biegów to problemy z jednym zestawem sprzęgieł. Zbyt wysoka temperatura to problem bardziej ogólny. Przyczyny to najczęściej:
- złe działanie zaworu sterującego wewnętrznymi lub zewnętrznymi sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie uszczelki po zaworem sterującym
- zbyt niskie ciśnienie oleju sterującego sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie korpusu zaworu sterowania chłodzeniem sprzęgieł (za mały o-ring i wytarcie korpusu w bloku mechatroniki - są do tego zestawy naprawcze z rozwiertakiem)
- uszkodzenie zaworu zewnętrznego chłodzenia skrzyni (brak zapalonego MIL na zegarach!, brak właściwego chłodzenia, elektronika się przegrzewa, źle steruje sprzęgłami, które się przegrzewają i koło się zamyka)
Co do temperatury - to kiedy u mnie sprawdzałem, ta oscylowała w okolicach temperatury oleju silnika (90-100C). Oczywiście wzrastała w przypadku częstych zmian biegów pod obciążeniem.
- złe działanie zaworu sterującego wewnętrznymi lub zewnętrznymi sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie uszczelki po zaworem sterującym
- zbyt niskie ciśnienie oleju sterującego sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie korpusu zaworu sterowania chłodzeniem sprzęgieł (za mały o-ring i wytarcie korpusu w bloku mechatroniki - są do tego zestawy naprawcze z rozwiertakiem)
- uszkodzenie zaworu zewnętrznego chłodzenia skrzyni (brak zapalonego MIL na zegarach!, brak właściwego chłodzenia, elektronika się przegrzewa, źle steruje sprzęgłami, które się przegrzewają i koło się zamyka)
Co do temperatury - to kiedy u mnie sprawdzałem, ta oscylowała w okolicach temperatury oleju silnika (90-100C). Oczywiście wzrastała w przypadku częstych zmian biegów pod obciążeniem.
Bardzo dziękuję za sugestie. Dobrze posluchac doswiadczonego Kolegi.
Oczywiście nie usmiecha mi się powtorka z rozrywki (wymiana sprzegla) w najblizszym czasie....
Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?
Patrze juz na temperature, moge logowac cisnienia na sprzeglach i stan zaworu chlodzenia (narazie nie pokazuje zadnych bledow - przy odczycie DTC).
Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?
No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). Panowie (glownie znani chyba z BMW) twierdza ze robili tego (tj. S-tronic-ow) duzo i ze momenty to ona moze przenosic ze hoho i przy moich 500Nm z hakiem to pestka - bo przciez na dieslu to i 600 jezdza .... Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i czy to ma wplyw na grzejace sie sprzegla? Moze faktycznie ciśnienia za małe na K1 i K2 i sie slizga i grzeje.......?]
Dodatkowo - w pazdzierniku 2019 skrzynia była rozłożona totalnie w ASO w celu wymiany czujnika położenia biegu - i pytanie czy ew. panom z ASO cos nie do konca wyszlo.......
Tyle pytań a tak mało odpowiedzi
Oczywiście nie usmiecha mi się powtorka z rozrywki (wymiana sprzegla) w najblizszym czasie....
Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?
Patrze juz na temperature, moge logowac cisnienia na sprzeglach i stan zaworu chlodzenia (narazie nie pokazuje zadnych bledow - przy odczycie DTC).
Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?
No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). Panowie (glownie znani chyba z BMW) twierdza ze robili tego (tj. S-tronic-ow) duzo i ze momenty to ona moze przenosic ze hoho i przy moich 500Nm z hakiem to pestka - bo przciez na dieslu to i 600 jezdza .... Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i czy to ma wplyw na grzejace sie sprzegla? Moze faktycznie ciśnienia za małe na K1 i K2 i sie slizga i grzeje.......?]
Dodatkowo - w pazdzierniku 2019 skrzynia była rozłożona totalnie w ASO w celu wymiany czujnika położenia biegu - i pytanie czy ew. panom z ASO cos nie do konca wyszlo.......
Tyle pytań a tak mało odpowiedzi

Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- nie polecam autohold - u mnie wtedy bardziej "zazębia" i wzrasta chwilowe spalanie (a to znaczy, ze sprzęgła się grzeją)fireflu pisze:Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?
- unikać "podjeżdżania" z bardzo małą prędkością
- często podłączać kompa i sprawdzać, czy nie ma błędów zaworu zewnętrznego obiegu chłodzenia skrzyni
A po za tym - cieszyć się jazdą! Na co dzień jeżdżę teraz 9G-tronic i 8HP w mocnych autach i... doceniam genialnie aksamitna prace S-tronica! :D Prawie jak CVT - tylko bez wycia

Nie wiemfireflu pisze:Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?

Mówisz o Stage-1 silnika, czy skrzyni? Bo ja polecam chipowanie TCU - po tym zabiegu zniknęły u mnie wszelkie niepożądane objawy a ciśnienia na sprzęgłach wzrosły - więc i kosz sprzęgieł powinien więcej pożyć.fireflu pisze:No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). [...] Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i
Jeszcze raz dzięki za sugestie. Ciezko troche uniknac podejzdzania - gdyz Lodz od wielu lat wygrywa w rankingach zakorkowanych miast
.
Stage 1 byl zarowno ECU jak i TCU - choc ciezko powiedziec co bylo zmieniane.
Ciagle w temacie cisnienia: wczoraj jeszcze troche pologowalem cisnienia na sprzeglach i temperature - podczas ok 20 min jazdy
![Obrazek]()
Jesli widac (badz nie widac) coś niepokojacego - proszę o komentarze.....
Ewentualne doswiadczenia wlasne dot. ile tych barow byc powinno - mile widziane.
[ Dodano: 2020-02-19, 18:44 ]
Dramatu ciag dalszy
Po wymianie sprzegła i kilkudziesięciu przejechanych km znowu błędy i to na obu "zaworach nr 3 w rozgalezieniu 1 i 2"(P17D400 i P17D500) - skutukujące brakiem biegów parzystych i nieparzystych
.
Diagnoza - "jeszcze trzeba duzy zestaw naprawczy do mechatroniki...". Więc kolejna inwestycja...
Po duzym zestawie naprawczym odebralem dzis auto z warsztatu (AutoManufkatura).
Po przejechaniu ok 30 km (i podgrzaniu oleju przekladniowego do ok 90C) - problem wrócił jakby nic nie bylo robione
!
Prosba o sugestię - co, gdzie dalej szukać? ...

Stage 1 byl zarowno ECU jak i TCU - choc ciezko powiedziec co bylo zmieniane.
Ciagle w temacie cisnienia: wczoraj jeszcze troche pologowalem cisnienia na sprzeglach i temperature - podczas ok 20 min jazdy
Jesli widac (badz nie widac) coś niepokojacego - proszę o komentarze.....
Ewentualne doswiadczenia wlasne dot. ile tych barow byc powinno - mile widziane.
[ Dodano: 2020-02-19, 18:44 ]
Dramatu ciag dalszy

Po wymianie sprzegła i kilkudziesięciu przejechanych km znowu błędy i to na obu "zaworach nr 3 w rozgalezieniu 1 i 2"(P17D400 i P17D500) - skutukujące brakiem biegów parzystych i nieparzystych

Diagnoza - "jeszcze trzeba duzy zestaw naprawczy do mechatroniki...". Więc kolejna inwestycja...
Po duzym zestawie naprawczym odebralem dzis auto z warsztatu (AutoManufkatura).
Po przejechaniu ok 30 km (i podgrzaniu oleju przekladniowego do ok 90C) - problem wrócił jakby nic nie bylo robione

Prosba o sugestię - co, gdzie dalej szukać? ...
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 maja 2021, 21:56
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2013
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0TDi CLAB 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: CWA
Re: [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
Kolego, jak rozwiazaleś swój problem? U Mnie objawy są podobne. Wszystko chodzi normalnie lecz po zatrzymaniu rozgrzanego auta i dłuższym postoju nie działa pierwszy i wsteczny bieg, błąd P17D400
Re: [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
Przepraszam za późną odpowiedź, ale u mnie zakończyło się jednak wymiana mechatroniki.
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 13:37
- Imię: pmcomp
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
Jaki to koszt w ASO i gdzie indziej?
I przy jakich przebiegach pojawiają się takie problemy?
TDI 3.0 czy TFSI 3.0?
pmcomp