Sklep
części samochodowe
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce

A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Pawel03216
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe

Post autor: Pawel03216 » 31 maja 2018, 22:19

mat1324,
Witam, Chciałbym zmienić zawieszenie.
Liczę na pomoc forumowiczów a w szczególności mat1324.
Moje auto to A6 C7 2012 rok, zawieszenie 1BA.
Koła to 20" oryginalne od A7 et37.
Opony 255/35/20.
Mam nadzieję, że pomożecie żeby jakoś to "siadło".
Pozdrawiam

[ Dodano: 2018-05-31, 22:19 ]
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Pawel03216, łącznie zmieniany 3 razy.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 maja 2018, 22:25

Chcesz 1BE czy 1BV?

[ Dodano: 2018-05-31, 22:25 ]
Edytowałem Twojego posta, aby był czytelniejszy oraz aby wszystkie zdjęcia były widoczne :).

Pawel03216
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pawel03216 » 31 maja 2018, 22:40

mat1324 pisze:Chcesz 1BE czy 1BV?

[ Dodano: 2018-05-31, 22:25 ]
Edytowałem Twojego posta, aby był czytelniejszy oraz aby wszystkie zdjęcia były widoczne :).
No właśnie to nie jest do końca jasne jak dla mnie.
Chcę obniżyć i to wiem.
Wiem też, że podoba mi się zawieszenie jak na zdjęciach poniżej ale też chcę w miarę daily car.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i dziękuję za szybką odpowiedź.
Mam zamiar auto zawieźć w poniedziałek na wymianę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Pawel03216, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 maja 2018, 22:49

Założyłem osobny wątek, ponieważ napisałeś w dziale dla C5.

Zawieszenie 1BE jest o 2 cm niższe niż 1BA, a zawieszenie 1BV jest o 3 cm.

1BE = -20 mm
1BV = -30 mm

Wygląda to mnie więcej tak (1BE vs. 1BV):

Obrazek Obrazek

Przy zmianie na 1BE na upartego można zmienić tylko sprężyny, ale przy zmianie na 1BV będzie trzeba zmienić również amortyzatory. Dodatkowo zawieszenie 1BE łatwiej będzie znaleźć używane lub jako nowe zamienniki oraz będzie bardziej komfortowe przy codziennej jeździe. Zawieszenie 1BV może i fajnie wygląda, ale przy 20 calowych kołach będzie niezbyt komfortowo, zwłaszcza jak zmieniasz z kanapowatego 1BA.

Pawel03216
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pawel03216 » 31 maja 2018, 23:03

Widzę, że kawał dobrej roboty na forum robisz :) Jeszcze raz dziękuje <okok>
Wersja jest bez pneumata. Jestem w stanie poświęcić "trochę" komfortu dla wyglądu. Więc obstaję za BV. Do końca nie jestem przekonany co do kół ale to się okaże po obniżeniu auta.
Wersja 3.0 TDI 245 km - w planach przed końcem roku podniesienie mocy przez komp.
Tylko co teraz? Auto prawdopodobnie pojedzie do mechanika na obniżenie. Co wybrać? Chciałbym żeby było dobrze zrobione na dłużej jeśli się da.

Pozdrawiam :)

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 maja 2018, 23:13

Od razu zaznaczam, że używane sprężyny 1BV ciężko znaleźć, a amorki przeważnie można kupić tylko w ASO. Osobiście wybrałbym 1BE, ponieważ różnica między 1BE a 1BV to tylko 1 cm, ale komfort dosyć mocno idzie w dół przy 1BV, ponieważ amorki są twardziejsze i czuć większość dziur.

[ Dodano: 2018-05-31, 23:13 ]
Chyba, że chcesz wszystko kupić w ASO, to wtedy dopasuję zawieszenie pod Twoje auto i po temacie ;p. Przy

Przy zmianie na 1BE obecna przestrzeń między kołem a nadkolem zmniejszy się o połowę.

Pawel03216
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pawel03216 » 31 maja 2018, 23:25

No dobrze dajmy na to, że idę w BE. Na co powinienem zwrócić uwagę? Czy brać pod uwagę tylko ASO czy takie coś też wchodzi w grę??
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... di-quattro
??

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 maja 2018, 23:31

Jak dobiorę Ci zawieszenie, to auto będzie wyglądało i jeździło jakby miało fabrycznie 1BE/1BV. Jak założysz gotowy zestaw, to może nierówno usiąść. Na forum było kilka przypadków, gdy ludzie kupili zestaw od Eibacha i albo przód albo tył w ogóle się nie obniżył. Jak chcesz, to mogę dobrać 1BE lub 1BV, ponieważ nie robi mi to różnicy. Postaram się poszukać zamienników albo chociaż używanych sprężyn. Ceny w ASO też podam :).

Pawel03216
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pawel03216 » 31 maja 2018, 23:37

Co masz na myśli dobiorę?? <mysli> Proszę o poradę, wiem że znasz się na rzeczy więc jestem w stanie zaufać <stres>
No i proszę o ceny nowych częśći. Wolę mieć pewność, że ma od nowości :]

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 31 maja 2018, 23:47

U siebie masz zawieszenie 1BA oraz klasy wagowe 0JL (przód) i 0YN (tył), które są na wlepce. Klasa wagowa określa masę nacisku na oś przy danym zawieszeniu, więc 0JL dla 1BA nie jest tym samym co 0JL dla 1BE, ponieważ sprężyny 1BE są z góry twardziejsze, więc przez to mogą więcej 'unieść'. Klasa wagowa zależy od nadwozia, silnika, skrzyni, wyposażenia itp. Potrafię tak manewrować klasami wagowymi, aby zmienić zawieszenie tak, że auto wygląda jakby miało fabrycznie dany zawias. W Twoim przypadku oprócz zmiany z 1BA na 1BE trzeba zejść z klasami wagowymi. Przykładowo do Twojej C7 jest 38 przednich i 43 tylnych sprężyn, więc jest w czym wybierać :] .

Pewnie czytałeś na forum, że każde dobrane przeze mnie zawieszenie zawsze siadło tak jak powinno :p.

Decyzja: 1BE czy 1BV?

Przy 1BE na upartego możesz zostać przy swoich amorkach, więc auto obniży się, ale zachowa mniej więcej swój komfort, a przy 1BV będzie trzeba je zmienić, bo obecne będą musiały pracować przy krótszym skoku i będą zbyt miękkie.

Pawel03216
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pawel03216 » 01 cze 2018, 07:58

Witam :)
W takim razie na ten moment zdecyduję się na BE i sprawdzę jak w użytkowaniu będzie się sprawował.
Czyli mówisz, żeby amory zostawić?
:]

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 cze 2018, 09:35

Jak chcesz, to też możesz zmienić, ale nie ma takiej potrzeby :). W takim razie przygotuję gotowy zestaw do przejścia na 1BE.

Pawel03216
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pawel03216 » 01 cze 2018, 16:56

Super :>
Więc czekam na informacje. Tak sobie poszperałem i sporo osób twierdzi, że jednak komplet sprężyny i amory dają lepsze właściwości jezdne <mysli>

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13977
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 cze 2018, 19:03

Przygotuję zestawienie sprężyny + amortyzatory dla 1BE pod Twoje auto. Z tego co patrzyłem, to można kupić zamienniki, więc cenowo nie będzie aż tak bolało.

Pawel03216
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pawel03216 » 01 cze 2018, 19:07

Dziękuję <okok>
A takie pytanie - czy te amory które będą dobrane nadadzą się pod zawieszenie 1BV na w razie zmiany czy to już znowu co innego??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


sportwheels - felgi aluminiowe hamulce sklep internetowy

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami