[S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
[S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
WItam, 
Prosba o pomoc.
Dzis w czasie zjazdu z autostrady objawily mi sie problemy ze skrzynia - brak biegow parzystych (i wstecznego).
błędy:
Pojazd: Audi A7
Rok: 2011
Typ nadwozia: Sportback
Silnik: CGWB 220 kW (299 HP) 3.0 l
Przebieg: 159760 KM
---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów
Opis sytemu: 0B5 30TFSIRdW
Numer oprogramowania: 4G2927156K
Wersja oprogramowania: 0007
Numer sterownika: 0B5927156K
Wersja sterownika: H03
Numer seryjny: 0000000134
Nazwa ODX: EV_TCMDL501021
Wersja ODX: 001026
Długie kodowanie: 000001
Kody błędów:
P17D800 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2020-02-03 13:25:19
Mileage: 159737 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 26
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 5775 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 5775 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 941 /min
Moment obrotowy silnika: 276 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 117 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 47.2 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment Ăźbertragen
P17D500 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 Mechaniczna usterka
Statycznie
Date: 2020-02-03 13:32:30
Mileage: 159750 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 2
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 1023 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1023 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 631 /min
Moment obrotowy silnika: 4 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 128 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen
Czy ktos moze poradzić gdzie z tym fantem w Lodzi i okolicach?
			
			
									
									
						Prosba o pomoc.
Dzis w czasie zjazdu z autostrady objawily mi sie problemy ze skrzynia - brak biegow parzystych (i wstecznego).
błędy:
Pojazd: Audi A7
Rok: 2011
Typ nadwozia: Sportback
Silnik: CGWB 220 kW (299 HP) 3.0 l
Przebieg: 159760 KM
---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów
Opis sytemu: 0B5 30TFSIRdW
Numer oprogramowania: 4G2927156K
Wersja oprogramowania: 0007
Numer sterownika: 0B5927156K
Wersja sterownika: H03
Numer seryjny: 0000000134
Nazwa ODX: EV_TCMDL501021
Wersja ODX: 001026
Długie kodowanie: 000001
Kody błędów:
P17D800 - Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła
Sporadyczna
Date: 2020-02-03 13:25:19
Mileage: 159737 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 26
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 5775 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 5775 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 941 /min
Moment obrotowy silnika: 276 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 117 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 47.2 %
Status sprzęgła: Kupplung 2 kann Moment Ăźbertragen
P17D500 - Zawór 3 w odgałęzieniu przekładni 2 Mechaniczna usterka
Statycznie
Date: 2020-02-03 13:32:30
Mileage: 159750 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 2
Licznik cykli wyuczania: 40
Prędkość obrotowa silnika: 1023 /min
Wejściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 1023 /min
Wyjściowa prędkość obrotowa skrzyni biegów: 631 /min
Moment obrotowy silnika: 4 Nm
Temperatura oleju przekładniowego: 128 °C
Położenie pedału przyspieszenia: 0.0 %
Status sprzęgła: Beide Kupplungen offen
Czy ktos moze poradzić gdzie z tym fantem w Lodzi i okolicach?
Ano S-TRONIC... 
Szukam i dopytuje - dotychczas rozmawialem z:
1. Samko (W-wa) - pan jednoznacznie po objawach stwierdzil ze sprzeglo,
2. ASO - "prosze przyprowadzic - sprawdzimy, to zobaczymy czy to mechatronika czy sprzegla....." - juz szykuje mi sie wizja 18k 
 
Mechatronika byla wymieniana - ale we wrzesniu/pazdzierniku 2016 roku...
No i teraz szukam kogos troche blizej - kto moglby fachowo do skrzyni podejsc......
Aktualizacja :
W Auto manufaktura (zajmują się skrzyniami) najpierw podpieli VCDSa popatrzyli i faktycznie stwierdzili że ciśnienia brak na jednym ze sprzeciwił- diagnoza: albo zawór w mechatronice albo sprzęgło. Następnie wyciągnęli mechatronike na stół i posprawdzali działanie zaworów - ponoć działają bez zarzutu, końcowa diagnoza- sprzęgła do wymiany.
Twierdzą że koszt ok 5,5 kPLN (wraz z adaptacją) - koszt w ASO ok8kPLN.
Pytanie oczywiście jak wcześniej do doświadczonych kolegów o trafność diagnozy (w sumie to mechatronika ma 3 lata - może jeszcze jest ok) koszty i polecane warsztaty...?
[ Dodano: 2020-02-07, 19:27 ]
Sprawa rozwiazana (mam nadzieje) wymiana sprzegla - calkowity koszt 7kPLN .
.
Tutaj pytanie - jaki jest akceptowalny zakres temperatur oleju przekladni?
Przez jakis czas chcialbym poprzygladac sie temperaturze coby zobaczyć czy cos zlego dalej sie nie dzieje....
			
			
									
									Szukam i dopytuje - dotychczas rozmawialem z:
1. Samko (W-wa) - pan jednoznacznie po objawach stwierdzil ze sprzeglo,
2. ASO - "prosze przyprowadzic - sprawdzimy, to zobaczymy czy to mechatronika czy sprzegla....." - juz szykuje mi sie wizja 18k
 
 Mechatronika byla wymieniana - ale we wrzesniu/pazdzierniku 2016 roku...
No i teraz szukam kogos troche blizej - kto moglby fachowo do skrzyni podejsc......
Aktualizacja :
W Auto manufaktura (zajmują się skrzyniami) najpierw podpieli VCDSa popatrzyli i faktycznie stwierdzili że ciśnienia brak na jednym ze sprzeciwił- diagnoza: albo zawór w mechatronice albo sprzęgło. Następnie wyciągnęli mechatronike na stół i posprawdzali działanie zaworów - ponoć działają bez zarzutu, końcowa diagnoza- sprzęgła do wymiany.
Twierdzą że koszt ok 5,5 kPLN (wraz z adaptacją) - koszt w ASO ok8kPLN.
Pytanie oczywiście jak wcześniej do doświadczonych kolegów o trafność diagnozy (w sumie to mechatronika ma 3 lata - może jeszcze jest ok) koszty i polecane warsztaty...?
[ Dodano: 2020-02-07, 19:27 ]
Sprawa rozwiazana (mam nadzieje) wymiana sprzegla - calkowity koszt 7kPLN
 .
.Tutaj pytanie - jaki jest akceptowalny zakres temperatur oleju przekladni?
Przez jakis czas chcialbym poprzygladac sie temperaturze coby zobaczyć czy cos zlego dalej sie nie dzieje....
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
						- damos
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Kolego, nie chce Cię martwić, ale padnięte sprzęgło to najczęściej objaw a nie przyczyna. Brak parzystych lub nieparzystych biegów to problemy z jednym zestawem sprzęgieł. Zbyt wysoka temperatura to problem bardziej ogólny. Przyczyny to najczęściej:
- złe działanie zaworu sterującego wewnętrznymi lub zewnętrznymi sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie uszczelki po zaworem sterującym
- zbyt niskie ciśnienie oleju sterującego sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie korpusu zaworu sterowania chłodzeniem sprzęgieł (za mały o-ring i wytarcie korpusu w bloku mechatroniki - są do tego zestawy naprawcze z rozwiertakiem)
- uszkodzenie zaworu zewnętrznego chłodzenia skrzyni (brak zapalonego MIL na zegarach!, brak właściwego chłodzenia, elektronika się przegrzewa, źle steruje sprzęgłami, które się przegrzewają i koło się zamyka)
Co do temperatury - to kiedy u mnie sprawdzałem, ta oscylowała w okolicach temperatury oleju silnika (90-100C). Oczywiście wzrastała w przypadku częstych zmian biegów pod obciążeniem.
			
			
									
									
						- złe działanie zaworu sterującego wewnętrznymi lub zewnętrznymi sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie uszczelki po zaworem sterującym
- zbyt niskie ciśnienie oleju sterującego sprzęgłami (te się ślizgają i przegrzewają, co przegrzewa olej, który przegrzewa elektronikę)
- uszkodzenie korpusu zaworu sterowania chłodzeniem sprzęgieł (za mały o-ring i wytarcie korpusu w bloku mechatroniki - są do tego zestawy naprawcze z rozwiertakiem)
- uszkodzenie zaworu zewnętrznego chłodzenia skrzyni (brak zapalonego MIL na zegarach!, brak właściwego chłodzenia, elektronika się przegrzewa, źle steruje sprzęgłami, które się przegrzewają i koło się zamyka)
Co do temperatury - to kiedy u mnie sprawdzałem, ta oscylowała w okolicach temperatury oleju silnika (90-100C). Oczywiście wzrastała w przypadku częstych zmian biegów pod obciążeniem.
Bardzo dziękuję za sugestie. Dobrze posluchac doswiadczonego Kolegi.
Oczywiście nie usmiecha mi się powtorka z rozrywki (wymiana sprzegla) w najblizszym czasie....
Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?
 
Patrze juz na temperature, moge logowac cisnienia na sprzeglach i stan zaworu chlodzenia (narazie nie pokazuje zadnych bledow - przy odczycie DTC).
Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?
No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). Panowie (glownie znani chyba z BMW) twierdza ze robili tego (tj. S-tronic-ow) duzo i ze momenty to ona moze przenosic ze hoho i przy moich 500Nm z hakiem to pestka - bo przciez na dieslu to i 600 jezdza .... Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i czy to ma wplyw na grzejace sie sprzegla? Moze faktycznie ciśnienia za małe na K1 i K2 i sie slizga i grzeje.......?]
Dodatkowo - w pazdzierniku 2019 skrzynia była rozłożona totalnie w ASO w celu wymiany czujnika położenia biegu - i pytanie czy ew. panom z ASO cos nie do konca wyszlo.......
Tyle pytań a tak mało odpowiedzi
			
			
									
									Oczywiście nie usmiecha mi się powtorka z rozrywki (wymiana sprzegla) w najblizszym czasie....
Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?
Patrze juz na temperature, moge logowac cisnienia na sprzeglach i stan zaworu chlodzenia (narazie nie pokazuje zadnych bledow - przy odczycie DTC).
Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?
No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). Panowie (glownie znani chyba z BMW) twierdza ze robili tego (tj. S-tronic-ow) duzo i ze momenty to ona moze przenosic ze hoho i przy moich 500Nm z hakiem to pestka - bo przciez na dieslu to i 600 jezdza .... Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i czy to ma wplyw na grzejace sie sprzegla? Moze faktycznie ciśnienia za małe na K1 i K2 i sie slizga i grzeje.......?]
Dodatkowo - w pazdzierniku 2019 skrzynia była rozłożona totalnie w ASO w celu wymiany czujnika położenia biegu - i pytanie czy ew. panom z ASO cos nie do konca wyszlo.......
Tyle pytań a tak mało odpowiedzi

Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
						- damos
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- nie polecam autohold - u mnie wtedy bardziej "zazębia" i wzrasta chwilowe spalanie (a to znaczy, ze sprzęgła się grzeją)fireflu pisze:Na co zatem zwrocic szczegolna uwage w pracy skrzyni?
- unikać "podjeżdżania" z bardzo małą prędkością
- często podłączać kompa i sprawdzać, czy nie ma błędów zaworu zewnętrznego obiegu chłodzenia skrzyni
A po za tym - cieszyć się jazdą! Na co dzień jeżdżę teraz 9G-tronic i 8HP w mocnych autach i... doceniam genialnie aksamitna prace S-tronica! :D Prawie jak CVT - tylko bez wycia
 
Nie wiemfireflu pisze:Czy od razu zabierac sie za zestaw naprawczy do mechatroniki?
 Różnie może być. Jeśli padł ci kiedyś czujnik prędkości obrotowej wałka (a nie położenia biegu) to taka usterka też mogła obciążyć sprzęgła.
 Różnie może być. Jeśli padł ci kiedyś czujnik prędkości obrotowej wałka (a nie położenia biegu) to taka usterka też mogła obciążyć sprzęgła.
Mówisz o Stage-1 silnika, czy skrzyni? Bo ja polecam chipowanie TCU - po tym zabiegu zniknęły u mnie wszelkie niepożądane objawy a ciśnienia na sprzęgłach wzrosły - więc i kosz sprzęgieł powinien więcej pożyć.fireflu pisze:No i jeszcze pytanie o Stage 1 - robilem w polowie stycznia w TC Performance (Lodz). [...] Czy jednak nie bezpieczniej byloby wrocic do serii? i
Jeszcze raz dzięki za sugestie. Ciezko troche uniknac podejzdzania - gdyz Lodz od wielu lat wygrywa w rankingach zakorkowanych miast  .
. 
Stage 1 byl zarowno ECU jak i TCU - choc ciezko powiedziec co bylo zmieniane.
Ciagle w temacie cisnienia: wczoraj jeszcze troche pologowalem cisnienia na sprzeglach i temperature - podczas ok 20 min jazdy
![Obrazek]()
Jesli widac (badz nie widac) coś niepokojacego - proszę o komentarze.....
Ewentualne doswiadczenia wlasne dot. ile tych barow byc powinno - mile widziane.
[ Dodano: 2020-02-19, 18:44 ]
Dramatu ciag dalszy
Po wymianie sprzegła i kilkudziesięciu przejechanych km znowu błędy i to na obu "zaworach nr 3 w rozgalezieniu 1 i 2"(P17D400 i P17D500) - skutukujące brakiem biegów parzystych i nieparzystych .
.
Diagnoza - "jeszcze trzeba duzy zestaw naprawczy do mechatroniki...". Więc kolejna inwestycja...
Po duzym zestawie naprawczym odebralem dzis auto z warsztatu (AutoManufkatura).
Po przejechaniu ok 30 km (i podgrzaniu oleju przekladniowego do ok 90C) - problem wrócił jakby nic nie bylo robione !
!
Prosba o sugestię - co, gdzie dalej szukać? ...
			
			
									
									 .
. Stage 1 byl zarowno ECU jak i TCU - choc ciezko powiedziec co bylo zmieniane.
Ciagle w temacie cisnienia: wczoraj jeszcze troche pologowalem cisnienia na sprzeglach i temperature - podczas ok 20 min jazdy

Jesli widac (badz nie widac) coś niepokojacego - proszę o komentarze.....
Ewentualne doswiadczenia wlasne dot. ile tych barow byc powinno - mile widziane.
[ Dodano: 2020-02-19, 18:44 ]
Dramatu ciag dalszy

Po wymianie sprzegła i kilkudziesięciu przejechanych km znowu błędy i to na obu "zaworach nr 3 w rozgalezieniu 1 i 2"(P17D400 i P17D500) - skutukujące brakiem biegów parzystych i nieparzystych
 .
.Diagnoza - "jeszcze trzeba duzy zestaw naprawczy do mechatroniki...". Więc kolejna inwestycja...
Po duzym zestawie naprawczym odebralem dzis auto z warsztatu (AutoManufkatura).
Po przejechaniu ok 30 km (i podgrzaniu oleju przekladniowego do ok 90C) - problem wrócił jakby nic nie bylo robione
 !
!Prosba o sugestię - co, gdzie dalej szukać? ...
Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
						- 
				
				patryk196
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 maja 2021, 21:56
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2013
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0TDi CLAB 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: CWA
Re: [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
Kolego, jak rozwiazaleś swój problem? U Mnie objawy są podobne. Wszystko chodzi normalnie lecz po zatrzymaniu rozgrzanego auta i dłuższym postoju nie działa pierwszy i wsteczny bieg, błąd P17D400
			
			
									
									
						Re: [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
Przepraszam za późną odpowiedź, ale u mnie zakończyło się jednak wymiana mechatroniki.
			
			
									
									Bylo: Audi A6C6, ASB 3.0 TDi 233
						- 
				
				pmcomp
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 13:37
- Imię: pmcomp
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: DSG
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S-TRONIC+Q] Brak parzystych biegow i wstecznego - prosba o
Jaki to koszt w ASO i gdzie indziej?
I przy jakich przebiegach pojawiają się takie problemy?
TDI 3.0 czy TFSI 3.0?
pmcomp
						 
							











 
 
