Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Gorące powietrze z nawiewów po dłuższym postoju

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
TFSI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 04 wrz 2009, 10:52
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Gorące powietrze z nawiewów po dłuższym postoju

Post autor: TFSI » 17 cze 2019, 13:30

Temat tyczy się A7 4G klimatyzacja 4 strefowa ale z racji tego że to ta sama klima co w A6 C7 to pytam tutaj bo w dziale dla A7 ten temat może okazać się bez odzewu.
Mam taki kłopot. Generalnie nie lubię jeździć z włączoną klimą (chłodzeniem). Dla tych dla których jest to dziwne wyjaśnię , że w większości robię krótkie odcinki po mieście i po prostu klima przeważnie nie nadąża dobrze schłodzić auta. Efekt jest taki że często łapię jakieź przeziębienia , zatoki i takie tam - włączam klimę jak już jest nie wyróba z upałami. Mój problem polega na tym że gdy np. na zewnątrz jest przyjemna temp. powiedzmy ok. 20st. to mam wyłączoną klimę i gdy wyjadę rano samochodem to wszystko jest ok do czasu jak silnik nie złapie już dobrej temperatury i gdzieś nie zostawię auta na dłużej (powiedzmy ok. 15-20 min). Po powrocie i zapaleniu slnika z kratek leci wyraźnie cieplejsze powietrze a na początku wręcz gorące i nie mogę już tej temp. zgubić i to mnie irytuje bo wystawiam rękę za okno i czuję wyraźnie chłodniejsze powietrze niż to lecące z kratek. Żeby zgubić tą temperaturę muszę włączyć klimatyzację na kilka minut i potem ją wyłączyć.
Klimatronik sprawdzony pod względem błędów - nic nie ma . Nastawy podstawowe klap zrobione wszystko OK - a auto grzeje. Byłem z tym w ASO i oni też twierdzą , że wszystko jest OK i w/g. nich niestety tak jest skonstruowana ta klimatyzacja , że nie przewidziano , że ktoś będzie jeździł bez włączonej klimy tj. chłodzenia :shock: .
Zgłębiłem temat i w torze zasilania nagrzewnicy jest pompka wymuszjąca obieg (V50) oraz elektrozawór (N82) odcinający wyjście z nagrzewnicy.
U mnie wygląda to tak , że nagrzewnica jest cały czas zasilana tzn. cały czas idzie przez nią gorący płyn czy trzeba grzać czy nie trzeba (jak nawet są upały) bo zawór N82 jest cały czas otwarty a zamykany jest tylko gdy klimatronik jest ustawiony na OFF lub jest potrzebne max. chłodzenie.
W ASO powiedziano mi , że tak to ma być i że sprawdzali w innym aucie i też jest taki objaw , że z kratek leci wyraźnie cieplejsze powietrze gdy po zagrzaniu silnika auto chwilę odstoi. Tłumaczą to zachowaniem zaworu N82 i wymuszonym obiegiem płynu przez pompę V50 po zgaszeniu silnika potrzebnym dla celów wystudzenia turbiny przez co auto stoi a płyn jest jeszcze dłuższą chwilę przepompowywany przez V50 a co za tym idzie krąży też w nagrzewnicy (tak to tłumaczą).

Moje pytanie do was czy potwierdzacie to co mi mówią w ASO co do tego co napisałem powyżej <mysli> wam też tak grzeje ?

Nie mam jak tego sprawdzić na innej A7 czy A6 a nie chce mi się wierzyć , żeby zrobili tak bzdurny patent żeby zmuszać ludzi do używania klimatyzacji jak teoretycznie temperatura na zewnątrz jest taka sama jaką mam ustawioną na klimatroniku.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga