Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2.4 c5] wymiana tuleji wahacza

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
onmlodykat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 30 paź 2008, 15:06
Lokalizacja: Katowice

[2.4 c5] wymiana tuleji wahacza

Post autor: onmlodykat » 17 kwie 2009, 08:11

Witam musze wymienic 2 tuleje w wahaczu przednim wie ktos moze jak sie do tego zabrac albo jakis poradnik z fotkami ??

pozdrawiam <piwo> <mikołaj>

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 17 kwie 2009, 09:54

onmlodykat, jakie tuleje musisz wymienić ? z tego co wiem w wahaczach nie wymienia się tulei są w komplecie z całym wahaczem chyba że się myle.
censored, a geometrii chyba nie trzeba bo jesli wszystko dobrze zrozumiałem na wahaczu nie ma żadnej regulacji montujesz go i już, chyba że zmieniasz końcówkę drążka kierowniczego wtedy i owszem wskazane jest ustawienie geometrii

Tasior5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)

Post autor: Tasior5 » 17 kwie 2009, 10:52

Normalnie każda ingerencja (rozkręcanie ,demontaż) zawieszenia trzeba ustawiać geometrię. :-D
Pozdrawiam Patryk ;-)

zeto555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 26 sty 2009, 15:52
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: zeto555 » 17 kwie 2009, 13:00

Czesc. nie wymienia sie tulei tylko cale wahacze

_powitania
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2009, 13:20 przez zeto555, łącznie zmieniany 1 raz.

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 17 kwie 2009, 15:27

censored,
zgadzam się z Tobą kolego, ale mi się wydaje ze jesli chodzi o wahacze aluminiowe w naszych a6 to co miałoby sie zmienic w geometrii jak tam nie ma żadnej regulacji chyba że w zakładzie wyprodukowali dużo kródsze i jakby to ustawić wtedy niewiem <hmm>

Tasior5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)

Post autor: Tasior5 » 18 kwie 2009, 11:33

wojtass pisze:censored,
zgadzam się z Tobą kolego, ale mi się wydaje ze jesli chodzi o wahacze aluminiowe w naszych a6 to co miałoby sie zmienic w geometrii jak tam nie ma żadnej regulacji chyba że w zakładzie wyprodukowali dużo kródsze i jakby to ustawić wtedy niewiem <hmm>
Piszesz że zgadzasz się z censored a on na końcu napisał i ma rację.
censored pisze:Po kazdej ingerencji w zawieszenie przydaloby sie zrobic zbieznosc , zawsze powstaja jakies roznice.
Powiem ci tylko tyle że nawet przy większym wpadnięciu w dziurę potrafi się zmienić geometria , nie chce się powtarzać więc nie będę się wypowiadał .Każdy robi jak uważa i ponosi za to odpowiedzialność :!: :!:

Ps.Akurat z tego tematu pisałem pracę dyplomową i coś na ten temat wiem. :-P
Pozdrawiam Patryk ;-)

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 20 kwie 2009, 08:05

Tasior5, ja nie jestem fachowcem w tych sprawach, ale zastanawiam się jak ustawić geometrię na tych aluminiowych wachaczach jak tam nie ma żadnej regulacji ? <hmm>

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 20 kwie 2009, 16:53

ale zbierznośc pionowa koła chyba jest w innym miejscu bo końcówka w wahaczu nie ma regulacji <ok> nie zastanawiałem się nad tym , może regulacja jest na śrubach amortyzatora <ok> ale po każdej ingerencji przydało by się sprawdzić geometrię , <ok> takie jest moje zdanie , nie są to duże pieniądze bo kpl. regulacji geometrii to wydatek 40 zl. bo robiłem po wymianie końcówek drążków kier. - dostajesz wydruk i masz z bańki że wszystko jest ok - zła geometria może mieć nawet wpływ na prowadzenie auta i szybkość zużywania się opon

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 20 kwie 2009, 17:20

oczywiscie macie racje koledzy co do tej geometrii ze po zmianie nie zaszkodzi ustawic ale myslę ze jesli chodzi o nasze zawieszenia a dokładnie wahacze to po ich wymianie nic tam się w tej geometrii nie zmieni az tak zeby to miało jakis duży wpływ na prowadzenie auta czy zużywania się opon tam niema zadnych regulacji, a po zmianie końcówek drążków kier. to i owszem trzeba ja ustawić

Tasior5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)

Post autor: Tasior5 » 20 kwie 2009, 22:29

danek_22 pisze:ale zbierznośc pionowa koła chyba jest w innym miejscu bo końcówka w wahaczu nie ma regulacji <ok> nie zastanawiałem się nad tym , może regulacja jest na śrubach amortyzatora
Regulacji teoretycznie jest dużo ,ale nie będę wszystkiego wyjaśniał.
Nie ma zbieżności pionowej :lol: Tylko jak już to kąt pochylenia koła , regulacji na sworzniach nie ma :!: :!: Ani na Amortyzatorze :!: :!:
Oczywiście nie w A6 C5 i w autach o podobnym zawieszeniu.
W innych rozwiązaniach zawieszeń są. :-)
danek_22 pisze:ale po każdej ingerencji przydało by się sprawdzić geometrię , <ok> takie jest moje zdanie ,
I w tym przyznaję ci rację. <ok>
danek_22 pisze:nie są to duże pieniądze bo kpl. regulacji geometrii to wydatek 40 zl.
Z taką cenę to pewnie ustawiona została zbieżność bo cała geometria to wydatek większy :roll: większość pozostałych parametrów w A6 C5 jest stała i nie do ustawiania .Jeżeli ktoś ustawił ci Geometrię za 40 zł to jak za bardzo dobrą cenę :!:

Ps.Dyskusja schodzi z tematu uważam :roll: do zamknięcia.Ale to zależy od moderatorów
Pozdrawiam Patryk ;-)

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 21 kwie 2009, 07:42

Tasior5 pisze:Nie ma zbieżności pionowej :lol: Tylko jak już to kąt pochylenia koła ,
niejestem fachowcem więc nazwałem tak jak nazwałem <ok>

czyli co rozumiem że pionowej się w C5 nieustawia tylko zbieżność <ok>

jak znajdę wydruk to wrzuce scana

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 21 kwie 2009, 19:03

tak tak koledzy teoria to teoria w praktyce wie karzdy jak jest ..... :lol:

zeto555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 26 sty 2009, 15:52
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: zeto555 » 11 cze 2010, 14:24

pawelk600 pisze:A po czym wnosisz. Wieloletnie doświadczenie doprowadziło cię do takiego wniosku czy intuicja ci tak podpowiada?
Jaka intuicja? Normalnie, jezdze juz ktoras z kolei a6 c5 i wiem

cypis44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 12 lut 2010, 19:30
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: cypis44 » 11 cze 2010, 23:41

A może zamiast bić pianę warto by przeczytać wątek kolegi tyg:
a6-c5-geometria-zawieszenia-krzywa-zbie ... e62#240938
I zapoznać się z linkami którymi uzasadnia swoja opinię?
Naprawdę pouczające.[/b]
Pozdrawiam
Jarosław

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja