A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
mat1324,
Witam, Chciałbym zmienić zawieszenie.
Liczę na pomoc forumowiczów a w szczególności mat1324.
Moje auto to A6 C7 2012 rok, zawieszenie 1BA.
Koła to 20" oryginalne od A7 et37.
Opony 255/35/20.
Mam nadzieję, że pomożecie żeby jakoś to "siadło".
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-05-31, 22:19 ]
Witam, Chciałbym zmienić zawieszenie.
Liczę na pomoc forumowiczów a w szczególności mat1324.
Moje auto to A6 C7 2012 rok, zawieszenie 1BA.
Koła to 20" oryginalne od A7 et37.
Opony 255/35/20.
Mam nadzieję, że pomożecie żeby jakoś to "siadło".
Pozdrawiam
[ Dodano: 2018-05-31, 22:19 ]
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Pawel03216, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No właśnie to nie jest do końca jasne jak dla mnie.mat1324 pisze:Chcesz 1BE czy 1BV?
[ Dodano: 2018-05-31, 22:25 ]
Edytowałem Twojego posta, aby był czytelniejszy oraz aby wszystkie zdjęcia były widoczne .
Chcę obniżyć i to wiem.
Wiem też, że podoba mi się zawieszenie jak na zdjęciach poniżej ale też chcę w miarę daily car.
No i dziękuję za szybką odpowiedź.
Mam zamiar auto zawieźć w poniedziałek na wymianę.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Pawel03216, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Założyłem osobny wątek, ponieważ napisałeś w dziale dla C5.
Zawieszenie 1BE jest o 2 cm niższe niż 1BA, a zawieszenie 1BV jest o 3 cm.
1BE = -20 mm
1BV = -30 mm
Wygląda to mnie więcej tak (1BE vs. 1BV):
Przy zmianie na 1BE na upartego można zmienić tylko sprężyny, ale przy zmianie na 1BV będzie trzeba zmienić również amortyzatory. Dodatkowo zawieszenie 1BE łatwiej będzie znaleźć używane lub jako nowe zamienniki oraz będzie bardziej komfortowe przy codziennej jeździe. Zawieszenie 1BV może i fajnie wygląda, ale przy 20 calowych kołach będzie niezbyt komfortowo, zwłaszcza jak zmieniasz z kanapowatego 1BA.
Zawieszenie 1BE jest o 2 cm niższe niż 1BA, a zawieszenie 1BV jest o 3 cm.
1BE = -20 mm
1BV = -30 mm
Wygląda to mnie więcej tak (1BE vs. 1BV):
Przy zmianie na 1BE na upartego można zmienić tylko sprężyny, ale przy zmianie na 1BV będzie trzeba zmienić również amortyzatory. Dodatkowo zawieszenie 1BE łatwiej będzie znaleźć używane lub jako nowe zamienniki oraz będzie bardziej komfortowe przy codziennej jeździe. Zawieszenie 1BV może i fajnie wygląda, ale przy 20 calowych kołach będzie niezbyt komfortowo, zwłaszcza jak zmieniasz z kanapowatego 1BA.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Widzę, że kawał dobrej roboty na forum robisz Jeszcze raz dziękuje
Wersja jest bez pneumata. Jestem w stanie poświęcić "trochę" komfortu dla wyglądu. Więc obstaję za BV. Do końca nie jestem przekonany co do kół ale to się okaże po obniżeniu auta.
Wersja 3.0 TDI 245 km - w planach przed końcem roku podniesienie mocy przez komp.
Tylko co teraz? Auto prawdopodobnie pojedzie do mechanika na obniżenie. Co wybrać? Chciałbym żeby było dobrze zrobione na dłużej jeśli się da.
Pozdrawiam
Wersja jest bez pneumata. Jestem w stanie poświęcić "trochę" komfortu dla wyglądu. Więc obstaję za BV. Do końca nie jestem przekonany co do kół ale to się okaże po obniżeniu auta.
Wersja 3.0 TDI 245 km - w planach przed końcem roku podniesienie mocy przez komp.
Tylko co teraz? Auto prawdopodobnie pojedzie do mechanika na obniżenie. Co wybrać? Chciałbym żeby było dobrze zrobione na dłużej jeśli się da.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Od razu zaznaczam, że używane sprężyny 1BV ciężko znaleźć, a amorki przeważnie można kupić tylko w ASO. Osobiście wybrałbym 1BE, ponieważ różnica między 1BE a 1BV to tylko 1 cm, ale komfort dosyć mocno idzie w dół przy 1BV, ponieważ amorki są twardziejsze i czuć większość dziur.
[ Dodano: 2018-05-31, 23:13 ]
Chyba, że chcesz wszystko kupić w ASO, to wtedy dopasuję zawieszenie pod Twoje auto i po temacie . Przy
Przy zmianie na 1BE obecna przestrzeń między kołem a nadkolem zmniejszy się o połowę.
[ Dodano: 2018-05-31, 23:13 ]
Chyba, że chcesz wszystko kupić w ASO, to wtedy dopasuję zawieszenie pod Twoje auto i po temacie . Przy
Przy zmianie na 1BE obecna przestrzeń między kołem a nadkolem zmniejszy się o połowę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
No dobrze dajmy na to, że idę w BE. Na co powinienem zwrócić uwagę? Czy brać pod uwagę tylko ASO czy takie coś też wchodzi w grę??
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... di-quattro
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... di-quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jak dobiorę Ci zawieszenie, to auto będzie wyglądało i jeździło jakby miało fabrycznie 1BE/1BV. Jak założysz gotowy zestaw, to może nierówno usiąść. Na forum było kilka przypadków, gdy ludzie kupili zestaw od Eibacha i albo przód albo tył w ogóle się nie obniżył. Jak chcesz, to mogę dobrać 1BE lub 1BV, ponieważ nie robi mi to różnicy. Postaram się poszukać zamienników albo chociaż używanych sprężyn. Ceny w ASO też podam .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
U siebie masz zawieszenie 1BA oraz klasy wagowe 0JL (przód) i 0YN (tył), które są na wlepce. Klasa wagowa określa masę nacisku na oś przy danym zawieszeniu, więc 0JL dla 1BA nie jest tym samym co 0JL dla 1BE, ponieważ sprężyny 1BE są z góry twardziejsze, więc przez to mogą więcej 'unieść'. Klasa wagowa zależy od nadwozia, silnika, skrzyni, wyposażenia itp. Potrafię tak manewrować klasami wagowymi, aby zmienić zawieszenie tak, że auto wygląda jakby miało fabrycznie dany zawias. W Twoim przypadku oprócz zmiany z 1BA na 1BE trzeba zejść z klasami wagowymi. Przykładowo do Twojej C7 jest 38 przednich i 43 tylnych sprężyn, więc jest w czym wybierać .
Pewnie czytałeś na forum, że każde dobrane przeze mnie zawieszenie zawsze siadło tak jak powinno .
Decyzja: 1BE czy 1BV?
Przy 1BE na upartego możesz zostać przy swoich amorkach, więc auto obniży się, ale zachowa mniej więcej swój komfort, a przy 1BV będzie trzeba je zmienić, bo obecne będą musiały pracować przy krótszym skoku i będą zbyt miękkie.
Pewnie czytałeś na forum, że każde dobrane przeze mnie zawieszenie zawsze siadło tak jak powinno .
Decyzja: 1BE czy 1BV?
Przy 1BE na upartego możesz zostać przy swoich amorkach, więc auto obniży się, ale zachowa mniej więcej swój komfort, a przy 1BV będzie trzeba je zmienić, bo obecne będą musiały pracować przy krótszym skoku i będą zbyt miękkie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 31 maja 2018, 21:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz